0
Shares
Pinterest Google+

Glampingautó a BMW-től

Kicsit a jövőbe tekintett a BMW dizájnrészlege, és a The North Face-szel összeállva megálmodott egy olyan utánfutós sátrat, vagy mini lakóautót, ami egyrészt tényleg futurisztikusan néz ki, másrészt védelmezi a kempingezőt (glampingezőt) a szélsőséges időjárási elemektől.
A népszerű outdoor márka úgy jött be a képbe, hogy az általa kifejlesztett Futurelight szövettel vonták be a BMW Designworks camperét.
A nanospinning technológiával előállított anyagnak köszönhetően a burkolat légáteresztésben és vízállóságban is egyaránt kiemelkedően teljesít.
A forradalmi technológiáról annyit érdemes tudni, hogy a szöveten létrehozott nanoméretű lyukak totális vízállóságot biztosítanak, miközben lehetővé teszik a levegő áthaladását az anyagon, amely így jobb szellőzést biztosít, mint valaha.

A trailer bizonyítékot jelent arra, hogy ezt a szuperanyagot nem csupán ruházati termékhez lehet felhasználni.
Az utánfutó egyébként meglepően könnyű, pedig kanapéval és asztallal rendezték be a kényelem érdekében. Az egész projekt a 2008-as Gina fantázianevű koncepcióautó továbbgondolt változata, ami eredetileg egy nagyjából hasonló anyagból készült járműről szólt.
forrás: www.roadster.hu

Bell Nexus légitaxi

A városi forgalmi dugók hosszú ideje problémát jelentenek, és a 2019-es CES (a Las Vegas-i techkiállítás) tele volt olyan vállalatokkal, amelyek megpróbálják megoldani ezt a nemzetközileg is igen jelentős kérdést.
Ahogy az építészek a 20. század elején az első felhőkarcolók felépítésével válaszoltak a helyhiány problémájára, úgy a Bell Helicopter fejlesztői azt vízionálják, hogy a közúti torlódásokra egyértelmű megoldást jelenthet a járművük. „Mivel a hely korlátozott a talajszinten, így a közlekedési kihívásokat egy függőleges dimenzióban kell megoldanunk” – véli Mitch Snyder, a Bell Helicopter elnöke és vezérigazgatója.

A cég mérnökei az elmúlt években a kor igényeinek megfelelően a helyből felszálló légtaxik fejlesztésén dolgoztak, ennek a munkának az eredményeként született meg a Bell Nexus prototípusa, amit a CES-en mutattak be Las Vegasban. Mitch Snyder úgy fogalmazott, a Nexus biztonságosabb, halkabb és olcsóbb lesz, mint eddig bármilyen civil helikopter, ráadásul hibrid meghajtással működik majd, hat légcsatornás propellerét pedig billenőrotoros rendszerben, hatszög alakban helyezték el a kabin fölött.
Ez teszi lehetővé, hogy a Nexus helyből fel tudjon szállni, majd vízszintes állásba fordítva a hat propellert nagy sebességgel haladjon, s így a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint 240 kilométer/órás csúcssebességet érhet el. Snyder 2025-re prognosztizálja a futurisztikus helikopter forgalomba állítását. A cég elképzelése az, hogy nem egy újabb gazdagoknak szánt drága játékszer az, amin most dolgoznak, hanem egy olcsó és korszerű módja lehet az urbánus közlekedésnek és csomagszállításnak.
forrás: www.startaponline.hu

Helytakarékos parkolás

Minden eddiginél több autó járja a világ útjait, és ez leginkább a nagyvárosokban okoz problémákat. Rendre bosszantóan kevés a parkolóhely, az erre kijelölt teremgarázsokban pedig villámgyorsan fogynak a szabad felületek. Tovább tetézi a bajt, hogy a járművek egyre csak növekszenek, viszont nem lesz ezzel párhuzamosan több parkoló. Sok helyen már robotok parkolják az autókat helytakarékossági okokból, máshol egymás fölé tárazzák be őket. Kínában most egy újabb verziót találtak ki.

Ebben az esetben az autókat 45 fokos szögben tárolják egy automatikusan működő platformon. Erre kell ráálnni a vezetőnek, majd rögzíteni az autót, hogy aztán a robot megemelje a megfelelő szögben és a helyére csúsztassa. Így 60 százaléknyi helyet spórolnak meg.
forrás: www.vezess.hu

Előző

'No deal' Brexit is more likely

Következő

Február havi flotta híreink