0
Shares
Pinterest Google+

Lízingpiaci boom rekordokkal

17_szept_hirek3Ötéves rekordot ért el a magyar lízingpiac. Az új kihelyezések, azaz a finanszírozott összeg éves összevetésben 19 százalékkal, 279,4 milliárd forintra nőtt. Az előző év azonos időszakában elért 235,5 milliárd forinthoz képest ez 19 százalékos növekedés. A mostani az utóbbi öt év legmagasabb féléves adata – közölte a Magyar Lízingszövetség. A piaci bővülés motorja a járműfinanszírozás, de a lízingcégeknél egyre több vállalkozás érdeklődik az eszközfinanszírozás iránt is. A szövetség féléves összefoglalója szerint nem csak a finanszírozott összeg, hanem a tőkekintlévőség is emelkedett. Idén június végén 1218 milliárd forintra rúgott, ez a múlt év végéhez képest 80 milliárd forintos, azaz 7 százalékos növekedésnek felel meg. A 2015 végi adatokhoz képest pedig 14 százalékos, 146 milliárdos bővülést jelent. A lízingpiacon belül a járműfinanszírozás mellett több részpiacon is számottevő volt a növekedés. Többek között az építőipari és a mezőgazdasági gépeknél kíváló részeredmények születtek. Az építőipari fellendülés jól látszik a lízingpiaci adatokon. A Magyar Lízingszövetség összeállítása szerint az építőgépek esetében a finanszírozott összeg az első félévben 33 százalékkal nőtt, mezőgazdasági gépeknél pedig 16 százalékos volt a bővülés.  Az építőipari gépekre a lízingcégek 8,33 milliárd forintot helyeztek ki az első félévben, ez 33 százalékos növekedést jelent a múlt év azonos időszakához képest. A 8,33 milliárd forint a legmagasabb összeget jelenti az utóbbi években. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy az építőipari gépek lízingje iránti kereslet az ágazat fellendülésével magyarázható. Az építőipar ugyanis 2017 első öt hónapjában közel 27 százalékos növekedést ért el. Ha az építőipari növekedés tartós marad, akkor a következő 1-2 évben az építőipari gépeknél jelentősen növekedhet a finanszírozott összeg is. A mezőgazdasági gépek finanszírozásában is számottevő növekedést könyvelhettek el a lízingcégek. A Magyar Lízingszövetség összesítése szerint az újonnan kihelyezett összeg 35,2 milliárd forintot tett ki az év első felében, ami 16 százalékos emelkedés éves szinten. Ráadásul ez az összeg nyolcéves csúcsot jelent. A mezőgazdasági gépeknél a traktorok adják a finanszírozott érték több mint felét. Tóth Zoltán azt is elmondta, hogy az építőipari és a mezőgazdasági gépeknél a finanszírozott összegében látható növekedés azért is fontos, mert ezzel újabb lépést tettek a lízingvállalatok egyik legfontosabb céljuk elérése felé. A lízingcégek azt szeretnék elérni, hogy univerzális finanszírozókként tekintsenek rájuk a vállalkozások.
Forrás: www.magyarlizingszövetség.hu

