0
Shares
Pinterest Google+

Tizenötezer látogatót vonzott a BMW Group Magyarország támogatásával szervezett Brain Bar jövőfesztivál

A jövőfesztivál első napján olyan izgalmas előadók léptek színpadra, mint Ben Goertzel, Sophia robot megálmodója vagy az ifjú vállalkozó, a mindössze 14 éves Mikaila Ulmer, aki saját limonádé cégének vezérigazgatója. Színpadon láthatták a résztvevők a jamaikai származású David Zilbert, a világ egyik legjobb éttermének tartott Noma fermentációs igazgatóját. Előadást tartott még Kingsley Donaldson, Gary Smith és Budapesti Ilona, valamint, Dr. Porkoláb Imre ezredes.
Az egyedülálló felépítésnek köszönhetően az előadások interaktívak voltak, a közönség többek között Kristina Lunz és Varga Judit a nemzeti szuverenitás kérdését körbejáró vitájánál is igen aktívnak bizonyult. A csütörtöki program a Bazilika előtti téren zárult, ahol Jordan Peterson, kanadai sztárpszichológus a színpadon „rendelt”, így az ő előadása alatt többször is lehetőséget kaptak a résztvevők, hogy kérdezhessenek napjaink egyik meghatározó gondolkodójától.
A Brain Bar második napja további izgalmas programokkal várta látogatókat. Hatalmas érdeklődés övezte a világhírű paleontológus, Jack Horner, a Jurassic Park szakmai tanácsadójának előadását, aki az őslények feltámasztásának lehetőségéről is beszélt. Az emberek és robotok kapcsolatáról tartott előadást Ken Goldberg, korunk egyik legnagyobb polihisztora, akit felesége Tiffany Shlain, filmrendező követett a színpadon. A csodaházaspár többek között arról is ismert, hogy hetente egy nap „tech shabbatot” tartanak, azaz teljesen kikapcsolják a technológiát az életükből. Ennek pozitív hatásairól is meséltek a Brain Bar színpadán.
A kétnapos fesztivál fináléjában utolsóként a 71 éves kanadai Maye Musk lépett a színpadra. Az egészséges életmódjának köszönhetően kiváló formában lévő üzletasszony, aki három gyermek édesanyja és 11 gyermek nagymamája, közvetlen hangvételű beszélgetés keretében osztotta meg sajátos gyereknevelési módszereit, amelynek köszönhetően mindhárom gyermekét világhírű üzletemberként jegyeznek.
A Brain Barra több mint 15 000 látogató érkezett több mint 90 országból, köztük tanárok és diákok, akik idén is ingyen regisztrálhattak a kétnapos eseményre.
A BMW Group Magyarország az alapítás évétől, 2015-től támogatja a Brain Bart a BMW i almárkán keresztül. A bajor prémiumgyártó idén a BMW iNSPIRATION Lounge-ban várta az érdeklődőket, akik a BMW elektromos és plug-in-hibrid modelljeit, az i3-ast és az i8-ast is kipróbálhatták. A BMW idei keynote előadója a BMW i termékmenedzsment vezetője,dr. Alexander Kotouc volt, aki a „Pimp my Ride” című panelbeszélgetésben vett résztPalkovics László Innovációs és technológia miniszterrel, valamint Szőke Zoltánnal, a Robert BOSCH Kft. Budapesti Fejlesztőközpontjának osztályvezetőjével. Dr. Kotouc a BMW Group iNSPIRATION Lounge-ban további, különböző csoportoknak szóló beszélgetéseket folytatott a jövő elektromos járműveinek és mobilitási szolgáltatásainak fejlesztése mögött álló tervezési folyamat lépéseiről, érdekességeiről. A BMW iNSPIRATION Lounge-ba látogatók Osvárt Andrea BMW márkanagykövettel és az ismert vloggerrel, az elektromos autózás szakértőjével, Horváth Andrással, ismertebb nevén Handrassal is találkozhattak.

