0
Shares
Pinterest Google+

Jelentősen bővült augusztusban a magyar járműpiac

Hazánkban közel 19 ezer új járművet – személyautót, kis- és nagyteherautót, buszt és motort – helyeztek forgalomba augusztusban. Ez 22 százalékos éves növekedésnek felel meg, 2017 augusztusához képest pedig több mint 70 százalékos bővülést jelent – derül ki a Magyar Lízingszövetség Datahouse adatain alapuló összeállításából. Augusztusban összesen 15 618 új személyautó kelt el, ami 21 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A kisteherautók eladása még nagyobb növekedésben volt, 51 százalékos emelkedés történt, azaz 2653 darabot adtak el belőlük. A nagyteherautók esetében 9 százalékkal 3978 darabra, a buszoknál 14 százalékkal 362 darabra csökkentek az eladások augusztusban. A motorkerékpárokból viszont 37 százalékkal több fogyott. Az év első nyolc hónapjában összesen több mint 105 ezer új személyautó ment ki az autószalonokból, ez 10 százalékos emelkedést jelent. Ez idő alatt összesen több mint 130 ezer új járművet vásároltak a piacon, ami 12 százalékos növekedésnek felel meg. A nyolchavi adatokból kiderül, hogy augusztusban jóval az idei átlag feletti többletet produkált a magyar járműpiac.  A fenti adatok értékelésekor érdemes figyelembe venni a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének számait is. Az MGE ugyanis a személyautóknál nem csak a forgalomba helyezett új autók számát nézi, hanem azt is, hogy hány új autót vonnak ki a forgalomba helyezés után. A kivonásokat is nézve augusztusban 11 409 új autóval bővült az állomány, ez pedig 20 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. A magyarországi újautó-piac tehát az európai trenddel szemben jelentős növekedést produkált. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint az uniós újautó-piacon egyre csak csökkennek az eladások: az első félévben ugyanis közel 8,2 millió új személyautó talált gazdára, ami 3 százalékos csökkenést jelentett.  A magyarországi járműpiac bővülése hozzá járul a lízingpiac fejlődéséhez. A vásárlások jelentős részénél, az autók esetében például 40 százalékánál a vevők lízingkonstrukció segítségével jutnak hozzá az új autóhoz. A nagyteherautóknál még jelentősebb a lízingfinanszírozás aránya, több mint 50 százalékos. Az MGE a nagyteherautók piacán eredetileg szűkülő piaccal számolt az idén, de a jegybanki hitelprogram, az NHP-nek köszönhetően ez a szegmens megismételheti a tavalyi eladásokat, ami 7 ezer nagyteherautó eladását jelentené. Az MGE az idén összesen 160 ezer új személyautó eladását várja, a kisteherautóknál 30 ezer darabbal számolnak.
forrás: www.lizingszovetseg.hu

A szigetországban flottaautóból is kevesebbet vesznek

Augusztusban már a hatodik egymást követő hónapban csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Nagy-Britanniában, ugyanakkor megugrott az akkumulátoros elektromos autók (BEV) eladása. A Brit Autógyártók és Autókereskedők Szövetségének (SMMT) honlapján elérhető adatok szerint az egy évvel korábbinál 1,6 százalékkal kevesebb, 92 ezer 573 új autót adtak el augusztusban. Ebből a dízelmotoros kocsik száma 12,2 százalékkal, 24 ezer 484-re csökkent, míg a benzinmotorosoké 1 százalékkal, 59 ezer 19-re emelkedett. A tisztán elektromos autók (BEV) augusztusi eladási száma 377,5 százalékkal, 3147-re ugrott. Augusztusban a dízelautók piaci részesedése az egy évvel korábbi 29,6 százalékról 26,4 százalékra zsugorodott, miközben a benzineseké 62,1 százalékról 63,8 százalékra nőtt, a BEV autóké pedig 0,7 százalékról 3,4 százalékra bővült.  A magánszemélyek augusztusi vásárlásai 1,7 százalékkal, a flottavásárlások pedig 3,5 százalékkal estek. Európa második legnagyobb autópiacán az év első nyolc hónapjában közel 1 millió 519 ezer új gépkocsi került ki az utakra, 3,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A dízelautók száma 19,3 százalékkal csökkent, a benzineseké 2,4 százalékkal nőtt, a tisztán elektromos autóké pedig 93,1 százalékkal emelkedett.
forrás: www.mti.hu

