0
Shares
Pinterest Google+

Sokoldalú, minőségi autót szeretne normális áron? Nem szereti a monstre autókat, mégis fontos önnek a nagy helykínálat? Ne keresgéljen tovább!
Nagyjából fél éve, tél végén láthattunk először képeket a 2016-os alsó-középkategóriás kombi Renault-ról, a MEGANE Grandtourról. Akkor azt ígérték, ősszel kezdik a forgalmazását. Az ősz eljött, a Renault pedig tartja a szavát, érdemes hát egy kicsit jobban szemügyre venni az új modellt.
Bár a szépség mindenkinek mást jelent, mégis azt gondoljuk, a kombi MEGANE ott kell, hogy legyen a képzeletbeli dobogón szinte minden ember fejében. Nem mondhatjuk, hogy a kategória legszebbike, meggyőződésünk azonban, hogy nagyon nehéz – ha nem lehetetlen – nála vonzóbbat találni. Elegáns, húzott lámpáival büszkén és komolyan tekint a világba. Hosszú szoknyája és a motorháztetőn valamint az autó oldalán futó fény-árnyék vonalak a nem hétköznapi teljesítményre utalnak és különleges dinamikát kölcsönöznek a karosszériának.
A hátsó traktust kívülről szinte észre sem venni: olyan ügyesen rajzolták meg, hogy az autó semmit sem veszít a lendületéből, sportosságából, kellemes megjelenéséből. Annál nagyobb a csodálkozás, ha lehajtjuk a hátsó üléssort és meglátjuk a francia ágynak sem utolsó, teljesen sík felületet, vagyis azt az óriási rakteret, amivel gazdálkodhatunk.

De ne szaladjunk így előre, van itt még sok minden, aminél érdemes megállni. Külön kiemelnénk az első üléseket. A hátsó sor sem szűk vagy kényelmetlen, sőt, hátul is nagyon kellemes az élet a MEGANE-ban, de elöl egyenesen csodálatos. A kategória talán legkényelmesebb foteljeit kapjuk meg, ha a MEGANE Grandtour mellett tesszük le a voksunkat. Nincs többé lábzsibbadás, nincs hátfájás, mintha a gyárban egyenesen mi hátunkhoz igazították volna az ülések támláját. Csodálatos!
A kormány finom, puha, jó fogású, széles spektrumon állíthatjuk, ahogy természetesen a vezetőülést is. A műszerfal nagyon ízléses. Modern és sokoldalú, mégsem veszünk el a gombok tengerében, a kezelő felület működtetése egyszerű és magától értetődő. A 8,7 hüvelykes érintő képernyő nagy ikonjait remekül láthatjuk, a head-up display szélvédőre vetített információi is nagy segítséget nyújtanak vezetés közben.
A motorválaszték nagyon széles, 90-től egészen 205 lóerőig többféle dízel- és benzinmotor közül választhatunk vezetési stílusunknak és egyéb igényeinknek megfelelően. Felszereltségi szintből is öt van. Mindezek következtében a belépő modell már kevesebb mint ötmillió forintért megvásárolható, a legdrágább, sportos GT változat alapára viszont már nyolcmillió közelében jár.

A legjobb ajánlatnak az 1,2 literes, benzines turbómotorral szerelt Energy TCe 131 tűnik, mely Zen felszereltséggel is mindössze 5,5 millió forintba kerül. Ez a modell nagyon dinamikus, nagyon kellemes vezetni, hiszen könnyedén ugrik minden sebesség-tartományban, ugyanakkor a kis lökettérfogat miatt a fogyasztása is nagyon kedvező. Jók a dízelmotoros változatok is, de valamivel drágábbak, nem biztos, hogy jobban jár, aki végül a gázolajos erőforrások valamelyikét választja.
A vezetés szerelmeseinek egyértelműen a 205 lóerős GT-t ajánljuk. Ebben az autóban nem csupán a komoly motorteljesítmény, de a különleges futómű is szerepet játszik a különleges vezetési élményben. A Renault 4CONTROL®  technológiája lehetővé teszi, hogy mind a négy kereket kormányozzuk; ez nagy segítség manőverezés közben és – nem utolsó sorban – az adrenalin szintünket is növeli.
Nagyon elégedettek vagyunk a 2016-os Renaul MEGANE Grandtourral, melyben egy kivételes szépségű, elképesztően kényelmes és tágas autót ismerhettünk meg. Bátran ajánljuk flotta autónak, de családi kocsiként is tökéletesen helyt fog állni.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

Kulináris kalandozás a Miele Főzőiskolával

Következő

Gránátalma az értisztító