0
Shares
Pinterest Google+

Novitec McLaren 570S

16_dec_technika_kep2A német Novitec csoport az exkluzív autók első számú nemesítőjévé nőtte ki magát az utóbbi években. A Ferrari, a Maserati, a Lamborghini, sőt, a Rolls-Royce modelljeit is a legnagyobb hozzáértéssel varázsolja egyedivé, olykor autóipari műalkotásokat hozva létre. A cég pedig most a McLaren márkát is felvette a portfóliójába. Komplett átalakító csomagot készítettek a legkisebb, 570S modellhez.
A Novitec mindenekelőtt az 570S külsejét tette még vonzóbbá, szem előtt tartva, hogy egy bitang gyors szuperautóról van szó, ahol az aerodinamikai hatékonyság kulcsfontosságú. Nem csapta össze a munkát, kiterjedt szélcsatornás teszteket folytatott, majd előállt az 570S-hez tervezett szénszálas karosszéria kiegészítőkkel.
Előre új toldatot illesztett, ami csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt, emellett pedig megváltoztatja a McLaren ábrázatát. Oldalra saját küszöbidomait szerelte fel, amelyek alacsonyabbnak láttatják az autót. Ezen kívül az oldalsó légbeömlő nyílások köré új keretet építettek, amelyek a menetszelet még pontosabban terelik. A far egy karbon hátsó szárnnyal gazdagodott, ami formájával követi a sportkocsi hátsó vonalait és növeli a hátsó tengelyen kialakuló leszorítóerőt. Új elemek a lökhárító szélső terelőlapjai, valamint a dupla airbox-szal készült motorházfedél, amely ugyancsak optimalizálja a légáramlást.
A McLarenhez új felniket is terveztek házon belül; az MC1 nevű görgők kovácsolt alumíniumból készültek, kellőképpen könnyűek és erősek. Elöl 9 x 20, hátul 11 x 21 hüvelykes méretben kerültek fel az autóra, 235/30 és 305/30 méretű abroncsokkal. Sportrugókkal a hasmagasságot is csökkentették, mégpedig 30 mm-rel.
A 3,8 literes biturbó V8-as benzinmotor remek tuningalap, gyakorlatilag ez hajtja az összes McLaren modellt, különböző hangolással. Az 570S-ben az aggregát “mindössze” 570 lóerős, de a Novitec három lépcsőben megnövelte a teljesítményét. A plusz teljesítmény a két N-Tronic modul esetében gombnyomásra hívható elő a középkonzolról, míg a harmadik, plug-and-play külső vezérlőegységes megoldásnál mindig jelen van. Utóbbi az Inconel verseny kipufogórendszerrel együtt 76 lóerőt és 92 Nm nyomatékot sajtol ki az erőforrásból. 646 lóerő és 692 Nm nyomaték mérhető a főtengelyen, ami 3 másodperces százas sprintet és 335 km/órás végsebességet eredményez.
Forrás : autoblog

Audi RS 6 csak gyűjtőknek

16_dec_technika_kep3Idén ünnepli az ABT Sportsline fennállásának 120. évfordulóját, mely alkalomból ügyfeleinek korlátozott példányszámú járművekkel kedveskedik. A legfrissebb exkluzív kiadás az Audi RS 6-ból született; a Daytona szürke kombiból csupán 12 darabot készítenek.
Az eleganciát és dinamizmust tökéletesen egyesítő ABT RS 6 ismét új köntösbe bújt, ezúttal az Audi paletta egyik legütősebb színét, a Daytona szürkét viseli. A különleges árnyalatot pedig összesen tizenkét példány kaphatja meg.
Az ABT RS 6-osa mindig is a piac legszebb, legigényesebb nemesített példánya volt, de Daytona szürkében még lenyűgözőbben fest. Remekül passzolnak hozzá a lakkozott karbon elemek is; mint az első lökhárító középső toldata és oldalsó terelőlapjai, a tükörházak, a küszöbök légterelői lapjai, továbbá a hátsó szárny és a diffúzor. A kipufogócsöveket is Daytona szürkére festették.
Az ABT “1 of 12“ kombija emellett megy is, mint a távirat. Gyári önmagánál 130 lóerővel nagyobb a teljesítménye (735 LE) és 220 Nm-rel magasabb a forgatónyomatéka (920 Nm); menetteljesítményeivel felveszi a versenyt az élvonalbeli sportautókkal is. Végsebessége 320 km/óra, elektronikusan korlátozva. 22 hüvelykes kovácsolt felnikre feszített 295/25 méretű abroncsokkal kapaszkodik az aszfaltba.
Az utastérben számos “1/12“ és “120 years“ felirat mutatja, hogy speciális kiadásban ülünk. A sportülések Daytona szürke/fekete Alcantara/bőrkárpitozást kaptak, a műszerfalat is bőrrel húzták be, de hasított bőr fedi az oszlopokat, a mennyezetet és a csomagtérajtót is.
Forrás : autoblog

A következő fordulópont

16_dec_technika_kep1A Toyota forradalmasítaná a közúti áruszállítást
A világ legnagyobb autógyártója, a hibrid és plug-in hibrid technológiák kifejlesztésével közel húsz éve autóipari forradalmat elindító Toyota volt az első autógyártó, amely nyíltan letette a voksát a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás autók hosszú távú elterjesztése mellett. A Toyota az első sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás autó, a Mirai után most a technológia újabb felhasználási lehetőségeit vizsgálja, ezúttal a kamionok esetében, ami forradalmasíthatja a közúti áruszállítást.
A Toyota hosszú ideje vallja, hogy a hidrogén üzemanyagcellás technológia a járműfajták széles választéka számára kínálhat megoldást a nulla károsanyag-kibocsátáshoz. E technológia méretezhetősége azt is lehetővé teszi, hogy az autógyár egy kaliforniai megvalósíthatósági tanulmány segítségével megvizsgálja, hogyan alkalmazható ez a hajtásmód a nyerges vontatók, vagyis a kamionok esetében. A jövő nulla károsanyag-kibocsátású közúti szállításában egy üzemanyagcellás nyerges vontató jelenthet megoldást. A tanulmány további részleteiről, illetve a hidrogén-alapú társadalom fejlődéséről ígérete szerint a következő hónapokban szolgál majd további részletekkel a Toyota.
A társadalom legfontosabb mobilitási problémáinak megoldására egyébiránt a Toyota világszerte számos közösségi, polgári, tudományos és kormányzati szervezettel működik együtt. A vállalat megosztja erőforrásait és kiterjedt ismereteit, hogy non-profit szervezeteket támogasson, így azok még több embernek nyújthatnak segítséget abban, hogy még több helyre eljussanak.

Előző

Karácsonyi süteménydömping

Következő

MINI Cooper Clubman