0
Shares
Pinterest Google+

2013-as bemutatkozása óta nagy karriert futott be ez a végtelenül szerethető, sokoldalú, modern kisautó. A Renault első crossovere.
Hogy pontosan minek kell neveznünk ezt a Clio alapokra épült, rendkívül jól használható és emellett végtelenül csinos autót, azon lehetne vitatkozni. Van benne egy kis szabadidőautó, egy kis családi ferdehátú és minden bizonnyal egyterű géneket is örökölt. A Renault crossoverként beszél róla, de nem az elnevezés a lényeg: a Captur egy rendkívül modern, hihetetlenül sokoldalú gép, mely kiszolgálja egy kisebb család minden igényét.
A gyártó kimondottan a fiatalokat célozza ezzel a modellel. A Captur karosszériájában olyan rafináltan vegyítették egy játékautó pajkosságát egy versenyautó sportos vonalaival, hogy a végén gyakorlatilag tökéletesen sikerült álcázni a kocsi eredeti rendeltetését. A jóval megemelt, húsz centis hasmagasság és a magas karosszéria látványa sem szembetűnő, a Captur dinamikus, vagány, modern, divatos, lendületes és egy kicsit talán szemtelen is. Nem bumfordi, nem farnehéz, mint némelyik vetélytársa, és végképp nem esetlen.

Meleg, naiv kölyökkutya szemekkel néz a világba, a hatalmas Renault jel szinte világít a kocsi orrán. Szép hosszú szoknyát kapott nagy hűtőráccsal. Gyönyörű, a fényezéssel harmonizáló felnik közül válogathatunk – természetesen belül a kárpitok is összhangban vannak az autó színével, de még ne szaladjunk előre. A hatalmas küszöb és a karosszéria oldalán futó merész domborulatok elképesztően dinamikussá teszik az autót. A farrész egy kicsit talán visszafogottabb, viszont első ránézésre is látszik, hogy nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy az ötödik ajtó a lehető legnagyobb felületen nyíljon megkönnyítve ezzel a ki-bepakolást.
A belső tér is egyértelműen XXI. századi stílusban készült, csodaszép, az autó fényezésével harmonizáló betétek díszítik az üléseket és a műszerfalat is. A műszerfal egyébként nagyon letisztult, a műszerek elhelyezését okosan oldották meg. A drágább modellekben a középkonzolon lévő hétcolos érintőképernyő segítségével kalandozhatunk a beállítások és a multimédiás eszközök erdejében.

A Captur utastere meglepően tágas. Elöl fejedelmi ülések vannak, de a hátsó sorban is jól elférünk, ráadásul a fejtér is hatalmas. Négy embernek akár hosszabb távra is kényelmes, a praktikusan kialakított pohártartók és tároló rekeszek komfortossá teszik az utazást. A csomagtartó is méretes, hiszen ennek a modellnek ez is az egyik előnye. Alaphelyzetben 377, de lehajtott ülésekkel akár 1235 liter hely juthat a csomagoknak.
Kétféle benzines és kétféle dízelmotort kínál a Renault a Capturhöz. A motorok teljesítménye 90 és 118 lóerő között mozog, vagyis egyértelműen látszik, hogy a gyártó a paletta kialakításakor a takarékosságot tartotta a legfontosabb szempontnak. Már az alap kivitelű gépek 90 lóereje is elég lehet egy kellemes autózáshoz, ezért biztosak vagyunk benne, hogy aki a legolcsóbb, jelenleg akciósan, 0% THM-mel kevesebb mint 3,7millió forintért elvihető változattal lepi meg magát, az sem fog csalódni. A közel harmic lóerővel erősebb változatok persze érezhetően dinamikusabbak és szerencsére az erősebb, jobban felszerelt változatok ára sem vészes, a legdrágább sem éri el a hatmilliós pszichológiai határt.

Kérdés a nyereményjátékhoz:

Hány literessé bővíthető a Renault Captur csomagtere lehajtott ülésekkel?

Nyeremény: Teszthétvége a Renault Captur-ral az Autó Triplex jóvoltából.

Válaszát az alábbi táblázat kitöltésével küldheti be:

[ninja_form id=5]

  

Előző

Köszöntő

Következő

Pakold meg és táncolj! - Bemutató: Renault Mégane Grandtour