0
Shares
Pinterest Google+

Amikor beszálltunk az autóba és elindultunk a próbakörünkre, az első szó, ami eszembe jutott, a kezes volt. Úgy éreztem, hogy minden a helyén, nicsenek felesleges dizájnelemek a funkcionális gombokon, kapcsolókon, mindamellett lenyűgözött a fehér és vajszínű belső (csak a legdrágább INTENS kiadáshoz jár).

Lehet, hogy a vizuális ingerek hatására már elfogult is lettem, de nekem a sokszor hallott – a kormány anyagára vonatkozó – kritikák, a tesztvezetés során nem tűntek megalapozottnak. Működését tekintve pedig – ha nem is versenyautókat meghazudtoló módon – de kellemesen és stabilan kormányozható mind városi, mind kanyargós keskeny utakon is.

A belső tér az igazi business class kategóriát idézi fel, ugyanis a kategóriájának egyik legnagyobb méretével rendelkezik. Az első ülések tökéletesen tartanak. Hátul, az üléstámla 27°-os dőlésszöge nyújt a hosszú utakon is páratlan kényelmet.

renault_01
renault_02

A küllemét tekintve egyszerre tekintélyt parancsoló és könnyeden elegáns. Először az új fényszórótestek tűnnek majd föl, a meghoszabbított vonalvezetésnek köszönhetően erőt és határozottságot sugallnak. Habár a modell immár két éves lesz, apró, de szemnek kellemes változás történt a Fluence Intens felszereltségű modelljében: a hátsó helyzetjelző ledfényeket kapott, ahogy a féklámpa, és a visszapillantó tükörbe beépített index is. A 17″-os könnyűfém keréktárcsa szépsége tovább emelkedett azáltal, hogy két szín is megjelenik rajta valamint teljesen fényezettek lettek a lökhárítók is.

A Renault ütőkártyája mostanában az R-LINK, ami egy multimédiás rendszer. Az érintőképernyőben ott rejlik a navigáció, a kommunikáció, hiszen e-maileket is olvashatunk és persze számos applikációt rátölthetünk a rendszerre érdeklődésünktől függően. Az R-Link lehetőséget kínál a zene szerelmeseinek is.

Az Automata Renault Kártyával a zsebünkben az ajtók nyitása a kilincs megérintésekor automatikusan, a motor indítása pedig gombnyomásra történik majd. Kiszállást követően, ahogy távolodunk az autótól, az ajtózárak automatikusan bezárnak.

A kényelmi megoldások a vezetés közben is adottak. A Fluence automata parkolófékkel is bír, amely megálláskor és elinduláskor automatikusan húz be, vagy old ki. Ennek köszönhetően például az emelkedőn elindulás is olyan mintha sík terepen történne. Egyszerű gombnyomással kézzel is működtetheti a féket.

Ami a tartósságot illeti, egy igazi jelentős újítás ez a karbantartásmentes vezérműlánc. A Renault úgy nyilatkozik, hogy a vezérműlánc élettartamát az autó életciklusához igazították, így jelentős karbantartási költségmegtakarítást érhet el ezzel az autó tulajdonosa.

A csomagtartó térfogata 530 liter, de mivel a hátsó üléstámla 1/3 – 2/3 arányban asszimetrikusan dönthető, a kapacitása tetszőlegesen megnövelhető. Ebből kifolyólag családi autóként is tökéletesen helyt áll.

Odafigyelés mellett öt liter körüli fogyasztás is kihozható a Fluence-ból, de ha kevésbé tudjuk tartani az eco vezetés előírásait, akkor sem számíthatunk magas üzemanyagköltségre!

Összességében, szerethető autó a Renault Fluence és aki egy kicsit is elgondolkodott rajta, hogy beújítson egyet, érdemes most felkeresnie a Renault Budapest egyik szalonját. Júniusban ugyanis fix 5,99 %-os akciós THM-mel, vagy flottaakció keretében 500.000 forint árkedvezménnyel lehet egy Renault Fluence boldog tulajdonosa!

A tesztautóért köszönetet mondunk a www.renaultbudapest.hu -nak!

renault_2
renault_1
renault_3

Előző

Európai városok - e-autók

Következő

Radovin – ahol a bor tudománnyá válik