0
Shares
Pinterest Google+

Hálózatról is tölthető a legerősebb Volkswagen

Volkswagen  bejelentette, hogy SUV vonalának zászlóshajó modellje, a Touareg immáron hálózatról tölthető típusokban is előrendelhető. Az időzítés nem véletlen, tegnap mutatkozott be a VW Csoporthoz tartozó Audi legújabb plug-in hibridje is, a kétféle teljesítményszinttel elérhető Q8 TSFI e quattro, melyben ugyanaz a hajtáslánc dolgozik, mint az anyacég összkerék-meghajtású szabadidő-autójában.

A belsőégésű motor szerepét egy 250 kW teljesítményű, V6-os benzinmotor tölti be, amelyet egy maximálisan 100 kW-os, a nyolcsebességes váltóval egy házba szerelt villanymotor egészít ki. A Volkswagennél a két teljesítmény-fokozatot Touareg eHybrid és Touareg R jelöléssel kell keresni, az utóbbi a sportosabb, 340 kW összteljesítménnyel, míg az előbbi 280 kW leadására képes. A fogyasztásban ennek ellenére nincs nagy különbség, a Touareg R 2,7 liter üzemanyagot, vagy 24,4 kWh elektromos áramot eszik meg 100 kilométeren, 0,1 literrel/0,2 kilowattórával többet, mint az eHybrid, ezért a hatótávolságot is közös számadattal jellemezte a VW a két típusnál: a motorok kombinált erejével 810 kilométer, kizárólag teljesen elektromos üzemmódban pedig 47 kilométer a WLTP szabvány szerint. Az energia egy bruttó 17,9, nettó 14,3 kWh-s akkupakkból érkezik.

A Touareg nemcsak teljesítményével, hanem vezetéstámogató rendszereivel is kiemelkedik a vállalat kínálatából. Ez az első Volkswagen, amely akár 250 km/h-s sebességgel is képes száguldani, miközben a Travel Assist program segíti, valamint az okostelefonos alkalmazással vezérelhető új Park Assist automata parkolástámogató funkcióban is úttörő. A plug-in hibridek esetében ez ráadásul a tisztán elektromos E-MODE-ban is használható, csakúgy, mint a Trailer Assist program, amely jelentős mértékben megkönnyíti a pótkocsival való közlekedést. Mindkét típus 3,5 tonna vontatására alkalmas.

Németországban a Touareg eHybrid 72.378 eurónál kezdődik, és kétféle felszereltségi csomagban (Atmosphere és Elegance) választható. A Touareg R egyféle opcióban, sajátos atletikus dizájnelemekkel kerül piacra, ennek indulóára 84.660 euró.

Forrás: villanyautósok.hu 

Villanymotort szerelt csúcsterepjárójába az Audi

kompakt A3 legújabb plug-in hibrid változatának bemutatását követően most a paletta másik végét vette kezelésbe az Audi, és a Q8 szabadidő-autó karosszériájára szerelte fel a töltőcsatlakozót, megteremtve ezzel a márka hetedik hálózatról is tölthető hibrid meghajtású autóját a 2019 közepén indított elektromosítási roham alatt. A Q8 TFSI e quattro két teljesítmény-fokozatban jelenik meg, mindkettőt ugyanazon hajtáslánccal, csak kissé eltérő konfigurációval: a munkán a legutóbbi Euro 6 AP szabvány szerinti 250 kW teljesítményű (450 Nm) 3.0-s TFSI benzinmotor, és egy 100 kW csúcsteljesítményű szinkronmotor osztozik. A kompakt villanymotor a nyolcsebességes tiptronic sebváltóval került egy házba.

A Q8 55 TFSI e quattro esetében a rendszer összteljesítménye 280 kW 600 Nm nyomaték mellett, a 0-100 km/h gyorsulás így 5,8 másodpercbe telik, a végsebesség pedig 240 km/h. A Q8 60 TSFI e quattro erősebb, akár 340 kW-nyi teljesítményt is ki tud facsarni magából 700 Nm nyomatékkal, így a sprintet is négytized másodperccel gyorsabban futja, de a legmagasabb elérhető sebességet ugyanúgy 240 km/h-ra korlátozták a mérnökök.

A csomagtér alatt elhelyezett folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátor is közös a két típusban, ez egy 104 darab zacskós cellából álló csomag, aminek kapacitása 17,8 kWh. Ez a szerkezet 0,5 kWh-val több energia eltárolására képes, mint az, amivel a Q7 TFSI e quattro forgalmazása történik tavaly óta, ám most az a modell is megkapta az aksi legújabb generációját. A hajszálnyi kapacitás-növekedés mellett az Audi állítja, hogy ez az akku sokkal kompaktabb, és 40 kilóval könnyebb az előzőnél.

A gyengébb Q8 PHEV hatótávolsága 47 kilométer a WLTP szerint, az erősebb változat pedig 45 kilométert megy el egy töltéssel tisztán elektromos módban az európai szabvány szerint. A villanymotor egészen 135 km/h-s sebességig képes biztosítani a hajtást a belsőégésű motor nélkül. 7,4 kW teljesítmény mellett az akkucsomag körülbelül két és fél óra alatt teletölthető.

A kupés SUV konnektoros típusainak előrendelése a következő napokban indul a gyártó európai piacain. Németországban a Q8 55 TFSI e quattro 75.351 euróról indul a 16%-os áfával együtt, erre a vásárlók még 5625 euró támogatást is felvehetnek. A Q8 60 TSFI indulóára 92.800 euró.

Forrás: villanyautósok.hu

Előző

Bab, amely laktat és jókedvre derít

Következő

2020. szeptember 17. Budapest Borfesztivál Limited záró sajtóközlemény