0
Shares
Pinterest Google+

A beruházások jövőképe

16_szept_innenonnan_kep3Az idei visszaesés után jövőre nőhetnek érdemben a beruházások az uniós források lehívásának gyorsulása, a lakásépítések meredek felfutása, új autóipari beruházások, és az állami beruházások növekvő volumene, valamint az idei alacsony bázis miatt
Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint az uniós források jelentős szűkülése és a tavalyi magas bázis okozta a 20,3 százalékos éves visszaesést a második negyedévben a beruházásokban.
Erre utal az is, hogy a költségvetési szférában nagyon jelentősen, több mint 50 százalékban estek vissza a beruházások – tette hozzá. A komolyabb uniós programokkal összefüggő területeken, mint a szennyvíztisztítás, hulladékgazdálkodás, út-vasútrekonstrukciók és honvédelmi beruházások estek vissza nagy mértékben – fejtette ki.

Úgy vélte, jövőre már pozitívan járulhat hozzá a bruttó hazai termék (GDP) növekedéséhez a terület, amint felgyorsul az új uniós programozási időszak forrásainak lehívása.
 A szakértő szerint aggasztó a második negyedéves adatokban, hogy a vállalati szférában sem tudott felpörögni a beruházás, itt 17 százalékos visszaesés volt. Ennek ellenére bizakodásra ad okot az ING szakértője szerint, hogy a feldolgozóiparban 10 százalék feletti éves bővülés volt a második negyedévben, valamint az Audi, a Mercedes és a Samsung is bővítést jelentett be.
 Virovácz Péter elmondta, a kedvező költségvetési helyzet miatt a kormányzat szeptembertől várhatóan beindít beruházási projekteket, így a második fél évben jobban alakulhatnak a beruházások. Az ING vezető elemzője éves szinten átlagosan 15-20 százalékos visszaesésre számít. Ürmössy Gergely, az Erste Bank makrogazdasági elemzője arra számít, a harmadik negyedévben már kisebb lesz a visszaesés, a negyedik negyedévben pedig stagnálás várható, így éves átlagban csökken a beruházások volumene, majd 2017-ben növekedési pályára áll a terület.
 Az Erste elemzője szintén kiemelte, hogy a feldolgozóiparra és az ingatlanpiacra érdemes figyelni, ez utóbbit a családok otthonteremtési kedvezménye (csok) is támogatni fogja, bár kell egy kis idő, amíg kifejti a hatását. Elmondta, a feldolgozóipari, és információ-kommunikációs szektorokban is látható élénkülés, ami annak ellenére, hogy nem tudja ellensúlyozni a kieső uniós pénzeket, segíthet stabilizálni a beruházások dinamikáját idén. Suppan Gergely, a Takarékbank elemzőjének MTI-hez eljuttatott kommentárja szerint a negyedéves visszaesés ellenére bíztató, hogy több versenygazdasági ágazat beruházásai nőttek, így a feldolgozóipari beruházások 11 százalékkal, a kereskedelem, gépjárműjavítás ágazat beruházásai 21 százalékkal.

Forrás: MTI

Lamborghini Huracan

16_szept_innenonnan_kep2Kabrióban élvezni a nyarat? Hát , persze ! Ehhez a legkülönlegesebb járművet pedig a Novitec Torado szolgáltatja. A Sant’Agata Bolognese-ben készülő szupersportautókat felcsillantó vállalkozás átdolgozta a friss Lamborghini Huracán LP 610-4 Spydert, a végeredmény pedig káprázatos lett és 860 lóerő.

A Novitec Csoport már évtizedek óta a sportautók még káprázatosabbá tételén munkálkodik, s repertoárjában megtalálhatók a Ferrari után a Lamborghini, a Maserati és a Rolls-Royce márkák is. A Novitec Torado a Lamborghini modelljeit alakítja át még lenyűgözőbbé. Az új Huracán LP 610-4 Spyder előtt sokáig áll levett kalappal az ember.
A karbon zsonglőrök egy aerodinamikai szettel indultak Az egyes elemek festett vagy lakkozott nyers karbon kivitelben választhatók, a tulajdonos kívánságának megfelelően.
Az új első spoiler és a terelőlapok csökkentik az első tengelyre ható felhajtóerőt, ugyanúgy mint a hátsó diffúzor és az élspoiler. A német műhely extrém motorerősítő megoldásairól is ismert; az olasz szupersportkocsi is rövidesen megkapja a legnagyobb csomagot. Két kompresszor segítségével 860 lóerőre emelik az 5,2 literes V10-es blokk teljesítményét, amivel párhuzamosan a maximális nyomaték eléri majd a 960 Nm-t. Azok akik ezt képtelenek kivárni, sportkipufogó-rendszert már most rendelhetnek, rozsdamentes acélból vagy rendkívül könnyű high-tech anyagból, Inconelből.

Szeptemberben mutatja be kompakt elektromos modelljét az Opel

16_szept_innenonnan_kep1Az Opel Ampera-e sportos menetdinamikát és fejlett kapcsolódási szolgáltatásokat ígér.
360 newtonméteres forgatónyomatékával fürgén gyorsul, 204 lóerejével sebesen halad (legalábbis papíron) az Opel Ampera-e, a General Motors európai leányvállalatának heteken belül bemutatkozó, villanymotoros típusa. Álló helyzetből 3,2 másodperc kell csupán a városi forgalomban átlagos 50 km/óra eléréséhez, ha pedig előzni kell, 4,5 másodperc alatt ugrik 80-ról 120-ra – ezek OPC-szintű értékek, állítja az Opel.
Az Opel Ampera-e végsebessége 150 km/óra, hatótávolságát pedig egyelőre nem árulja el a gyár, de állítólag „számottevően nagyobb a legtöbb elektromos autóénál”. Az akkucsomag lapos, így elfért a padló alatt, ennek köszönhetően kompakt külső méretekkel is tágas utasteret kínál az ötszemélyes modell – megint csak a gyár állítása szerint. Ami az utasok szórakoztatását illeti, fedélzeti wifi és okostelefon-integráció teremti meg a kommunikációs infrastruktúra alapjait. Világpremier a Párizsi Autószalonon, szeptember utolsó napjaiban.
Forrás: vezess.hu

Fővárosi Közgyűlés – Együttműködési megállapodás az elektromos autók töltőhálózatának kialakítására

Jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés szerdán azt a megállapodást a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, amely az elektromos gépjármű töltőhálózati infrastruktúra kialakítására vonatkozik.
Mint az elfogadott előterjesztésben olvasható, a fővárosi önkormányzat a kerületekkel összhangban létre kívánja hozni az elektromos gépjármű töltőhálózati infrastruktúrát. Ehhez biztosítja a töltőállomások helyét és a hozzájuk tartozó parkolóhelyeket. A megvalósításhoz a főváros, illetve a kerületek a helyszínek biztosításával, a kormány pedig céltámogatással járul hozzá.
 A hálózat a főváros szándékai szerint 1100 töltőpontból állna, ebből 100 gyorstöltő lenne. A töltőpontok egy része közterületen lenne, de lennének nem nyilvános hozzáférésűek is, például telephelyeken. A kiépítést a rendelkezésre álló források függvényében a főváros legkésőbb 2018. december 31-ig szándékozik megvalósítani. A koncepció kidolgozása után lehet majd a részleteket tartalmazó támogatási szerződést megkötni – írták.

Forrás: MTI

Előző

CANEPA DESIGN PORSCHE 959

Következő

Köszöntő