0
Shares
Pinterest Google+

A Bridgestone Europe felvásárolja a Tomtom Telematics-ot

A Bridgestone Europe, a Bridgestone Corporation Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régióban működő leányvállalata megállapodást kötött a TomTom vállalattal arról, hogy 910 millió euróért felvásárolja a cég telematikai üzletágát. A tranzakció révén egyesül a világ legnagyobb abroncs- és gumitermékgyártó vállalata, valamint Európa vezető, digitális flottamegoldás-szállítója, ezzel pedig a legnagyobb adatplatform jön létre a hálózatba kapcsolt járművek számára. A TomTom Telematics felvásárlása elősegíti a Bridgestone azon célkitűzésének megvalósítását, hogy a régió vezető mobilitási megoldás-szállítójává váljon. Emellett pedig a két vállalat kínálatának egyesítésével a Bridgestone szélesebb ügyfélkör számára kínálhatja gumiabroncsait és szolgáltatásait. A telematikai adatokhoz való hozzáférés továbbá segíti a Bridgestone virtuális abroncsfejlesztési és -tesztelési tevékenységét, valamint az ezekhez kapcsolódó innovációt. A társaság elsősorban szenzorokból, adatplatformokból és elemzésekből származó adatok gyűjtését lehetővé tevő megoldásokba fektetett be. Ennek részeként került sor olyan digitális megoldások és alkalmazások elindítására, mint a Tirematics, a Mobox, a FleetPulse vagy a Bridgestone Connect. A TomTom Telematics fejlett adatelemzési platformjára építve, európai piacvezető a digitális flottamegoldások terén. A felvásárlással egy meghatározó, flottamegoldásokat biztosító vállalat jön létre az európai, közel-keleti és afrikai régióban, amely képes új digitális üzleti modellek kialakítására. A TomTom Telematics a két számjegyű növekedést produkáló adatelemzési szektor egyik vezető vállalataként folyamatosan növekvő és jelenleg 860.000 járműből álló bázissal rendelkezik, aminek kétharmadát kereskedelmi járművek alkotják. A TomTom testreszabott piacra lépési rendszerrel és prémium digitális termékekkel rendelkezik, mint például a WebFleet és a NextFleet. Az adatelemzésen alapuló, megbízható, mögöttes technológia nyílt, skálázható, biztonságos, felhőalapú platformra támaszkodik. A hálózat naponta több mint 800 millió GPS-pozíciót, 3,3 millió utat és 200 millió bejövő üzenetet kezel. Platformja segítségével az ügyfelek – például kereskedelmi járműflották, lízingtársaságok vagy vállalati flották – hatékonyabbá tehetik működésüket. A Bridgestone minden eszközzel és lehetőséggel rendelkezik ahhoz, hogy a TomTom Telematics növekedését felgyorsítsa. A Bridgestone épít majd a K+F terén betöltött vezető pozíciójára is, továbbá a Rómában található, digitális mobilitási megoldások fejlesztésével foglalkozó,” Digitális garázs” elnevezésű kutatás-fejlesztési központjának tapasztalataira. „A két cég eszközei és adottságai kiegészítik egymást, így meghatározó piacvezető flottamegoldási szolgáltatató jön létre, tovább erősítve a Bridgestone digitális technológiai üzletágát. A méretnövekedésen felül az ügylet jelentős előnyökkel jár az egymást kiegészítő kínálat révén, amely lehetővé teszi számunkra, hogy abroncsainkat és szolgáltatásainkat szélesebb ügyfélkörnek értékesítsük. Nagyon jó piaci pozícióban vagyunk az EMEA régióban az adatalapú szolgáltatások kiterjesztése, a flottaügyfelek körének bővítése és gyorsan növekvő a járműmobilitás-iparág lehetőségeinek kihasználására” – mondta Paolo Ferrari, a Bridgestone EMEA elnök-vezérigazgatója, a Bridgestone Csoport alelnöke. „Számos stratégiai lehetőség alapos vizsgálatát követően arra a következtetésre jutottunk, hogy a TomTom Telematics a Bridgestone-nak történő eladása a TomTom Telematics és fő helyzetmeghatározó technológiai üzletágunk érdekét szolgálja” – jegyezte meg Harold Goddijn, a TomTom vezérigazgatója. – „Továbbfejlesztjük innovatív térképkészítő rendszerünket, lehetővé téve a gyorsabb térképfrissítéseket, a működési költségek csökkentését, és az önvezető járművek elterjedését.” Az egyesüléssel tovább növeljük az általunk kiszolgált járművek hálózatát” – tette hozzá Thomas Schmidt, a TomTom Telematics ügyvezető igazgatója. Az ügylet lezárását követően a Bridgestone tulajdonába kerül a TomTom Telematics jegyzett tőkéjének és részvényeinek 100 %-a, amiért a Bridgestone 910 millió euró készpénzt fizet. A tervek szerint az ügylet legkésőbb 2019 második negyedévében zárul le.

