0
Shares
Pinterest Google+

Az év cégautója

Az új Opel Corsa lett „Az Év Cégautója” választás győztese a kiskategóriában így döntöttek az Auto Bild folyóirat olvasói. Vajon melyik a legjobb cégautó? – tette fel a kérdést olvasóinak a lap. A győztesként befutott kompakt jármű a Frankfurti Autószalonon szeptemberben bemutatott hatodik Corsa-generációhoz tartozik. A Corsa Európa-szerte a legfontosabb modellünk az Astra mellett – mondta az Opel kommunikációs főnöke, Harald Hamprecht, a cégautó-szavazás berlini díjátadóján. „Az Opel 120 éve demokratizálja a mobilitást. Autóinkkal iránymutató technikai megoldásokat és komfortjellemzőket teszünk széles vevőkörnek elérhetővé. Csúcstechnika mindenkinek! Ezt képviseljük, és ezt képviseli a Corsa is. Ügyfeleink úgy tűnik nagyon értékelik ezt különösen a cégautós körben – tette hozzá. A szavazatok 22 százalékával „Az Év Cégautójává” minősített Opel Corsa, változattól függően, egyaránt megfelel cégautónak, vagy egy kisebb családnak. Nem véletlenül talált 37 év alatt 14 millió gazdára. A Corsa A, amelyet az első kocsijukat vásárlóknak és a kisebb pénzű vevőkörnek szánták igazi bestsellernek bizonyult. 1993-ig 3,1 millió példányt adtak el belőle Az IAA 2019 szeptemberi bemutatójával már a praktikus, stílusos és dinamikus kisautó hatodik generációja állt a rajtvonalra. Először jelent meg a Corsa tisztán elektromos változatban is. A Corsa-e a lehető legjobban felkészült a jövőre és benne a munkás mindennapokra. Az „Auto Bild“ olvasóit másodszor hívták fel a legjobb cégautó kiválasztására hét kategóriában: a kisautóktól a kompaktokon át a luxuskategóriáig és a konnektoros hibridekig.
forrás: www.hírszerkeszto.hu, www.opel.hu

