0
Shares
Pinterest Google+

Több mint 1000 kilométer egy töltéssel

17_aug_tech_kep2Új világrekord született a villanyautók között, egy olasz teslás alakulat egyetlen töltéssel 1078 kilométert tudott megtenni Model S P100D autójával, ami duplája a modell szabványos hatótávolságának
A szóban forgó Model S P100D-t az olaszországi Tesla tulajdonosokat tömörítő klub tagjai vezették, megszakítások nélkül 29 órán át, 40 km/órás sebességgel haladva. A légkondicionáló berendezés használatát a rekordkísérlet alatt természetesen mellőzték, s legtöbbször az Autopilot rendszerre hagyatkoztak. Az alacsony gördülési ellenállású gumiktól eltekintve a Tesla szériakivitelű volt.
A katalógusban megadott, egyébként is nehezen elérhető hatótávolságot megkétszerezni lenyűgöző eredmény. Minden elismerésünk az olasz csapatnak. Az új világrekordról értesülve Elon Musk is gratulált a csapatnak.
forrás : autoblog

GYORSAN TÖLTHETŐ ÚJ VILLANYAUTÓT TERVEZ A TOYOTA

17_aug_tech_kep1A Toyota egy új akkumulátor-technológia segítségével nagy hatótávolságú, a jelenlegi villanyautóknál sokkal gyorsabban feltölthető elektromos autót fejleszt, amely 2022-ben kerülhet a közönség elé.
A Toyota hivatalosan nem kommentálta az értesülést, de szóvivőjük elismerte, hogy 2020-ban valóban tervezik egy új, szilárd szerkezetű, vagyis a lítiumion-akkumulátoroknál elvben biztonságosabb akkumulátor piacra vitelét.
Érdekes, mennyire külön utakon jár manapság a Toyota. Hibrid hajtásláncaikkal a hagyományos benzines autózást ugyan páratlanul tisztává és takarékossá tették az elmúlt két évtizedben, ugyanakkor – eddig – tökéletesen lemaradtak az elektromos autózás boomjáról. Viszont van hidrogénautójuk, ami egyelőre piacilag tökéletesen életképtelen. Kíváncsian várjuk 2020-at, és főleg 2022-t; vajon mit sikerül összehoznia a világ hol legnagyobb, hol második legnagyobb autógyártójának az elektromos autózás területén
Ahogy a hibrid technológiák esetében már tapasztalhattuk, a világ autógyártói a lehető legrövidebb időn belül minden bizonnyal maguk is piacra bocsátják az új generációs akkumulátor-technológiát. Más kérdés, hogy erre vélhetőleg további hosszú éveket kell majd várni: jelenleg a Toyotán kívül mindössze egy autógyártó jelentette be, hogy sorozatgyártásig kívánja fejleszteni a technológiát, ám ők nem öt, hanem tíz év múlva készülnek piacra lépni saját megoldásukkal.
Akárhogy is, a Toyota által útjára indított forradalom átírhatja az autóipar térképét: a hidrogén üzemanyagcella és az új generációs elektromos meghajtás válhatnak a világ két meghatározó hajtáslánc-technológiájává, akár teljesen kiszorítva a belső égésű erőforrásokat a piacról.
forrás: vezess, autoblog

Hivatalosan is bemutatkozott a Tesla Model 3

17_aug_tech_kep3Az elérhető árú „nép-Teslát”, a Model 3-at tegnap maga Elon Musk leplezte le a vállalat freemonti üzemében. A villanyautók piacát jó eséllyel felforgató Model 3 kétféle verzióban lesz rendelhető, sztenderd akkumulátorral 35 ezer, nagy kapacitású teleppel 44 ezer dolláros alapáron. Európába és a világ többi részére a jövő év végén juthat el az auto
A sztenderd Model 3 354 kilométeres hatótávot kínál (EPA) és 5,6 másodperc alatt gyorsít 96 km/órára, míg a nagyobb akksival felvértezett Long Range verzió 498 kilométert is megtehet egy töltéssel, emellett 5,1 másodperc alatt gyorsul százas tempóra és akár 225 km/órával is száguldhat. Töltési időket tekintve is van különbség közöttük, az alapmodell 30 perc alatt 208 kilométerre elegendő áramot tankolhat a Tesla szupertöltőnél, míg a drágább modell ugyanennyi idő alatt 272 kilométerre elegendő naftát szívhat magába. 240V-os, 32 amperes háztartási forrásról óránként 50 kilométerre elegendő áram vándorolhat a telepbe (Long Range: 57 km).
A Model 3 alapfelszereltsége a 15 colos érintőkijelző a műszerfalon, a dupla klíma és a textil üléskárpit, s megkapja az autonóm vezetéshez szükséges nyolc darab kamerát, előre néző radart és 12 ultrahangos szenzort, amelyek az ütközéselkerülő és a vészfékező rendszer működéséhez is elengedhetetlenek. Az Autopilot funkció 5000 dolláros opció, amivel a Tesla 3 képes az önálló vezetésre a forgalmi sávon belül, az automatikus sávváltásra, az autópályáról való lehajtásra és az önálló parkolásra is. A rendszer szoftverét folyamatosan frissítik; így nincs már messze a teljes mértékben önvezető Tesla, extra 3000 dollárért cserébe.
A Model 3-hoz prémium felszereltségi csomagot is kínálnak 5000 dollárért, amely tartalmazza az elektromosan állítható üléseket, kormányoszlopot és tükröket, a fűthető üléseket, a nyílt pórusú fabetéteket az utastérben, két további USB portot, prémium audiorendszert, valamint panoráma napfénytetőt és LED-es ködlámpákat.
A nagykapacitású akkumulátoros modellek gyártása már megkezdődött, a sztenderd akkus kocsik gyártása pedig decemberben indul. A kiszállítások az USA-ban októberben indulnak, a többi piacra azonban csak a jövő év végén kezdik szállítani az autókat. Készítenek majd nagyteljesítményű, kétmotoros, összkerékhajtású Model 3-at is, melynek összeszerelése 2018 áprilisában indul el.
A Model 3-ra 4 év vagy 80 ezer kilométer garanciát vállal a Tesla, az akkumulátorra pedig 8 év vagy 160/200 ezer kilométer szavatosság vonatkozik. A Model 3-ra több mint 370 ezer előrendelést adtak le, így a gyártást fokozatosan futtatják fel, a várakozási idő pedig 12-18 hónap.
Forrás : autoblog

Előző

Zelna Borászat Balatonfüred-Csopak

Következő

Renault Megane Grand Coupé