0
Shares
Pinterest Google+

Speciális és vakvezető kutyákat szállít az oroszlán

Az Egyesült Királyság legnagyobb vakvezető kutya képzési szervezete a Peugeot-hoz fordult, hogy speciálisan kialakított ebszállító járművekkel tehesse még szélesebb körben elérhetővé szolgáltatásait. A biztonság alapja a tudatosság: legyen szó a biztonsági öv használatáról, a sebességkorlátozásokról vagy a modern elektronikus segédrendszerek alkalmazásáról,
minden technológia csak annyit ér, amennyire a felhasználók fontosnak érzik azok használatát. Ugyanez igaz a négylábú kedvencek szállítására.
Míg néhány évvel ezelőtt Európa-szerte általános volt a kalaptartón utazó, ablakban lihegő kutyák látványa, az ilyen irányú kutatások eredményeinek nyilvánosságra hozatala elérte a kívánt eredményt: ma már mind több autós számára magától értetődő, hogy minden utasa biztonságáról gondoskodnia kell, legyen szó emberről vagy állatról. Fokozottan érvényes ez a szemlélet a kutyákkal hivatásszerűen foglalkozó szakemberekre, akik ma már a lehető legjobb megoldásokkal igyekeznek gondoskodni a gondjaikra bízott ebek védelméről. Amikor tehát a vakok és látássérültek vezetőkutyáinak tenyésztésével, képzésével és gondozásával foglalkozó brit jótékonysági szervezet, a Guide Dogs 1 úgy döntött, vadonatúj járművekkel egészíti ki flottáját, a Peugeot-hoz fordultak segítségért. A megtisztelő felkérésnek eleget téve a francia márka a következő három év leforgása alatt összesen nyolcvan, speciálisan átalakított gépkocsit ad át a közel kilencven éves múltra visszatekintő szervezetnek. Ennek fele, negyven darab nyújtott tengelytávú Expert furgon máris szolgálatba állt. Többségük, összesen huszonkilenc jármű kölyökkutyák szállítására szolgál, fedélzetükön nyolc darab biztonságos kennelt alakítottak ki. A fennmaradó tizenegy autóban (ezek több üléssoros, üveges kivitelű modellek) pedig négy-négy kutya fér el, oktatójukkal egyetemben: a betanítási program során ezekkel a járművekkel szállítják a képzés helyszínére a kutyatanoncokat.
A Peugeot Experteket a különleges átalakítások specialistája, a James Alpe Ltd. módosította a szervezet igényei szerint. A rendőrségi, tűzoltó és hegyimentő szolgálatoknak, valamint privát ügyfeleknek gyártott kutyaszállító megoldásaival komoly tapasztalatra szert tett vállalat különleges kenneleket épít be az autókba. Ezeket nem csak kamerával, de saját hőmérővel is felszerelték (emberektől eltérő hőháztartásuk miatt a kutyák különösen érzékenyek a járművek túlmelegedő utasterére), így a vezető menet közben is felügyelheti, hogy minden rendben van-e a „szállítmánnyal.”
Forrás : Peugeot

