0
Shares
Pinterest Google+

Bombázó Leon Cupra a JE Designtól

3aA 300 lóerős 2 literes turbómotorral szerelt, négykerék-hajtású SEAT Leon Cupra ST egy átlagon felüli képességekkel megáldott sportkombi, aminél igazán nincs szükség többre a mindennapokban. A német JE Design számára azonban csak a tiszta vásznat jelentette. Valódi bombázót faragott belőle, amely kinézetével és menettulajdonságaival is lenyűgöz.
A JE Design a ráncfelvarrt, vadonatúj Leon Cupra modellt vette alapul, s első körben ráaggatta a saját fejlesztésű karosszériaszélesítő készletét. Ettől az eleve látványos külsejű spanyol kompakt rendkívül ütőssé vált. A stíluscsomag nagy légbeömlőkkel kirakott első lökhárítóból, széles kerékjárati ívekből, a hozzájuk passzoló vaskos küszöbspoilerekből, valamint hátsó szoknyából és légterelő szárnyból tevődik össze és 5534 euróért szerezhető be.
Persze korántsem mutatna ennyire jól a megfelelő kerékszett és ültetés nélkül. A JE Design szimpla, 20 mm-t ültető sportrugókat (191 euró) vagy komplett sportfutóművet ajánl a kocsihoz (2299 euró). A KW-DDC felfüggesztés együttműködik a gyári adaptív csillapítással és maximum 45 mm-rel engedi lejjebb a karosszériát. A tengelyvégeken látványos, 10 x 20 colos Twin Five Spoke könnyűfém felnik feszítenek, 265/25 méretű Hankook gumikba csomagolva (2376 euró).
Pillangószelepes sport kipufogórendszerrel is ellátták a Cuprát. Comfort és Sport menetmódban a szelep zárva tart, Cupra üzemmódban azonban nyit és a motor csodálatos hangon muzsikálhat. A 2499 euróért kapható rendszer négy 80 mm-es kerek vagy két 160 x 90 mm-es ovál véggel választható.
Forrás: autoblog.hu

BMW 6 Gran Turismo egyenesen a versenysportból

2aAz új BMW 6-os Gran Turismo lenyűgözően elegáns, rendkívül sokoldalú és kiemelkedően dinamikus vezetési élményt nyújt. A modell sportos jellegét új szintre emelő modell-specifikus BMW M Performance Parts alkatrészcsomag 2017 novemberében válik elérhetővé. A testreszabott és versenysport-inspirálta áttervezett alkatrészek, amelyek a meghajtást és a felfüggesztést fejlesztik tovább és a külső borítást, illetve a vezetőfülkét teszik hatékonyabbá, még tovább fokozzák a dinamikus vezetés élményét, miközben a BMW 6-os Gran Turismo-nak egyedi és markánsan kifejező megjelenést kölcsönöznek.
A BMW M Performance Parts termékcsalád autentikus stílusában a BMW M GmbH jól megalapozott, versenyzéssel kapcsolatos szakértelme tükröződik, amelyre az alkatrészek megalkotása során támaszkodtak. Minden egyes alkatrész teljes mértékben megfelel a BMW Group szigorú, az anyagok kiválasztására, a tervezésre és a kivitelezés minőségére vonatkozó előírásainak. A szóban forgó alkatrészek cseréje nincsen hatással a járművek garanciájára..
A BMW 6-os Gran Turismo vezetési dinamikája és megjelenése egyaránt sokat köszönhet a 21 hüvelykes BMW M Performance könnyűfém keréktárcsáknak, melyek súlycsökkentő kovácsolási technikákkal gyártják kétszintes, kétszínű, duplaküllős kialakítással. A külső küllőszinten és a kerékabroncson a magasfényű festék polírozott felületekkel találkozik. Az exkluzív megjelenésű kerekekre különböző méretű gumiabroncs kerül; az első tengelyre 245/35 R21, míg a hátsó tengelyre 275/30 R21-es gumi, defekttűrő kivitelben. A sportfékrendszer, amely a BMW 6-os Gran Turismo számára is elérhető, optimalizálja a dinamikus vezetési élményt és az autó vizuális megjelenésétA BMW M Performance fényes fekete vesék kifejezetten dinamikus megjelenést kölcsönöznek az új BMW 6-os Gran Turismo orrának. A légfedél fekete rácsaival kiegészülve, a BMW vese tökéletes színharmóniát sugall.
Forrás: bmwgroup.com

