0
Shares
Pinterest Google+

Megvalósul-e az elektromos autók ÁFA-mentessége az Egyesült Királyságban?

Az autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT – Society of Motor Manufacturers and Traders) arra kéri Rishi Sunak-ot, az Egyesült Királyság új pénzügyminiszterét, hogy tegye ÁFA-mentessé az elektromos járműveket, beleértve a konnektorról tölthető hibrideket (PHEV), az üzemanyagcellás autókat (FCEV) és a tisztán elektromos autókat (BEV) egyaránt.
Az SMMT szerint az ÁFA eltörlése egy átlagos tisztán elektromos autó árát 5600 fonttal csökkentené, így egy ilyen intézkedés a következő öt évben közel egymillióval növelné a tiszta üzemű új autók számát, amely 1,2 millió tonna széndioxid kibocsátás csökkenést jelentene.
2020 februárjában az új autó regisztrációk száma 2,9%-kal csökkent, miközben a teljes értékesítés 5,8%-át jelentette az összesen 4566 tisztán elektromos és tölthető hibrid autó. Az új költségvetést március 11-én ismerteti majd a pénzügyminiszter, a szövetség pedig azt szeretné elérni, hogy ebbe kerüljön bele a forgalmi adó kedvezmény, amivel jelentős mértékben felpörgetnék az eladásokat, ez pedig nem csak a levegő tisztaságának lenne előnyös, de a csökkenő piacon az autógyártók és kereskedők számára is.

Forrás villanyautósok.hu

Ez lehet a legerősebb mobil villámtöltő

Számos vállalat mutatta már be saját elképzeléseit a hálózattól független, energiatároló berendezéssel biztosított elektromosautó-töltőről, köztük a Volkswagen is, melynek hordozható villámtöltői már működnek Wolfsburg utcáin. Az ilyen berendezések egyik legnagyobb előnye, hogy pillanatok alatt letelepíthető és bekapcsolható olyan helyszíneken is, ahol problémás lehet az áramellátás megoldása, vagy csak egyszerűen nem érné meg egy egyszeri nagyobb látogatottságú rendezvény miatt állandó töltőállomást kiépíteni. Ilyenkor az akkumulátoros töltőoszlopokat egy (jobb esetben elektromos meghajtású) kamionnal gyorsan a helyszínre lehet szállítani a feltöltött gépeket, és elvinni a lemerülteket – hasonlóan gondolkodott a részben Bosch-tulajdonban álló német ADS-TEC is, mikor megalkotta a töltőállomását, azt leszámítva, hogy ebben az esetben a töltőállomás maga a kamion utánfutója.
Az akkumulátoros vontatmány körülbelül 1,9 megawattórás kapacitással rendelkezik, melyből egyszerre 10 villanyautó tud töltődni, maximálisan 320 kW-tal. Az összesen 3,2 MW teljesítményű berendezés az ADS TEC elmondása szerint a legerősebb hordozható elektromos villámtöltő-állomás. A rendszer gondolata először 2018-ban született meg a tervezők fejében, és egy évvel később, 2019 végén már működésbe is léphetett egy barcelonai versenypályán. Azóta különböző európai rendezvényeken tűnik fel a pótkocsi, mely megfelel a német hatóságok által engedélyezett 40 tonnás maximum össztömegnek.
Forrás villanyautósok.hu

Erősen csökkent a kereslet a benzines és dízelautók iránt

Januárban csökkent a belső égésű motorral szerelt személygépkocsik iránti kereslet Európában, a részben vagy teljesen elektromos járművek piaca viszont dübörgött.
Összesítette Európa újautó-piacának januári teljesítményét a JATO Dynamics. A teljes forgalom jelentősen visszaesett 2019 januárjához képest, a 7,6 százalékos veszteségen a benzinmotoros (-12%) és a dízelmotoros (-17%) modellek osztoztak.
Kiválóan fogytak viszont a plug-in hibrid (+173%!), tisztán elektromos (+91%) és full hibrid (+36%) gépkocsik. Ez utóbbiak viszonylagos lassulása azt eredményezte, hogy most először több konnektoros villanyautó került forgalomba Európában, mint öntöltő elektromos. Tavaly ilyenkor az eladások 7,1 százalékát tette ki a részben vagy teljesen elektromos csapat, most 13,3 százalékkal részesedtek a forgalomból!
Szintén dübörögtek a szabadidőjárművek: noha darabszámra egyetlen százalékkal zsugorodott a kereslet irántuk, a nagyobb mértékben zuhanó piacon növelni tudták részesedésüket: a 39,8 százalék már csak hajszálnyira van a 40%-tól.
Mindössze öt márka tudta növelni eladásait: ezek a Toyota (+10%), a BMW (+9%), a Seat (+9%), az Audi (+8%) és a Mitsubishi (+1%). A legfényesebb eredményt közülük értelemszerűen a japán márka érte el: ők a tavaly januári hetedik helyről a negyedikre léptek előre, megelőzve a Fordot, a Škodát, a Mercedest.
Nem csupa sikersztori volt ám a január: a Tesla például, amely a napokban készítette el egymilliomodik autóját, hatalmasat zuhant decemberhez képest: míg az óévet a piac abszolút harmadik helyén búcsúztatta, egy hónappal később a 157. helyre zuhant vissza.
Forrás: JATO Dynamics, Smarter Media, vezess.hu

Már megmutatta a Renault az F1-es új szinét

A hétvégi, melbourne-i szezonnyitó előtt a mezőnyből utolsóként a Renault is láthatóvá tette 2020-as Forma-1-es autójának festését.
A Renault a 2020-as téli teszteken alapvetően fekete autóval rótta a köröket, bár már akkor tudatták, hogy nem így fog kinézni az R.S.20-as a szezonban.
A végső leleplezést nem siették el, a francia csapat a hétvégi Ausztrál Nagydíj előtt, szerdán mutatta meg, hogyan is néz majd ki teljes valójában a Daniel Ricciardo és Esteban Ocon által használt járgány.
A csapat a bemutatóval egy időben a DPWorld képében új logisztikai partnert/szponzort is bejelentett.

Forrás: Kép: Renault F1 Team , Baka Gábor

Előző

A BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster sikertörténete

Következő

A PAPRIKA TÖRTÉNETE