0
Shares
Pinterest Google+

Új E-Tron Quattro SUV Audi

17_jun_innenonnan_kep4Az Audi is most a teljesen elektromos vonalra összepontosít, mivel az elkövetkező néhány évben a német autógyártó két új Q SUV-ot és három teljesen elektromos e-tron járművet akar bemutatni. Persze, ők sem maradhatnak ki az önvezető hype-ból ezért egy önjáró városi autón is munkálkodnak.
“Teljesen új modelleket készítünk, és öt meglévő alapmodell sorozatot is megújítunk 2018 közepéig” – nyilatkozta Rupert Stadler az igazgatótanács elnöke. E megújulás első része tartalmazza az új E-Tron Quattro SUV-t.
A CES-en bemutatott E-Tron Quattro koncepcióval az Audi néhány részletet is közölt a specifikációival kapcsolatosan, említve a 320kW / 435 LE teljesítményt, melyet egy “boost fukcióval” akár 370kW / 503 LE értékre is növelhetünk, a nyomaték pedig 800 Nm is lehet egy rövid idő erejéig. A nulláról 100km/h-ra gyorsulás 4,6 másodperc eredményt adott.
Az E-Tron Quattro után az Audi bemutatja két SUV-koncepcióját: a tömeggyártásra kész Q8-at és egy új Q4-et. A két SUV is hozzá fog járulni az Audi tiszta elektromos felépítéséhez.
Audi az elkövetkező években fokozatosan update-eli a fő járműveit elektromos változatra. Az Audi rövid távú célja, hogy 2025-ig legalább 30 százalék teljes vagy részleges villamos eladást érjen el.
Addig az Audi kiadja az új A7-et és az A8-at. Már tudjuk, hogy az A8 2017. július 11-én fog debütálni az Audi Summit-ban Barcelonában, és rendelhető lesz a 3. szintű autonóm vezetési rendszerrel is, mégpedig a “Traffic Jam Pilot” -tal.
forrás: e-cars.hu

Új Tesla modell

17_jun_innenonnan_kep1Előre láthatóan még csak a jövő hónapban fog a harmadik Tesla modell sorozatgyártása elindulni, de már kaptunk egy előzetes képet a negyedik modellről. Mégpedig a Tesla Modell Y-ról.
Elon Musk elmondta, hogy olyan módon akarják ezt a modellt megépíteni, ahogy korábban még soha nem építettek autót. Hogy, ez pontosan mit takar azt nem tudni. Lényegében lehet, hogy egy teljesen új padlólemezre fogják építeni ezt a modellt. Mivel Elon beismerte, hogy hibát követtek el, mikor a Model X-et a Model S padlólemezére rakták rá. A szedánok és a szabadidőjárművek teljesen más elvek szerint épülnek fel, a kettőt nem lett volna szabad összemosniuk. Így az már biztos, hogy a Model Y nem a Model 3 padlólemezére fog épülni.
Musk nagyon pozitív a Model Y-al kapcsolatban, állításai szerint már 2019-ben elkezdődhet a sorozatgyártása. Teljesen új összeszerelő üzemet fognak neki felhúzni, ahol csak a legújabb modellt fogják gyártani. Elképzelése szerint a Model Y-ból sokkal több fog fogyni mint a még meg sem jelent Model 3-ból.
Hát legyen így! A részvényesek bíznak, benne mivel most szárnyal az árfolyam. Még Steve Wozniak Apple társalapító is nagyon optimista, ha a Tesla-ról van szó!
forrás: e-cars.hu

AC Schnitzer Jaguar F-Pace

17_jun_innenonnan_kep2A több mint harminc éve a BMW, MINI és Land Rover járműveit nemesítő AC Schnitzer felvette portfoliójába a Jaguar márkát is. Első munkája egy F-Pace SUV, amely szolid, de látványos átalakítást kapott.
Első körben az aacheni cég szakemberei a karosszériát módosították. Felerősítettek egy első lökhárítótoldatot, oldalra egyedi küszöbtoldatokat tettek fel, hátulra pedig egyedi alsó elemet szereltek fel. Végül a tetőre egyedi formájú légterelőt rögzítettek, amely nagy sebességnél hozzájárul a kocsi stabilitásához.
A vérpezsdítő hangzásról négy csőben végződő, rozsdamentes acél sport kipufogórendszer gondoskodik, opcióként csappantyúval és távirányítóval szabályozható hangzással. A végeket lehet krómozott és fekete kivitelben is kérni.

A Jaguar ezután sportrugók segítségével 25 mm-rel megültették, majd a gyári felniket saját gyártású, ehhez a modellhez tervezett AC2 kerekekkel váltották fel. A kerekek többféle színben kerülhetnek fel a kocsira, méretük pedig 9 x 22 hüvelyk. 265/40-es méretű abroncsokat feszítenek rájuk.
Az AC Schnitzer a Jaguar F-Pace esetében is bizonyította szaktudását, egy elegáns, sportos szabadidőautót alkotott, amely magára vonja a figyelmet. Első példányai szeptemberben gurulhatnak ki az utcára.
forrás: autoblog.hu

Üzembe helyezték Európa legfejlettebb elektromosautó – töltőjét

17_jun_innenonnan_kep3A Honda offenbachi kutatási és fejlesztési részlegénél átadták a kontinens legfejlettebb elektromos autóknak szánt töltőállomását. A 940 voltos rendszer négy elektromos autó egyidejű töltésére alkalmas, és különféle csatlakozóinak köszönhetően tulajdonképpen minden típussal kompatibilis.
Maga a töltőállomás kizárólag megújuló energiát használ, parkolójának tetején például fotóvillamos napelemek kaptak helyet. A rendszer további előnye, hogy rendkívül nagy teljesítmény jellemzi, egy időben akár négyszer 150 kW leadására is alkalmas.
A töltőt a Honda Kutatási és Fejlesztési központja, az R&D Europe üzemelteti majd, s adottságaiból fakadóan az elektromos autók új nemzedékét is képes kiszolgálni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jelenkor villamos járművei (pl. kocsik, motorok, robogók) mellett a jövőben várható, nagyobb, erősebb akkumulátorokkal hajtott gépek igényeinek is megfelel.
A Honda R&D Europe befektetése az ún. Smart Company kutatási projekt keretein belül valósul meg, melynek célja, hogy a lehető leghatékonyabban aknázzák ki az energiaforrásokat Offenbach am Mainban. A 940 voltos kapacitás különféle elektromos autózással kapcsolatos kutatásokra is lehetőséget ad, nem mellesleg a Honda nemrégiben bejelentett, Electric Vision névre keresztelt stratégiájának is szerves része.
A későbbiekben a Honda R&D Europe hidrogéntöltő-állomás és integrált hidrogéngenerátor építését is tervezi Offenbach am Main-i telephelyén, ezek üzemeltetéséhez szintén alternatív energiákat kíván felhasználni a japán gyártó. Fontos megemlíteni, hogy amennyiben a megtermelt energiát nem hasznosítja a töltőállomás, a „maradék” feltölthető a helyi elektromos hálózatba.
A Honda legfőbb törekvése, hogy 2025-re az Európában eladott Hondák kétharmadában villanymotor működjön, tehát elektromos, hibrid, konnektoros hibrid vagy üzemanyagcellás lesz.
forrás: autoblog.hu

Előző

Az Egri Borvár, Tóth Ferenc Pincészete

Következő

Köszöntő