Kategóriájának utolsó, szívó V8-assal szerelt modellje a Corvette Stingray

A Corvette mindig is abban volt jó, hogy az európai sportkocsikkal összemérhető, vagy annál jobb teljesítményt nyújtott féláron. Az utóbbi években megsokszorozódott az egzotikus, far-középmotoros sportkocsik száma, így szinte természetes, hogy az új Corvette C8 Stingray ezeknek kíván konkurenciát állítani azzal, hogy orr-középmotoros felépítésről far-középmotoros felépítésre vált.
Már a hatvanas-hetvenes években készültek ilyen tanulmányok, de azok drágaságuk miatt nem kerültek sorozatgyártásra, a nyolcadik generációhoz azonban mindent újonnan fejlesztettek, így nem jelentett jelentős többletkiadást a váltás; a sorozatgyártás továbbra is Bowling Greenben történik túlnyomórészt kézi munkával.
Amíg az előző generáció(k)nál mér érezhető volt, hogy a formatervezők kezdenek kifogyni az ötletekből, az új arányok és az oldalsó szellőzőnyílások miatt tud újat mutatni az éles forma. Például azt, hogy a korábban csak a ZR1-es csúcsmodell számára fenntartott üvegablakos motorháztető immár alapfelszerelés. Ebből következően a formatervezők a motort is kezelésbe vették, a szelepfedélen kívül a látható vezetékeket is ő jóváhagyásukkal helyezték el a mérnökök a motortérben. A teljesen új, alumínium térváznál odafigyeltek arra, hogy alacsony legyen a küszöb, ami nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást. A nagy méretű hátsó magyarázata, hogy nemcsak elöl, de itt is van csomagtér, golfzsákot lehet itt keresztben szállítani, illetve ide helyezhető a kivehető tetőpanel – 356,8 liter a két csomagtartó térfogata.
Az utastérben igyekeztek mindent összehozni, teljesen digitális a műszeregység, érintőképernyő helyettesíti a klasszikus középkonzolt, de a megmaradt fizikai kapcsolókat is látványosan, az utas melletti merevítőn felsorakoztatva helyezik el. Új, hogy jobbkormányos változatban is gyártják majd a C8-ast. Alapfelszerelés lesz az automatikus váltó, a piaci rajtnál ez nyolcfokozatú, duplakuplungos egységet jelent. Rövid az 1-es a jó rajt miatt, a 2-6 fokozatok egymáshoz közel vannak, így versenypályán lehet maximalizálni a tempót, a hosszú 7-8. a kényelmes utazást szolgálja.
A motor a small-block V8-as LT2 kódú változata, a kategória utolsó szívó V8-asáról van szó. Az eddigi motorokból csak a lökettérfogatot őrizték meg, száraz karteres olajozás miatt lehet alacsonyabbra beszerelni az erőforrást. A teljesítmény 497 lóerő és 630 Nm, illetve a Z51 csomag rendelésekor 502 LE/637 Nm – utóbbi esetben elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is van a fedélzeten, amivel kevesebb, mint 3 másodperces 0-96 km/órá gyorsulást tud a C8 – korábban csak a 775 lóerős ZR1-es volt képes olyanra, mint az 500 lóerős Stingray. A telemetria-rendszer nagy felbontású videót rögzít – ha az adatbázisban lévő versenypályán megy az autó, akkor magától indítja a felvételt a rajtvonalnál. Gombnyomásra emelhető a kocsi orra, ezt el is lehet tárolni, így legközelebb már magától megemeli az orrát a Corvette az akadálynál.
Forrás: auto-motor