források: www.bridgestone.eu, www.bridgestonenewsroom.eu, www.tomtom.com

Jól indult 2019

Bár az európai lízingpiac is szépen hízik, a magyar eredmények még impozánsabbak. Magyarországon ez részben az autópiacon látható: 10-ből 4 autó lízing segítségével került az új tulajdonosához. A Magyar Lízingszövetség szerint az idén is folytatódik a bővülés, 5-10 százalékos növekedésre lehet számítani. Európában szintén kedvező év várható, bár a korábbinál mérsékeltebb lehet a lendület és vannak óvatosságra utaló jelek is. Az európai lízingszervezeteket tömörítő – a Magyar Lízingszövetséggel is együttműködő – Leaseurope februárban publikálta az Invigors lízingpiaci és pénzügyi tanácsadó céggel közösen készített legújabb felmérését, amely a lízingpiaci szereplők várakozásait mutatja be. Az index értéke decemberben 126 pontra csökkent, a 2018 júniusában jelzett 133 pontról és elmarad a 2017 végén mért 136 ponttól. Mindazonáltal kedvező környezetet vetít előre 2019 első felében, mert a 100 pont feletti érték pozitív kilátásokra utal. A Leaseurope-os felmérés szerint az index értékének csökkenése az új kihelyezésekre, a nettó profit alakulására és a nem fizető – rossz – konstrukciók számának alakulására vonatkozó várakozásokkal magyarázható. A lízingpiaci szereplők 72 százaléka számít az új kihelyezések növekedésére 2019 első felében, 12 százalékuk azonban csökkenést vár. A nemfizető konstrukcióknál a szereplők 40 százaléka számít emelkedésre, szemben a fél évvel korábbi eredménnyel, amikor a megkérdezett lízingcégek kevesebb mint negyede számolt ezzel. A lízingcégek többsége, 60 százaléka mindazonáltal a nettó nyereség emelkedését várja. Richard Ryan, a felmérésben a Leaseurope-pal együttműködő Invigors szakembere elmondta: a legfrissebb eredmények megerősítik, hogy az európai lízingágazat előtt kedvezőek a kilátások az első félévben, bár vannak felhők a horizonton. Az új kihelyezéseknél erős növekedés várható, igaz a nem fizető konstrukciók fokozottabb kockázatot jelenthetnek a piacon. (forrás: www.lizingszövetség.hu)

