0
Shares
Pinterest Google+

Telefonkészülékek biztosítása

Köztudott, hogy a legtöbb készülékbiztosítás esetén ahhoz, hogy megjavítsák vagy kicseréljék a készülékünket, önrészt is kell fizetnünk. Az önrész célja, hogy óvatosságra intsen. Ha nem lenne, valószínőleg felelőtlenebbek lennénk, hiszen egy fillérünkbe sem kerülne, ha összetörnénk biztosított eszközünket. Az autónkra is vigyázunk, mert tudjuk, hogy van önrész a CASCO-ban, így jobban figyelünk, óvjuk, védjük, vigyázunk rá.
A legtöbb készülékbiztosítás károsultját egyformán terheli az önrész – függetlenül attól, hogy mennyire vigyázott a készülékére. Amire tehát oda kell figyelnünk: minden esetben, akár honlapon keresztül, akár személyesen kötünk készülékbiztosítást, vagy kiterjesztett garancia szerződést, vizsgáljuk meg az ÁSZF-et is. Nem a legizgalmasabb olvasmány, de ilyen esetekben előkerülhetnek olyan kiskaput és kikötések, megszorítások, amik miatt később kifejezetten kár érne bennünket.
Az önrész mellett a másik csapda: a készülék avulása. Nagyon figyeljünk oda, milyen készülékbiztosítást választunk, mert az önrész mellett az avulás mértékét is figyelembe kell vennünk amikor kártérítést várunk a biztosítótól.

A készülék folyamatos értékcsökkenését avulásnak hívjuk. Az avulás mértéke azonban függ attól, mi alapján mérjük az értékcsökkenést. A biztosítók az avulás kiszámításánál a piaci értéket veszik alapul. A készülék értékét minden hónapban 1-3%-al csökkentik. Ugye, hogy nem az önrész a mumus? Míg az önrész elviselhető mértékű kiadás, a készülékbiztosításokban található avulási szabályok igen kellemetlen megleptést okozhatnak, ha összetörnénk féltett készülékünket.
Az önrész fizetés sem minden esetben kötelező! Amennyiben a káresemény bekövetkezte önhibánkon kívül keletkezik, sőt bizonyíthatóan megtettünk mindent, hogy megóvjuk készülékünket (például tv biztonságos elhelyezése, mobiltelefont tokban tarva, kifejlzővédő fóliával, laptop is megfelelő, párnázott táskában hordva, stb.), akkor nem kell önrészt se fizetnünk!
Biztosítási szakértők szerint nem kell önrészt fizetnünk, ha
• a balesetet NEM A KÉSZÜLÉK HASZNÁLÓJA (vagy vele közös háztartásban élő hozzátartozója) OKOZTA,
• a baleset SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járt,
• vagy KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ (jármű) BALESETÉVEL EGYÜTTESEN következik be,
• mentesülni lehet az önrész megfizetése alól, ha bizonyítják, hogy a készüléket megfelelően óvták a sérüléstől, azaz a baleset (pl. leejtés) idején a készülék a gyári vagy a megfelelő mechanikai védelemre felkészített tokjában/táskájában volt.
A mobilszolgáltatók készülékbiztosítási ajánlatai a kis- és közepes vállalkozásoknak itt olvashatók:
https://www.vodafone.hu/uzleti/kisvallalkozasok/szolgaltatasok/erteknovelt-szolgaltatasaink/keszulekbiztositas
https://www.telenor.hu/keszulekbiztositas
https://www.telekom.hu/uzleti/szolgaltatasok/egyeb-szolgaltatasok/keszulekbiztositas

Bankból komplex lakásszolgáltató?

A pénzügyi szolgáltatók, a neo-bankok, pénzügyi startupok megjelenésével alaposan át kell alakítaniuk stratégiájukat a bankoknak. Egyik, ha nem a fő irány az úgynevezett lakásplatformok kialakítása: azaz a lakásvásárlással, lakhatással kapcsolatos komplex szolgáltatások nyújtása. A Mckinsey Global Ecosystem csoportja által 2025-re 3800 milliárd dollárra becsült piaci bevétel nagy részét a jelzáloghitellel kapcsolatos bevételek tehetik ki, de legalább ekkora bevételt hozhatnak a bútorvásárlással, építészettel és mérnöki feladatokkal kapcsolatos szolgáltatások is.
A tisztán pénzügyi szolgáltatásmixek nem kínálnak majd valós megoldást az ügyfelek egyre nagyobb igényeire. A bankok előtt egyszerre háromféle feladat áll: új bevételi forrásokat teremteni a számukra még ismeretlen (pl. műszaki, jogi, stb.) területeken, megvédeni meglévő pénzügyi tevékenységük bevételeit a más piacokról érkező versenytársaktól, valamint pénzt és időt takarítani meg a lakásvásárlók számára. A valódi ügyfélérték-teremtéshez minden korábbinál mélyebben meg kell ismerniük ügyfeleik igényeit.
A dán Danske Bank ma már a lakásvásárlás teljes folyamatának minden egyes pontján aktív javaslatokkal segíti ügyfeleit, az ausztrál Commonwealth Bank lakásplatformja pedig nyilvános adatok felhasználásával keres és értékel lakásokat az ügyfelek számára. Kínában a Ping An biztosító 2014-ben indította el innovatív platformját, ma internetalapú pénzügyi termékek hosszú sorával segíti a lakásvásárlókat. Kiemelkedik az amerikai Quicken digitális Rocket Mortgage nevű 2016-ban bevezetett szolgáltatása és a Bank of America idén piacra dobott digitális terméke is a mezőnyből. Ezek mind online és /vagy egy mobilappon keresztül elérhetők.

Nem pénzügyi szereplők is beléptek a piacra: a brit Zoopla egyszerre kínál lakáskereső, jelzáloghitelközvetítő, biztosítás és közmű szolgáltatást is, megvásárolta ehhez a Money.co.uk-t és a Trussle online brókert. Startupok tömkelege kínál a lakásvásárlás egyes szakaszaihoz kapcsolódó szolgáltatásokat a lakáseladás felgyorsításától a gyors likviditási segítségen át a lakásmegosztásig. A Hubdoc felhőszoltáltatása kereshető és epxortálható adatokká alakítja a papíron lévő adatokat a kanadai és az ausztrál piacon, a Cozy pedig a lakáskiadáshoz és a biztosításhoz nyújt end-to-end szolgáltatást. A kaliforniai Matterport interaktív 3D-technológia és virtuális valóság segítségével mutatja be az eladó lakásokat az érdeklődőknek. A Szilícium-völgyben székelő Point lakásrészesedések vásárlásával juttatja tőkéhez a lakástulajdonosokat, a brit Habito és Trussle fintechek pedig digitális jelzálogigényléssel csábít egyre több ügyfelet. A lakásvásárlás teljes folyamatában közreműködik az Absa nevű afrikai bank is.
Forrás: mckinsey

Kényeztessük autóflottánkat ilyen parkolóházak használatával
https://www.archdaily.com/896569/the-most-innovative-parking-structures-from-around-the-world

Előző

Kamut, az antik világ gabonája

Következő

Köles golyó, gabona pufi és a többiek