0
Shares
Pinterest Google+

Tavaly 17,5 %-kal több új autó

Tavaly 126 601 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 17,5 %-kal többet, mint 2017-ben – közölte a Carinfo.hu a DataHouse Kft. adatai alapján. Decemberben ugyanakkor az előző évhez képest 10,6 %-kal csökkent a forgalomba helyezett személyautók száma. Kishaszonjárművekből 22 725 darab került forgalomba tavaly a teljes év alatt, 14 százalékkal múlva felül az előző év adatát. Ebben a kategóriában 2018 decemberében is növekedés volt, a forgalomba helyezett 2780 kishaszonjármű 18,7 %-kal volt több a 2017 decemberinél. Ami márkákat illeti, a Datahouse hivatalos gépjármű forgalomba helyezési adatai szerint a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2018-ban 4018 személygépjárművet értékesített hazánkban. Ez a legmagasabb érték a prémium szegmensben és 25 %-os növekedést jelent az előző évhez képest. Legnagyobb számban a GLC modellt értékesítették, 506 darabot adtak el belőle. A kecskeméti Mercedes-Benz gyárhoz kötődő modellek is népszerűek a magyar piacon: tavaly jelentősen nőtt a regisztrált A- és B-osztály, valamint CLA és CLA Shooting Brake modellek darabszáma is. A városi terepjárók (SUV) népszerűsége is töretlen, ez a kategória hozta a legerőteljesebb, 46 %-os növekedést a Mercedes-Benz termékportfoliójában. 2018-ban összesen 1555 Mercedes-Benz SUV-t helyeztek forgalomba hazánkban, ebből 506 darab volt GLC. A Magyarországon gyártott járművek is jelentősen hozzájárultak a Mercedes-Benz hazai értékesítési eredményeihez. Kiemelkedő, 95 %-os növekedést ért el 321 értékesített darabbal az A-osztály, amelynek új generációját 2018 májusától Kecskeméten is gyártják. 421 eladott autóval a kompakt kategória másik vezető modellje a tavalyi év első felében még itthon is gyártott B-osztály volt – 19 százalékkal többet adtak el belőle. Kiegyensúlyozott teljesítményt és töretlen vevői érdeklődést mutat, hogy a 2018-as év minden hónapjában a Mercedes-Benz állt a forgalombahelyezési adatok alapján összeállított, hivatalos Datahouse lista élén. Több Mercedes-Benz márkakereskedés is komoly átalakításokon ment át az elmúlt évben. Budaörsön pedig 3,5 milliárd forintos beruházással felépült a világ egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkakereskedése.

A Toyota 20,2%-kal növelte értékesítéseit a 16,7%-kal bővülő magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon. Ezzel a japán márka 7,3%-ra növelte piaci részesedését egy olyan évben, amikor csak egyetlen új modellt (Aygo) mutatott be. Idén azonban valódi modellinvázió várható a márkától, ami alaposan átrendezheti a hazai piaci viszonyokat is. A japán autógyártó az elmúlt években éppen környezetbarát hibrid elektromos modelljei népszerűségének köszönhetően Magyarországon is szépen lépdelt előre a márkák rangsorában. 2018-ban 11643 új Toyota talált gazdára hazánkban, amivel a hatodik legnépszerűbbnek bizonyult. A legnépszerűbb Toyota 2018-ban Magyarországon a Yaris volt 2693 darabbal. Ami különösen izgalmassá teszi a helyzetet, az az, hogy míg a hazai újautó-eladások még mindig mintegy 63,3%-át teszik ki a flottaértékesítések (vállalatok számára történő eladások és közbeszerzések), addig a Toyota eladásai tekintetében ez az arány csupán 47,7%. Márpedig a magánvásárlók részére történő értékesítés nem csupán nagyobb profitot jelent, de ez lesz a következő évek piaci növekedésének motorja. A legnagyobb várakozás mind a magán, mind a flottavásárlók részéről a hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Toyota Corolla legújabb generációját övezi, amely egyszerre váltja le a jelenlegi Corollát és Aurist. Legalább ilyen horderejű újdonság a legújabb generációs RAV4 érkezése is. Hosszú évek óta a Toyota az egyetlen olyan autómárka, amely a Corolla, a RAV4 és a Camry révén világ 10 legnépszerűbb autójából hármat is a magáénak tudhat. Ez a három modell érkezik idén vadonatúj generációval. A Suzuki is magabiztosan uralta a 2018-as évet. A Datahouse újautó-eladási statisztikái alapján 2018-ban Magyarországon 19.292 Suzuki személygépkocsit regisztráltak, ami az összes forgalomba helyezett személyautó 136601 darab 14,12 % százaléka. A teljes piac 17,5%-kal bővült, ezen belül a Suzuki volumen alapon 27,24%-kal, s ezzel a növekedéssel húzta felfelé a személygépkocsi piac eredményeit. Így 2016 és 2017 után, zsinórban harmadszor is rekord értékesítéssel zárta az évet a Suzuki itthon. A márka magyarországi piaci részesedése a 2017-es 13,04 százalékról 14,12 százalékra emelkedett a 2018-as esztendőben, vezetve a teljes hazai személygépkocsi piacot. A márka globális modelloffenzíva programjával sikerrel vezette be új modelljeit, miközben a hazai gyártású típusok népszerűségét fenntartotta, sőt a megújult Vitarával, a Magyarországon legnagyobb darabszámban értékesített modellel tovább fokozta. Mind több cég választja a márkát cégautónak munkavállalói részére, így a Suzuki egyre erősebb konkurenciát jelent a hagyományos flottamárkák számára. A vállalat 2018-ban is oly módon tudta bővíteni flottaeladásait, hogy közben eredményesen megőrizte piacvezető szerepét a magánvásárlók körében.
www.autoblog.hu, www.mti.hu, www.mercedes.hu, www.toyota.hu, www.suzuki.hu