2008 óta a legnagyobb bővülés a magyar lízingpiacon

694 milliárd forint finanszírozott összeggel zárta a múlt évet a magyar lízingpiac. Ez 13 százalékos éves bővülést jelent az előző évhez képest, 2008 óta pedig a legmagasabb érték – közölte a Magyar Lízingszövetség. A bővülés elsősorban a járműfinanszírozásnak köszönhető és az építőipari boom is rekordot eredményezett az egyik részpiacon. A lízingpiac a mostani kilátások szerint az idén 10 %-os növekedésre lehet képes. „A múlt év elején még óvatosságból 5 % körüli növekedést terveztünk, de a magánszemélyek és a cégek lízingfinanszírozásra való igénye, a beruházások felfutása miatt jóval kedvezőbb eredményekkel zárult az elmúlt év. A növekedéshez szinte minden lízingpiaci szegmens hozzájárult, de elsősorban a járműfinanszírozás kiemelkedő teljesítménye húzta a piacot. A 13 %-os növekedés értékét növeli, hogy eleve magas bázishoz képest sikerült elérni” – mondta Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Hozzátette, hogy a magyar lízingpiac évek óta az európai átlagot és a régiós piacot meghaladó növekedést mutat. Több területen, például a gép-, agrár-, flotta- és teherautó-finanszírozásban már a válság előtti volumeneknél tartunk. Az autófinanszírozás területén, 34 %-kal, 246 milliárd forintra nőtt a kihelyezett összeg, amely a teljes piaci növekedést bőven meghaladja. Elsősorban az új autók finanszírozása húzta ezt a részpiacot, itt 40 %-os volt a növekedés, ami több mint 186 milliárd forintos kihelyezést jelentett. Pfandler Tamás, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja kiemelte: a múlt évben a lízing népszerűsége – különösen a magánszemélyek körében – tovább nőtt. Idén pedig a cégek körében a nyílt végű pénzügyi lízing és operatív lízing díjak ÁFA tartalma levonásának, január elsején hatályba lépett egyszerűsítése növelheti a lízingelési kedvet. Hasonló pozitív hatás várható a haszongépjárműveknél az MNB NHP fix programjának elindulásától. A szakma arra számít, hogy a gépjárműpiac is tovább bővül az idén, így minden adott a további lízingpiaci erősödéshez – fogalmazott.  A múlt évben a lízingpiac is szerepet vállalt az építőipari boomban. Az építőipari gépeknél a finanszírozott összeg rekordmértékben, 46 %-kal 26 milliárd forintra nőtt, hasonlóan magas összegre legutóbb 2008-ban volt példa. A kiemelkedő teljesítményben főszerepe volt annak, hogy a múlt év első kilenc hónapjában az építőipari cégek 31 %-kal növelték beruházásaikat. Az eszközök és nehézgépjárművek esetében a finanszírozott összeg 2018-ban meghaladta a 337 milliárd forintot, ami 8 százalékos emelkedésnek felel meg. A 2018-as adatok megerősítik, hogy továbbra is az egyik legstabilabb piac az agrárgép-finanszírozás. Itt is a várakozásokat meghaladó mértékben nőtt a finanszírozott összeg, mégpedig 14 százalékkal 82 milliárd forintra. A Magyar Lízingszövetség előzetes várakozásait meghaladó bővülés a kedvező finanszírozási környezettel, a tempósan fejlődő gazdasággal, a beruházások bővülésével, az alacsony kamatkörnyezettel és a lízing népszerűsége növekedésével magyarázható. Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke 2019-es évre szóló prognózist ismertetve elmondta, továbbra is növekedés várható. Az infrastrukturális beruházások miatt az építőipari gépeknél fennmaradhat a jelentős kereslet. Az autófinanszírozásban akár 10 százalékot meghaladó emelkedésre is lehet számítani. (forrás: www.lizingszövetség.hu)

A Volkswagen csoport a TomTom Trafficcal írt alá megállapodást

A Volkswagen csoport és a helymeghatározás területén piacvezető technológiát képviselő TomTom vállalatcsoport úgy határozott, hogy a köztük a Volkswagen csoport gépjárműveire (Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Bentley és a Volkswagen kereskedelmi járműveire) kiterjedő közlekedési információk megosztásában Európa területére már megkötött megállapodásuk földrajzi határait kiterjeszti az „öreg kontinensen” kívülre is. A megállapodás hatályát kiterjesztik a Kínában és Japánban futó Audi gépkocsikra is. A TomTom vállalatcsoporthoz tartozó TomTom Traffic látja el valós idejű közlekedési információkkal a járművek vezetőit. A VW csoporthoz tartozó gyártók, applikáció fejlesztők, de a kormányok is használhatják ezeket az információkat mobilitási szolgáltatásaik felépítéséhez. A TomTom piacvezető, független specialista a helymeghatározó technológia területén. Nagy pontosságú térképekkel, navigációs szoftverekkel, valós idejű közlekedési információkkal és szolgáltatásokkal segíti a mobilitást. Víziójuk egy biztonságosabb, dugóktól és károsanyag-kibocsátástól mentes világ létrehozása. Ennek érdekében olyan innovatív technológiákat fejlesztenek, amelyek segítenek a világot mozgásban tartani. Azáltal, hogy széles körű, tapasztalataikat vezető üzleti és technológiai partnerekkel egyesítik, elősegítik a hálózatba kapcsolt járművek, az intelligens mobilitás és – végső célként – az önvezető járművek elterjedését. A VW csoporttal kötött megállapodás is ezt a célt szolgálja. Az amszterdami székhelyű és 37 országban irodát működtető TomTom technológiai megoldásait világszerte több százmillió ember használja. (forrás: www.fleeteurope.com, www.tomtom.com).

Előző

MINI Cooper S E Countryman ALL4

Következő

Volkswagen Group and TomTom Traffic, Volvo to impose 180km/h speed