0
Shares
Pinterest Google+

A Volvo új zászlóshajója kivételes leleményességgel ötvözi a hagyományokat a modern divattal. És nem mellesleg elképesztően jó autó!
Jelentkezzen, akinek az új S90 nem tetszik! Senki? Hát persze, hogy senki, hiszen konzervatív ízlésű embertársaink épp úgy megtalálják a számításukat, mint azok, akik a forradalmian új dizájnra esküsznek. Ráadásul mindezt egyszerűen, akaratlanul, ösztönösen. A Volvo S90 tényleg nagyon szép lett.
Húzott, középen kettévágott szem, csinos szoknya, hatalmas hűtőrács és rengeteg krómdísz teszi felejthetetlenné az orr-részt. Érdekes, hogy a kifejezetten erős formatervet egyáltalán nem üti az autó végletekig leegyszerűsített oldalsó felülete, melyen egyetlen faramuci ívet vagy fényjátékot sem láthatunk: oldalról mindössze egy szolid krómcsík díszíti a kasztnit, és pont így tökéletes.
A hátsó traktus ismét formabontó, hatalmas, C alakú lámpatestek gondoskodnak arról, hogy az S90-est kilométerekről felismerjük. Újra előkerülnek a motorháztetőn már látott csinos fénytörő domborulatok, melyek talán már a jövőbe tekintenek – nem tartjuk kizártnak, hogy ezt a stílust láthatjuk majd a jövő Volvóin is.

De nézzünk szét az utastérben is! Ebben a kategóriában az ember már nem foglalkozik külön az anyagok minőségével, megmunkálásával vagy a különböző műszerek elhelyezésével, hiszen alap elvárás a tökéletesség úgy helykínálat, mint dizájn és ergonómia tekintetében. Beülünk, kényelmesen elhelyezkedünk, aztán sóhajtunk egy nagyot: igen, ez az, ez így jó, ahogy van.

Elképesztően kényelmes fotelek elöl és hátul egyaránt, hatalmas helykínálat. A dizájn – a külsőhöz hasonlóan – ötvözi a modern és a konzervatív értékeket. A sok bőr és krómbetét ellenére sincs egyetlen hivalkodó részlet sem, pedig a legutolsó apróságig nagyon komolyan átgondoltak mindent, példának okáért még a szellőző rostélyok gombja is egy-egy külön műremek.
Van természetesen okos parkoló radar, érintőképernyő, intelligens vezetési asszisztens meg szuper hifi meg az összes kényelmi és biztonsági rendszer, amit ember feltalált, de vannak olyan újdonságok is, amikkel eddig máshol nem találkozhattunk. Az S90 felismeri az autó elé keveredő nagy testű állatokat, és ha jónak látja, fékez is a sofőr helyett, hogy elkerülje, de legalábbis enyhítse a balesetet. A Pilot Assist rendszer is nagy segítség lehet, hiszen majdnem egyedül vezet. Természetesen az S90 még nem az önvezető autó – bár nem kizárt, hogy hamarosan az is elkészül -, ez a rendszer egyelőre csak autópályán működik automatikusan, egyéb szituációkban továbbra is a sofőr csinál mindent.

Van még egy nagyon fontos újítás, ehhez azonban el kell hagynunk a kényelmes utasteret és figyelmünket a motorra kell irányítanunk. A 235 lóerős, kizárólag automata váltóval és összkerék-hajtással rendelhető kétliteres dízelmotornak megannyi előnye van: elképesztő erejéhez képest végtelenül csendes és nagyon jól fogyaszt. A világszenzáció azonban mégsem ez, hanem a turbólyuk eltüntetése. A Volvo mérnökei a világon először tökéletesen megszüntették ezt a kellemetlen jelenséget, vagyis ha nagy gázt adunk, fordulatszámtól függetlenül ugrik az S90-es. Mindezt úgy érték el, hogy egy kis légtartályból külön hajtják meg a turbót, amikor erre a motorból érkező kevéske kipufogógáz még nem képes. Az ötlet zseniális, köszönjük a nép nevében!
Az S90 D5-tel tehát csodálatos autózni, gyors, dinamikus, végtelenül kényelmes és tágas, és még jól is néz ki a tetejébe’. Méltó ellenfele az A6-os Audiknak meg az 5-ös BMW-knek, természetesen ennek megfelelően alakul az ára is. A D4-es motorral szerelt kivitel alapára 10.88 millió, míg a legerősebb dízel S90-est, vagyis a D5-öt háromféle felszereltségi szinttel forgalmazzák, a legolcsóbb változat 16, a legdrágább 17.2 millió forintba kerül, vagyis távolról sem olcsó, ahogy a prémium szegmensben versenyző riválisai sem azok, abban azonban biztosak lehetünk, hogy egy kivételesen jól összerakott, kényelmes és végtelenül harmonikus autót kapunk a pénzünkért, amiből nem akarunk majd kiszállni.

Kérdés a nyereményjátékhoz:

Mi annak a nagyon fontos újításnak a neve, ami segítségével az S90 D5-ben eltűnik a turbólyuk?

Nyeremény: Teszthétvége a megújult Volvo V40 Cross Country-val a Volvo Autó Hungária Kft. jóvoltából

Válaszát az alábbi táblázat kitöltésével küldheti be:

A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Előző

Telematikával a céges autó hatékonyságáért

Következő

Ausztrália és a bor