0
Shares
Pinterest Google+

Értékesítési csúcson a Tesla a harmadik negyedévben

A piaci várakozásoknál kevesebb autót szállított, de így is értékesítési rekordot ért el a harmadik negyedévben a Tesla. A rekord ellenére csökkent a részvényeik ára.
A Tesla a harmadik negyedévben rekordszámú, 97 ezer autót szállított le megrendelőinek, 2 százalékkal többet, mint az előző negyedévben, de kevesebbet a 99 ezres piaci várakozásoknál. Az értékesítési adatok ismeretében a Tesla részvénye négy százalékkal gyengült a tőzsdén kívüli forgalomban.
A Tesla kínálatában szereplő három modellből a Model S és a Model X értékesítése 1,4 százalékkal csökkent, viszont a nép-villanyautónak szánt Model 3 eladásai 2,6 százalékkal növekedtek. Az S és az X szériákból a Tesla 17 400 autót értékesített a negyedév folyamán, kevesebbet az elemzők által várt 18 829 autónál. A Model 3-ból 79 600 autót adott el, többet az elemzői előrejelzésekben szereplő 79 470 autónál.
A Tesla közleménye szerint a harmadik negyedévben beérkezett megrendelései meghaladták a kiszállításokat, rendelésállománya így növekedett. A Tesla 360-400 ezres értékesítési célt tűzött ki az idei évre, így a tervezett alsó határ eléréséhez az első kilenc hónapban kiszállított 255 ezer autót figyelembe véve a negyedik negyedévben még 105 ezer autót kell leszállítania megrendelőinek.
A Tesla októberben kezdi meg a Model 3 széria gyártását újonnan létesült kínai üzemében, ahol az év végére heti ezerre tervezi felfuttatni a termelési kapacitást. A kínai üzem munkába állásával az év végére a Tesla el kívánja érni az évi 500 ezres gyártási kapacitást.
Harmadik negyedéves mérlegét a Tesla a hónap végén, vagy a jövő hónap elején hozza nyilvánosságra. Elon Musk vezérigazgató az év végére tervezte nyereségessé tenni a Tesla működését, és a harmadik negyedévet jelölte meg a fedezeti pont elérésére. A cég alapítása óta már hatmilliárd dollár
veszteséget halmozott fel. Ebből egymilliárd dollárt az idei év első felében. A Tesla alapjában véve nem a nyereséget, hanem a termelés növelését és a technológiai fejlesztést tekinti fő feladatának. Ennek keretében invesztált a sanghaji gyártóüzem létesítésébe és olyan új modellek fejlesztésébe is, mint a Model Y terepjáró ésa Semi elektromos kamion.
Forrás autoblog

Aston Martinok, amilyeneket még nem látott a világ

Az amerikai Rhode Island-en megtartott új, exkluzív Audrain’s Newport Concours kiállításon debütált az Aston Martin DBS GT Zagato, amely a neves olasz karosszériaépítő és tervezőiroda, a Zagato centenáriumát ünnepli. A káprázatos szuperautó a korábban leleplezett DB4 GT Zagato Continuation modern ikertestvére, és ketten együtt 6 millió fontért vásárolhatók meg.
A DBS GT Zagato és az újra gyártásba került DB4 GT Zagato az Aston Martin valaha gyártott legnagyobb értékű modelljei. DBZ Centenary Collection név alatt párban lehet őket megvásárolni, nettó 6 millió fontért.
Az új DBS GT Zagato az olasz tervezőiroda századik születésnapjára készült és a két vállalat hatvan évet felölelő együttműködésének állít emléket. Minden porcikája egyedi, kezdve a fényezéssel, amely a Supernova piros névre hallgat. A fantasztikus, ragyogó piros színt fényes karbon tető és hátsó diffúzor ellentételezi, de az igazán különleges részletek a 18 karátos tömör arany márkajelzések, az arany anodizált oldalelemek és központi kerékcsavarok, továbbá a fekete anodizált aktív hűtőrács. A selyemfényű fekete és arany könnyűfém keréktárcsák is rendlívül látványosak.
Az utastérben pazar piros bőrkárpitozást látunk, az üléstámlákon Zagato ‘Z’ hímzéssel. A piros bőrhuzatot különleges, 3D nyomtatással készült szénszálas és fém díszbetétek ellentételezik. A centenáriumi modell esetében aranyszínű betéteket alkalmaztak, amelyek nyomtatása és utókezelése mintegy 100 órát vett igénybe. A DBS GT Zagato mozgatásáról egyébként egy 5,2 literes ikerturbós erőmű gondoskodik, 760 lóerővel.
A DBS GT Zagato egy új DB4 GT Zagato Continuation modell mellett áll, amelyből összesen 19 darabot készítenek klasszikus manufakturális és modern gyártástechnológiák ötvözetével. Az év végéig az összes folytatólagos modellt befejezik.
Forrás autoblog