Közel 1,5 millió jármű az ALD flottában

17_jul_hirek_kep4Európa egyik legjelentősebb gépjárműlízinggel és flottakezeléssel foglalkozó cége, az ALD Automotive immár 1.44 millió járművet kezel világszerte. A 2017. június végi adat 9,1 százalékkal haladta meg az elmúlt év ugyanebben az időszakában mért flottaszámot. Az ALD részvényeinek bevezetésével a párizsi tőzsdére igazi mérföldkőhöz érkeztünk – jelentette ki Mike Masterson a társaság vezérigazgatója. Mindez olyan extra pénzügyi rugalmasságot biztosít cégünknek, amivel jelentősen felgyorsítható a már megkezdett expanzió és jól szolgálja vállalati stratégiánkat is, amelynek legfőbb célja a hosszú távú, fenntartható növekedés és profitabilitás a fogyasztói igények minél jobb kiszolgálása és nyújtott szolgáltatásaink kíválósága révén. A lépés kettős célja továbbá az új finanszírozási módokhoz való hozzáférés, valamint a pénzügyi átláthatóság elérése. Az ALD részvényeivel június 16-án indult a kereskedés, mégpedig 1 részvény=14.30 euró áron. Az ALD flotta növekedése ugyanakkor egyenlőtlenül oszlott meg a régiók között. Közép- és Kelet-Európában volt a legnagyobb a növeledés, 10,7 %-os. Nyugat-Európa 9,2 %-ot, Amerika, Ázsia 8,3 százalékot hozott. Észak-Európa mérsékelt, 2,4 %-os növekedést produkált. A növekedés egy része organikus volt, míg másik része az akvíziciók révén történt. Az ALD többek között felvásárolta a BBVA spanyol autókölcsönzőt, valamint a Merrion Fleet-et, Írország második legjelentősebb autó- és lízing specialistáját, miközben Kolumbiában is elindított egy leányvállalatot. A társaság partnerségi megállapodást kötött egy az elektromos közlekedés területén működő olaszországi céggel, az ENEL-lel. Az ALD a magánautó lízingben látja a növekedés újabb forrását. Június végén ez a szegmens 66 ezer járművet jelentett, ami a teljes flotta hat százaléka. 2017 eleje óta ez a szegmens 21,2 %-os növekedést könyvelhetett el. Az értékesítés bruttó eredménye az első félévben elérte 662,2 millió eurót. Ami éves szintre átszámítva 5,6 %-os nökedésnek felel meg. 287 millió euró pedig a cég nettó eredménye, ami 8,3 %- os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az egész 2017-es évre az ALD a flotta és az értékesítés bruttó eredményének 8 %-os, míg a nettó eredménynek 10 % fölötti bővülésére számít. Hosszabb távon 2019-ig a társaság 8-10 %-os flottanövekedést és évi 7 %-os nettó eredmény-növekedést prognosztizál. Az ALD Automotive a francia Societé Générale Csoporthoz tartozik.
Forrás: www.fleeteurope.com

2025-re az eladott új autók negyede elektromos

17_szept_hirek2Az Európai Parlament zöldpárti képviselői jelentősen előbbre akarják vinni az alacsony szén-dioxid kibocsátás ügyét. Azzal az igénnyel álltak az autógyártók elé, hogy 2025-re az Európai Unióban minden négy eladott új autóból egy villanyautó legyen. A zöldek javasolják, hogy tíz évre rá, vagyis 2035-re a belső égésű motorral hajtott járműre már nem lehessen engedélyt kiadni. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) a legenyhébb kifejezéssel élve is jót mulat ezeken a javaslatokon. Mindez ugyanis azt követelné, hogy még többet, a mai pénzek sokszorosát fektessék be a nulla károsanyag kibocsátású hajtásláncok fejlesztésébe. Mindez azonban igen jelentős számű munkahely azonnali megszünését jelentené. Az ACEA szerint a mai piaci helyzetből kiindulva az elektromos és a hibrid autók maximum 8 %-os részaránya tekinthető realista elképzelésnek 2025-re, figyelembe véve az elektromos autók számára szükséges infrastruktúra kiépítését is. Ennek nem mond ellent, hogy több európai autógyártó már bejelentette, hogy 2025-re újautó eladásaik 25 %-át már tisztán elektromos, vagy plug-in-hybrid modelljeik adják majd. A múlt évben a VW bejelentette, hogy 2025-ig 30 új elektromos modellt kíván kifejleszteni, amelyekből nem kevesebb, mint 3 milliót fog legyártani. Ez a népszerű német autómárka eladásainak 20-25 %-át teheti ki addigra. A Mercedes ugyancsak közölte, hogy jelenleg 10 új elektromos modell fejlesztésén dolgozik az EQ márkanév alatt, ami teljes gépkocsi kibocsátásának akár huszonöt százalékát is jelentheti majd. Európában már több elektromos vagy plug-in hibrid autót adnak el, mint az Egyesült Államokban. Az uniós országok autópiacain is jelentősen nőttek az alternatív meghajtású (elektromos, hibrid és gázhajtású) autók eladásai. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint az öreg kontinensen 37,6 százalékkal nőtt az alternatív üzemanyag meghajtású autók értékesítése 2017 első negyedévében. Összesen 212.945 ilyen autót értékesítettek. A tisztán elektromos és plug-in hibridekből összesen több mint 47 ezer darabot adtak el, ami 30 százalékos növekedésnek felel meg. Sima hibridekből 61 százalékkal 111 ezerre nőttek az eladások. A gázhajtású modellekből pedig 55 ezer darab fogyott, ez pedig 10 százalékos plusz. A tisztán hibrid modellek még mindig az eladott autók 50%-át teszi ki. Alternatív üzemanyag meghajtású autókból Spanyolországban értékesítettek a legtöbbet, 87 % -os volt a növekedés. Majd Németország következik 67,5%-al, Egyesült Királyság 29,9%, Franciaország, 24,8% majd Olaszország 17,2%-os növekedéssel zárja a sort. Míg a legtöbb országban dübörög az EV és hibrid modellek eladása, addig Olaszországban az LPG a menő. A CarSalesBase szerint a Renault Zoe a kontinens legelismertebb EV-je 21.2140 db eladott példánnyal, majd a Nissan Leaf (18.200 eladással) és a Tesla Model S következik(11.564-es értékesítéssel). A PHEV-ágazatot a Mitsubishi Outlander PHEV vezeti, 21.318 darabbal , majd a Volkswagen Passat GTE és a Golf GTE következik 13.110, illetve 11.329 db-bal. Magyarországon 900 darab alternatív hajtású autó kelt el, ez 150 százalékos bővülést jelent. Bár a növekedés mértéke látványos az alternatív hajtású autóknál a teljes magyar piacra vetítve elenyésző a részesedésük.
Források: www.fleeteurope.com, www.mti.hu, www.vezess.hu.