A lízing Európa-szerte a legnépszerűbb

A lízing Európa-szerte egyre népszerűbb finanszírozási forma – nyilatkozta a Világgazdaságnak adott interjújában Morten Guldhaug az európai lízingszövetségeket tömörítő Leaseurope szervezet elnöke. A szakember nemrég a nemzetközi szervezet éves konferenciáján vett részt Budapesten. 2018-ban a Leaseurope adatai szerint 386,4 milliárd euró értékben kötöttek új szerződéseket a Leaseurope-pal együttműködő nemzeti lízingszövetségekben tömörülő lízingvállalatok. Ez az összeg erős, 7,7 százalékos növekedésnek felel meg az egy évvel korábbihoz viszonyítva. 2014 óta stabil fejlődést mutat az európai lízingpiac, minden évben nőtt az új szerződések összege – értékelte az üzletág helyzetét Morten Guldhaug. A lízing egyre népszerűbb finanszírozási forma, az eszközlízing részesedése például 2018-ban már 28 százalék volt – emelte ki. A járműveket is magában foglaló eszközfinanszírozás részpiacán 2018-ban 371,8 milliárd euró értékben kötöttek új szerződéseket az európai lízingcégek. Ez 7,9 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. A tavalyi ingatlanlízing-szerződések értéke pedig 14,5 milliárd euróra rúgott, ami 2,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. 2018-ban az új szerződések több mint felét a személyautó-finanszírozás adta: ez a több mint 386 milliárd eurónak az 52 százalékát, azaz 197,4 milliárd eurót jelent – tette hozzá. Így továbbra is a gépkocsi finanszírozás maradt az európai lízingpiac legnagyobb szegmense. 7,2 százalékkal nőtt az új szerződések értéke a 2017-es adatokhoz képest, ami azért is figyelemre méltó, mert a tavalyi évben az európai személygépjármű-eladások stagnáltak. A haszon-gépjáművek finanszírozása esetében szintén erős, 7,9 százalékos volt a növekedés. Ez némileg meg is haladja a személyautó-finanszírozás bővülését. Az új szerződések volumene így ebben a szegmensben 70,4 milliárd euróra rúgott. Több eszközkategóriában is pozitív teljesítmény volt megfigyelhető 2018-ban, a gépek-és ipari berendezések szegmensében az új szerződések volumene 9,8 százalékkal 59,4 milliárd euróra növekedett, így a részesedése 16 százalékosra emelkedett. A számítógépek finanszírozása pedig 8,4 százalékkal nőtt. Ami a jövőt illeti az előző évek erőteljes növekedése után 2019 első felében némileg nagyobb lesz az ellenszél az európai lízingcégek számára. A teljes piacra vonatkozó idei részletes számok még nem ismertek, de a Leaseurope által készített Leaseurope Index szerint az idei első félévben összesítve 1,7 százalékkal nőtt az új szerződések értéke éves szinten. Bár sok makrogazdasági folyamat, mint a globális kereskedelemi feszültségek, a folyamatosan alacsony kamatok és a politikai bizonytalanság hatással van az európai gazdasági környezetre, az előrejelzések szerint a gazdaság továbbra is stabil növekedési pályán marad az év hátralévő részében és 2020 elején. A gazdasági előrejelzések alapján a lízingcégeknek kihívásokkal teli üzleti környezetben kell majd kihasználniuk a lehetőségeket. Fontos változás az új típusú járművek, például az elektromos vagy az önvezető, úgynevezett „connected vehicles” finanszírozása. Egy másik trend a „körforgásos gazdaság” térnyerése, amelyben a lízing fontos szerepet játszhat. De az ügyfelek elvárásai is változnak, gondoljunk csak a különböző online üzletkötési lehetőségekre vagy más új értékesítési csatornákra, valamint a sharing economy és a “pay per use” modell térnyerésére. Új üzleti modelleket fejlesztünk, új utakat találunk az ügyfelekhez és új technológiákat fejlesztünk a megváltozott igények kielégítésére – mutatott rá az elnök. Saját belső rendszereinket és gyakorlatainkat is átalakítjuk, hogy támogatni tudjuk a változó piaci igényeket. A Leaseurope budapesti konferenciájáról szólva elmondta amellett, hogy elemeztük a piac jelenlegi helyzetét és trendjeit különös figyelmet fordítottunk arra, hogy miként befolyásolja a digitalizáció és a technológia fejlődése a lízingcégek működését, valamint az ebben rejlő potenciálra is felhívtuk a figyelmet. A konferencia másik fontos témája az ügyféligények változása, a „leasing as a service” fejlődése volt. Leaseurope és az Eurofinas közösen rendezett konferenciája 2019. október 10–11-én zajlott le a magyar fővárosban. A konferencián a Magyar Lízingszövetség elnöke, Nyikos Katalin a „Lízing Európában és azon túl – a jelenlegi helyzet és kilátások” című kerekasztalban, míg Toldi Balázs a Budapest Lízing vezérigazgatója „A lízing értéklánc” című kerekasztalban képviselte a hazai szakmát.
forrás: www.lizingszövetseg.hu , www.vilaggazdasag.hu

Közép-Kelet-Európai Autóipari Fórum

Budapesten november 20-21-én rendezik meg a 6. Közép-Kelet-Európai Autóipari Fórumot. A rendezvényen az olyan autóiparban uralkodó trendekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők, mint az elektromobilitás, a digitalizáció, a mesterséges intelligencia és az Ipar 4.0. Öt év után Csehországból költözik most hazánkba a rendezvény. A számos nemzetközi szereplőt vonzó eseményen új témákkal és előadókkal, B2B beszélgetésekkel, innovatív projektek megtekintésével és a CEE Automotive Díjjal várják az érdeklődőket. Az idei témák az innovációra összpontosítanak – az elektromos mobilitásra és annak környezetbarát jellegére, a gyártási folyamatok digitalizálására, a termelési költségek minimalizálására, a mesterséges intelligencia felhasználására és az Ipar 4.0-ra. Az előadók közt szerepelnek többek közt a VW, az Audi, a Skoda, a Volvo, az Aston Martin, a JLR, az FCA, a Robert Bosch, a Continental, a Dana, a Brose, a Magna, a Hyundai Mobis, valamint a DENSO előadói is. A résztvevőknek lehetőségük lesz ellátogatni a Robert Bosch Kft. és a Continental budapesti üzemébe is.
forrás: www.autopro.hu

