0
Shares
Pinterest Google+

renault-kadjar-hfe-ph1-rotary-block-04

Ha a méret a lényeg

4,45 méteres hosszúságával már megelőzte a Qashqai-t, pontosan 7 centiméterrel. Méreteit tekintve másban nem igen különbözik a két modell. Ez a hét centi viszont elég ahhoz, hogy a csomagtér 40 literrel nagyobb legyen, ami tekintettel arra, hogy a crossoverek többnyire az aktív családosok körében népszerűek, nem elhanyagolható fegyvertény! Három centiméterrel a szélessége is nagyobb, mint a Qashqai-nak, ehhez képest, viszont súlya könnyebb, bár ez felszereltségtől függően változik.

A belső tér is ideális. Tesztünk során 4 felnőtt maximális kényelemben utazott, még úgy is, hogy sofőrünk a 190 centimétert alulról súrolja. A hátsó utasok térde, bő 5-10 centiméterre volt a háttámlától.

Szintén az IKEÁ-ba járó törzsközönségnél fog nagy sikert aratni a síkbahajtható anyósülés, amelynek köszönhetően személyautónkat kisteherautóvá tudjuk változtatni pár pillanat alatt, és könnyedén hazacipelhetjük a 2 és fél méter magas könyvespolcot vagy tetőbox nélkül mehetünk síelni, szörfözni, szezontól függően.

A tágas belső térhez „Easy Break” rendszer is társul, amely intelligens módon segít azt az aktuális szükségletekhez alakítani. A hátsó ülések le- és felhajtása így gyerekjáték. A csomagtér padlózatának két állása van, a felső pozícióban könnyebb ki- és berakodni a nehéz tárgyakat, az alsó állásban pedig igazán ki lehet használni a csomagtér teljes tárolókapacitását. Emellett a csomagtér két vagy három részre osztható fel, ezáltal védi a bepakolt csomagokat, és elkerülhető a dőlés-borulás éles kanyarokban vagy hirtelen fékezésnél.

A csomagtartó maximális kihasználtsága mellett 472 liternyi pakolóhelyet kapunk!

További 30 liternyi tárolóhely van okosan kialakítva az utastérben, így az utazás során is használandó cuccainknak is lesz hova pakolni

kadjar_image_small_03
kadjar_image_small_02
kadjar_image_small_01

Külcsín

Első ránézésre tudni fogjuk, ha egy Kadjarral szembetalálkozunk, hogy ez bizony egy Renault! Ez főként a gigantikus méretű márkajelnek köszönhető. Persze az autó ugyanazt a – Laurens van den Ackers által életrekeltett – dizájn nyelvet beszéli, mint amit már láttunk a Clio és a Capture vonalaiban. Természetesen a formatervezők nem spóroltak azokon a látványelemeken, amiktől “suvos” lesz egy SUV: hatalmas díszlécek, tágas hely a kerekeknek. A 19 cm-es hasmagasságnak

köszönhetően, bár nem terepjárónak készült, az aszfaltról letérve is biztonságosan tehetünk kisebb kirándulásokat.

Belbecs  

A belső már-már unalmasan tökéletes. Nincsenek a külső alapján feltételezhető merész görbületek, ívek. A műszerfal kijelzői folyadékkritályos technológiával készültek, ahogy azt a 21. század megkívánja. A kormány tapintása kellemes, az első ülések széles vállúaknak is kifejezetten kényelmesek. A panoráma üvegtető az amúgy sem kicsi belső teret még inkább megnöveli, professzionális szintre emelve az autózás élményét.

Az R-Link2 multifunkciós kijelző pedig a “geek” királyokat is lenyűgözi. A navigáción és a szokásos kötelező információkon túl alkalmazások tömegeit tudjuk rátölteni, vagy olvashatjuk e-mail-jeinket.

A beállításokat saját profilunkhoz menthetjük, így ha többen vezetik az autót, akkor egy érintésre előhívhatjuk az általunk preferált alkalmazásokat, beállításokat.

A lelke

Érdekes, hogy míg 4 féle dízelmotorral felszerelt verzió közül válogathatunk, a Kadjar benzines változatból mindössze egyfélét, ráadásul egy 1200 köbcentis modellt dobott piacra a gyártó. Mielőtt lesajnáló grimasszal az arcunkon leírnánk a benzines Kadjart, azért nem árt tisztázni, hogy ebben a motorban is benne van 130 lóerő és 205 Nm.

Aki viszont dízelt szeretne, választhat olyat is, ami összkerékhajtással rendelkezik (kizárólag 1,6-os Energy dCi 130-as motorral).

Fogyasztást illetően a benzines típus esetén 5,6-5,8-as, míg a leggazdaságosabb dízelre nézve, 3,8-as vegyes fogyasztást is le mer írni a gyártó.

Extrák

Az R-Link2 megannyi lehetőséget rejt magában, így például hasznos a közlekedési tábla felismerés, aminek köszönhetően a tempomatba rögzített sebességet is felülírja a rendszer. Az EasyPark rendszerrel megszűnnek a parkolási nehézségek.

A holttér figyelő rendszernek köszönhetően a külső visszapillantó tükörbe épített sárga fény jelzi, ha olyan jármű kerül a közelünkbe, amit szabad szemmel nem érzékelhetünk.

kadjar_image_big_02
kadjar_image_big_01

Aki még mindig nem tudja elképzelni a Renault új crossoverét, győződjön meg saját szemével a Kadjar sokoldalúságáról!

Az autó megtekinthető, kipróbálható és megvásárolható a Renault Budapest telephelyein!

Renault Dél Pest; 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5.; 06 1 476 3100

Renault Kelet Pest; 1173 Budapest, Pesti út 16.; 06 1 254 0404

Renault Budakalász; 2011 Budakalász, József Attila utca 77.; 06 1 465 0000

 

www.renaultbudapest.hu

info@renaultbudapest.hu

Előző

A kormányzás művészete

Következő

Suzuki Vitara