Elindult a digitális kárbejelentő applikáció!

Január második hetétől az autósok mobiltelefonjukon is intézhetik a baleset utáni adminisztratív teendőket. 2019. január 8.-án ugyanis elindult a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) új, digitális kárbejelentője, amely a hagyományos, „kék-sárga” nyomtatvánnyal egyenértékű, ám gyorsabb és egyszerűbb ügyintézést tesz lehetővé. A digitalizáció már 10 éve jelen van a biztosítási piacon – hangsúlyozta Pandurics Anett a bevezetés kapcsán. Idén a legtöbb társaság számára a legnagyobb kihívás, hogy a digitalizáció eredményeit hogyan tudja majd beépíteni a saját ügyviteli, kárrendezési, ügyfélkezelési folyamataiba. A KGFB tarifák online közlése, a személyes értékesítés háttérbe szorulása, a szerződések adminisztrációja, valamint részben már a kárrendezés is digitálisan történik, és mától útjára indul a digitális kárbejelentő is.
Az egész kárrendezési folyamat digitalizációjának is lökés adhat az E-kárbejelentő, amely a MABISZ és az érintett 13 tagbiztosító teljes összefogásával valósulhatott meg. A fejlesztési folyamat során a szövetség, valamint a munkában kiemelkedő részt vállaló Allianz szakemberei az ügyfelek érdekeit is igyekeztek maximálisan szem előtt tartani. A potenciális felhasználók így többkörös fókuszcsoportos beszélgetések során fogalmazhatták meg véleményüket, észrevételeiket a készülő applikációval kapcsolatban. Ma még a biztosítók túlnyomó többségben papír formátumban fogadják a kárbejelentéseket a károsultaktól. Egyes biztosítók lehetőséget adnak ügyfeleiknek digitális csatorna igénybevételére, ezek azonban korábban nem voltak egységesek. Egyetlen egységes offline csatorna létezett a kárbejelentésre, az úgynevezett baleseti bejelentő, vagy más néven kék-sárga nyomtatvány. Ennek hibás kitöltése azonban akár azzal is járhat, hogy a baleset vétlen részese nem, vagy csak nagy késéssel jut hozzá a kártérítés összegéhez. Az új, online applikáció gyorsabb és átláthatóbb kárbejelentési folyamatot tesz lehetővé. Az alkalmazás könnyen használható szerkesztőmodulja segítségével a felhasználók egyszerűen és jól feldolgozhatóan készíthetik el a baleseti ábrát. A baleset típusának kiválasztása, a lokáció GPS-es meghatározása, továbbá a szerződéses adatok QR-kódos bevitele, amit a társaságok mától belátható időn belül lehetővé tesznek ügyfeleik számára, mind hozzájárulnak a gyors és egyszerű adatfelvételhez. Papír alapú kitöltésnél gyakori hiba, hogy egyes rovatokat a felek üresen hagynak, ami akár több évig elhúzódó kárrendezési eljárást vonhat maga után. Ez az applikáció használatával elkerülhető, hiszen az alkalmazás figyelmeztet az üresen hagyott sorokra. Szintén sokan elmulasztják lerajzolni az autók helyzetét, a baleset lezajlását attól tartva, hogy nem tudnak megfelelően rajzolni és a vázlat alapján téves tájékoztatást adnak. Ezt is megkönnyíti az alkalmazás azáltal, hogy a baleset vázlata választható ikonokból (például gépjárművek, utak, kereszteződések, táblák, tereptárgyak, állatok), illetve szükség esetén szabad kézzel is megrajzolható. Tipikus hiba az is, hogy a szabályosan kitöltött bejelentőről lemarad az aláírás. Ez az applikáció használóival szintén nem fordulhat elő. Balesetet követően mindkét félnek jelentkeznie kell a saját biztosítójánál. Erre a károkozónak 5 nap áll rendelkezésre, a károsultnak pedig 30 napja van arra, hogy a károkozó biztosítójánál a saját kárigényét bejelentse. Az alkalmazás használata ezt a kötelezettséget is leegyszerűsíti, hiszen az adatok kitöltése után, ha minden érintett fél aláírta a bejelentőt, egy gombnyomással el tudják azt küldeni a helyszínről. A bejelentés során a rendszer e-mailben is küld egy értesítést minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf formátumú kárbejelentőt. Az érintett biztosítók ezután belső folyamataiknak megfelelően felveszik a kapcsolatot a bejelentőkkel. Az alkalmazás letölthető az ekar.hu oldalon, a mai napon még csak androidos telefonokra, de várhatóan egy-két napon belül helyet kap az App Store-ban is. A teljes magyar piacon több mint 5,3 millió kötelező, valamint 918 ezer casco biztosítás van, így több millió járműtulajdonos számára válhat egyszerűbbé egy baleset rögzítése.
www.biztosítasiszemle.hu

