0
Shares
Pinterest Google+

Lízing Szakmai Napok Balatonfüreden

Az idén 18 százalékos növekedést elérő magyar lízingpiac lendületben maradhat, a járműfinanszírozás erőteljes bővülése és a „termőre” forduló, részben uniós források segítségével megvalósuló beruházások eredményeként – jelentette ki a Balatonfüreden lezajlott Lízing Szakmai Napokon Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke.
„Az látszik, hogy a gazdaság jól teljesít, a GDP lendületesen nő, a beruházásoknál is látványos, két számjegyű a bővülés, ez pedig a lízingpiacnak is lökést adott” – kezdte előadását Nyikos Katalin a magyar lízingpiac szereplőinek éves konferenciáján. Az elnök kiemelte: a lízingpiac teljesítményét legjobban mutató finanszírozott összeg a második negyedév végén 329 milliárd forintot tett ki, ez 18 százalékos növekedésnek felel még éves szinten, ami meghaladja az első negyedévben elért 16 százalékos többletet és jóval felülmúlja az európai piacon leginkább jellemző egy számjegyű fejlődést is. A fogyasztói bizalom visszatérését jelzi, hogy magánszemélyek is sok új autót vásároltak és egyre nyitottabbak a lízingfinanszírozásra. „Végre előrelépés történt az építőiparban, köszönhetően az infrastrukturális fejlesztéseknek és lakásépítéseknek. Ennek eredményeként sokkal korszerűbb építőipari gépek váltották le az elavult berendezéseket” – fogalmazott Nyikos Katalin. Kiemelte viszont, hogy az eljárások elhúzódása miatt nagyon sok uniós pályázatot elnyert cégnél késésben van a beruházások megvalósulása, de a szóban forgó fejlesztések várhatóan hamarosan „termőre” fordulnak. Ez a lízingpiaci eszközfinanszírozásban is látható lesz. Az elnök szerint a járműfinanszírozás, az eszközfinanszírozás emelkedőn marad a következő időszakban is, részben a kis- és középvállalkozásoknak köszönhetően.  A lízingpiaci konferencián ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást kötött a magyar exportőröket és exportáló beszállítókat kedvezményes finanszírozási konstrukciókkal segítő Magyar Export-Import Bank Zrt. (EXIM) a Magyar Lízingszövetség kilenc tagvállalatával: a K&H Bankkal, a Budapest Lízinggel, a Deutsche Leasing Hungáriával, az MKB-Euroleasinggel, a PEAC Pénzügyi Lízinggel, a Merkantil Bankkal, Raiffeisen Corporate Lízinggel, az Erste Bankkal és a CIB Lízinggel. Jákli Gergely, az EXIM vezérigazgatója hangsúlyozta: az exportban érintett vállalatok teljes életciklusára biztosítanak finanszírozási konstrukciókat és a fókuszban a kis- és középvállalkozások állnak.

A vezérigazgató bemutatta a „Jövő exportőrei hitelprogramot”, amely a hazai pénzügyi intézmények részére kínál hitel- és lízingkonstrukciót, amelyet az EXIM az európai uniós és magyar támogatási jogszabályok alapján nyújt. A program célja a magyar cégek nemzetközi versenyképességének, illetve exportpiacra való kijutásának elősegítése, az ezekhez szükséges tárgyi eszközök és forgóeszközök finanszírozása, a foglalkoztatás növelése. Jákli Gergely beszélt arról is, hogy jelenleg az EXIM-nél a lízingkonstrukciók állománya megközelíti a 38 milliárd forintot, ezen belül a kkv-khoz köthető állomány 20,9 milliárd forintra rúg. A kkv-k kiemelt szerepét mutatja, hogy az EXIM 1238 lízingügyletének több mint 80 százaléka mögött áll kis- és középvállalkozás. A konferencián előadást tartott az osztrák lízingszövetség két vezetője, Klaus Klampfl alelnök és Wolfgang Steinmann főtitkár. Elmondták, hogy Ausztriában is lendületesen bővül a lízingpiac. 2017-ben közel 7 milliárd eurót tett ki az új szerződések összértéke, ami 7,4 százalékos növekedést jelentett, a 2012-höz képest pedig 40 százalékos emelkedésnek felel meg. Az ausztriai lízingpiacon is a járműfinanszírozás a legfontosabb szegmens, a részesedése 75 százalékos. Emellett az eszközfinanszírozás aránya 20 százalékos, a fennmaradó részt pedig az évről évre változékony teljesítményt mutató ingatlanlízing adja. A magyar lízingpiaci kilátásokról Nyikos Katalin és Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, a kamatok emelkedése elindult, ez lassan minden területen érezhető lesz a lízingpiaci konstrukciókat igénybe vevő ügyfelek számára is. Éppen ezért a támogatott, refinanszírozási konstrukciók egyre fontosabb szerepet játszhatnak a magyar lízingpiacon.
forrás: www.lizingszovetség.hu