Partraszállás – a Tesla Magyarországon

Az amerikai gyártóval folytatott hosszas egyeztetéseket követően a magyar tulajdonú Universal Leasing saját beruházás keretében megnyitotta bemutatótermét.
A Tesla egyedi online értékesítési rendszerét figyelembe véve különösen nagy segítség lehet a magyar ügyfeleknek a Tesla Universal piaci jelenléte. Ellátogattunk az új bemutatóterembe, ahol Ajlik Csaba ügyvezetővel beszélgettünk.
Egyértelmű, hogy élőben körbejárva, beülve többet mutat egy autó, könnyebb a választás a személyes tapasztalatszerzést követően. A valós megtekintésen és tesztvezetésen túl milyen többletet kínálnak az ügyfeleknek?
„Az autóval történő személyes ismerkedés mellett kiemelten fontosnak tartjuk a pénzügyi szolgáltatásokat és a kapcsolódó, igen összetett ügyintézés elvégzését. Ha valaki magának rendel a weben egy autót, akkor amint a gyártósorról legördül a jármű, máris a teljes vételárat ki kell fizetnie a Tesla felé, majd a honosítás során a 27%-os áfát is rendeznie kell idehaza. A tulajdonos cége ilyen esetben nem tudja a személygépjármű áfáját visszaigényelni. Mi egyrészt segítséget tudunk abban nyújtani, hogy ne kelljen a vásárlási folyamat elején teljes vételárat kifizetni. Másrészt a velünk való együttműködés révén akár egy zárt végű pénzügyi lízinggel, akár egy 4% alatti THM-et kínáló operatív lízinggel jelentős, 50-80% áfakedvezményt realizálhatnak ügyfeleink, a törlesztőrészletek pedig költségként elszámolhatók.”
Említette az ügyintézés összetettségét. Valóban ennyire bonyolult magánszemélyként Teslát megvásárolni Magyarországról?
„Nem egyszerű folyamat, annyi bizonyos. Az autókat Hollandiából kell hazahozattatni tréleren, saját szervezésben. Ehhez angol nyelvű áfanyilatkozatot és a szállítói meghatalmazás angol másolatát be kell nyújtani a Teslának. Magát a szállítást adminisztrálni kell úgynevezett CMR fuvarlevéllel. Amennyiben magyar cég hozza haza az autót, a szállítmányt be kell jelenteni az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszerben (EKAER). Az autó megfelelőségét igazoló COC-okmány, az adásvételi szerződés és a számla hivatalos, magyar nyelvű fordításával a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál egyedi műszaki vizsgát kell kérni az autó részére. Az eredetvizsga is egyénileg intézendő, ráadásul itt még minden körben csak trélerrel lehet mozgatni az autót. Igaz, regisztrációs adó nem terheli a Tesla modelleket, de így is adminisztrálni kell ezt az okmányirodában. Szóval rengeteg olyan teendő akad, amit nem az ügyfelek intéznek normál esetben. A Tesla Universal természetesen a teljes ügymenetet elvégzi az ügyfél helyett.”
Alig néhány hete Elon Musk a Model 3-as beugró, Standard Range bemutatásával együtt bejelentette a kereskedések bezárását is, mindezt a kedvező vételárak biztosítása érdekében. Ezután nem sokkal kiderült, mégis szükség lesz még egy darabig a kereskedések legtöbbjére. Érinthetik hasonló változások a hazai jelenlétet?
„Mi azért döntöttünk a beruházás mellett, mert úgy látjuk, nem lehet csak az online felületre és az egyéni ügyintézésre alapozni egy ilyen márka jelenlétét. A Tesla saját tulajdonú kereskedéseinek működése a jövőben többféleképpen változhat, Elon Musk hatalmas innovátor. Mi bízunk benne, hogy az általunk megvalósított, hagyományosnak tekinthető, bemutatótermi jelenlét hosszú távon szolgálja majd az ügyfeleket és a márkát. A valós autók megtekintési lehetősége, a kedvező finanszírozási szolgáltatások, a teljes ügyintézés, a magyar nyelvű dokumentáció, a budapesti átvétel lehetősége jó eséllyel sokáig értéket képviselnek majd. Több év távlatában persze változhat a Tesla kelet-közép-európai jelenléte, de ezt nehéz jelen pillanatban vizionálni.”
Már most is láthatunk néhány Teslát a forgalomban. A tulajdonosoktól lehet tudni, hogy vevőszolgálat terén nem kényezteti el a márka a magyar ügyfeleket. Osztrák szervizbe járnak a magyar teslások, és nagyon hosszú várakozási időről számolnak be. Lesz erre is gyógyír a jövőben?
„Az osztrák szervizekbe a szomszédos országok mindegyikéből érkeznek ügyfelek, valóban hosszú a várakozás, nem elegendő ez a kapacitás hosszú távon a márkához méltó vevőszolgálat teljesítéséhez. Szerencsére biztató a jövőkép: egyrészt Bécsben a napokban nyitják meg a második szervizpontot, másrészt előrehaladott állapotban van a magyarországi szerviznyitás tervezése. Ha megvalósul a legszerencsésebb forgatókönyv, akár egy éven belül megnyílhat Budapesten a hivatalos Tesla márkaszerviz is.”
Mit gondol, fenyegeti az egyre erősödő elektromosautó- kínálat kínálat a Tesla népszerűségét?
„Mi örülünk neki, ha egyre több elektromos autó fut az utakon. A Tesla modellek innovációban, tudásban, biztonságban nagyon kiemelkedők, és ennek köszönhetően egyelőre minden piacon a lista élén állnak az elektromos kategóriában. Idehaza a régiós átlaghoz képest igen erős az elektromos autók piaca. Tavaly közel 1300 db e-autó talált gazdára, míg például a magyarnál négyszer nagyobb lengyel piacon mindössze 620 db. A szakértők egyértelműen még nagyobb elektromos részarányt jósolnak a következő évekre. Ebben az évben szeretnék 100 feletti darabszámot realizálni. Az érdeklődés szerencsére kiemelkedő, mostanra már 20 ügyfél kötött velünk szerződést, ami igen biztató kezdetnek tekinthető.”
Forrás : auto-motor

Előző

Július havi flotta híreink

Következő

Flotta híreink