AUTOMOTIV HUNGARY kiállítás

2019. október 16-18. között kerül megrendezésre a HUNGEXPO szervezésében az AUTOMOTIVE HUNGARY. A mostani seregszemle immár a 7. nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás. Az AUTOMOTIVE HUNGARY bemutatja a járműiparra jellemző teljes ágazati mátrixot, amelyben megtalálhatók az elektronika, a számítástechnika, a szoftver-, a gép-, a műanyag-, az üveg-, vegyipar, és a kompozit ipar egyes elemei. Az idei évben a MAJOSZ tagoknak egyedülálló társkiállítói lehetőséget biztosítanak. A kiállításra 10 ezer szakmai látogatót várnak. Az eseményt országos, de a határokon is átívelő médiakampány kíséri. Nem túlzás azt állítani, hogy a AUTOMOTIV HUNGARY a régió vezető szakkiállítása. Az ezúttal is komplex kísérő eseményekkel színesített rendezvény, több terület szinergiájára épít, széleskörű szakmai támogatottságot élvez, ezért különösen alkalmas terep a cégek számára termékeik bemutatására.
forrás: www.majosz.hu

A SPAR 66 ingyenes e-töltőt létesít Magyarországon

A környezetbarát technológiák alkalmazása iránt elkötelezett üzletlánc, a SPAR az NKM Mobilitás Kft.-t választotta elektromobilitási partnerének. A két vállalat nemrég 33 e-töltő fokozatos kiépítéséről és üzemeltetéséről állapodott meg, amelyeket a SPAR vásárlói 17 áruháznál tudnak majd igénybe venni. A közös e-töltő–hálózat első állomását júniusban Tatán, az újonnan megnyílt INTERSPAR áruháznál adták át. „Vállalatunk számára kiemelt fontossággal bír a környezettudatos technológiai megoldások alkalmazása és támogatása. Ezért modernizációs programunk keretében már 2017-ben hozzáláttunk elektromosautó-töltő állomások kiépítésének a nagyobb közlekedési csomópontokban lévő hipermarketeink parkolóiban. Az első soproni áruházunknál létesült. Az NKM Mobilitás Kft.-vel kötött partneri megállapodásunknak köszönhetően a töltők telepítése a következő időszakban felgyorsul – közölte a SPAR. 17 áruházunknál 33 e-töltő segítségével láthatják el árammal a vásárlóink villanyautóikat – jelentette be Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. A szakemberek egyöntetű véleménye szerint a következő években a többféle vásárlási kedvezménynek és támogatásnak köszönhetően jelentősen bővülni fog a közép-európai, köztük a magyar elektromosautó-állomány. A változó igényeket figyelembe véve a SPAR a szakmai partnere közreműködésével fejleszti töltőállomásait országszerte. A tatai INTERSPAR parkolójában kiépült töltőpont után az NKM Mobilitás Kft. folyamatosan helyezi üzembe az újabb állomásokat.17 áruháznál legalább egy, de lesz olyan hely, ahol több töltő is a vásárlók rendelkezésére áll majd. Tatán már elérhető 5 db töltő az e-autósok számára. A SPAR áruházak részére telepítendő EVbox BL elektromos töltőberendezések dupla Type2-es AC-csatlakozóaljzatokkal rendelkeznek. Az EVBox töltőberendezéseit immár a világ 55 országában rendszeresítették. Az elektromos töltőkkel foglalkozó cég a francia Engie (korábban GDF Suez) francia tulajdonú energetikai multi tulajdonában van. A töltőket a vásárlók kezdetben ingyenesen használhatják. A töltés a kábel csatlakoztatása után automatikusan elindul. A Nemzeti Közművek részeként működő Mobiliti a legmodernebb töltőkkel és mobil-applikációs informatikai megoldásaival, valamint 0-24 órás telefonos ügyfélszolgálatával országszerte a legmagasabb szintű szolgáltatást biztosítja ügyfelei részére. Többek között a következő települések SPAR és INTERSPAR áruházainak területén lesznek elérhetőek az új elektromosautó-töltők: Budapesten négy helyen, Érden, Diósdon, Tatabányán, Tatán, Szolnokok, Sopronban, Nyíregyházán, Keszthelyen, Kecskeméten, Debrecenben, Veszprémben és Szegeden. A magyar villanyautó tulajdonosok közül csak nagyon kevesen rendelkeznek otthoni töltési lehetőséggel, ezért legtöbben a közterületi lehetőségeket veszik igénybe. A magyarok harmada társasházi lakásokban lakik, amelyek csak igen kis töredéke épített ki saját töltési lehetőséget.
források:www.fleeteurope.com, uzletem.hu/vallalkozo