Egyszerűsödhet az áfa-tartalom levonása a lízingnél

Pozitív változás jöhet az autófinanszírozásban. A jövőben egyszerűbbé válhat az autóhasználat kapcsán felszámított áfa levonásba helyezése a cégeknél, egy új uniós határozat eredményeként – közölte a Magyar Lízingszövetség. Egy uniós határozat alapján Magyarországnak lehetősége lesz azon szabályok módosítására, amelynek eredményeként a jövőben a mostaninál egyszerűbb lehet a magán- és üzleti használatban egyaránt lévő vállalati autók bérleti díja, valamint a nyílt végű lízing díja forgalmi adójának levonása. Ha megszületik az új szabályozás, akkor a Magyar Lízingszövetség szerint lökést kaphat az autó- és flottafinanszírozás, ezen keresztül pedig az újautó-piac is. A magyarországi lízingvállalatokat tömörítő szervezet már régóta szeretné elérni, hogy a nem kizárólag üzleti célokra használt személygépkocsik bérleti vagy nyílt végű pénzügyi lízing díjánál a levonható áfa összegét átalányként is meg lehessen állapítani. Az egyszerűsítést célzó kérés azért indokolt, mert a mostani szabályozás alapján az áfa levonása csak részletes dokumentációval együtt lehetséges. Márpedig ez jelentős adminisztrációs terhet ró a vállalkozásokra.
A magyar kormány az elmúlt időszakban több olyan lépést tett, amelyekkel mérsékelte a vállalkozások adminisztrációs terheit és a Magyar Lízingszövetség által javasolt intézkedés is ebbe a sorba illik. A kérdés rendezése – miután az Európai Unióban egységesen szabályozott forgalmi adót érint – az EU jóváhagyását is igényli, amire jó esély mutatkozik, a most megszületett uniós tanácsi határozat alapján. Hasonló, az elszámolás egyszerűsítését biztosító szabályozást már több tagállamban is bevezettek.  Magyarországon ahhoz, hogy életbe léphessenek az új szabályok, a Parlamentnek is el kell fogadnia az erről szóló rendelkezéseket. A határozat szerint a választható átalány 50 százalék lenne, de aki ettől eltérő levonási hányadot szeretne érvényesíteni, az a jelenleg hatályos rendszer szerint is eljárhatna, vagyis igazolhatná az ettől eltérő mértékű üzleti használatot. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára felhívta a figyelmet arra, hogy egy bonyolult folyamatról van szó, amelynek a már említett uniós határozattal fontos mérföldkövéhez értünk, de a konkrét jogszabály még nem született meg.  Éppen ezért még korai az új szabályozás gyakorlati alkalmazásáról beszélni „Ha viszont megszületik és életbe lép a törvénymódosítás, akkor a nem kizárólag üzleti célokra használt személygépkocsik bérleti díja, illetve nyílt végű pénzügyi lízing díja áfa-tartalma a jelenleginél jóval egyszerűbben vonható majd le” – fogalmazott. Az esetleges könnyítés pedig hozzájárulhatna ahhoz, hogy az egyébként jelentős növekedést mutató magyarországi autópiacon belül szintén komoly fejlődést mutató lízingfinanszírozás még nagyobb teret nyerjen. Emellett lökést adhatna a flottafinanszírozásnak is.
forrás: www.lizingszovetség.hu

Az év lízingszakembere

Tuboly Zoltánt, az OTP Bank számviteli és pénzügyi ügyvezető igazgatóját választották meg az év lízingszakemberének. A Magyar Lízingszövetség és a Deloitte tanácsadó cég által alapított díjat az eddig szokásokhoz híven a Lízing Szakmai Napokon adták át. Tuboly Zoltán évtizedes tapasztalatokkal rendelkező lízingpiaci szakemberként elsősorban a lízingfinanszírozás adózási területén elért eredményeivel érdemelte ki az elismerést. „Nagy örömömre szolgál, hogy idén Tuboly Zoltánnak adhatom át a díjat ezzel elismerve a lízingpiac fejlődésében játszott kiemelkedő szerepét” – mondta Tancsa Zoltán, a Deloitte adó- és jogi tanácsadási részlegének partnere. A matematika-számítástechnika diplomája mellett mérlegképes könyvelői végzettséggel rendelkező Tuboly Zoltán évtizedes lízingpiaci tapasztalattal rendelkezik, dolgozott például az Unicredit Leasing-csoport főkönyvelőjeként. 2008-tól az OTP-csoportnál kapott vezetői posztot: először Merkantil Car pénzügyi vezetője volt, ezt követően – mind a mai napig – az OTP Bank számviteli és pénzügyi vezetője. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a díj odaítélése kapcsán elmondta: Tuboly Zoltán részben azzal érdemelte ki az elismerést, hogy bár bankban dolgozik, mégis teljesen magáénak érzi a lízingpiac pénzügyi, könyvelési és adótechnikai kérdéseit és a legmagasabb szinten képviseli a lízingszakma érdekeit. A Magyar Lízingszövetség számviteli bizottságának vezetőjeként rengeteg kezdeményezésben vállalt szerepet, többek között az importautó-szabályozást, a nyílt végű pénzügyi lízing áfájának kezelését vagy éppen a céges autók adminisztrációjára vonatkozó derogációs kérelmet érintő munkát is segítette. Tuboly Zoltán a díj átvételekor kiemelte: „A magyar lízingpiac utóbbi években látható fejlődése nagyban köszönhető annak, hogy a lízingfinanszírozás a cégek számára adózási és pénzügyi szempontból is költséghatékony, rugalmas és olcsó forrásteremtési megoldás. A Magyar Lízingszövetséggel együtt bízom benne, hogy középtávon folytatódik a lízingpiac növekedése és egyre több vállalkozás választja a lízingfinanszírozást, legyen szó bármilyen eszköz beszerzéséről”. (forrás: www.lizingszövetség.hu)