Rekord gyorsan feltölthető akkumulátor

Tíz perc alatt feltölthető lítiumion-akkumulátort fejlesztettek ki elektromos gépkocsik számára a Pennsylvaniai Állami Egyetem kutatói, akik a Joule című tudományos folyóiratban számoltak be fejlesztésükről. “Bemutattuk, hogyan lehetséges tíz perc alatt egy elektromos gépkocsi feltöltése, amely így 360-480 kilométer megtételére képes” – idézte az egyetem közleménye Wang Chao-Yang vegyészprofesszort, az egyetem elektromechanikai központjának igazgatóját. “Ezt 2500 töltési cikluson át fenn tudjuk tartani” – tette hozzá. “A gyors töltés a kulcsa annak, hogy szélesebb körűen elterjedhessenek az elektromos gépkocsik” – mutatott rá Wang. A lítiumion-akkumulátor élettartama azonban gyengül, ha gyorsan töltik fel 10 Celsius-fok alatt, mert ahelyett, hogy a lítiumionok egyenletesen tapadnának a szénalapú anódhoz, a lítium tüskeszerűen lerakódik az anód felszínén. Ez a lítiumbevonat csökkenti a cella kapacitását és üzemzavart okozhat. Magasabb hőmérsékleten való töltése hatékonyabb lenne, de a magas hőmérséklet hosszú távon szintén rontja a cella kapacitását. Wang és kutatócsoportja rájött arra, hogy nem alakulnak ki ilyen lítium tüskék, és nem csökken a cellakapacitás, ha az akkumulátort felmelegítik 60 Celsius-fokra tíz percig és majd lehűtik a környezet hőmérsékletére – olvasható az EurekAlert tudományos hírportálon. Az akkumulátort elvileg ugyan tilos lenne 60 Celsius-fokra fűteni, mivel ez veszélyt jelent az anyagokra, drasztikusan csökkenti az akkumulátor élettartamát, de a gyors visszahűtéssel ez megelőzhető. Ezt a gépkocsikba tervezett hűtőrendszerrel érik el, de a 60 és a 23 Celsius-fok közötti nagy különbség is segíti a hűtés felgyorsítását – közölte Wang. Idén a Svéd Tudományos Akadémia a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért ítélte oda a kémia Nobel-díjat John Goodenough amerikai, Stanley Whittingham brit és Josino Akira japán tudósoknak. A könnyű, újratölthető és tartós lítiumion-akkumulátorokat napjainkban a mobiltelefonoktól a laptopokon át az elektromos autókig használják. Jelentős mennyiségű nap- és szélenergiát tudnak elraktározni, lehetővé téve ezzel a fosszilis energiától mentes társadalmat.
forrás: www.mti.hu

Jövő évtől hibrid motorokkal is gyárt a Suzuki

A jövő évtől hibrid motorokkal gyártja két legnépszerűbb járművét a Suzuki esztergomi gyárában. Ezzel a japán autógyártó a hibridek felé tereli magyarországi motorgyártását, ezzel is csökkentve a jelenlegi 109 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátását, és eleget téve az Európai Unió által megszabott elvárásoknak – jelentette be Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója. Az unió korábban úgy határozott: a gyártóknak 2020-ra új autóik szén-dioxid-kibocsátását 90,3 grammra kell csökkenteniük kilométerenként, míg 2030-ra újabb 37,5 százalékkal kell mérsékelniük ezt az arányt. A Suzuki a hazai paradigmaváltását nem a fogyasztók körében megfogalmazódó igények alapján viszi végbe. Ezt bizonyítja a vállalat nemrégen készült felmérése is, amely rávilágított arra, hogy sok vásárlónak fogalma sincs mit takar pontosan a hibrid meghajtás kifejezés – hívta fel a figyelmet Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője. A kutatásból kiderült ugyanis, hogy vannak, akik azt gondolják, hogy a hibridek egyet jelentenek az elektromos autókkal, és számos negatív hiedelmet is társítanak hozzájuk. A megkérdezetteknek ugyanakkor szinte egyáltalán nem volt tapasztalatuk az ilyen motorokkal kapcsolatban, ennek ellenére a kétharmaduk hajlandó lenne többet fizetni érte. A magyarok körében jelenleg a legkedveltebb márka a Suzuki. A szokatlanul nagy szeptemberi visszaesés ellenére sikerült az összes nagy autógyártó értékesítési adatait túlszárnyalniuk, idén január és szeptember között összesen 20 391 járművet értékesítettek, a piaci részesedésük pedig 17 százalékra nőtt – emelte kiTóth Péter. Ezzel a Suzuki maga mögé utasította a Fordot (10 342 darabos értékesítés), az Opelt (9446 darabos értékesítés), valamint a Skodát is (9133 darabos értékesítés).
forrás: www.vg.hu , www.suzuki.hu

