0
Shares
Pinterest Google+

Fizess kevesebbet – „csapatos” casco

A pénzügyi technológiákon belül viszonylag új terület az insuretech (insurance technology), amely a klasszikus biztosítási modellek átalakítását célozza. Magyarországon is elérkezett az idő újragondolni a biztosítások működését és visszahozni a valódi kockázati közösséget. Ezt célozza a Smartsurance Technologies Kft.-t, első terméke, a Kriph.io.
„Rengeteg modern technológiát használtunk fel (pl. telematika, BigData, gamification), amikkel biztosíthatjuk az automatikus, tényleges használat alapú díjfizetést, a kockázatközösségek védelmét, illetve ösztönözni tudjuk a biztonságos vezetést, valamint kár esetén lehetővé tesszük a lehető leggyorsabb, legkorrektebb kárrendezést” – vázolta fel az új fintech alkalmazás lényegét a Kriph.io ügyvezetője, Szota Szabolcs. „Mivel a Kriph.io alapgondolatánál is a közösségek szerepe a legfontosabb, ezért a fejlesztés/fejlődés során is nyitottak kívánunk lenni a tesztelők/felhasználók közösségének visszajelzéseire, javaslataira”
Az okos casco lényege: PAYD, azaz PayAsYouDrive – fizess, amennyit használatban van az autód! Ezért a Kriph platformján mindig annyit kell fizetni, amennyit használatban van az autó.
Perc alapon nézi, hogy mikor van úton, illetve mikor áll a gépkocsi. Álló helyzetben mindössze alapdíjat kell fizetni, míg menet közben nagyobb kockázatnak van kitéve a jármű, így ekkor a teljes használati díjat meg kell fizetni. Mindezt automatikusan tudja a rendszer, a gépjárműved OBDII csatlakozójába dugott eszköznek köszönhetően.
Forrás: kriph.io, fintechzone.hu

Hajó chartermanagement a Balatonon

A jó idő beköszöntével itt a hajózási szezon is. A balatoni vitorlázás egyre népszerűbb, ám költséges szórakozás. Egy yacht fenntartása kiadásokkal jár még akkor is, ha csak a kikötőben áll. Gondoskodni kell a kikötői díjról, algagátlózásról, karbantartásról stb. Megérkezéskor takarítani kell, lepucolni a sirálypiszkot, feltölteni az akkumulátort, vagyis előkészíteni a hajót az indulásra. Sok a teendő tehát, illetve ehhez viszonyítva tulajdonosa esetleg keveset élvezheti magát a hajózást.
A chartermanagement jó megoldást kínál a költségek és a „munka” leszorítására. A hajóüzemeltető bérbe adja a vitorlást és minden gondot levesz a tulajdonos válláról. Sőt, a hajó nyereséget is termelhet. A tulajdonos annyit hajózik, amennyit szeretne, hiszen ha hajója éppen foglalt, az üzemeltető akkor is tud számára másikat biztosítani, valamint nem kell órákig azon dolgoznia, hogy felkészítse azt a vitorlázásra. Az eseteges károk javítási költségeit fedezi a biztosítás vagy a charter ügyfél kauciója. A szükséges javításokat az üzemeltető vagy egy harmadik fél végzi el, a sérülések jellegétől függően.

Egy yacht értékállóságára jelentősen hat a chartercég bázisán biztosított szervizelés minősége. A hajó testének és felszerelésének állagának megőrzésében nincs nagy jelentősége annak, hogy a hajót charterüzemben hasznosítják vagy kizárólag a tulajdonosa hajózza. Vitathatatlan, hogy a belső tér az erős igénybevétel mellett gyorsabban használódik el, de viszonylag kis ráfordítással a yacht ismét kifogástalan állapotba hozható. A vitorlák, kötélzet, ill. a párnázat bizonyos idő után kicserélendők, a belső faburkolatok lecsiszolandók és újra lakkozandók. A vitorlákat általában háromévente kerülnek felújításra/lecserélésre. Természetesen a motor karbantartására is sort kell keríteni.
Fontos kérdés, hogy charterüzemben milyen hosszú ideig lehet egy hajó működésével számolni, ám erre nem lehet pontos választ adni. Optimális ápolás mellett egy hajó élettartama aligha határolható be. Igen lényeges tehát, hogy a tulajdonos alapos körültekintéssel válassza ki charterpartnerét.
Forrás. pannon-yacht-charter.hu, bbyacht.hu

Bérelhető útdíjfizető készülék

A külföldi nyaralást tervező magyarok közül majdnem minden harmadik Horvátország felé veszi az irányt, a Horvát Idegenforgalmi Közösség idén mintegy 600 ezer magyar turistára számít a szomszédos országban. A megallasnelkul.hu több mint 17 000 fős kutatása szerint a legtöbben a Kvarner-öböl felé tervezik útjukat, azon belül is a Krk- vagy Rab-szigetekre, minden ötödik nyaraló pedig az Isztriát vagy Trogir, Omis környékét célozza meg. A Horvátországba utazó magyarok kétharmada előszeretettel választja az autópályát, csupán tízből ketten közlekednek minden esetben autópálya-mentes útvonalon. A sztrádát kerülők fele túl drágának tartja őket, több mint 20 százalékuk pedig a kapuknál kialakuló hosszú sorok miatt választ inkább kerülőutat. Mindkét problémára megoldást kínál az ENC-készülék, melynek birtokában sorban állás nélkül, ráadásul 10%-kal olcsóbban suhanhatunk át a horvát kapukon.
Az ENC-készülékkel rendelkezők számára a horvát autópálya-kezelő (HAC) úgynevezett gyors kapukat biztosít, amit csak az ENC-vel rendelkezők tudnak használni. A készülék birtokában a kapuhoz érve „csippanással” fizethetünk, a díjat az előre feltöltött keretből automatikusan levonja a rendszer. Így nemcsak a készpénzfizetés, valutaváltás, de az akár több órás sorban állás is elkerülhető. Az ENC készülék már Magyarországon is bérelhető.
Forrás: enc-kolcsonzo.hu

Előző

leasing market, Long-term leasing, terror risk faced by rental vehicles

Következő

OXXO Hungary Truck Racing Team - Ismét tarolt a magyarok kamionja!