0
Shares
Pinterest Google+

Önvezető elektromos kupét mutatott be a Renault

A párizsi Renault standon található járművek közül a legnagyobb csődület mindig a Trezor körül volt, amely egy radikális kinézetű, a Renault új dizájnfilozófiáját kimaxoló kétüléses kupé. A fantasztikus megjelenésű jármű persze elektromos hajtású és önvezetésre is képes, ha bárkinek kétsége lett volna.
A Trezor lenyűgöző megjelenésű jármű, olyan, amilyennek egy rendes koncepcióautónak lennie kell. Laurens van den Ackernek, a Renault vezető tervezőjének köszönhetjük, aki néhány éve a DeZir koncepcióval ismét ráirányította a figyelmet a Renault termékeire. A Trezor is magán viseli a márka aktuális formanyelvezetének minden jellegzetes vonását, amitől a hétköznapi modelleket is rendkívül vonzóvá teszi.
A Trezor elképesztően széles (2180 mm) és lapos (1080 mm), alaktényezője pedig mindössze 0,22. Teste teljes mértékben szénszálas műanyag, a front- és a farrészen egyedi hexagonális textúrával. Sziluettje a klasszikus GT autókat idézi, egyrészes, vörös üvegezésű teteje pedig felfelé nyílik. A Trezor egyik innovatív megoldása a vörös lézert is tartalmazó száloptikás világítási rendszer, amely fékezésnél még intenzívebb fényt ad. A fülke mögött, bal oldalon az üzemanyag-betöltő nyílás helyén egy töltöttséget mutató műszer kapott helyet, a Trezor ugyanis elektromos hajtású.
A kupéba felülről lehet belépni és a szem rögtön megakad a piros fából készült műszerfalon, amelyben két poggyászrekeszt alakítottak ki. A méretre szabott táskákat stílusosan bőrszíjak tartják a helyükön. A sofőr Formula 1 stílusú kormánykereket forgat és három érintőképernyőről tájékozódik. A hajlított kijelzők OLED technológiásak és Corning Gorilla Glass üveget kaptak, a LED-es képernyőkkel ellentétben nincs szükségük háttérvilágításra. A Trezor autonóm vezetésre is képes, amelyet a karosszérián futó fények megváltoztatásával jelez. A Renault is csatlakozik azon gyártók táborába, akik önvezetésre képes járművek útra bocsájtásában gondolkodnak; öt év múlva köszönthetjük majd az első ilyen technológiával szerelt modelleket.
A Trezor villanymotorja egy versenyautóból származik, a kétszeres Formula E bajnok Renault e.dams csapat szállította. Teljesítménye 260 kW (350 LE), maximális nyomatéka pedig 380 Nm; kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsítja a Trezort 100 km/órára. A villanymotort két hűtött akkumulátor látja el energiával, emellett egy fékenergia-visszanyerő rendszer (RESS) is megtalálható az autóban, amelyet a Formula E bajnokságban használnak. Az 1,6 tonnás, hátsókerék-hajtású Trezor 21 és 22 colos egyedi mintázatú Continental abroncsokon gördül.
Forrás : autoblog

A Volvo Carsnál a folyamatos újítás kultúrája a motorokra is éppúgy kiterjed, mint a biztonságra.

Többet – kevesebbel szlogennel így ír a Volvo, Drive – E technológiájáról:
Motorjaink tökéletes egyensúlyt teremtenek a teljesítmény és a hatékonyság között, így bármelyik Volvo erőforrással kitűnő menetdinamikát élvezhet, alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett.
Ezt a korszerű Drive – E technológiával érjük el, amely minden benzines és dízelmotorunk alapja. Az S90 D5 motorja már alkalmazza a Volvo egyedülálló fejlesztéseként bevezetett PowerPulse technológiát, amely lényegében kiküszöböli a turbólyukat. Nagyobb dinamikával ruházzák fel a kompakt négyhengeres erőforrásokat jóval nagyobb motorokra jellemzően. A motorok méretének és tömegének csökkentésével javult a térkihasználás és a súlyelosztás. A precíz kézi sebességváltók illetve a nyolcfokozatú Geartronic automata váltó nagy hatékonysággal továbbítja a motor nyomatékát a kerekekre. Az utóbbi például mindig azt a fokozatot választja, amelyben az adott körülmények között a leghatékonyabban működik a motor, de manuális üzemmódra váltva a vezető veheti át az automata váltó irányítását. Amennyiben az ECO üzemmódot választja a vezérlő rendszerek a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra kalibrálják a hajtásláncot. A cirkáló üzemmód az autó mozgási energiáját kihasználva takarít meg üzemanyagot. Amikor a vezető 65 km/h fölötti sebességen leveszi a lábát a gázpedálról, nem lép működésbe a motorfék és az autó szabadon gurul tovább, miközben a motor alapjáraton jár.
A dízelmotorokban alkalmazott úttörő technológiával még finomabbá és csendesebbé tettük a járásukat. Az innovatív i-ART technológia mind a négy hengernél külön szabályozza a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, ami tovább fokozza a hatékonyságot is. Utánállítás nem szükséges, több évi használat után is megmarad az alacsony fogyasztás.
A Drive—E hajtásláncokban megtalálható technológiákkal a Volvo Cars már ma a jövő megoldásait alkalmazza.
Ezzel igyekszünk jobbá tenni a világot és élvezetesebbé az autózást.

Előző

Ha lenne ideálom – Teszt: Volvo V90 D5 AWD INSCRIPTION – 2016

Következő

Telematikával a céges autó hatékonyságáért