0
Shares
Pinterest Google+

Telefonon szerezhető luxuskocsik

A miwhip nevű mobilapplikációval a londoniaknak számára lehetővé vált, hogy luxuskocsikat belülről is megcsodálhassanak, sőt vezethessenek. Olyan autókról beszélünk, mint az Austin Powers-filmeket idéző Lamborghini Aventador, a Ferrari 488, a Rolls Royce Ghost II, a Mercedes G Wagon vagy épp a McLaren 720s.
Az új Ubernek titulált szolgáltatás keretében 5 brit fontért, kb. 1830 forintért már lehet kocsit szerezni. És akkor a luxuskocsikról se feledkezzünk meg, amiket gyakorlatilag kisorsolnak az app használói között. Könnyen lehet, hogy egyik pillanatban még egy egyszerű, hétköznapi típust küldenek ki hozzánk, a következőben már egy Lambo áll meg a kapunk előtt.

Sofőrjeiket vagy ők maguk alkalmazzák (a luxuskocsiknál ez alap, ami nem csoda), vagy szabadúszóként csatlakoznak a céghez. Az app népszerű, ezrek töltötték le már. Androidról indult, de egész frissen már iOS-en is elérhető. Az alkalmazás egyébként abban is segítséget nyújt – ami turistaként fontos igazán –, hogy hova érdemes elmenni, mit kell megnézni, hol lehet jót enni.
Forrás: travelo.hu

A Pizza Hut a Toyotával süt

A Pizza Hut partnerségre lépett a Toyotával, a különös házasság gyümölcse pedig egy olyan pick-up, aminek a platója egy valódi pizzaműhelyt rejt, amit ráadásul nem emberek, hanem robotok üzemeltetnek.
A pizza és a szex akkor is jó, amikor valamiért nem az, tartja az ősi bölcsesség, egy dolog azonban könnyen tönkreteheti a falatozás örömét: ha kihűlnek a gazdag feltéttel megpakolt pizzaszeletek. Mivel a kiszállítás és a tészta kisülte közti idő a távolság függvényében akár egy óra is lehet, melegen és frissen tartani a pizzát nemcsak fontos, de nehéz feladat is.
Erre a kihívásra adott meglepő választ a Pizza Hut, amikor bemutatta azt a módosított Toyota Tundrát, aminek platója egy önműködő sütőt rejt.

A gép 6-7 perc alatt süt ki egy tésztát, ami így a lehető legfrissebb állapotában kerül a megrendelő asztalára. Az autó egyelőre prototípus, és még nem tudni, mikortól rója majd az utakat, de a Pizza Hut ügyfélmenedzsere szerint „megszállottjai a témának”.
Forrás: bloomberg.com

Akadaálymentesen Budapesten

BKK Futár appja rengeteget segít a mozgáskorlátozottaknak a közlekedésben, mert valós időben mutatja, hogy alacsony padlós jármű jön-e, amit ugyan a menetrendben is jeleznek, de a valóság ettől sokszor eltér.
Egy másik applikáció, a Route4U az akadálymentes útvonalakat és különböző akadályokat mutatja úgy, hogy a felhasználók maguk is folyamatosan fejlesztik az alkalmazást azzal, hogy közlekedésük közben az app érzékeli a szintváltozásokat, és beviszi az adatokat a rendszerbe. Hátránya egyelőre, hogy Budapest esetében még csak a belvárosról van benne használható mennyiségű információ, azonban olyan funkciókat is fejlesztettek hozzá, amelyek nagy perspektívát jelenthetnek a városok akadálymentesítésében.
A zuglói önkormányzat számára kb. 500 kilométernyi járdát mértek fel. A fejlesztők a térképen véletlenszerűen kijelöltek rengeteg A-B pontot, és összesen több mint 1 millió kilométernyi útvonalat terveztek közöttük. A színek és számok azt mutatják, hogy ha A-B között a távolság légvonalban 100 méter, akkor a járdákon hány métert kell gyalogolni (walking distance), illetve hány métert kell kerekesszékkel gurulni (wheelchair distance) hogy A-ból B-be jussunk. Minél nagyobb a különbség a gyaloglás és a gurulás között, annál pirosabb az „inclusion index”, tehát minél pirosabb, annál diszkriminatívabb a terület.

A térképen megjeleníthető az is, hogy konkrétan mely kereszteződések rontják el az egész környék akadálymentességét. Ha a város rábök egy rossz kereszteződésre, és azt mondja, hogy ezt kijavítaná, akkor a Route4U szakértői meg tudják nekik mutatni, hogy a változtatás hogyan színezné át az egész hálózatot, azaz hogyan javítaná az adott beavatkozás a város/rész egészének az akadálymentességét. Ahol ugyanis több piros hatszög van egymás mellett, azok egymásra is hatással vannak. Ha egy nagyobb piros folt közepén „kizöldül” egy hatszög, akkor a körülötte levők színe is „zöldebb lesz”, mert már azokban is kisebbet kell kerülni.
Nemrég feltérképezték Óbudát, továbbá Dublinnak a Docklands nevű városrészét, ahol olyan kommunikációs és IT-óriások székelnek, mint a Google és a Facebook, illetve még egy Swords nevű ír kisváros főutcáját is. Ha minden jól megy, hamarosan Budapest belvárosa is kész lesz.
Forrás: forbes.hu

Előző

Mézeskalács – az Istenek eledele

Következő

Nissan Leaf, pályázat elektromos autók vásárlására, új akkumulátorok