0
Shares
Pinterest Google+

A tökéletes öszvér – Mercedes CLA Shooting Brake 180

Idén januárban gördült le a kecskeméti Mercedes-Benz gyár futószalagjáról a modell első darabja ennek a fura szerzetnek, mely egyszerre négyajtós, kupé, sőt kombi is. Ha mindenhonnan a rossz tulajdonságokat örökölte, akkor nagy a baj, ha viszont a jókat, akkor nem lesz nehéz megszeretni.

A CLA igencsak érdekes, különleges modell, és most nem csupán a formájáról beszélek. Itt gyártják Kecskeméten, és ez a tény már magában is elég hozzá, hogy egy kicsivel jobban szeressük. Nem mintha szüksége lenne a pátyolgatásra, a Mercedes természetesen minden részletre odafigyelt a tervezéskor.

Hatalmas embléma feszül a hűtőrácson, olyan komoly, hogy a CLA már-már versenyautónak tűnhet, mikor meglátjuk a visszapillantóban. Csodaszép a lökhárító, a rafinált vonalú fényszórók íve pedig az autó teljes hosszában folytatódik. A CLA komoly, sportos jelenség és szerencsére ez a kombi változatról is elmondható. A megnagyobbított fenékrész nem töri meg a dinamikát, az ablakok meredek íve maximálisan sportos külsőt kölcsönöz a kocsinak.

Az utastérben a prémium kategóriában megszokott minőséget találjuk. Kiváló a hangulat: a műszerektől a kormányon át az ülések kárpitjáig minden nagyon elegáns, az anyagok tapintása kellemes, az ergonómia tökéletes. A kerek légbeömlők miatt van a műszerfalnak egy kis retró jellege, de persze a játék az érzékszervekkel nem megy a használhatóság rovására.

A kombi változatnak több előnye is van a limuzinhoz képest. Magától értetődő a megnövekedett csomagtér – majdnem 500 liter hely van a csomagoknak -, de fontos, hogy a hátsó fejteret is megnövelték, így a hátsó utasok is kényelmesebben utazhatnak.

A tesztautóban egy 1,6 literes, 122 lóerős benzinmotor teljesít szolgálatot. Ez a belépő modell, vagyis a család legkevésbé izmos tagja, de még így sem lehet okunk panaszra. A motor nagyon kiegyensúlyozottan, kellemes dinamikával hajtja a kocsit, a tesztautóval nem gond felvenni a forgalom ritmusát, sőt az országúti előzés sem okozhat gondot. A motor kifejezetten csöndes, a hangszigetelés osztályon felüli így még autópálya tempó mellett sem szűrődnek be zajok az utastérbe.

A motorhoz automata váltó kapcsolódik, melyet a kormányról is irányíthatunk, ám ez inkább úri passzió lesz csupán, nem a mindennapok velejárója. Az automata tökéletesen teszi a dolgát akkor is, ha a dugóban tötymörgünk és akkor is, ha egy kicsit sportosabban haladhatunk; a váltásokhoz egyszerűen nincs már szükség a sofőrre.

Az autó futóművét úgy hangolták, hogy szinte maradéktalanul elnyelje a különböző útegyenetlenségek okozta rázkódásokat. A CLA még földúton is nagyon kulturált, meg sem kottyannak neki a kisebb lyukak, kereszt bordák. Mindezek ellenére a kanyarokban is nagyon stabil, és bár a belépő modell legfőbb feladata nyilván nem az, hogy kanyarokat faljon a hegyi szerpentineken, azért ezt az oldalát is érdemes megismerni.

A CLA Shooting Brake a tökéletes öszvér. Négyajtós, ezért praktikus, kétajtósnak hat, ezért gyönyörű és sportos, ráadásul kombi is, amitől nemcsak a csomagtartója lett nagyobb, de a hátsó utasok is kényelmesebben utazhatnak benne. Az általunk is kipróbált belépő modell ára 8,6 millió forint, ami nem kevés, de egy prémium autó esetében nem lepődhetünk meg rajta.

A legolcsóbb, 136 lóerős dízel már egymillió forinttal drágább, a 360 lóerős AMG csúcsváltozat pedig közel kétszer annyiba kerül, mint az alap. Mindenki válogathat pénztárcájának és vérmérsékletének megfelelően, egy biztos, nem fog csalódni, a CLA Shooting Brake kellemes és praktikus társa lesz.

13_1
13_3
13_2
Előző

E-call döntött az EP

Következő

Seat, BMW, Peugeot, Skoda