Ha a méret a lényeg
4,45 méteres hosszúságával már megelőzte a Qashqai-t, pontosan 7 centiméterrel. Méreteit tekintve másban nem igen különbözik a két modell. Ez a hét centi viszont elég ahhoz, hogy a csomagtér 40 literrel nagyobb legyen, ami tekintettel arra, hogy a crossoverek többnyire az aktív családosok körében népszerűek, nem elhanyagolható fegyvertény! Három centiméterrel a szélessége is nagyobb, mint a Qashqai-nak, ehhez képest, viszont súlya könnyebb, bár ez felszereltségtől függően változik.
A belső tér is ideális. Tesztünk során 4 felnőtt maximális kényelemben utazott, még úgy is, hogy sofőrünk a 190 centimétert alulról súrolja. A hátsó utasok térde, bő 5-10 centiméterre volt a háttámlától.
Szintén az IKEÁ-ba járó törzsközönségnél fog nagy sikert aratni a síkbahajtható anyósülés, amelynek köszönhetően személyautónkat kisteherautóvá tudjuk változtatni pár pillanat alatt, és könnyedén hazacipelhetjük a 2 és fél méter magas könyvespolcot vagy tetőbox nélkül mehetünk síelni, szörfözni, szezontól függően.
A tágas belső térhez „Easy Break” rendszer is társul, amely intelligens módon segít azt az aktuális szükségletekhez alakítani. A hátsó ülések le- és felhajtása így gyerekjáték. A csomagtér padlózatának két állása van, a felső pozícióban könnyebb ki- és berakodni a nehéz tárgyakat, az alsó állásban pedig igazán ki lehet használni a csomagtér teljes tárolókapacitását. Emellett a csomagtér két vagy három részre osztható fel, ezáltal védi a bepakolt csomagokat, és elkerülhető a dőlés-borulás éles kanyarokban vagy hirtelen fékezésnél.
A csomagtartó maximális kihasználtsága mellett 472 liternyi pakolóhelyet kapunk!
További 30 liternyi tárolóhely van okosan kialakítva az utastérben, így az utazás során is használandó cuccainknak is lesz hova pakolni
Külcsín
Első ránézésre tudni fogjuk, ha egy Kadjarral szembetalálkozunk, hogy ez bizony egy Renault! Ez főként a gigantikus méretű márkajelnek köszönhető. Persze az autó ugyanazt a – Laurens van den Ackers által életrekeltett – dizájn nyelvet beszéli, mint amit már láttunk a Clio és a Capture vonalaiban. Természetesen a formatervezők nem spóroltak azokon a látványelemeken, amiktől “suvos” lesz egy SUV: hatalmas díszlécek, tágas hely a kerekeknek. A 19 cm-es hasmagasságnak
köszönhetően, bár nem terepjárónak készült, az aszfaltról letérve is biztonságosan tehetünk kisebb kirándulásokat.
Belbecs
A belső már-már unalmasan tökéletes. Nincsenek a külső alapján feltételezhető merész görbületek, ívek. A műszerfal kijelzői folyadékkritályos technológiával készültek, ahogy azt a 21. század megkívánja. A kormány tapintása kellemes, az első ülések széles vállúaknak is kifejezetten kényelmesek. A panoráma üvegtető az amúgy sem kicsi belső teret még inkább megnöveli, professzionális szintre emelve az autózás élményét.
Az R-Link2 multifunkciós kijelző pedig a “geek” királyokat is lenyűgözi. A navigáción és a szokásos kötelező információkon túl alkalmazások tömegeit tudjuk rátölteni, vagy olvashatjuk e-mail-jeinket.
A beállításokat saját profilunkhoz menthetjük, így ha többen vezetik az autót, akkor egy érintésre előhívhatjuk az általunk preferált alkalmazásokat, beállításokat.
A lelke
Érdekes, hogy míg 4 féle dízelmotorral felszerelt verzió közül válogathatunk, a Kadjar benzines változatból mindössze egyfélét, ráadásul egy 1200 köbcentis modellt dobott piacra a gyártó. Mielőtt lesajnáló grimasszal az arcunkon leírnánk a benzines Kadjart, azért nem árt tisztázni, hogy ebben a motorban is benne van 130 lóerő és 205 Nm.
Aki viszont dízelt szeretne, választhat olyat is, ami összkerékhajtással rendelkezik (kizárólag 1,6-os Energy dCi 130-as motorral).
Fogyasztást illetően a benzines típus esetén 5,6-5,8-as, míg a leggazdaságosabb dízelre nézve, 3,8-as vegyes fogyasztást is le mer írni a gyártó.
Extrák
Az R-Link2 megannyi lehetőséget rejt magában, így például hasznos a közlekedési tábla felismerés, aminek köszönhetően a tempomatba rögzített sebességet is felülírja a rendszer. Az EasyPark rendszerrel megszűnnek a parkolási nehézségek.
A holttér figyelő rendszernek köszönhetően a külső visszapillantó tükörbe épített sárga fény jelzi, ha olyan jármű kerül a közelünkbe, amit szabad szemmel nem érzékelhetünk.
Aki még mindig nem tudja elképzelni a Renault új crossoverét, győződjön meg saját szemével a Kadjar sokoldalúságáról!
Az autó megtekinthető, kipróbálható és megvásárolható a Renault Budapest telephelyein!
Renault Dél Pest; 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5.; 06 1 476 3100
Renault Kelet Pest; 1173 Budapest, Pesti út 16.; 06 1 254 0404
Renault Budakalász; 2011 Budakalász, József Attila utca 77.; 06 1 465 0000