Az év cégautói Csehországban

A Fleet Europe Network partnerszervezete, a FLEET immár 11. alkalommal rendezte meg az év cégautói versenyt Csehországban. A többek között a legsikeresebb cégautóknak és a leginovatívabb flottaprojekteknek járó kitüntetést Prágában, a festői breznovi kolostorban adták át. A 100 cég 100 vezető képviselőjéből álló zsűri értékelte a megmérettetésre benevezett negyven autót. Döntésüket a flottamenedzsment számos területén szerzett tapasztalataik alapján hozták meg, de értékelésük részét képezték az adott autóval megtett tesztnapokon szerzett személyes tapasztalataik is. A szélesebb felhasználói kör online adhatta le szavazatát kedvenc autójára, három kategóriában. A FLEET magazin szerkesztői is kiválaszthatták a szerintük legjobb új cégatót. Richard Plos, a FLEET magazin főszerkesztője szerint az év cseh cégautója verseny a maga nemében az első olyen fajta megmérettetés, amelynek során a zsűri tagjainak számos alkalma van a benevezett autók kipróbálására és tesztelésére a legkülönbözőbb szempontok alapján. „Minden évben nem kis erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy meggyőzzük a szektor vezető személyiségeit, hogy vegyenek részt a 100 tagú zsűriben”. Nagyszerű, hogy ebben az évben sikerült a Csehországban jelentős flottakezelő cégek számos képviselőjét meggyőznünk, hogy vegyenek részt a verseny zsűrijében – mondta a díjkioszton, kiemelve, hogy ezeknek az embereknek nagy tapasztalatuk és éles szemük van a döntések meghozatalában. Ezúttal a hagyományosak mellett számos újabb díj is kiosztásra került: a Plug-In Trophy, a Hybrid Trophy, a Cross Trophy, valamint az Off-Road Trophy. Ezek az új díjkategóriák is jelzik a jelenlegi új irányokat a flottamenedzsment területén. A FLEET magazin minden évben díjazza a legkiemelkedők terméket és szolgáltatást is a flottaszektorban. Ezen a területen is új értékelési szempontokat és ezek alapján kategóriákat vezettünk be – emelte ki Richard Plos. Ilyen szempontok lettek többek között, a termékben vagy szolgáltatásban megjelenő innováció, a biztonság, az outsourcing újítás, a környezetvédelem. Végül a két utolsó díjat az év legjobb flottamenedzserei kapták, a beszállítók és a flotta kezelők szempontjából. A 2018 év cégautója díj nyertesei a Cseh Köztársaságban a következők: a standard kategóriában a Citroën C3 Aircross, a középkategóriában a Ford Focus, a prémium kategóriában a Volvo XC 40, a top kategóriában a Mercedes-Benz CLS (NG), a kisáruszállító kategóriában a Ford Transit Custom, a nagyáruszállítónál pedig a Mercedes-Benz Sprinter (NG) lett az első. A PLUG-IN trophy nyertese a Volvo XC60 T8, a HYBRID trophy-é: a Lexus LS 500h, a CROSS trophy-é: Volvo XC60, végül OFF-ROAD trophy nyertese pedig, a Toyota Land Cruiser lett. Az év nyertese az új céges autók között a Ford Focus (NG) lett. Az internetes szavazás eredménye: basic company car kategóriában a Toyota Auris Hybrid, a cégvezetői autó kategóriában a Peugeot 5008, a kisáruszállító kategóriában, pedig a Citroën Jumpy Furgon lett. Az innovációért flottadíjat az AG Experts kapta a a gyorsszervíz és alkatrészcsere mobilszolgáltatásáért. A DEKRA cég CZ for SafeMobility nevű programja kapott a biztonságot értékelő kitüntetést, a kiszervezési megoldásért díjat pedig az ALD Automotive kapta az ALD Operak programért. A környezetvédelem területén a MONETA Money Bank Green MONETA kezdeményezését díjazták. Az év flottamenedzsere kitüntetést Pavel Hrabal, Komersia Auto cégen belül az IVECO képviselője kapta, a legnagyobb flottakezelők közül pedig Rastislav Dobrovodsky, a DANONE flottamenedzserét választották az év flottakezelőjének. forrás: www.fleeteurope.com

Előző

Szent Márton-napja hagyományokkal

Következő

Kettéválik az autógyártás, autós applikációk, Terjeszkedik a GreenGo