0
Shares
Pinterest Google+

Sok jó tulajdonsága lehet egy autónak. Lehett tágas, kényelmes és praktikus, nézhet ki nagyon jól, vagy lehet jó az ára. Vagy tudhatja mindezt egyben.
A Renault mindig is erős volt a nagyok között és ezt a pozícióját ma is gondosan őrzi. A kombi Talisman mindent tud, amire szükségünk lehet, és már 7,8 millióért elvihető!
A Renault hosszú évtizedek óta szolgálja sikerrel a vásárlókat, akiket elsősorban talán a mindig aktuális és különleges dizájn fogott meg, bár nyilván a minőség és a praktikum sem kevésbé fontos számukra – szerencsére a francia gyártó ezen a téren sem hagy kívánnivalót maga után. A Talisman dizájnja kirobbanó, elképesztő helykínálattal és kényelemmel kecsegtet, praktikus, jól használható és az ár/érték aránya is kiváló.

A Talisman a tökéletes családi autó. A kétliteres, 130 lóerős dízelmotorja – bár vannak alternatívái mind a dízel, mind a benzinmotorok között – talán a legjobb választás lehet ehhez a modellhez. A két turbófeltöltőnek és a Forma-1-ből kölcsönvett technológiának köszönhetően rendkívüli dinamikával autózhatunk úgy, hogy a pénztárcánk sem bánja. Alig több mint tíz másodperc alatt éri el az autó a 100 km/h-s sebességet úgy, hogy vegyes használatban négy liter alatti fogyasztást produkál. A motor ráadásul nagyon csöndes és alacsony fordulatszámon is rendkívül magabiztos.
Személy szerint nekünk is nagyon tetszik a Talisman. Nyugodt és békés, mégis dinamikus és magabiztos a tekintete, eleganciája a prémium kategóriás modelleket idézi. Éles fényszórói mintha mindent éberen figyelnének! A dizájn nagyon egységes, az orr-rész vonalai elegánsan futnak végig a karosszérián, a lendület sehol sem törik meg. Külön kiemelnénk a csinos farrészt, mely olyan szervesen illeszkedik az autó elejéhez. A formaterv nagyon egységes, nincsenek túlzások, csak a szép, mozgalmas, mégis letisztult forma. A Talisman egy mutatós családi autó: nem hivalkodó, egyszerűen csinos, elegáns, mégis sportos és csábító.

Ha egy szóval kéne jellemeznünk az utasteret, azt írhatnánk: fényűző! A műszerfal gyönyörű, modern, de nem túl bonyolult, a kivitelezésre és a használhatóságra egyaránt jár a maximális tíz pont. A Renault jól láthatóan beleadott apait, anyait, nem csoda, hogy az autó belső tere ilyen szép és elegáns, a felhasznált anyagok minősége pedig osztályon felüli, az anyagok tapintása kellemes, eldolgozási minőség is remek. Az ergonómia is tökéletes.
A műszerfalon könnyű eligazodni, nincs túl sok kütyü, de ami van, az azonnal értelmezhető, minden kézre esik, jól működik. A vezető ülés minden irányba állítható, és természetesen a kormány pozícióját is mi szabjuk meg, mindezt nagyon széles spektrumon, így könnyen optimalizálhatjuk a vezetési pozíciónkat. Az első ülések rengeteg hellyel kínálnak, a hátsó sorban pedig egyenesen terpeszkedhetünk. Ilyen egy jó családi autó! Öt ember kényelmesen elfér a Talismanban, még egy Budapest-Hamburg távolság sem jelenthet gondot, ráadásul a kombi kivitelnek köszönhetően a csomagoknak is rengeteg hely jut – több mint ötszáz liter.

A futómű osztályon felüli, olyan kényelmes, hogy szinte keresni kell azokat a kátyúkat, amiket az utastérben is érezhetünk. Ilyen kényelem mellett szinte csoda számba megy ez a stabil útfekvés és az a precizitás, amivel a Talisman irányítható. A 130 lóerős motorban pont van annyi erő, hogy egy kicsit feszegethessük az autó határait egy hegyi szerpentinen, nem fogjuk megbánni, az autó nagyon magabiztosan fordul, ezért remek játszótárs lehet.
A dízel rendkívül csöndes és a motor-, valamint az utastér szigetelése is tökéletes: nagy sebesség vagy magas fordulatszám mellett sem zavarja az utasok kényelmét. A motor már egészen alacsony fordulaton éled, ezért mindig kielégítő a motorerő – igazán jól nagyjából kétezertől húz, ha előznünk kell, a kettő és négyezer közötti tartományt használjuk! Az alig több mint 10 másodperces gyorsulás nagyon kellemes, a hatalmas Talisman kifejezetten dinamikus, kíváncsiak lettünk, mit tudhat a nagyobb motorokkal.
Nagyon szerettük ezt a modellt, mert osztályon felüli minőséggel, kényelemmel és helykínálattal kápráztatott el minket, mert kulturáltan, csöndben, mégis nagy dinamikával autózhattunk vele kimagasló vezetési élmény mellett, és mert a szolgáltatásaihoz és a méretéhez képest az ára is nagyon kedvező.
Dízelből 110, 130 és 160 lóerős változatokat kínál a Renault, a legolcsóbb változat mindössze 7,8 millió forintba kerül, de a legnagyobb motorral, a legjobb felszereltségi szint mellett sem kerül többe a Talisman 11,4 milliónál. Benzinmotoros változatból van 150 és 200 lóerős 8,7-től 11 millióig terjedő alapárak mellett.
Az extra lista természetesen végtelen a multimédiás eszközöktől az osztályon felüli Bose audio rendszerig mindent megkaphatunk. A nagyobb motorok mellé duplakuplungos EDC automata váltót is választhatunk, nem fogjuk megbánni. A kombi Talisman tökéletes választás a családnak, különleges minőséget és egy hatalmas, sokoldalú, remekül használható autót kapunk nagyon kedvező áron.
A teszt az Autotriplex kft támogatásával valósult meg.

Kérdés a nyereményjátékhoz:

Renault Talisman Grandtour Energy dizel motorból hányféle változatot kínál?

Aki helyesen válaszol, egy Renault Kadjar típusú személygépkocsit tesztelhet.

Válaszát az alábbi táblázat kitöltésével küldheti be:

A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Előző

Hódító: piacra lépett az új Suzuki Baleno

Következő

Brexit, Tesztpálya Önvezető autóknak, Keréknyom nélkül, Szabadalmak