0
Shares
Pinterest Google+

Lexus ES – a valaha tesztelt legbiztonságosabb autó

Az Európában most először bemutatkozó új Lexus ES maximális, 5 csillagos értékelést kapott az Euro NCAP legújabb, jóval szigorúbb 2018-as járműbiztonsági tesztjén. A vadonatúj, hamarosan a hazai márkakereskedésekbe is megérkező környezetbarát felsőkategóriás limuzin kimagaslóan jó, 86,25-ös átlagot ért el. Ez az egyik legjobb eredmény, amit egy autó eddig elért a jóval szigorúbb 2018-as tesztrendszerben, amely immár a kerékpárosok védelmét is fontos szempontként vizsgálja. Az extrém szilárd, új GA-K padlólemezre épített, hetedik generációs ES kimagasló eredményéhez a legújabb Lexus Safety System + csomag aktív biztonsági technológiái is hozzájárultak. Az új ES hatékonyan egyesíti a márka fejlett aktív biztonsági csomagja (Lexus Safety System +) és a kiemelkedő passzív biztonsági rendszerek előnyeit. Ez utóbbiak közt olyan megoldások szerepelnek, mint a már említett ultra-szilárd GA-K (Global Architecture-K) padlólemez és az alapfelszereltség részét képező 10 légzsák.

A Lexus Safety System + legújabb változata új képességekkel ruházza fel az autót. Kibővíti azoknak a forgalmi helyzeteknek a körét is, amelyekben az ES fokozott védelmet nyújt a vezetőnek és utasainak, illetve segít elkerülni a baleseteket. Az új megoldások közt immár megtalálható az ütközést megelőző rendszer (PCS) részét képező nappali kerékpáros-felismerés és az éjszakai gyalogos-felismerés is. A dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatikát, és sávkövető asszisztenst is tartalmazó Lexus Co-Drive rendszer a SAE szabvány szerinti 2-es szintű automatikus vezetéstámogatást, egyben magas fokú biztonságot kínál, miközben a vezető mindvégig uralhatja járművét. A vadonatúj ES már megrendelhető az európai piacokon, ahol az első vásárlók várhatóan 2019 januárjában vehetik át autóikat. A Lexus Safety System + csomag immár a Lexus európai modellpalettájának 99 százalékához elérhető. Mindez jól példázva a márka törekvését, hogy a legfejlettebb biztonsági technológiák előnyeit ne csupán a kínálat csúcsán álló, legmagasabb felszereltségi szintű modellek vásárlói, hanem a lehető legszélesebb közönség számára biztosítsa.
www.lexus.hu

Az alkalmazottak 23 %-a szabadon választhat cégautót

Egyre nagyobb hatékonyságra és harmonizációra törő világunkban igencsak meglepő, hogy legalábbis Belgiumban az alkalmazottak 23 százaléka saját elképzelése szerint választhatja ki új vállalati autóját. Mindez azt jelenti, hogy ezek az alkalmazottak szabad kezet kapnak a gyártó, a modell, a hajtás kiválasztásában és bizonyos határig a pénzügyi keretük is rugalmas. A meglepő adat egy belga autós honlap, a Gocar felmérésének eredménye, amelynek során összesen 3300 belga alkalmazottat kérdeztek ki arról, hogy mennyire szabadon választhat cégautót. Úgy tűnik hasonló tendencia lenne kimutatható más európai országokban is. Mindez nem meglepő, hisz a munkaerőpiacon tapasztalható nagy keresleti nyomás miatt a megfelelő munkaerő odacsábításában fontos szempont, hogy az alkalmazottak szabad kezet kapnak-e téren. A tehetséges emberek megszerzéséért folytatott verseny olyan kiélezett, hogy arra ösztönzi a cégeket a megfelelő munkaerő odavonzása és megtartása érdekében újszerű politikával és eszközökkel éljenek a humánerőforrás menedzsment területén. Az impozáns vállalati autó az egyik nélkülözhetetlen elem a jó munkaerőért folytatott harcban. A vállalatok túlnyomó többsége már így gondolkozik és hasonló kategóriájú autókat kínálnak. Ezért egyesek már avval akarnak lépéselőnyre szert tenni, hogy teljesen szabad kezet adnak a kiválasztásban a legtehetségesebbnek tartott alkalmazottaik számára.

