0
Shares
Pinterest Google+

Bosch IoT schuttle – autó helyett mobilitás

A január 8-11. között Las Vegasban tartott CES ( Consumer Electronics Show) jól mutatta, ahogy az autózásban a lóerők helyett az elektromos meghajtás, az önvezető technológiai megoldások és mobilitási szolgáltatások veszik át a főszerepet, úgy jelennek meg egyre hangsúlyosabban az autógyártók és autóipari beszállítók a technológiai kiállításon. A nagy autógyártók már nem autót akarnak eladni mindenáron, hanem mobilitást. A Mercedes, a BMW, a Continental és a Bosch is az önvezető személyautóknál egyszerűbb robottaxikat fejleszt.
A magyar érdekeltséggel is rendelkező német gyártók közül a Mercedes, a BMW, a Bosch és a Continental is önvezető, speciális célú járművekkel készült a Las Vegas-i showra.
A Daimler-konszernhez tartozó Mercedes az Urbanetic koncepcióautót vitte a bemutatóra. Az elektromos meghajtású, vezetőfülke nélküli városi kocsi akár 12 ember szállítására is képes, karosszériáját pedig teherszállításra is alkalmassá lehet tenni.
A Bosch négy személy szállítására alkalmas járművet tervez (Iot schuttle), az utazásért a Bosch elektronikus fizetési rendszerén keresztül lehet fizetni.

MI AZ AZ IOT?

A magyarul meglehetősen szerencsétlenül hangzó dolgok internete (Internet of Things) olyan eszközök gyűjtőneve, amik más eszközökkel kétirányú kommunikációt folytathatnak. A működés közben keletkező adatokat, információkat képesek más berendezésekhez eljuttatni, és valamilyen technológia segíségével, akár netes adatbázisok, felhőalapú rendszerek révén a világ bármely pontján megosztani.
A felhasználók okostelefonon keresztül transzfert tudnak foglalni, olyan rendszeren keresztül, amelynek algoritmusa azonosítja a kért helyhez legközelebb eső járművet, és olyan más felhasználókat talál, akik hasonló útvonalat kívánnak utazni. Minél több utast szállít egy szállítmány, annál olcsóbb az utazás mindenkinek.
A Bosch megtervezte a jármű belső terét is: az négy utas számára nyújt helyet egymással szemben ülve, hogy maximalizálja a lábteret és a kényelmet. Az információs és szórakoztató eszközöket az egyes utasok egyénileg vagy csoportokban használhatják; például egy család együtt nézhet filmet, amikor valahová elutaznak a hétvégére, vagy kollégák dolgozhatnak egy előadáson ebben a mozgó irodában. Az okostelefonok a fedélzeti wi-fi-t használják, és a Bosch csatlakozási technológiának köszönhetően zökkenőmentesen integrálhatók az információs és szórakoztató rendszerrel. A concierge-szolgáltatás személyes asszisztenssé teszi a transzfert, ajánlásokat, előzetes foglalásokat, időjárási jelentéseket és utazási tippeket adhat az utasoknak.
Forrás: www.forbes.hu, www.designboom.com

Okos kávésbögre a Costától

Az elvitelre vásárolt kávé világa tele van fejlesztésekkel. Mobilos előre rendelés, érintős fizetés, mindent megtesznek a kávézóláncok, hogy pörgősebben menjen az üzlet. Most például a Costa – lépett egy nagyot és megalkotta a bankkártyát is tartalmazó fizetős kávés termoszpoharat.
A Clever Cup nevű pohár aljában egy kivehető NFC chip található. Ez egyrészt jelzi a kávézóláncnak, hogy saját pohárral érkeztünk, ami rögtön 25 penny kedvezményt jelent, de pénzzel is fel lehet tölteni. A Costa fizetési partnere a Barclays bank, annak is a bPay nevű, mindenféle eszközöket érintős fizetésre alkalmassá tevő szárnya. A pohár a bPay appon keresztül tölthető fel pénzzel – kávéval a kávéfőzőn keresztül – és egyszerre maximum 30 fontot lehet csak rá küldeni.
A fizetési chipet nem korlátozták a Costa termináljaira, így bárhol lehet fizetni vele.
A Costa reméli, hogy a Clever Cup ösztönözni fogja az ügyfeleket arra, hogy rendszeresen használják újrahasznosítható pohárukat (amelynek ára 15 font), és csökkentsék a felhasznált csészék számát.
Forrás: www.fintechradar.hu, www.businessgreen.com

Autóvásárlás mobiltelefonon?

Az emberek egyre kevésbé akarnak személyes utánajárással autót venni, a próbaúttal sem fárasztják magukat. Egyre többen szeretnék a kocsit is a lehető legkényelmesebben, online beszerezni pár kattintással vagy ujjmozdulattal a mobil kis képernyőjén. Amerikában már jönnek is a startupok ennek megfelelően.
A pizzarendelésen, az online könyv-és ruhavásárlás után már a gépjárművek kényelmes beszerzése is egyre népszerűbb. Egy piackutató cég amerikai autóvásárlókat kérdezett arról, mi a véleményük az online megrendelésről, a próbaút nélküli vásárlásról. A legtöbben azt mondták, nem szeretik a szalonokban az értékesítők nyomulását, hogy rá akarják beszélni őket modellekre, extrákra, hitelkonstrukciókra. Próbaútra pedig az egyéni igények szerint összekonfigurált autóval a legtöbbször eleve nincs is lehetőség, úgyis csak az átvételkor derül ki, mit is vettek tulajdonképpen. Hát nem kényelmesebb akkor már mindent online intézni, az adminisztrációt megbízásokkal a lebonyolító cégre bízni és 2-3 szalonlátogatás helyett egyből a ház elé szállíttatni a megrendelt kocsit?

A használt autók esetében pedig még egyszerűbb is ez a folyamat. A gyártó a használ kocsiknál már nem írhatja elő, milyen körülmények között kell kiállítani és értékesíteni őket, a vevő pedig, ha megbízik az online kereskedésben, mentesül a használtautó-piac összes szokásos átverési kísérletétől.
A trendet többek között 2012-ben alapított Carvana lovagolta meg, amely mintegy autó-automatákból árulja a kocsikat az online vásárlóknak, az első teljes évében 250, tavaly 44000, az idén pedig már 66400 járművet szállított ki a vevőknek. Jelentős online piactere van rajtuk kívül a szintén 2012-ben indult Vroom nevű vállalkozásnak.

Forrás: www.startuponline.hu

Előző

Gondtalan hétköznapok a Suzuki Vitarával

Következő

Kapribogyó - az ehető virág