Még mindig Európa legolcsóbbjai között a magyar kötelező

Nemzetközi összehasonlításban a magyar kgfb-tarifák az elmúlt évek emelkedése ellenére is a legolcsóbbak közé tartoznak Európában – állapította meg közleményében a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ). Az Insurance Europe, a biztosítók nemzetközi szervezete a közelmúltban tette közzé statisztikáját, amely szerint a magyar kgfb-díjaknál Európában csak Romániában és Litvániában alacsonyabbak a tarifák, az európai éves átlagdíj 230 euró környékén van. Magyarországon 2010. január 1-je óta a kgfb-szerződéseknél már nem a naptári év kezdete, hanem a gépjármű megvásárlásának napja számít évfordulónak. Ahogy cserélődik a gépjárműállomány, csökken a január 1-i évfordulós szerződéssel rendelkezők száma, ma már a forgalomban lévő járművek 22,89 százaléka tartozik ide, ez azonban a több mint ötmilliós közúti gépjármű-állományból még mindig több mint 1,2 milliót, köztük több mint 726 ezer személygépkocsit érint. Az érdekeltek mostanság tudják összehasonlítani a piacon elérhető lehetőségeket a meglévő biztosítójuk által ajánlott díjjal, amelyről az értesítést november 11-ig kell megkapniuk a biztosítójuktól. A biztosítót váltóknak az aktuális szerződésüket a biztosítási évforduló előtt 30 nappal, legkésőbb december 1-jéig kell felmondaniuk, majd mielőbb, legkésőbb január 1-jéig meg kell kötniük új szerződésüket az új biztosítóval. A tavalyi kampányban 135 692 gépjármű-tulajdonosnak szűnt meg a szerződése, és a társaságok az újonnan forgalomba helyezett gépjárművekkel együtt 136 ezer szerződést kötöttek meg január elsejével. Az ügyfelek között 68 ezer volt a személyautóval rendelkező magánszemély. Annak, hogy az év végén egyre kevesebben váltanak biztosítót, egyik oka lehet az autójuk magasabb életkora, valamint az ebben a körben jellemzően magas bónusz fokozat (mintegy háromnegyedük B10 besorolású). Éves átlagdíjuk ezért jóval alatta marad a teljes gépjárműállományénak, így a biztosítói ajánlatok közötti különbségek is kisebbek, mint más időszakokban. Mivel pedig az új ügyfeleknek ugyanolyan kedvezmények járnak, mint a régebbieknek, így ezeknek is kisebb a szerepük a versenyben. A díjakat a gépjármű-biztosításban érintett 13 társaság a saját üzleti stratégiájával összhangban kalkulálja ki, kárhányaduk (díjbefizetések és kárkifizetések aránya), valamint a piaci tendenciák – mint például a folyamatosan növekvő forgalomból következő baleseti statisztikák, a szervizdíjak és autóalkatrész-árak alakulása – figyelembevételével. Tavaly az egy kárra jutó kárfelhasználás több mint 12 százalékkal nőtt, megközelítve az 560 ezer forintot.
forrás: www.vezess.hu, www.mabisz.hu

Előző

Jaguar C-X75, Renault Alpine

Következő

Terepjáró a legsikeresebbek között