24. Veszprém Rallye – Három év szünet után megvan az első győzelem!

A 24. Veszprém Rallye-n megszerezte pályafutása első ORC futamgyőzelmét Maricsek Miklós és Bán Viktor. A Mitsubishis duó az ötödik futamon aratott sikerével a bajnokságban is átvette a vezetést, míg az MR Racing N csoportos Mitsubishis triója rengeteg viszontagság után, a 4.-5.-6. helyen végzett a 3-as kategóriában, a szezon legnehezebb futamán.
Az idei évben többször közel álltak az első helyhez, de egészen az ötödik versenyig várnia kellett az első ORC futamgyőzelmére a Maricsek Miklós és Bán Viktor alkotta kettősnek. Érdekesség, hogy a váci pilóta legutóbb, 2014 szeptemberében, Kassán nyert utoljára a saját kategóriájában ORB futamot.
„Úgy éreztem, hogy jól sikerült az első Kislőtér. Próbáltam pontos lenni, nem lógatni az esőben, de az idő nem azt mutatta. Másodszorra kicsit fölszívtuk magunkat, élveztük is, de még így is kaptunk 13 másodpercet Hevesi Pistitől. A Mitsubishi szuper volt, egyszerűen nekem kellett volna jobban felnőni az autóhoz, mert nagyon jól megállt féktávokon és elképesztően fordult, szóval a technika szenzációs volt.
Szombaton igyekeztem hamar lefeküdni, hogy kipihenjem magam. Megnéztem még egy-két belsőkamerás felvételt, mert Hegyesd és Vigántpetend eddig mumus volt számomra. Pisti elég nagy előnyre tett szert, de nem akartam feladni a harcot, úgy voltam vele, hogy nyomom a gázt aztán meglátjuk, hogy mi lesz. Az ötödik szakasz után Hevesiék kiestek, így átvettük a vezetést. Sajnáltuk Pistit, de egyből azt néztük, hogy Órai Balázsék mennyire vannak mögöttünk. Kislődön pontosan autóztam, az egy biztonságos menet volt, kaptunk Balázstól négy másodpercet. Úgy gondoltam, oké, akkor most támadunk! Megnyertük a hátralévő két szakaszt és ezzel együtt a Veszprém Rallye-t is! Jó érzés nyerni, még el sem hiszem, mert múltkor is ott álltunk a siker kapujában, de akkor én hibáztam. Most csak tettük a dolgunkat, nem helyeztük nyomást magunkra és ez kifizetődött. Nagyon boldogok vagyunk, örülünk neki, hogy nyertünk!”
Osváth Péter és Répás Zoltán a verseny elejétől motorgondokkal küzdött, ennek ellenére a harmadik pozícióban zárták az első napot 8.9 másodperc hátránnyal Ifj. Cseh Vimos mögött.
„Melegedett a motor ezért másképp kellett használnom a kocsit, lendületesebben kellett vezetnem. Az első körben nagyon megzavart ez a probléma, folyamatosan a kijelzőt néztem, mert a víz hőmérséklete felment 110 fokig és hogy kiérjünk a gyorsaságiról, nagyon-nagyon sután mentem vele, rossz lett az idő is. Aztán kicsit átkonvertáltam magam fejben, hogyan kellene ezt az autót így használni. Próbáltunk kíméletesen, de gyorsan menni, igaz a versenyprogramot lekapcsoltuk, hogy kibírja a motor a verseny végéig.
Vasárnap a második kör elején fel tudtunk zárkózni a második helyre, aztán az utolsó előtti gyorson csináltam magunknak egy defektet. Egyszerűen kicsúsztunk és mivel le volt kapcsolva a versenyprogram, hiába álltam a gázon, egyszerűen nem húzott ki minket, nekicsúsztunk egy kőnek a hátuljával, ami a defektet okozta és megütöttük a hátsó futóművet is. Összetettben visszacsúsztunk a negyedik helyre. Utána hiába cseréltünk kereket, annyira bizonytalan volt az autó, hogy csak egy biztonságit jöttünk a Power Stagen, hogy legalább célba érjünk. Nagyon kellett volna nekünk a második hely, mert Miskának is technikai problémája volt és eléggé hátracsúszott szombaton. Ugyan előtte végeztünk, de az a két helyezés kellett volna, hogy a megfelelő különbség meglegyen közöttünk. Most 19-re lapot húztam, ami ezúttal nem jött be.”
Az szinte biztos, hogy Matics Mihály nem így tervezte a 24. Veszprém Rallye-t navigátorával, Zejda Viktóriával. Már az első nap eldőlt, hogy a Mitsubishis páros nem, hogy a győzelemért, de még a dobogóért sem lesz harcban a bajnokság ötödik futamán.
„Kezdjük azzal, hogy az esőre abszolút nem számítottunk. Nyitott, puha abroncsokkal hajtottunk ki a szervizből, ráadásul nem is új gumival mentünk ki, direkt a teszten körülbelül 50%-os-ra elkoptatott abroncsokat tettünk fel, mert abszolút száraz, letisztult pályára számítottunk a Lőtéren. Mint, kiderült ez nem volt egy jó döntés. Nem tudtam mást csinálni, tisztában voltam vele, hogy végig kell vinni, és kész. Majd kimentünk a második körre és, ahogy elrajtoltunk, nem egész egy kilométer megtétele után megszűnt a fék a Mitsubishin, mert elszakadt a jobb hátsó fékcső. Onnan még egy pár száz métert tudtam menni pumpálósan, mire kipumpáltam az összes fékolajat, majd onnantól kezdve gyakorlatilag koppanó fékpedállal kellett teljesítenünk 20 kilométert. Több mint két percet vesztettünk, amivel gyakorlatilag véget is ért a versenyünk. A hatodik helyről kezdtük a másnapi folytatást és mindössze pár másodpercre voltak mögöttünk a többiek, előttünk viszont elég nagy volt az űr. Egyértelmű volt, hogy a kategóriában, akikkel harcolunk, azokat nem fogjuk tudni behozni. Tóth Tibit sikerült utolérni, de többre már nem tellett, így ötödikek lettünk Veszprémben. Hozzáteszem nem is nagyon feszegettem ezt a kérdést, még csak az hiányzott volna, beessünk valahova. Mentünk a saját tempónkba és a Power Stagen-en próbáltunk behúzni pár pontot, ami sikerült is, mert másodikak lettünk az utolsó szakaszon. Számunkra most ennyi volt ebben a futamban.”
Tóth Tibor és Papp György a szombati, Kislőtéren megrendezett szakaszra gyúrt igazán és a Mitsubishis páros nem is teljesített rosszul, hisz kevesebb, mint fél percre voltak a dobogótól. A második napi pályák nem igazán feküdtek a pilótának, ezért a verseny végén meg kellett elégedniük a hatodik hellyel.
„Az első nap, mikor leszakadt az ég, nem igazán estem kétségbe, mert jó gumival mentünk ki az első két gyorsra. Ahol sár volt, ott egy kicsit óvatosabban mentünk, de a második Lőtéren, amikor már száradt a pálya, akkor úgy éreztem, hogy egy jót mentünk. Elégedett voltam a teljesítményemmel az időeredménytől függetlenül. Volt még benne, de nekem tetszett, és a navigátorom, Gyuri is azt mondta, hogy ez így teljesen rendben volt. A másnapi tempós pályákon csak tapogatóztam, ott sokat is kaptunk. Sajnáltam, hogy az első Szentgál elmaradt, mert szerintem másodjára már jót tudtam volna menni. A másik két gyors abszolút nem feküdt nekem, ráadásul Vigántpetenden akkora volt a por, hogy még az egyenesekben sem tudtam, hogy merre menjek. Egyébként az egész hétvége nagyon tetszett, a csapat ismét kiváló volt, a hangulatra sem lehetett panasz és szuper érzés volt félig hazai pályán versenyezni!”

