0
Shares
Pinterest Google+

Negyedével kevesebb újautó eladás

Negyedével kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon az idén az első fél évben az előző év azonos időszakához képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A DataHouse adatai alapján az új személygépjárművek forgalomba helyezése 25 százalékkal, 55 673-ra esett vissza az első fél évben az előző év azonos időszakához képest, a kishaszonjárműveké pedig 21 százalékkal, 10 138 darabra. Júniusban 10 355 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 23 százalékkal kevesebbet, mint tavaly júniusban. A kishaszonjárművek száma 1805 volt, 19 százalékkal esett vissza júniusban. Ugyanakkor a szervezet nem módosított korábbi előrejelzésén: az idei évre változatlanul 118 ezer új személyautó forgalomba helyezésével és 22 ezer kishaszonjárművel számolnak. Az elemzésük szerint a koronavírus miatt hozott állami és gyártói intézkedések jelentős piaci visszaesést eredményeztek Európában. Ahol az üzletek teljes bezárásra kerültek és a kijárási korlátozások is szigorúak voltak, a visszaesés akár a 100 százalékot is megközelítette. Magyarország esetében az óvatosság, a gyárak bezárása és az emberek távolságtartása április és május hónapban mintegy 50 százalékos visszaesést eredményezett – közölték. Reményeik szerint a második fél év a visszaesést valamelyest kompenzálni tudja, és az év végére a piac nem marad el többel, mint 25 százalékkal a 2019. évi eredménytől. Ugyanezt remélik a tisztán elektromos és a plug-in hibrid autóknál is. A használtautó-behozatal továbbra is meghaladja az új autókét az MGE elemzése szerint: júniusban 10 828 használt személyautó érkezett az országba, az első hat hónapban 65 080, ez utóbbi közel 17 százalékkal több, mint az új. Ugyanebben az időszakban 7667 kishaszonjárművet is behoztak, ez 25 százalékkal elmarad az új forgalomba helyezésektől. A használt személyautó import növekedésének megállítása, különösen a korösszetétele miatt egyre kevésbé tűr halasztást – mutattak rá. Az idén júniusban 234 új nagyhaszonjárművet állítottak forgalomba, az előző év azonos időszakához képest 70 százalékkal kevesebbet, az első fél évben 59 százalékos a visszaesés mértéke. Az egyesület a nagyhaszonjárműveknél jelentősen csökkenő trenddel számol: az idei év a 2019-es eredmény 50 százalékát fogja elérni.
forrás: www.mti.hu

Új időszámítás a magyar e-autó piacon

Nagyon gyorsan kimerült a tisztán elektromos meghajtású autókhoz igényelhető állami támogatási keret. A Magyar Lízingszövetség és a GÉMOSZ szerint ez azt jelzi, hogy a legújabb támogatási konstrukció jelentősen megmozgatta a piacot. A két szervezet abban bízik, hogy a következő időszakban új, akár megemelt keretösszeg fogja segíteni a vásárlókat. Az elektromos személyautók az Európai Unió autópiacán egyre népszerűbbek, az idei első negyedévben 6,8 százalékos volt a részesedésük, szemben az egy évvel korábbi 2,5 százalékkal. Magyarországon az első negyedévben 1004 darab új elektromos autó kelt el, ami 64 százalékos növekedésnek felel meg.  Sikerrel indult a kormány tisztán elektromos autók vásárlására létrehozott új programja: az összesen 5 milliárd forintos keretösszeg lényegében néhány óra alatt kimerült. Több mint 2 ezer tisztán elektromos autó és segédmotoros kerékpár megvásárlásához érkezett be kérelem. Az autó- és járműfinanszírozásban kulcsszerepet vállaló lízingvállalatokat képviselő Magyar Lízingszövetség üdvözölte az új programot, mivel az elektromobilitás már most, és a következő időszakban is az egyik legfontosabb tényező lesz a járműpiacon. E trend elindításához, megerősödéséhez azonban egyelőre elengedhetetlen a hatékony állami támogatás. Az új pályázat sikere jelezte, hogy ezen feltételek mellett a vevők oldaláról is jelentős a kereslet az új, környezetkímélő technológiával működő járművek iránt. Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) elnöke hozzátette: újra bebizonyosodott, hogy az olyan állami programok tudnak igazán sikeresek lenni, melyek feltételei a szakmai szervezetek bevonásával alakulnak ki, és minden résztvevő támogatását élvezik. A Magyar Lízingszövetség az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatait ismertetve közölte: Az uniós országokban a tisztán elektromos autók részesedése az újonnan forgalomba helyezett személyautóknál az idei első negyedévben 6,8 százalékos volt, szemben az egy évvel korábbi 2,5 százalékkal. Magyarországon a hivatalos ACEA-adatok szerint az év első negyedében 1004 darab új, tisztán elektromos autó került forgalomba, ez 64 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben. Ez az arány a mostani pályázat keretében eladott autókkal még tovább fog javulni. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára kiemelte, hogy az állami támogatás mellett mind pénzügyi, mind operatív lízing formában igénybe vehető finanszírozás. A lízingcégek maguk is mindent megtesznek, hogy az elektromos autók minél kedvezőbb feltételekkel legyenek elérhetőek akár a céges, akár a magánszemély ügyfelek számára – hangsúlyozta.
Forrás: www.lizingszövetseg.hu