Egy új Abarth, gyűjtőknek

Milánóban, az Abarth Napokon ma leleplezték a márka 70. évfordulójára készített, különleges Abarth 695 70° Anniversario modellt, amely a márkaalapító Carlo Abarth zsenialitása előtt tiszteleg. Ő volt például az első, aki felismerte, milyen lehetőségek rejlenek a szériaautók tuningjában és műszaki fejlesztésében. Az Abarth 695 70° Anniversarioból összesen 1949 darabot fognak gyártani. Az új Abarth 695 70° Anniversario egyedi jellemzője a “Spoiler ad Assetto Variabile” hátsó légterelő szárny, amelyet az FCA Orbassanóban található szélcsatornájában fejlesztettek és tökéletesítettek annak érdekében, hogy javítsa a jármű aerodinamikai tulajdonságait. A szárny fokozza a stabilitást nagy sebességnél és tempós, kanyargós útszakaszokon, egyszóval növeli a teljesítményt. A gyűjtőknek és rajongóknak szánt Abarth 695 70° Anniversario hátsó légterelője közvetlen utalás az autósportokra és a skorpiós márka legendás versenytörténelmére. A légterelő manuálisan állítható, így a pilóta mindig kiválaszthatja az adott versenypályához vagy útszakaszhoz leginkább megfelelő állásszöget. A szárny 12-féle pozícióban rögzíthető, 0-tól 60 fokos szögben. A maximális, 60 fokos meredekségnél a spoiler 42 kilogrammal növeli a leszorítóerőt 200 km/órás tempó mellett
Az Abarth 695 70° Anniversario külsején más ikonikus stílusjegyek is felfedezhetők, mint például az összetéveszthetetlen hangzást biztosító Record Monza sportkipufogó, a Monza 1958 zöld fényezés, amely az első 500 Abarthra utal vissza, továbbá a Campovolo szürke részletmegoldások. A légterelő szárny, a külső tükörházak, a kerékjárati ívek, a küszöbök, továbbá a motorháztetőn látható skorpió logó és a tető zászlómintája is ilyen színűek. Mindezt matt fekete, 17 colos SuperSport alufelnik és piros Brembo féknyergek egészítik ki. A tárcsák mérete elöl 305 mm, hátul 240 mm.
Az utastér fénypontjai a kifejezetten ehhez az autóhoz tervezett, fantasztikus Sabelt Tricolore kagylóülések. A speciális kiadásról egy számozott fém plakett tájékoztat az ülések közötti konzolon. A 695 70° Anniversario modellt a sorozat legerősebb motorja hajtja. Az 1,4 literes turbós egység 180 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ad le. A nulla-százas sprint 6,7 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 0 fokba állított hátsó légterelővel 225 km/óra.
Forrás : autoblog

Előző

PEUGEOT BOXER 4X4 CONCEPT TANULMÁNY

Következő

PÁLLA BORBIRTOK ÉS A REZISZTENS SZŐLŐ