0
Shares
Pinterest Google+

Megrendezésre került a 98. a Brüsszeli Autószalon Brüsszel vásárvárosában A rendezvény január 21-ig tartott nyitva átfogó kínálattal és izgalmas betét programokkal, a hétvégéken estébe nyúló hosszú nyitvatartással.

A Brüsszeli Autószalon folyamatosan emelkedik szakmai megítélése a kontinens nemzetközi kiállításai között. Méretében kisebb, mint frankfurti (ami a szokottnál kevésbé lett sikeres) és közel sem annyira kiemelt, mint Genf. Ugyanakkor minőségében sokkal közelebb áll az esseni vagy amszterdami rendezvényekhez
Az Alpine, DS, Nissan, Mazda, Peugeot és a Volvo egyaránt eljöttek Brüsszelbe okulva Frankfurtból. A standok megoldásai pedig a legjobb kiállításokat idézték, többnyire a gyári támogatással (pl tanulmányokkal).
Bár a Brüsszeli Autószalon nem dicsekedhet igazi modell-premierekkel (általában faceliftek jutnak a belgáknak), szinte minden nagyobb márka hozott valami show-elemet, egy-egy izgalmas tanulmányt, világszériás versenyautót vagy valami betétprogramot (pl VR-szemüveges szimulátort).
A rendezvény arról is híres, hogy az amúgy is kedvezmény-orientált (és eléggé impozáns méretű) belga autópiacon jelentős értékesítés folyik, a nyilvános napokon ezért többnyire komolyan veszik a vevőket.

Visszatérő elem a Dreamcars terem,  a szuper-sportkocsik rajongóit számos érdekesség várja itt. A Krugger FD ismerős lehet a Zoute GP hypersportkocsi standjáról.
A látogatókat egy kiterjedt motorkerékpár kiállítás is várta, amely egy egész csarnokot kitöltött. A legnagyobb standokon (BMW, Honda esetében) többtucatnyi motorkerékpár található.

A Tesla minden évben készül egy kicsi, de funkcionális színpaddal is, amely bemutatja jelenlegi háromautós flottáját.
A japán gyártók teljes létszámban vettek részt az eseményen. A Toyota és a Lexus teljes választéka, a Toyota legújabb trófeájával, a Yaris WRC-vel büszkélkedett.
Az új Opel Insignia a Brüsszeli Autószalonon ünnepelte világpremierjét, és várhatóan már februártól megrendelhető. Brüsszelben volt látható először a Grand Sport limuzin és a Sports Tourer kombi mellett a sportos GSi karakteres dizájnja, az összetéveszthetetlen függőleges, „kardfogú” frontnyílásokkal és a dinamikus köténnyel. A sportos sztár, az Opel Insignia GSi új, 169 kW/230 LE teljesítményű motorját új, kilencfokozatú automata váltó, elektrohidraulikus fékerő-rásegítő, mechatronikus FlexRide-futómű és Torque Vectoring nyomatékérzékelős Twinster összkerékhajtás egészíti ki.
A rüsselsheimi zászlóshajó GSi, a Grand Sport és a Sports Tourer is teljesen új fejlesztésű, extra hatékony benzin- és dízelmotorokkal jön ki. Ráadásul új, kis súrlódású váltómű csökkenti a fogyasztást, illetve emeli a menetkényelmet. A vevő tetszése szerint választhat hatfokozatú manuális sebességváltó, különösen takarékos fokozatmentes erőátvitel, valamint nyolc- és kilencfokozatú automata között. Kiegészítésképpen teljes felületű aktív hűtőlamellák – Aero-Shutter – teszik áramvonalasabbá az új Insignia frontját.
Az új Opel Insignia GSi azok sportszere, akik az igazán különlegest becsülik. A gombnyomással aktiválható, sportos hangolású összkerékhajtás, Torque Vectoring megoldással, egyedülálló a szegmensben. A 4×4-es hajtás két tengelykapcsolóval helyettesíti a hátsó híd szokásos differenciálját, és bármilyen menethelyzetben tökéletesen viszi át az erőt az útra. Ezzel a technikával élénkebben fordul rá a kanyarokra az új Opel Insignia GSi, kiváló oldalvezetéssel nyújt maximális stabilitást és példás útfogást. A még aktívabb vezetési élmény érdekében a kormánykerék alatti billentyűkkel is működtethető az új kilencfokozatú automata. Aki pedig egyenletes vonalvezetésű úton, például autópályán extra hatékonyan utazna, egyszerűen kikapcsolhatja az összkerékhajtást, miáltal csak az első kerekek hajtanak, a lehető legtakarékosabban.

Előző

Bordeaux-i borvidék

Következő

A disznóvágás és a disznótorok kultúrtörténete