0
Shares
Pinterest Google+

Kelendő a hosszú tengelytáv Kínában

Kínában a prémium-kategória vásárlói, a feltörekvő újgazdagok sokszor a hátsó lábtér alapján választanak autót maguknak. A kínai piac előszeretettel rendeli az autógyártóktól a nyújtott tengelytávú változatokat. Ezekben a hátsó ülésen a főnök, de legalábbis a tulajdonos térdének bőven jut hely, kényelmesen elterpeszkedhet. Aligha véletlen tehát, hogy a Mercedes német autógyár Pekingben mutatta be, és ott is gyártja a vadonatúj E-osztály nyújtott tengelytávú változatát. Persze az új generációs E-osztály akár nagy testvéréhez az S- osztályhoz viszonyítva sem fapados. Sőt míg az S-osztály, bár hatalmas és tágas, mégis demokratikusan osztja meg a rendelkezésre álló belső teret az első és hátsó ülés utasai között, addig az E-osztály nyújtott tengelytávú változata már csaknem 14 centivel kedvez a hátsó ülésen helyet foglalónak. A hosszabbított limuzin természetesen a szériához rendelhető összes biztonsági és kényelmi extrát felvonultatja. Az idei Pekingi Autószalonon a Mercedes mellett az Audi és a Jaguár is megjelent új, nyújtott tengelytávú szedánjaival. Az Audi az A4-esből készített L változatot állította ki, a Jaguar pedig, az XF hosszabb modelljét. (Forrás: www.vezess.hu)

A Volkswagen lekörözte a Toyotát

Az év első három hónapjában a Volkswagen megemberelte magát és lekörözte a japán óriást, a Toyotát. A Volkswagen elsősorban annak köszönheti erősödését, hogy Kínában helyreállt a piac vérkeringése. Itt 6,4 százalékkal növelte eladásait a konszern, ahogy Európa (+3,3%) is gyarapodott. Sem az orosz (-16,3%), sem a dél-amerikai (-27,6%) összeomlás nem tudta megállítani a cégcsoport lendületét, így a tavalyi év első negyedévénél 0,8 százalékkal több, 2488 darab autót adtak el január eleje és március vége között. A Toyota működését ezzel szemben robbanások és földrengés lassította: a japán autógyártó óriás 2,3 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, az eladások megálltak 2,46 milliónál. A harmadik helyen továbbra is a General Motors áll, amely szintén Dél-Amerikában veszített teret, illetve kínai piacon a kishaszon jármű üzletága nem teljesített olyan jól. A vállalat forgalma 2,5 százalékos csökkenéssel megállt 2,36 millió darab autónál. A Volkswagen időszaki győzelme persze nem feltétlenül jelent diadalmenetet az egész évre, hiszen a dízelbotrány miatt szükségessé vált javítások, kártérítések még jócskán kihatnak a konszern erőforrásaira, ami akár a gyártási kapacitásra is negatív hatással lehet. (Forrás: www.vezess.hu)

Új karosszériaüzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár

A Mercedes-Benz 250 millió eurós beruházást valósít meg kecskeméti gyárában, melynek keretében új karosszériaüzem épül csúcstechnológia felhasználásával. Ezáltal a vállalat eddigi beruházásai a telephelyen több mint 1,3 milliárd euróra növekednek. A gyár bővítése lehetővé teszi az új generációs kompaktautók még rugalmasabb és hatékonyabb gyártását. „A fejlesztés a Mercedes-Benz hosszú távú magyarországi terveit bizonyítja” – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke. A beruházásnak köszönhetően – a legmodernebb technológiák alkalmazásával- a vállalat lényegesen megnöveli a termelés rugalmasságát és hatékonyságát, ugyanakkor erősíti a gyár szerepét a prémiummárka globális termelési hálózatában. A kecskeméti gyár szoros együttműködésben dolgozik a rastatti testvérgyárral. Ezen a telephelyen 2020-ig szintén nagy volumenű beruházásokat hajt végre a vállalat, mert világszerte jelentős kereslet mutatkozik a Mercedes-Benz prémium kompaktautói iránt. Ez azt jelenti, hogy tartósan biztosítottak a munkahelyek a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban is.  A Mercedes-Benz nemzetközi sikeréhez nagymértékben hozzájárul a kecskeméti gyár a B-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake gyártásával. A CLA és CLA Shooting Brake modelljeit kizárólag Kecskeméten gyártják az egész világ számára. (forrás: http://www.gyar.mercedes-benz.hu)