Forrás: mrracing.hu

Újabb autókat tört az Euro NCAP, vannak meglepetések

4aHét autót zúzott le az Euro NCAP, hogy biztos képet kaphassunk. A Volkswagen termékeitől megszoktuk az 5 csillagot, a Mustang viszont csak egyel kapott jobbat.
A legfrissebb adagban hét kocsit törtek össze az Euro NCAP-nál, köztük a Volkswagen Arteont, a Seat Ibizát, az Alfa Romeo Stelviót, a Hyundai i30-at, az Opel Insigniát, a Honda Civicet és újra, a frissítés miatt a Ford Mustangot. Az Európában is kapható izomautó Amerikában 5 csillagot kapott az NHTSA-től, az európai próbák során viszont csak kettőt és ez a frissítés után is csupán egyel lett több. Az Euro NCAP viszont még így is büszke a Fordra, hogy olyan fejlesztéseket végeztek az autón, ami még nálunk is biztonságosabbá tette, legalább annyira, mint egy új Suzuki Swift.
A két Volkswagen termék 5 csillagos eredménye nem meglepő, ráadásul az Ibiza azért is kapta meg, mert a gyalogosfelismerő vészfék asszisztens alapáron jár hozzá, míg kategóriájában ez jellemzően feláras. A Stelvio 97%-os, közel tökéletes felnőtt utasvédelemmel szerepelt, de a többi pontban is meggyőző volt, szintén 5 csillagot érdemelt, ahogy az i30 és az Insignia is. Meglepő, de a Honda kompakt modellje négy csillagot kapott, a felnőttek védelmében jól szerepelt, gyermek utasvédelme viszont csak 67%-os. Az automata vészfékrendszer jól működött, az elöl ülők megfelelően védve vannak ütközéskor, a hátsó utasok viszont nincsenek maximális biztonságban frontális ütközésnél.
Forrás: autonavigator.hu

Előző

Mercedes AMG DTM, Tesla Model 3, Volvo, Smart

Következő

Teszthétvége: Suzuki Swift