0
Shares
Pinterest Google+

Alapjaiban újjáéledt ötajtós modelljével a Suzuki azt bizonyítja, hogy egymást elvileg kizáró célokat igazán harmonikusan össze lehet békíteni egy vonzó kompakt autóban.

Nemrégiben lépett hazánkban piacra az új Suzuki Baleno. A nagy sikerű előd nevét továbbvivő modell tökéletesen illeszkedik a Suzuki folyamatosan bővülő kínálatához. Amerikában talán full size kisautónak hívnák a Baleno által képviselt kategóriát, de sokkal kifejezőbb kompakt autóként gondolni a kis- és az alsó középkategóriás autók közé besorolható újdonságra.

Lendületes vonalvezetését a dinamikusan áramló folyadék ihlette, követve a Suzuki Liquid Flow-formanyelvet. Élőben remek kiállású, eltalált arányú autó, izgalmas formavilága naponta kínál felfedeznivalót.

Új alapok, új motorok

Kompakt, de tágas, takarékos, de erős, könnyű, de biztonságos: ahhoz, hogy az ellentétek összeegyeztethetők legyenek, a Suzuki szó szerint új alapokra helyezte az autó technikáját. A Baleno vadonatúj padlólemezre épül. Az intelligens konstrukcióval sikerült az eddiginél lényegesen szilárdabb padlóvázat kialakítani, amely kisebb számú, de nagyobb merevségű elemből áll, különlegesen merev acélfajták felhasználásával.

Méreteivel a Baleno megfelel a legtöbb hétköznapi feladatra. 3995 milliméter hosszúságú karosszériája miatt fordulékony és könnyen leparkolható. Az 1,2 és 1,0 Boosterjet modellek fordulókör-átmérője csupán 9,8 méter, míg például a Balenónál rövidebb Škoda Fabia csak 10,4 méteres körön képes megfordulni.

Az Indiában gyártott újdonság hossza 14,5 centiméterrel, szélessége kereken öt centiméterrel haladja meg a Swiftét. Azonban a méretnövekedés önmagában nem magyarázat arra a minden előzetes várakozást felülmúlóan tágas belső térre, ami a Baleno egyik fő ütőkártyája.

Hátsó lábterének mérete lenyűgöző, már csak ezért is érdemes felkeresnie meglévő és leendő flottapartnereinknek a legközelebbi Suzuki-márkakereskedést. A Japánban kifejlesztett autó a japánok mesteri térkihasználását bizonyítja, mert a limuzinba illő térdhely mögött 355 literes csomagtér húzódik, ami az ülések lehajtásával 1085 literre bővíthető.

Káprázatosan takarékos

Szívó és turbós benzines motor, hibridváltozat, ötfokozatú kézi, hatfokozatú automatikus és fokozatmentes automata váltó is szerepel a választékban. Az új hengerfejjel készülő K12C benzines 1,2 literes és 90 lóerős. Csekély fogyasztása és a Suzukik hagyományosan kiváló megbízhatósága verhetetlen üzemeltetési költségű flottaautóvá varázsolja.

A szívómotor fokozatmentes CVT-automata váltóval vagy hibridhajtással is elérhető. Az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koncepció drága és nehéz komponensek helyett integrált generátor-önindító egységre és kompakt lítiumion akkumulátorra épül. A rendszer többletsúlya mindössze 6,2 kg. A villamos gépben nem a 3 lóerős teljesítmény az érdekes, hanem az az 50 Nm forgatónyomaték, amivel gyorsításkor hatékonyan tehermentesíti a benzines motort, városi forgalomban hat, vegyes ciklusban pedig két deciliterrel csökkentve az eleve is csekély fogyasztást. Az ötfokozatú kézi váltós Baleno SHVS átlagfogyasztása 4,0 l/100 km, az 1,2-esé is csak 4,2.

Rendkívül ígéretes erőforrás a Vitara S-ből ismert Boosterjet-motorcsalád háromhengeres tagja. A turbófeltöltős, nagyon igényes konstrukciójú motor dinamikájával, finom és csendes járásával és mérsékelt átlagfogyasztásával teszi vonzóvá a Balenót. Ehhez a motorhoz hatfokozatú automatikus váltó is rendelhető.

Többet tud, mint gondolná

Automatikus vészfékezőrendszerrel, adaptív sebességtartó tempomattal és színes érintőképernyős navigációs berendezéssel a legjobban felszerelt Balenók kedvező áron kínálnak alternatívát a kompakt autót kereső vállalatoknak. A belépő GA- és a gazdagabban felszerelt GL-kivitel árkategóriájában verhetetlen térkínálattal, szériafelszerelésként járó klímaberendezéssel, hat légzsákkal és a 60-70 lóerős mezőnnyel szemben 90 lóerős motorral győzheti meg a cégautós felhasználókat.

Felkeltettük érdeklődését? Személyesen márkakereskedő partnereinknél, interneten a www.suzukiflotta.hu weboldalon, e-mailben a flotta@suzuki.hu címen várjuk megkeresését.

Előző

Köszöntő

Következő

Az élet szép – Teszt: Renault Talisman Grandtour Energy dCi 130