Orosz gyógyszermilliárdos kezébe került a Nürburgring

Az orosz milliárdos Viktor Karitonin végleg rátette kezét Németország büszkeségére, a Nürburgringre. Oroszország legnagyobb gyógyszergyárának, a Pharmastandardnak a vezérigazgatójaként szerezte vagyonát, de számos más egészségügyi vállalkozása is van. A 43 éves üzletembernek, a Pharmastandard társalapítójának eddig is többségi tulajdonos volt a Capricornban, abban a cégben, amely a Nürburgring tulajdonosa és egyben üzemeltetője. A Forbes Russia szerint azonban Karitonin a közelmúltban 99 százalékra tornázta fel tulajdonrészét, így lényegében kizárólagos tulajdonossá vált. A legutóbbi tranzakció értéke 37 millió euró lehetett, az orosz milliárdos összesen 77 millió (24 milliárd forint) eurót fizetett a pályáért. A sokáig anyagi gondokkal küszködő Nürburgring az F1-es versenynaptárból kiesett, megvásárlására Bernie Ecclestone is tett ajánlatot, de végül egy valamivel magasabb ajánlatot fogadtak el. Ecclestone korábban már sikertelenül tárgyalt Karitoninnal, így a futam 2017-es visszatérése valószínűtlen. (forrás: www.totalcar.hu)

Roham a Tesla népautójáért

A Tesla április első napján mutatta be a Model S kistestvéreként, de az első elektromos népautóként is emlegetett Model 3-at. Ezt követően meg is nyitották az előrendelést, ami igazán nagy sikert hozott. A vállalat első embere, Elon Musk egy hét után bejelentette, hogy 325 ezer példánynak már megvan a leendő gazdája, a második hét végére pedig a 400 ezret is átlépte a megrendelések száma. A Model 3 egyik nagy vonzereje minden bizonnyal a hatótáv: 346 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel, ami magasan jobb, mint a kategória többi szereplőjénél. A BMW i3 160 kilométert, a Nissan Leaf 250-et tud. A menettulajdonságokkal sincs gond, nulláról százra hat másodperc alatt gyorsul, és önvezető funkciót is kap. Mindeközben Nevada államban épül a Tesla Panasonic-kal közösen készülő giga akkumulátorgyára is, amely jelentősen csökkentheti az akkumulátorblokkok előállításának költségeit. Hamarosan pedig Európában húznak fel egy üzemet, amelynek köszönhetően a Model 3-at már nem csak Amerikában gyártják majd. Az utolsó simításokat persze még el kell végezni a sorozatgyártás elindításáig. A megrendelők 2017 végétől vehetik majd csak át autóikat. Az autót nem titkoltan népautónak szánja a kaliforniai villanyautó-gyártó. Amit máris igazol, hogy New Yorktól Los Angelesig sátras, horgászszékes emberek kígyózó sora jelent meg a Tesla kereskedései előtt, hogy ezer dollár előleg befizetése ellenében az elsők közt legyenek, akik megvehetik a Model 3-at. A Model 3 vízválasztó lehet a márka pályafutásában. Elon Musk, a 44 éves korára többek között a PayPal és a SpaceX beindítását maga mögött tudó vállalkozózseni eddig remekül hitette el a világgal, hogy elképzelése a tömeggyártású villanyautózásról működőképes. 2016 első negyedére ígérte a vállalat pénzügyi helyzetét majdan emelkedő pályára állító Model 3-at. Most itt van. Jövőre a Model 3-t Amerika mellett várhatóan már Európában is gyártják. A magyar kormány már egy éve lobbizik, hogy hozzánk csábítsa az elektromos autókat gyártó céget. Szlovákiával vagyunk versenyben. Északi szomszédunk már 2014-ben bejelentkezett a Teslánál, hogy náluk is építhetnének gyárat. (forrás: www.totalcar.hu), (www.vezess.hu).

Előző

Tojás – az igazi ételcsoda

Következő

Érdekességek a flottapiacon