A többség képes felmondani is, ha elveszik tőle a vállalati autót

Tíz munkavállalóból hat képes akár felmondani is, ha megvonják tőle a vállalati autóra való jogosultságot. Ez az egyik legfontosabb következtetése annak a felmérésnek, amelyet Belgiumban 1550 alkalmazott megkérdezésével készített a Securex nevű HR szolgáltatásokat kínáló cég. A vállalati autóhoz való nagyfokú ragaszkodás többek között abból is adódik, hogy a munkavállalók nem ismerik a cégek alternatív javaslatait – állítja a Securex mobilitási szakértője, Hermina Van Coillie. A megkérdezettek mintegy 20 %-a nem ismeri a vállalati autó alternatívájaként kínált lehetőségeket sem, mint például a Belgiumban nemrég bevezetett mobilitási költségtérítés intézményét. Azonban az alternatív lehetőségeket jól ismerők közül is sokan nem tartják azokat igazán vonzónak. A megkérdezett három alkalmazott közül kettő nem kívánja, hogy vállalati autóját egy kisebbre cseréljék, cserébe kiegészítve azt egy vasúti bérlettel, vagy bicikli hozzáféréssel. Viszont abban az esetben, ha a munkaidő kellően rugalmas, akkor a vállalati autó kevésbé esik a latba. A rugalmas munkaidő beosztású helyeken dolgozók 44 %-a el tudja képzelni, hogy feladja a vállalati gépkocsiját. A nem rugalmas munkaidőben dolgozók esetében ez csak 23 %. A felmérés kimutatta azt is, hogy a munkahelyre való utazás és az onnan való hazajutás stresszes vagy kevésbé stresszes voltának szintén jelentős szerepe van, s e téren nagyok a regionális eltérések. A munkahelyre való ingázást nagyon stresszesnek állítja a Brüsszelben dolgozók 49 százaléka, a Flandriában dolgozók 37 %-a, a vallon területen dolgozóknak 36 %-a van ezen a véleményen. Van Coillie szerint mindez nem csak a távolság függvénye, hanem az ingázók szerint igazán a tervezhetetlenség a legnagyobb stressz-faktor, ami az időjárásból, balesetekből, és dugókból adódik, be- vagy kifelé Brüsszelből, ez utóbbiak olykor egy óra plusz időt is jelenthetnek. Egy társ-HR szolgáltató, az Acerta által végzett felmérés azt is kimutatta, hogy a megkérdezett 10 ezer alkalmazottból csak 14 olyan volt, aki igénybe vette a vállalati autó helyett felajánlott készpénzt, amely egy mintegy 18 hónapja bevezetett mobilitási lehetőség Belgiumban. Az adott cég alkalmazottja a vállalati autóról való lemondás fejében akár havi 700 eurós pénzbeli megváltást is kaphat. Ez a lehetőség még a mobilitási költségtérítésnél is kevésbé népszerű. A Securex szerint a megoldás a belgiumi dugókra és céges autókhoz való ragaszkodás oldására egyaránt egy olyan HR politika, amely a lehető legrugalmasabb munkavégzést támogatja.
forrás: www.fleeteurope.com

Előző

Mercarius Flottakezelő

Következő

ADAS, telematics, autonomous are the future, Readying Urban Air Mobility in Latin America