0
Shares
Pinterest Google+

Lüktetett a belváros szíve – s az autósport-rajongóké is hatalmasat dobbant, amikor beindították a Formula–1-es autókat. A két világbajnok versenygép közül a 2014-es Mercedest a szocsi futamot vasárnap megnyerő Valtteri Bottas, a 2011-es Red Bullt pedig az ausztrál Daniel Ricciardo vezette.
Azért is különleges a Nagy Futam, mert annyira közel egyetlen versenypályán sem kerülhetnek a szurkolók a mozgó versenyjárművekhez, mint itt, ezen a budapesti rendezvényen, amelyet ezúttal a Deák tér, Andrássy út, Oktogon útvonalon tartottak meg. A 2.8 kilométer hosszú pálya mentén 250 ezer rajongó élvezte az autósport ünnepét, amelyen tényleg minden, de minden a szurkolókért történt. S ezzel a versenyzők is tökéletesen tisztában voltak.

Valtteri Bottas annyiszor forgatta meg a Mercedest, ahányszor csak lehetősége nyílt rá, a fennmaradó időben pedig folyamatosan integetett a közönségnek. Ünnepelték, s ő is ünnepelt.
„Nagyon sokat vártam az első Formula–1-es futamgyőzelmemre, egészen pontosan a nyolcvanegyedik versenyemig, s nagyon örülök, hogy itt Budapesten, ilyen körülmények között ünnepelhetem meg. Nagyon szeretem ezeket az utcai parádékat, bár olyan sokban még nem volt részem, de Budapest gyönyörű, és az emberek láthatóan imádják itt az autósportot, élmény volt ennyi néző előtt autózni” – nyilatkozta Valtteri Bottas, aki egész nap jókedvében volt, az M4 csatorna helyszíni stúdiójában, a riporterek kérésére még a Kalevalából is felolvasott – magyarul. Vagy legalábbis megpróbálta…
Daniel Ricciardo az első körében még kissé visszafogott volt – vagy lehet, hogy inkább megnézte a pályát, mert a másodikban aztán alaposan rákapcsolt, olyannyira, hogy miután leírt vagy hat-hét szabályos kört egymás után a budapesti aszfalton, a gumijai megadták magukat, nemes egyszerűséggel füstölni kezdtek.

„Nagyon izgalmas volt ez az egész, rettenetesen élveztem – mondta a tőle megszokott fülig érő mosollyal a Red Bull ausztrál pilótája. – A csapat azt mondta, nem kell kímélnem a gumikat, ki is végeztem őket. Próbáltam megmutatni a közönségnek, milyen remek hangja van egy V8-as motornak. Nem mentem gyorsan, de nagyon jól éreztem magam, remélem a nézők is, mert az itteni az egyik legjobb közönség. Imádom Budapestet – cool ez a város!”
A Formula–1-es pilótákon kívül itt volt elfogadta a Nagy Futam rendezőinek meghívását a német túraautó-bajnokság három versenyzője, Timo Glock (BMW), Nico Müller (Audi) és Robert Wickens (Mercedes), és persze felvonult a hazai autósport krémje.
Michelisz Norbert együtt bemutatózott a Zengő Motorsport pilótáival, s természetesen hatalmas tapsot kapott. „A pálya hibátlan, bár a mi autóinknak a fordulók egy kicsit szűkek, úgyhogy tolatgatni kellett, de így is remek érzés volt látni a nézőket, akiket akkor tudtam a legjobban szemügyre venni, amikor a busszal körbevittek minket a pályán. Az elmúlt két évben kevesebb időm volt a szurkolókra, ezért is örülök mindig a Nagy Futamnak, mert itt találkozhatok velük” – nyilatkozta Michelisz Norbert.
A nézők pedig tényleg rettenetesen élvezték az autós ünnepet, jöttek Békéscsabáról, Szombathelyről, Pécsről, Miskolcról – az ország minden tájáról. Hiszen nem mindennap fordul elő, hogy ennyi jó kezű pilóta gyűlik össze egy helyen – ráadásul ennyire különböző szakágakból.

„Nagy öröm volt látni, hogy mennyi nézőt vonzott az idén is a Nagy Futam, hiszen azért dolgozunk ennyit, hogy közelebb hozzuk a szurkolókat a technikai sportokhoz – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Mindig mondom, hogy Európában egyedülálló ez a rendezvény, ráadásul az idén ennél jobban nem is alakulhatott volna a mezőny, hiszen nem elég, hogy két Formula–1-es csapat is elfogadta a meghívásunkat, Valtteri Bottas ráadásul pályafutása első futamgyőzelmének megszerzése után érkezett. Nagyon örülök neki, hogy a visszajelzések alapján minden szempontból jó rendezvényt zártunk: szerencsés volt a helyszínválasztás, az időjárás kedvezett nekünk, a nézők élvezték, amit láttak, a versenyzők pedig örültek, hogy itt lehettek. Méltó ünnepe volt ez az autósportnak…”
Ne hagyjuk ki azonban a Mercedes „utcai autó” bemutatóját akit ralisok, terepralisok, autókrosszosok nem utolsó sorban Szalay Balázs és dakaros gépe követtek a pályán, ahol egyetlen pillanatra sem volt megállás.
forrás: Hungaroring, flottamagazin.hu

Előző

A borlovagrend

Következő

Köszöntő