Az e téren folytatott teljesen liberális politika már nem csupán a felső vezetők privilégiuma, hanem érint például minden hetedik az egyetemről szinte csak kikerült fiatal alkalmazottat, sőt minden harmadik kékgalléros alkalmazott is szabad kezet kap a cégautó kiválasztásában. Mindez nem jelenti azt, hogy mostantól belgák ezrei méregdrága cégautókkal furikáznak majd – nyilatkozta Stephanie Popovic, a Gocar szóvivője. A legtöbb esetben az alkalmazott több autókereskedőtől kérhet ajánlatot és azokat ismerteti a főnökével. Együtt döntenek arról, hogy végül is milyen cégautót rendelnek. E stratégia plusz hozadéka, hogy a munkaadók ezzel is kinyilvánítják, hogy megbíznak alkalmazottjukban és értékelik az általuk végzett munkát. Az alkalmazottak mintegy háromnegyedének azonban továbbra is igazodnia kell a vállalat szigorú cégautókra vonatkozó stratégiájához. Legtöbbször ez nemcsak határozott pénzügyi korlátot jelent, de előírja a választható márkát és modelleket is. A 45 év feletti alkalmazottak is gyakran nagyobb rugalmasságot élveznek az általuk preferált gépkocsi kiválasztásában, mivel olyan jelentős szaktudással, tapasztalattal rendelkeznek, ami miatt a vállalat számára kívánatos megtartásuk a cégnél. A fiatal alkalmazottak viszont csak kivételesen kapnak „szabad kártyát” autójuk kiválasztásában. A cégek ezt azzal indokolják, hogy a koruknál fogva meggondolatlanabb fiatalok az egyszerűbb, fapados járművekkel, kisebb valószínűséggel idéznek elő súlyos balesetet.
Forrás: www.fleeteurope.com

Az AUTOBEST 2019 döntője

Az AUTOBEST szervezet 2001-ben alakult meg az európai piacon megvásárolható “legjobb vétel” forradalmi koncepciójának jegyében. Ahhoz, hogy egy autó kiérdemelje az AUTOBEST valamelyik díját, a legjobb ajánlatot kell jelentenie a legtöbb európai vásárló számára. A szavazási folyamat során az ár, a szervizhálózat, az alkatrész-ellátás és a sokoldalúság a legfontosabb kritériumok. A dizájn és az új technológiák szintén egyre fontosabb tényezőknek számítanak a szavazásnál. Az AUTOBEST átlátható szavazási rendszert használ, ahol egy 13 kritériumot értékelő mátrix alapján választják ki a győztest. Az AUTOBEST 2019 díj döntősei közé a vadonatúj Toyota Corolla is bekerült. Ez az első autó a világon, amely két eltérő teljesítményű hibrid elektromos hajtással is rendelhető lesz, ráadásul három karosszéria változatban. Az AUTOBEST zsűri tagjai európai 31 országot képviselnek, így ez a legnagyobb független testület az autós média világában a képviselt országok számát tekintve. Az AUTOBEST zsűri folyamatosan figyelemmel kíséri az autóipar erőfeszítéseit és törekvéseit, alaposan megvizsgálva és kiértékelve a beruházásokat, az új munkahelyeket, a zöld autók és technológiák finanszírozását, valamint a különböző európai régióknak nyújtott támogatásokat. Az új járműtechnológiákat és az összekapcsoltságot szintén vizsgálja a zsűri. Összesen nyolc díj odaítéléséről döntenek az alábbi kategóriákban: MANBEST, COMPANYBEST, ECOBEST, DESIGNBEST, TECHNOBEST, SAFETYBEST, SMARTBEST ÉS SPORTBEST.

A 18. díjátadási ceremóniára Brüsszelben kerül sor 2019. február 7-én. Az Európa AUTOBEST 2019 szavazás döntőjébe a Citroen Berlingo/Peugeot, Rifter/Opel Combo, a Citroen C4 Cactus, a Dacia Duster, a FordFocus, a Kia Ceed és a Toyota Corolla kerültek be. E modellek közül választják majd ki az „Európa legjobb vétele 2019 díj” nyertesét. November 27-28-án a teljes Európai AUTOBEST Zsűri ellátogat a Milánó mellett fekvő Vairano tesztpályára, ahol elvégzik majd a döntőbe került autók végső tesztelését. A 31 tagú zsűri a következő hetek során végzi el a döntőbe kerültek végső értékelését, illetve adja le szavazatait. A győztes modellt december 15-én hirdetik ki és az eredmény minden bizonnyal a flottakezelők számára sem lesz érdektelen. Az AUTOBEST négy kategóriában már kihirdette a győztest. Többek között az idei „SPORTBEST 2018” díjat a Toyota kapta a motorsportban elért kiemelkedő eredményeiért. A Toyota hosszú és sikeres múltra tekint vissza számos, csúcsszintű versenysorozatban a Formula 1-től az Indycar sorozaton át a Hosszú távú Világbajnokságig és a rallyiig. 2018 valóban kiemelkedően sikeres év volt a japán autógyártó és kölni központtal működő motorsport-részlege számára: a legendás, 24 órás LeMans-i futamon kettős győzelmet aratott a Toyota Racing csapata.
forrás: https://media.toyota.hu

Előző

Nyerjen etyeki sörválogatást!

Következő

Nagyon vártuk, megérkezett! Jeep Pickup!