A tömegautó márkák jobban kényeztetik a cégautósokat

17_szept_hirek1Most első ízben tapasztalható, hogy a népszerű tömegautó márkák jobban kényeztetik cégautós vásárlóikat, mint prémiumkategóriás versenytársaik. Legalábbis ezt a következtetést vonta le egy az ADP (Automatic Data Processing) Global Reserche statisztikai és adatelemző intézet nemrég készült tanulmánya. A vezető brit flottakezelők átal kezelt több mint ötszázezer cégautó tulajdonosai által megküldött vélemények alapján az elemző cég azt tapasztalta, hogy a cégautótulajdonosok most első ízben nagyobb fogyasztói elégedettségről adtak számot az autós tömegmárkákkal kapcsolatban, mint a prémium autómárkák esetében. A múlt évben az úgy nevezett Net Promoter Score nevű mutató, amely 1-100 % között pontozza az adott autómárka kedveltségét, és azt, hogy a fogyasztó ajánlja-e azt másoknak is, 88,5 % -ra emelkedett a tömegmárkák (Volume Brands) esetében. 2015-ben az index még 84,6 %-on állt. Ami a prémium, illetve presztizs autómárkákat illeti, ezeknél az index első ízben mérsékelt csökkenést mutatott. A 2016-ban 86,8 százalékra esett vissza a 2015-ös 87,8 százalékról. Az APD 2016-os elégedettségi felmérésének 360 cégautótulajdonostól beérkező válaszai alapján a kedveltség tekintetében a három top márkának a japán Mazda (92 %), és Toyota (92 %) valamint a dél-koreai Kia (90,8 %) bizonyult. A lista végén a Citroen (83,5 %), a Jaguár 82,8 %, és a Mini (81,6 %) végzett. Arra a kérdésre, hogy ajánlanák-e mostani lízingautójukat saját tapasztalataik alapján másoknak is a prémium autómárkát vezetők 55, 2 %-a válaszolt igennel, ami 14 %-os csökkenés a 2015-ös adathoz képest. A népszerű tömegautót vezető céges autó tulajdonosok közül viszont erre a kérdésre 65,2 %- uk válaszolt igennel. Ez az adat, ha kis mértékben is, de szintén növekedett az előző évihez képest. A cégautóként Kia-t vezetők 88 %-a, a Toyotát vezetők 77,8 százaléka inkább ajánlja ezeket a márkákat másoknak is, eközben sokkal kevésbé vélekednek így a Land Rover , Mini, vagy Jaguér típusú cégatót vezetők. Esetükben az arány 49,4 % (Land Rover), 43,5 %, (Mini) illetve 28,4 % (Jaguár). Az APD Global vezérigazgatója az adatokat kommentálva úgy vélekedett: a felmérés eredményei azt mutatják, hogy az igencsak nagy versenyt mutató piacon a vevők, a fogyasztók kiszolgálásának milyensége igen jelentős differenciáló tényező. Rob Whalley szerint a prémium autómárkáknak figyelembe kell venniük ezt, és emelniük kell a tétet, ha nem akarják kockáztatni már megszerzett piaci részesedésüket. A cégautó tulajdonosok és flottakezelők flottát érintő döntéseiknél egyre hangsúlyosabb szempotként veszik figyelembe a nyújtott vevőkiszolgálás minőségét.
Forrás: www.adp.com, www.globalfleet.com

Előző

Élmény ez az autó! Az új Renault Scenic

Következő

Balsamico a csodaszer