0
Shares
Pinterest Google+

A világ változik és folyamatos fejlődés vesz körül minket. Ehhez hozzátartozik az is, hogy céges szinten nyitottak legyünk az új technológiák felé. Hiába van több, mint 10 éve jelen a turbómotor a piacon, új technológiának számít. Általános jelenség hazánkban, hogy még mindig nem bízunk, félünk Tőle, pedig csak jobban meg kéne ismernünk.
Egy turbós motorral működő autó vezetéséhez, ugyanis gondolkodni kell, figyelni a részletekre és nem ész nélkül hajtani, mondván: „Az autó van értünk, nem mi őérte.” Hajtani lehet, félreértés ne essék, de bizonyos szabályokat illene betartani, ha hosszúéletű motorra vágyunk és a pénztárcánkat is kímélni szeretnénk.
Ha cégünk flottáját szeretnénk bővíteni, érdemes a turbómotoros modelleket komolyan fontolóra venni, hiszen számos előnyre tehetünk szert a régi, már nem annyira divatos szívós motorokkal szemben.
Az alacsonyabb CO2 kibocsátásnak köszönhetően a céges szabályzatoknak jobban meg fogunk tudni felelni, valamint a kisebb köbcentis motorral alacsonyabb lesz a regisztrációs adó is.
A céges autóflottákban rendkívül nagy terhelésnek van kitéve az autó, nap mint nap hosszú utakat tesznek meg vele, de ne felejtsük el, hogy a kiemelkedően magas vezetési élmény mellett, nagyobb biztonságot is nyújt. Vészhelyzetben sokszor visszaváltás nélkül is előzhetünk, mert a tartalék energia felszabadítása, ami a motorban rejlik, lehetővé teszi azt. A gazdaságosabb fogyasztás, a magasabb nyomaték, a dinamizmus, az erő és a fenntarthatóság mind amellett szólnak, hogy megállják a helyüket cégünk flottájában is.

Nem elhanyagolható tényező, hogy a későbbiekben eladásra szánt használtautókat várhatóan sokkal jobb áron lehet majd értékesíteni, hiszen – tekintettel arra, hogy – a piac egyre jobban nyit a turbómotorok felé, valamint a magán használók is egyre szívesebben keresik ezt a technológiát.
A turbómotorban megfelelő karbantartás mellett ugyanis nem kell két évente cserélni a feltöltőt, sőt közel olyan hosszú lehet az élettartama, mint egy szívó motornak. Ehhez hozzájárul az is, hogy habár az elmúlt években lényegében nem fejlődött a turbó szerkezete, anyaghasználat szempontjából sokat változtatott rajta a Suzuki. Sokkal nagyobb szilárdságú és jobb minőségű anyagokból készítik, így több terhelést bír ki. A minőségibb anyaghasználat eredményeképpen, a megnövekedett terhelés mellett is tökéletesen teljesít a feltöltő.
Kulcsfontosságú tényező a felhasználást illetően, hogy hagyjunk egy kis időt a motornak, mind indulásnál, mind megállásnál. Elindulásnál az a pár másodperc, amíg beövezzük magunkat, beállítjuk a tükröt, vagy rádiót, pont elég idő a motornak ahhoz, hogy a turbófeltöltő kenése jó legyen. Ne padlógázzal, de szépen, egyenletes fordultszámot tartva induljunk útnak. A túlzott óvatosság sem jó, mert, ha mindig ezerötszáznál felváltunk, egyáltalán nem azt érjük el vele, amit hiszünk. Nem kíméljük a motort, sőt kifejezettem alacsony fordulatszámnál nincs meg a kellő olajnyomás, ezért hiába pörög a turbó, a kenőanyag hiánya miatt kopni fog a szerkezet.
A rossz minőségű motorolaj, pedig további károk okozója lehet. Lerakódások és égéstermékek maradhatnak a feltöltőben, ami megakadályozhatja a légáramlást. Egy-egy városon kívüli tempósabb menet során kiégethetjük ezeket a káros anyagokat a motorból.
A turbóval tehát megfontoltabban kell bánni, mint egy szívóssal, de garantáltan meghálálja a gondoskodást. Izgalmasabb vezetési élményt ad, és egy-egy helyzetben sokkal biztonságosabb.

Előző

XII. Flottamenedzsment Konferencia

Következő

e-mobilitás, környezetvédelem, bukósisak, FIAT 500C SESSANTESIMO