0
Shares
Pinterest Google+

Személycserék a Volkswagennél

Úgy tűnik a VW a nevéhez fűződő “Dieselgate’ botrányt megpróbálja előnyére formálni. A cég igazgatótanácsa alapos szervezeti átalakításban, új kinevezésekben látja a Volkswagen jövőjét. A közvélemény érdeklődése azonban még mindig a botrányra fókuszál, míg a hatóságok világszerte azon fáradoznak, hogy korrekt adatok lássanak napvilágot a manipulált mutatókkal forgalomba helyezett autók számát illetően.

Október elején több német lap (Bild am Sonntag, Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung) is arról számolt be , hogy sokkal többen tudhattak a csalásról, mint az a botrány kirobbanásakor feltételezhető volt.

A Volkswagen minden erővel törekszik rá, hogy visszanyerje régi hírnevét, sűrű elnézések közepette vág bele a megújulási kísérletbe, ami a legfelső vezetéstől indul az alsóbb pozíciók irányába.

Személyi változások

A cégcsoport vezérigazgatója Martin Winterkorn átérezvén a ráháruló felelősséget a botrány kirobbanása miatt, szeptember végén lemondott – holott eddig nem látott napvilágot olyan hitelt érdemlő adat, ami bizonyítaná, hogy tudott a csalásról a legfelsőbb vezető. Helyét Mathias Müller vette át, a korábbi Porsche vezér. Winternkorn lemodását további személyi változások követték. Az igazgatótanács felfüggesztette a kutatásért és fejlesztésért felelős vezetőt és vele együtt több meg nem nevezett, de a csalással kapcsolatban felelőssé tehető munkatárs munkaviszonyát is megszüntették. Christian Klingler, igazgatótanácsi tag, kereskedelmi és marketing igazgató is viszonylag hirtelen állt fel, távozásának okaként az “értékesítési stratégiát illető nézeteltéréseket” jelölte meg. Feladatait átmenetileg szintén Mathias Müller látja majd el.

Szintén új vezérigazgatót kapott a Seat Luca de Meo személyében, míg a Skoda élére a Porsche AG igazgatóságának jelenleg az értékesítési és marketing területért felelős tagja, az 55 éves Bernhard Maier-t nevezték ki. A korábbi Skoda vezérigazgató, az 58 éves Winfried Vahland teljes felelősségi körrel a Volkswagen Csoport újonnan létrehozott Észak-Amerikai Régiójának (North American Region, NAR) a vezetését fogja átvenni.

Szeptember 18-a óta, amikor kitört a VW körüli botrány, majd’ 40%-ot estek a német autógyártó részvényei, ami nagyon ritka olyan tőzsdei szereplő esetében, aki tagja a német DAX-indexnek.

Mégsem lesz Szentpéterváron Mercedes gyár

Bár korábban a német Daimler autógyár pozitívan nyilatkozott egy szentpétervári gyár lehetőségéről, most elvetette ezt a tervet a cégvezetés.

Közben az amerikai GM oroszországi vegyesvállalatának üzleti eredményeiről napvilágra került hírek szerint a gyár kilenchavi termelése több mint 20 százalékkal esett éves összevetésben.

Leningrád megyéjének kormányzója úgy nyilatkozott a Szocsiban tartott nemzetközi gazdasági konferencián, hogy valóban folytak tárgyalások egy Mercedes-gyár építéséről, és a németek több lehetséges helyszínt is felkerestek.

Az egyeztetések viszont mára teljesen leálltak. Ennek oka vélhetően a rubel erőteljes gyengülése és az autók iránti belső kereslet jelentős visszaesése lehet.

Az amerikai General Motors (GM) oroszországi vegyesvállalkozása, a GM-AvtoVAZ gyártási kapacitása is csökkent: idén szeptemberig csaknem 26 ezer Chevrolet Niva modellt gördült le a gyártósorról, ami 22,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbiakhoz képest.

Több éven keresztül stabilan nőttek Oroszországban az autóeladások, de már tavaly érezhető volt, hogy a tendencia csökkenő irányba vált. Az orosz gazdaság gyengülése mögött az olajárak zuhanása és a nyugati szankciók bevezetése áll. A rubel árfolyamának rohamos csökkenése arra késztette a fogyasztókat, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását.

Forrás: MTI

Autó papírból?

Bizony! És nem a régi kelet-német modellekről beszélünk most némi iróniával a hangunkban. Nem kisebb márka, mint a Lexus állt elő az október 8-i Birmingham-i Grand Designs Live Show-n az Origami Car névre keresztelt modellel. Az IS replika 1700 darab, 10 milliméter vastagságú kartonlapból lett megépítve. Az autóval a gyártó saját munkatársai előtt akar tisztelegni és persze hírkreálásra, PR növelésre is alkalmas az attrakció.

A munkában két londoni cég segédkezett, a Lasercut Works és a Scales and Models. Az alkotóknak 3 hónap kellett, hogy elkészüljenek, ugyanis az egyes elemeket vizes alapú ragasztóval rögzítették egymáshoz, így egy-egy illesztés 10 perces száradási időt vont maga után. Az autó ajtajai nyithatóak, a kerekek gurulnak, bár ez utóbbit fém merevítéssel tudtak kivitelezni.

A kerekekbe épített villanymotorral az autó önerőből mozogni is tud.

Forrás: hvg.hu

Előző

Volvo V60 Cross Country

Következő

Milyen gumit válasszunk télre