0
Shares
Pinterest Google+

Kettéválik az autógyártás?

A PwC és a Strategy& tanácsadó cég legújabb tanulmánya szerint a közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ig várhatóan forradalmat hoz az autóipari munkaerő és az autógyártás területén.
A gépjárműgyártás átalakulása – Hogyan forradalmasítja az autóipart 2030-ra a közösségi mobilitás és az automatizálás? című tanulmány a gyártók és a fogyasztók számára jelentős változásokat prognosztizál. A gépjárműgyártás kettéválik: lesznek tömegpiacra szánt, „semmi extrát” nem tartalmazó közösségi autók, amelyeket alkalmanként, egy-egy útra vesznek igénybe, illetve személyre szabott gépkocsik azok számára, akik továbbra is a saját autójukban szeretnének utazni.

A PwC Strategy& szerint mindez az eredetiberendezés-gyártók (OEM-ek) számára két különböző gyártípus gyors kialakítását teszi majd szükségessé. Az első olyan szabványosított, hálózatba kapcsolt „plug and play” járművekre összpontosít, amelyeket fiatal, városi autóvezetőknek szánnak. A második, legnagyobb rugalmasságot biztosító gyártípus – hasonlóan a mai magas presztízsű luxuscikkek piacához – személyre szabott járművek gyártásával foglalkozna.
A tanulmány szerint ez a változás gyökeresen átalakítja a munkaerő összetételét, mivel a robotok nagyobb arányban lesznek jelen mind a gyártósorokon, mind K+F funkciókban. A becslések szerint a jelenlegi felkészültségű dolgozók 40-60 százalékára lesz szükség az üzemekben, miközben az adatmérnökök és szoftverfejlesztők száma 90 százalékkal emelkedhet.
Forrás: www.jarmuipar.hu

Hasznos autós applikációk

Akik igazán törődnek autójukkal, azoktól elvárható, hogy rendszeresen vezessék az autó alkatrészeinek árát, szervizdíjakat, kiadásokat, fogyasztási adatokat. Számos ilyen applikáció létezik, amik rendszerezik a kiadásokat, sőt, még grafikonokat is készítenek. A német Sprintmonitor (https://www.spritmonitor.de) az egyik ezek közül. IOS-re, Androidra és Windows Phone-ra is kifejlesztették.
A mobiltelefonok is alkalmasak a fedélzeti kamera szerepének betöltésére, egy applikáció segítségével, de nyilván a menetrögzítő kamerákat nem helyettesítik teljes egészében. Anyagi megfontolásból azonban a DashCam vagy az Autoguard beszerzése jó ötletnek bizonyulhat. Baleset esetén, ha nem Ön a hibás, könnyebben bizonyítható az ártatlanság a helyszínen és a különböző szerveknél is egyaránt.

Létezik rengeteg navigációs program, de a Michelin által kifejlesztett Viamichelin tervezi meg talán a legalaposabban az utat. Előre felbecsüli a választott útvonal útiköltségét, útdíj és komp-tarifák kiszámolásában pedig még mindig az egyik legmegbízhatóbb.
A KRESZ szerint „A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.” A bejövő üzenetek, e-mailek, felolvasására szolgáló Call & SMS Reader Free nevű alkalmazás jó szolgálatot tesz. Az Apple termékei egyébként az iOS 8 óta már képesek a szöveges részek felolvasására, plusz alkalmazás nélkül is.
Forrás: www.alapjarat.hu

Terjeszkedik a GreenGo

Tovább növeli a kizárólag elektromos autókból álló flottáját az első magyar autómegosztó startup, a GreenGo. A szűk két éve, 2016 novemberében mindössze 45 autóval induló szolgáltatás most októberben 270-re, év végéig pedig 300-ra növelte az ügyfelei számára elérhető kocsik számát.
Michaletzky Bálint, a cég tulajdonosa és ügyvezetője elmondta: „a Statisztikai Hivatal adatai alapján az elmúlt több éves időszak trendje volt, hogy Budapesten minden évben 60 ezer autóval több áll forgalomba. Ez nagyban növeli a városban élők kitettségét a károsanyag-kibocsátásból és zajszennyezésből fakadó környezeti terhelésnek. Mi szeretnénk Budapestet egy kicsit élhetőbbé tenni azzal, hogy egyre nagyobb területeket fedünk le város- és környezetbarát elektromos autóinkkal.”

A bővítéshez szükséges befektetés 160 millió forintba került, de ebben nemcsak az autóflotta felhizlalása volt benne, hanem az is, hogy a megnövekedett felhasználói terhelés miatt a szolgáltatást felhőalapúvá tették.
A flotta növekedésével párhuzamosan a GreenGo október közepén újabb zónákat adott a szolgáltatási területhez, ekkortól a XI. kerületben Gazdagrét, a teljes XIII. kerület, a IV. kerület egy része, a II. kerületben a Kapy útig elérhetők a GreenGo-k.
Forrás: www.forbes.hu

Előző

Lízing Szakmai Napok, áfa-tartalom levonása a lízingnél, az év lízingszakembere, az év cégautói Csehországban

Következő

Biztonságos útitárs - Megérkezett a kívül belül megújult Suzuki Vitara