0
Shares
Pinterest Google+

Kedves Olvasó!

Független autós és életmód magazinunk első számát tartja most jelképesen kezében. Bár koncepciójában magazinunk évtizedes múlttal rendelkezik, és ezt ma sem tagadja meg, most mégis megújult formában jut el Önökhöz. Megszüntetve megőrizni – csak a természet és az emberi társadalom képes erre a bravúrra. Most mi is evvel próbálkozunk, reméljük sikerrel, régi álmunk válik valóra. Flottamagazinunk nemcsak külső megjelenésében, hanem tartalmában is megújul. 2015 májusától függetlenné vált magazinunk elindításával az a célunk, hogy benne helyet kapjon mindaz, ami a flotta tematikában elérhető. Míg korábban kizárólag az operatív autólízinget érintő témákkal foglalkoztunk, a jövőben szeretnénk Önöknek bemutatni más gépjármű kategóriákat is, amelyek tartósbérlet formájában elérhetőek a hazai vállalatok és magánszemélyek számára egyaránt. Terveink szerint hamarosan új színekkel is bővül palettánk. Motor és hajó témában is jelentkezünk cikkekkel, melyekkel érdekes olvasnivalót és egyben hasznos információt is szeretnénk kínálni! Jövőbeni terveinkről egyelőre csak ennyit. Helyette inkább vessünk egy pillantást a hazai autópiac múlt évi alakulására! Van-e örömteli változás az előző évekhez képest, illetve a korábbi évek aggasztó tendenciáiból melyek maradtak meg máig?

Lássuk a száraz tényeket! 2014-ben 67.495 db új személyautó talált gazdára hazánkban. Ezt a számot 52 gyártó (importőr) termékeinek összessége produkálta. A céges vásárlások a teljes értékesítés 72,60%-át tették ki, míg a magánszemélyekre 27,40% jutott. A fenti képet erőteljesen árnyalja a külföldre kivitt autók száma, mely megközelítőleg 10.000 db személyautót jelent. A pontos szám meghatározása lehetetlen, mert a külföldre kikerülő autók is magyar forgalomba helyezéssel (magyar rendszámmal és érvényes forgalmi engedéllyel) kezdik meg új autós pályafutásukat, hogy aztán 1, 2 vagy 3 hónap (sokszor 6 hónap) elteltével kivonják őket a forgalomból és külföldön találjanak maguknak új „gazdát”. Mindezek figyelembevételével elmondható, hogy komoly erőfeszítések árán ugyan, de a holtpontról elmozdult a magyar autópiac, de bőven van még tér a fejlődéshez.

A magánvásárlókért óriási harc dúl. A „privát” értékesítésben eladott 18.493 autón 19 megye osztozik, ez megyénként 973 db, ami havi 81 gépkocsit jelent! Nos, erre a 81 helyre 52 gyártó pályázik, és költ reklámra importőri és márkakereskedői szinten rengeteg pénzt. Jelenleg jól látszik, hogy a komplett magyar piac felemelkedésének zálogát a céges (flottás) vásárlók jelentik. A jogi személyek (cégek) által birtokolt 73%-os piaci rész 49.000 db személygépkocsit takar. A jelentős flottakezelők portfoliójukban több mint 20.000 autót tartanak számon. Az importőrök természetesen tisztában vannak vele, hogy a vásárlóerőt a cégek jelentik, ezért kaphat ma egy cég akár egyetlen autó vásárlása esetén is komoly árengedményt, kvázi flottakedvezményt. Ugyanakkor látni kell, hogy a jó ár önmagában nem mindig elég. Ott vannak ugyanis az üzemeltetési és fenntartási költségek: a szerviz, téli gumi, Casco, KGFB, cégautó adó, üzemanyag költségek, az autó várható ára az újraértékesítéskor, amortizáció, hogy csak a legfontosabb tételeket említsük. Mindezek – a pénzügyi terheken felül – komoly kihívás elé állítják a tulajdonost, hiszen a meglévő gépjárműparkot üzemeltetni is kell. Minél nagyobb a céges gépkocsiállomány annál nagyobb a feladat, több idő és bonyolultabb logisztika szükségeltetik, a költségek pedig exponenciálisan nőnek. Egy felelősségteljes és igazán költséghatékony döntés meghozatala, legyen szó akár egy autóról vagy akár százról, komoly felkészültséget, utánjárást, tájékozódást kíván. On-line magazinunk ennek a folyamatnak a leegyszerűsítésében és kényelmesebbé tételében igyekszik hatékony segítséget nyújtani, nem utolsó sorban pénztárca kímélő megoldást kínálva. Független magazinunk a jövőben ezért igyekszik alaposan, informatívan bemutatni mindazt, ami érdekelheti Önöket!

Jó szórakozást kívánunk további cikkeinkhez is, amelyek igyekeznek néhány kellemes percet is szerezni, izgalmas új „tájakra” kalauzolva Olvasóinkat, amibe belefér a turizmus és a gasztronómia, nem feledkezve meg a borkultúráról. Az autók továbbra is főszerepet kapnak „Bemutató”, „Tesztautó”, „Technika”, „Újdonság”, valamint „Innen-onnan” rovatainkban. A Bemutatóban ezúttal a Renault Clio-val ismerkedhetünk. Tesztautó rovatunk pedig a ”tökéletes öszvért” a Mercedes CLA Shooting Brake 180- at mutatja be. Egyelőre nem kell tartanunk attól, hogy önjáró autók lepik el a magyar utakat, de Technika rovatunkból megtudhatják, hol tart ez a jövőbe mutató projekt. Ha a robotautóval még nem is, de az automatikus segélyhívóval, az e-call-lal, 2018-tól már egyre gyakrabban találkozhatunk az EU-ban értékesített új típusú autókban. Az Európai Parlament erről szóló döntéséről az „Innen-onnan”-ban olvashat.

Az életmód téma „Gasztronómia”, valamint Bor and More rovatunkban jelentkezik. E két rovatban izgalmas programajánlatokat is találhatnak. Gasztro rovatunkban ezúttal piknikre buzdítjuk Önöket sok hasznos tanáccsal, de a június 6-i szekszárdi „Barbár” Ünnepről is olvashatják a Heimann családi birtok bemutatkozó és egyben invitáló sorait, s hogy mindehhez nagyobb kedvet csináljunk, azok közül, aki regisztrálnak flottamagazinunkra és válaszolnak a nyereményjátékunkban feltett kérdésre is, valaki elutazhat párjával egy hétvégére a villányi Sarokház Panzióba. Minden 10. regisztrálónk pedig egy páros belépőjegyet kap a Nem a Messiás című nagyszabású musical bemutatójára a Papp László Sportarénába! Önöké lehet továbbá 2 db kupon, mellyel részt vehetnek a Miele főzőiskola egy kiválasztott programján!

Reméljük, hogy hamarosan Önt is a Flottamagazin olvasótáborában üdvözölhetjük.


Boros Dóra
főszerkesztő

Előző

IRÁNY VILLÁNY!

Következő

Renault Clio