Forrás: BMW Group

Így újulhat meg 42 év után a jó öreg Lada Niva

A karosszéria alap vonalvezetése semmit sem változott, de az autó eleje és hátulja már egészen 21. századi.
A Lada 1977 óta lényegében változatlan formában kínálja a Niva terepjárót, melynek enyhén modernizált 4×4 nevezetű aktuális kivitelét nemrégiben mi is alaposan leteszteltük. Ma már az AvtoVAZ vezetősége is érzi, hogy négy évtized után már tényleg itt lenne az ideje a típus lecserélésének, és ennek első kézzel fogható jele a közelmúltban debütált Lada 4×4 Vision.
Az eddig egyetlen példányban legyártott koncepcióautó jövője egyelőre még igen ködös, jól értesült források szerint a sorozatgyártásba küldendő végleges változat 2021-2022 magasságában mutatkozhat be.
Addig is azonban érkezhet egy komolyabb frissítés a több mint 4 évtizedes eredeti modellre, amit egy orosz designer konkrétan így képzel el

forrás : mti

Öt év múlva elfelejthetjük a defekteket

Nagy lépést tesz a fenntarthatóság felé a Michelin és a GM, hiszen az Uptis nevű fejlesztés nem csak a hulladékot, a fogyasztást is csökkenti.

Eltűnhetnek az optimális guminyomás elérésével és a defekttel való bajlódások a Michelin és a GM Uptis nevű fejlesztésének köszönhetően, a beszállító és a gyártó újdonsága ugyanis nem levegőnyomásra, hanem számos gumibordára alapoz. A felni és a futófelület közti gumilamellák alkalmazása régi fejlesztések eredménye, hiszen az abroncsgyártók már évtizedek óta próbálják kiiktatni a hagyományos, pneumatikus kerekek hátrányait.
Bár az Uptis valós körülmények közti tesztje csak az év második felében kezdődik, a fejlesztők nagy reményeket fűznek az újításhoz: ilyen a biztonság növelése, a defektek elfelejtését, a karbantartási igény csökkenését, ezen keresztül pedig a költségek és a környezetterhelés erőteljes csökkenését. Utóbbi szempont már csak azért is fontos, mert jelenleg minden évben 200 millió abroncs válik idő előtti selejtté defekt vagy egyéb rendellenesség miatt. A holtsúly lefaragásával szintén a fenntarthatóság irányába mutat a jelenlegi pótkerekek feleslegessé válása is.
Ha minden jól egy, a kompozit gumiból és műgyantába ágyazott üvegszálból készülő, nagyon tartósnak ígért abroncs már öt év múlva valósággá válhat, hiszen a Michelin és a GM úgy véli, 2024-ben megkezdődhet az Uptis szériagyártása személykocsik számára.
Forrás: autopro.hu

A Mercedes-Amg megalkotta a világ legerősebb kétliteres motorját

Már eddig is a Mercedes-AMG gyártotta a világ legnagyobb teljesítményű kétliteres szériamotorját, és az erőforrás új generációjával még erre is rálicitáltak. Sorozatgyártású autóban ennyi lóerőt még nem hoztak ki két literből. Az előző generációs A 45 AMG-ben a kétezer köbcentis, turbós négyhengeres 381 lóerőre volt képes, és már azzal is a világ legizmosabb kétliteresének számított. A Mercedesnél most bejelentették ennek az erőforrásnak az utódját, ami még ennél is erősebb lesz.
Az új motor alapból 387 lóerőre és 480 Nm-re lesz képes, de az S változatban 421 lóerős lesz, 500 Nm nyomatékkal.
Az eredményt rengeteg mérnöki munkával érték el, például a motort 180 fokkal elforgatva építik be az autóba, így a turbó hátulra, a szívórendszer előre kerül, ehhez pedig a teljes hűtést újra kellett gondolni. A turbónyomást 1,9-ről 2,1 barra növelték, a legnagyobb fordulatszám 7200 percenként, ami elég impresszív.

Az új erőforrást teljes egészében kézzel szerelik össze, ahogyan az AMG hagyományaihoz illik. Hamarosan azt is megtudhatjuk, mire képes az autóban, a Mercedes az A 45 és CLA 45 modellekben mutatja be.
Ha pedig nincs szükséged ekkora teljesítményre, akkor már ott vannak a 306 lóerős változatok az A és CLA 35-ben.
Forrás : auto-motor

Előző

Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve

Következő

A magyar konyha új New York-i nagykövete