0
Shares
Pinterest Google+

Egy jó flottaautó megbízható, alacsony a fenntartási költsége, többféle feladatra is alkalmas, kedvező az ár-érték aránya, értékálló és rendelkezik minden olyan vezetéstámogató rendszerrel, ami a sofőr kényelmét szolgálja és minimalizálja a balesetek kockázatát.

Ezeknek a kritériumoknak a modellfrissítésen átesett Vitara kivétel nélkül megfelel, hiszen nem csak optikai ráncfelvarrás történt az ősszel bemutatott modellel, hanem jelentős technikai újdonságokkal is gazdagodott, melyek a 21. századi sofőrök minden igényét kielégítik.

Teljesítmény minden terepen

A nagy kedvenc megújult motorválasztékkal érkezik a vásárlókhoz. Szeptember óta a már jól ismert 1,4-es Boosterjet mellett ezres turbóval is elérhető. És hogy mit is tud a kisebb motor? Nyomatéka az 1,8-as szívómotoréval megegyező, amelyet már igen alacsony fordulatszámon is elérhetjük, ez által fogyasztása rendkívül gazdaságos és Co2 kibocsátása is igen kedvező.
Az új Vitara megvásárolható 2 motorváltozatban, 5 és 6 sebességes kézi és 6 fokozatú automata váltóval és természetesen választható hozzá a már jól ismert AllGrip összkerékhajtású rendszer is, amely által nem jelentenek számára kihívást az extrém útviszonyok sem.

Biztonság mindenek felett

Magyarország legkedveltebb városi terepjárójába a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszereket építették be a japán tervezők, amelyek még biztonságosabbá teszik az autót nem csak a sofőr és az utasok, de a többi közlekedő számára is.
Talán senkit sem lep meg, hogy a ráfutásos balesetek a leggyakoribbak a magyar utakon. A kombinált érzékelős vészfékasszisztens éppen ezek kockázatát igyekszik minimalizálni. A DSBS a szélvédőnél található kamera és lézeres érzékelő segítségével figyelmeztet ütközésveszély esetén, sőt, ha fokozott veszély áll fenn a fékerő megnövelésével vagy akár automatikus fékezéssel is segít elkerülni a bajt.
A másik igen gyakori káreset parkolás során következik be, ez sokszor tolatás közben történik. Az első és hátsó tolatóradar és kamera nem újdonság a Vitarában, ám ezeket mostantól a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő érzékelővel is kiegészítette a Suzuki. Ez az okos eszköz 180 fokban figyeli a mögöttünk elhaladó járműveket és vész esetén hang és fényjelzéssel figyelmezteti a sofőrt.

Megbízható társ a hosszú utakon

Az adaptív tempomat főleg azok számára hasznos, akik gyakran tesznek meg hosszú utakat. Ez a funkció képes a sofőr által beállított állandó sebesség tartására, ha halad előttünk egy jármű, képes ahhoz igazítani a sebességet, lassít, ha szükséges, majd újra felgyorsít ha újra tisztává válik előttünk az út.
Ugyancsak hosszú utakon jön jól a sávelhagyás figyelmeztetés és a sávtartás, amely 60 km/óra feletti sebességnél hang és fényjelzéssel valamint a kormány rezgésével figyelmezteti a vezetőt, míg a sávtartó rendszer felismeri, ha az autó elhagyja a sávot és automatikusan korrigál, ezzel megelőzve a nagyobb ütközéseket.

Szabályos közlekedés minden körülmények között

A forgalmi jelzéseket felismerő kamera segítségével többé már nem kell a közlekedési táblákat vizslatnia egyetlen sofőrnek sem. A Vitara kamerája figyelemmel kíséri a sebességkorlátozásokat vagy akár a behajtást tiltó táblákat is és megjeleníti azokat a műszerfal középső színes kijelzőjén, így biztosítva, hogy mindig könnyedén betarthassunk minden közlekedési szabályt.

A fenti újításoknak köszönhetően a Vitara minden tekintetben biztonságosabb, vezetőközpontúbb autóvá vált. Tette mindezt úgy, hogy a korábbi értékeiből (megbízhatóság, alacsony szervízigény, tágas terek, jó használhatóság) sem adott lejjebb.

Előző

Kettéválik az autógyártás, autós applikációk, Terjeszkedik a GreenGo

Következő

Az Etyeki Sörmanufaktúra