0
Shares
Pinterest Google+

A jövőbe mutató design és a hosszú távon fenntartható vezetési élmény úttörőjeként ismert modellpáros sorozatgyártása a végéhez közeledik. A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster a világ legsikeresebb hálózatról tölthető sportautójaként vonul be a történelembe.
A BMW legendás sportautóit őrző „Hírességek csarnoka” újabb modellel bővül: hat éven át tartó piaci pályafutása után a BMW i8 sorozatgyártása véget ér. A BMW i8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km) és a BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km) örökre a müncheni központú vállalatcsoport történetének egyik meghatározó mérföldköve marad. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt duó sikertörténete a jövőbe mutató formanyelv és az úttörő technológia egyedülálló szimbiózisaként kezdődött, amely a vezetés sportautós élményét hosszú távon fenntartható módon váltotta valóra és egy csapásra a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók menetdinamikai etalonjává érett. A BMW i8 a vállalatcsoport újabbnál újabb hálózatról tölthető modelljeinek is utat mutatott, mialatt forradalmi technológiája rövid idő alatt a világ legsikeresebb hálózatról tölthető sportautójává emelte. A modellpárosból 2014 óta több mint 20 000 darab talált gazdára világszerte, amellyel mindegyik riválisánál jobb értékesítési eredményt mutatott fel kategóriájában.
A BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautót a személyes mobilitás felettébb csábító jövőképeként mutatta be a BMW a 2009-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. A modell a márka által fémjelzett vezetési élmény, a magával ragadó formanyelv és az iránymutató technológia egységének ígéretét hordozta. Sirályszárnyas ajtóival, a BMW hamisítatlan stílusjegyeinek újraértelmezésével, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájával és hatékony összkerékhajtásával a 2+2 üléses sportautó-koncepció elsöprő visszhangot keltett a vezetés szerelmeseinek körében, majd a BMW i divízió megalakulásáról, a BMW Vision EfficientDynamics tanulmányautó főbb elemeinek tömegtermeléséről és a vezetési élmény új korszakának eljöveteléről szóló hírek bejelentésével a BMW Group több millió új rajongót szerzett.

Az elektromos mobilitás térnyerését ösztönző vállalati stratégia első lépése

A BMW i8 2013-ban ünnepelte világpremierjét a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt oldalán. A kettős premier a BMW Group új, jövőbe mutató vállalati stratégiájának indulását jelezte, amely mentén a müncheni központú vállalatcsoport idő előtt a hosszú távon fenntartható vezetési élmény népszerűsítését vállalta. Ma a BMW Group a hálózatról tölthető prémium autók mezőnyében is a világ egyik vezető autógyártójának számít. A tisztán elektromos meghajtású BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km), BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) mellett a vállalatcsoport plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai mindegyik szegmensben elérhetők az ügyfelek számára, a kompakt kategóriától kezdve, a közép-méretosztályon és a BMW X modellcsaládon át, egészen a sportautók és a luxusautók kategóriájáig. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.

A BMW i8 az első pillanattól kezdve a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia innovációira épülő vezetési élmény úttörője volt. És ez közel sem csupán a 2014-ben elrajtolt FIA Formula E hivatalos biztonsági autójaként betöltött szerepet jelenti, hiszen a BMW i8 a világ első olyan sportautójaként érkezett meg az utakra, amelyet már a legelső skiccektől kezdve a fenntarthatóság mentén terveztek meg a mérnökök. A BMW i divízió szakemberei mind a járműszerkezet, mind a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia terén új ösvényeken indultak el. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella és az alumíniumból készült padlólemez egyesítése legalább annyira forradalmi megoldásnak számított, mint a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése. A 2+2 üléses karosszériakoncepció, az aerodinamikailag optimalizált formanyelv, az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés és az innovatív hajtáslánc egytől egyig a menetdinamika és a hatékonyság közötti kezdeti ellentmondás feloldását célozta. Eme innovatív megközelítésnek köszönhetően a BMW i8 egy csúcskategóriás sportautó vezetési élményével kecsegtet, egy kisautó átlagos üzemanyag-fogyasztását ígérve.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját a lehető legdinamikusabb menetteljesítmény és a két erőforrás lehető leghatékonyabb együttműködése mentén tervezték meg a mérnökök. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor a hátsó kerekeket, az elektromos motor pedig az első kerekeket hajtja. A végeredmény egy hibrid-specifikus összkerékhajtás, amely nem csupán a tapadást, de az agilitást és a menetstabilitást is jelentős mértékben fokozza. Ezzel és az elektromos motor 250 Nm csúcs forgatónyomatékával – amely azonnal, már álló helyzetből is teljes mértékben a vezető rendelkezésére áll – a BMW i8 tisztán elektromos meghajtással, és mint ilyen, károsanyag-kibocsátás nélkül is képes sportautós menetteljesítményre. A BMW i8 egészen 120 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást, a két erőforrás együttes forgatónyomatéka pedig a nagyteljesítményű sportautók lélegzetelállító menetdinamikáját szabadítja az aszfaltra.