A Ford újszerű módon segíti az eladásokat az USA-ban

A Ford egy új programmal pörgetné fel eladásait az USA-ban. Az autógyártó nemrég indult, szeptember 30-ig tartó „Ford Promise”, vagyis „Ford Ígéret” programja a koronavírus okozta nehéz gazdasági helyzetben enyhítheti a vásárlók autóvétel miatti kockázatérzetét avval, hogy lehetőséget biztosít számukra az autó visszavitelére, ha elveszítenék az állásukat. Azok a vásárlók, akik a Ford Credit finanszírozási formáit használva vesznek vagy lízingelnek 2019-es, 2020-as, vagy 2021-es modellévjáratú új vagy használt autót, majd azt követően egy éven belül elvesztik munkájukat, visszavihetik járművüket. A program keretében nyújtott „védelem” a tranzakciót követő harminc nap lejártától érvényes. Mark LaNeve, a Ford egyesült államokbeli marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke elmondta, hogy úgy látják, az emberek ismét vásárolni akarnak, de kicsit még mindig aggódnak a jövő miatt, a programmal pedig tudatni akarják velük, hogy készek támogatni őket a vásárlási döntéseikben. Amennyiben egy vevő visszaviszi gépkocsiját, a Ford a Nemzeti Autókereskedők Szövetségének átlagos beszámítási értékét fogja alkalmazni, az ezúton kiszámolt összeget pedig levonják a vevő fennálló tartozásából, amit aztán még tovább fognak csökkenteni legfeljebb 15 ezer dollárral. Más gyártókhoz hasonlóan az amerikai Fordnak is nagy szüksége van a járvány következtében bezuhant értékesítések számának növelésére. A krízis alatt a Ford 20 milliárd dollár plusz adósságot volt kénytelen vállalni, hogy biztosan megőrizhesse fizetőképességét. 2020 második negyedévét pedig várhatóan 5 milliárd dolláros veszteséggel zárja. A The Detroit News cikke szerint a Cox Automotive számításai pedig azt mutatják, hogy 2020 első felében közel negyedével kevesebb autó kelhetett el az USA-ban, mint 2019-ben.
forrás: www.autopro.hu, www.detroitnews.com

Japánban is csökkent az autóvásárlás

A világválság a japán autópiacon is éreztette a hatását, de korántsem olyan drasztikusan, mint Nyugat-Európában. Májusban csak 46 százalékkal esett a japán autókereskedések forgalma, éves szinten pedig 19,6 százalékos a mínusz (1 542 089 eladott autóval). Májusban összesen 174 404 személyautót és kishaszonjárművet vettek a japánok, köztük 50 623 Kei-autót, azaz 600 köbcentinél kisebb motorral szerelt mikroautót. A szegmens még nőtt is a koronavírusos hónapokban, májusban például ebből a fajta autótípusból 29 százalékkal több fogyott, mint tavaly májusban. Feltehetően a japánok a tömegközlekedés helyett választották a mikroautókat. A Kei-autók között (és a teljes piacon) a Honda N-Box vitte a prímet, de nagyot a Nissan Roox népszerűsége is. Májusban Japánban 70 923 benzines autót adtak el (ebből 50 623 volt Kei), 6041 dízelt, 45 887 hibridet, 519 plug-in hibridet, 378 villanyautót, 7 üzemanyagcellás autót és 26 egyéb kategóriába soroltat. Nem meglepő, hogy a japánok többnyire japán autókat vesznek. A május márkatoplistába csak a Mercedes-Benz fért be egyetlen nem hazai márkaként. A normál személyautók között májusban a legtöbben Toyota Yaris helyi megfelelőjét, a Vitzet vették. Hét Toyota modell található az első tízben, a második a Toyota Raize SUV.
forrás: www.jarmuipar.hu

Genfi autószalon csak 2022-ben

A koronavírus miatt kialakult nehéz gazdasági helyzetre való tekintettel a Genfi Nemzetközi Autószalont szervező alapítvány több fontos döntés meghozatalára is rákényszerült, amelyek egyike a rendezvény 2022-re halasztása. Az idei kiállítás eredetileg március 5. és 15. között lett volna, a járványhelyzet miatt azonban végül törölték. A szervezők felmérést végeztek a potenciális kiállítók körében, akiknek többsége úgy válaszolt, hogy valószínűleg nem jelennének meg egy 2021-es eseményen, és a show következő időpontjaként inkább 2022-őt tartanák jónak. A szervezők közleménye szerint az autóiparnak időre van szüksége, hogy magához térjen, továbbá az egészségügyi helyzet egyáltalán nem biztos, hogy lehetővé tenné 2021 tavaszán egy 600 ezer látogatót vonzó esemény megrendezését. Az idei show lemondását követően a szervezést végző alapítvány mintegy 11,5 millió dolláros pénzügyi segítségért fordult Genf kantonhoz, hogy fedezhessék a kieső bevételt. Június elején az alapítvány számára jóváhagytak ugyan egy 17,6 millió dolláros hitelt, amit azonban nem fogadhatnak el. A feltételek között szerepel mintegy egymillió dollár visszafizetése 2021 júniusáig, még azelőtt, hogy a következő kiállítást megtarthatnák, emellett a szervezőket arra is köteleznék, hogy 2021-ben tartsák meg a következő eseményt. Annak érdekében, hogy a Genfi Nemzetközi Autószalont a jövőben is rendszeresen megrendezhessék, az alapítvány vezetősége úgy döntött, hogy a Svájc legnagyobb nyilvános eseményével kapcsolatos jogokat a Palexpo kiállítási központ üzemeltetőjének adják el.
www.reuters.com. www.totalcar.hu, www.mti.hu

Előző

A sokoldalú batáta

Következő

Csodaszer a fűszerek között