A hosszú távon fenntartható vezetési élmény minden korábbinál intenzívebb formája: a BMW i8 Roadster

A BMW i8 Roadster világpremierjével 2017 őszén új szintre lépett a vezetés hosszú távon fenntartható élménye. A kétüléses újdonság a progresszív sportautó vérpezsdítő élményének nyitott tetős változatát keltette életre, a tisztán elektromos meghajtás változatlan lehetősége mentén.
A BMW i8 Roadster megjelenésével a BMW i8 Coupé plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának maximális teljesítményét is tovább fokozták a mérnökök. A nagyfeszültségű akkumulátor tárolókapacitása 20 amperórától 34 amperórára nőtt, 11,6 kilowattóra bruttó energiateljesítmény mellett. A tovább optimalizált akkumulátorcella-technológia azt is lehetővé tette, hogy a tervezők 9 kW-tal / 12 lóerővel 105 kW-ra / 143 lóerőre növeljék az elektromos motor maximális teljesítményét, a két erőforrás maximális rendszerteljesítménye így 275 kW / 374 lóerő lett. A BMW i8 Coupé 4,4 másodperc alatt, a BMW i8 Roadster pedig 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességük egyaránt 250 km/óra. A nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság a BMW i8 Coupé esetében 55 kilométer, a BMW i8 Roadster esetében pedig 53 kilométer.
A roadster vászonteteje innovatív gyártási eljárással készül: a tetőmozgató mechanika egyes alumínium alkatrészeit most először háromdimenziós nyomtatással állítják elő. A forradalmi technológia, amelyet a BMW Group a BMW i8 Roadster esetében alkalmazott először tömegtermelésben, olyan aprólékos geometriai formák legyártását teszi lehetővé, amelyek hagyományos tömegtermelési eljárással elképzelhetetlenek lennének, miközben a saját tömeg és az alkatrészmerevség tökéletes egyensúlyát garantálja. A BMW i divízió által felhalmozott szaktudásnak köszönhetően egyre több modellsorozat egyre több alkatrésze készülhet eme additív gyártási eljárással.

Luxus és exkluzivitás

Progresszív, exkluzív karakterével a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster egyaránt a bajor prémiumgyártó luxusszegmensben véghezvitt modellfejlesztéseinek meghatározó mérföldköve. Az innovatív páros a vezetés hamisítatlan élményét élteti, akárcsak a BMW 7-es sorozat luxuslimuzinjai, a valaha készült legnagyobb Sports Activity Vehicle modellként debütált BMW X7 és a BMW 8-as sorozat sportautói is. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportautók prémium karakterének új dimenzióját a BMW i8 számára kifejlesztett „BMW i Pure Impulse Experience” testesíti meg: az autóiparban egyedülálló ügyfélkapcsolati program zártkörű meghívásokkal, exkluzív beszélgetésekkel és fejedelmi kulináris, illetve utazási lehetőségekkel varázsolja el a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb ügyfélkörét.
Az egyediség új szintjét önálló stílusjegyekkel felvértezett, exkluzív limitált szériák jelentik: 2016 elején a BMW i8 Protonic Red Edition, 2017-ben pedig a BMW i8 Protonic Frozen Black Edition és a BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition ünnepelte világpremierjét, mindössze 100 darabban legyártott különkiadásokként.

A plug-in hibrid sportautó-legenda

A BMW lipcsei gyárában ezekben a napokban készül el a BMW i8 Ultimate Sophisto Edition limitált szériájának 200 példánya. 2019 decemberében a különkiadás első képviselője a plug-in hibrid sportautó-legenda tömegtermelésben kínált húszezredik modelljeként gurult le a gyártósorról. Ezzel a volumennel a BMW i8 messze megelőzte a legtöbb legendás BMW sportmodellt: a BMW Group sikertörténetének másik mérföldköveként a BMW M1 mindössze 399 darabban, a BMW Z8 roadster pedig csupán mintegy 5 000 példányban látott napvilágot.
A hálózatról tölthető sportautók globális mezőnyében a BMW i8 évekig több mint 50 százalékos piaci részesedést élvezett, iránymutató pozícióját pedig 2020 áprilisáig fenntartja. A legkelendőbb plug-in hibrid sportautó ezt követően véglegesen elnyeri azt a címet, amellyel az Auto Bild Klassik német autós szakmagazin olvasói már a piaci premierjét követő hónapokban illették: „a jövő klasszikusa”.

Forrás: autóaddikt

Előző

A VILÁG LEGFEJLETTEBB ÖNTÖLTŐ HIBRID ELEKTROMOS HAJTÁSÁVAL KAPHATÓ MAGYARORSZÁGON A LEXUS RX

Következő

elektromos autók ÁFA-mentessége, legerősebb mobil villámtöltő, csökkenő a kereslet a benzines és dízelautók iránt