Kedvező változás jön januártól a céges autóknál

2019 január elsejétől változik a személygépkocsi-bérlet áfája – hívta fel a figyelmet az infostart.hu. Eddig ha valaki gépkocsit vett bérbe, és tudta igazolni, hogy milyen mértékben használja vállalkozási célra, akkor ilyen mértékben az áfát levonhatta. Most annyiból lesz kedvezőbb a szabály, hogy ha valaki cégérdekből használja bérelt gépjárművét, akkor rögtön megkapja azt a jogot, hogy a bérlet vagy az operatív lízing esetében a kapcsolódó áfa 50 százalékát levonja – mondta Hegedűs Sándor, az RSM adóüzletág-vezetője. Így megszűnik az útnyilvántartások készítésének kényszere és pénzügyileg is jobban járnak a vállalkozások. Az útnyilvántartás-alapú áfalevonásra továbbra is lehetőség van: az FMCG-szektorban például sok ügyféllátogató járja az országot, ilyen esetekben az üzleti érdek akár 80-90 százalékos érték is lehet. Mivel a céges autók jelentős hányadát operatív lízinggel vagy hosszútávú bérlettel hasznosítják, nagyon sok járművet érinthet a változás. Hegedűs Sándor szerint a cégesautó-állomány 70-80 százaléka is érintett lehet. Céges autóból pedig nagyon sok van, az új járművek forgalomba helyezésénél ugyanis jóval több a céges, mint a magánautó – fejtette ki az RSM adóüzletág-vezetője.
www.autoblog.hu, www.biztositásiszemle.hu

2018 legbiztonságosabb autói

A legnagyobb európai járműbiztonságot vizsgáló szervezet, az Euro NCAP kihirdette az idei év legbiztonságosabb autóit, a ‘Best in Class’ modelleket. A kisméretű családi autók kategóriájában a legújabb Mercedes-Benz A-osztály bizonyult a legjobbnak, egyúttal az év legjobb összesített eredményét is magáénak tudhatja. A „kis családi autók” között a kompakt ötajtós messze felülmúlta főbb versenytársait: 96 százalékot kapott a felnőtt utasok védelmére, 91 százalékot a gyermek utasok védelmére és 92 százalékot kapott a gyalogosok védelmére. A biztonsági felszerelésekre, különböző asszisztens szolgáltatásokra – ahol a Panda és a Jeep elvérzett – 75 százalékot kapott a Mercedes A osztály. A Lexus ES két kategóriában, a ’nagy családi autók’ és a ’hibrid és elektromos autók’ szegmensében is győzött. A GS-t váltó luxus szedán 5-csillagot kapott, 91, 87 és 90 százalékos biztonságával a felnőtt és gyermek utasok, valamint a gyalogosok tekintetében. A 2019-es Lexus ES 77 százalékot ért el a biztonsági szolgáltatásaival. A Hyundai Nexo a nagyméretű terepjárók mezőnyében alkotott kiemelkedőt. A hidrogén hajtású crossover értékei: 94, 87 és 67 százalék a felnőtt utas, gyermek utas és gyalogosok biztonságát figyelembe véve. A Nexo biztonsági csomagja 80 százalékot kapott, így ez az autó is 5 csillagos minősítést kapott. Mindhárom autó megkapta tehát a legmagasabb, ötcsillagos értékelést. Ehhez az autóknak minden kulcsfontosságú területen, a felnőtt- és gyermek-utasvédelem, a veszélyeztetett úthasználók védelme és a vezetést támogató rendszerek tekintetében is jól kell teljesítenie. Az aktív támogatást kínáló biztonsági rendszerek – amilyen például a városi forgalomban és az autópályán is dolgozó automatikus vészfékezés – szintén részét képezik az NCAP összesített értékelésének, ahol ezek 40 százalékos súlyozással szerepelnek a felnőtt utasvédelem, 20 százalékos súllyal a veszélyeztetett úthasználók védelmének és 20 százalékos súllyal a biztonsági rendszerek minősítésénél. Az Euro NCAP első alkalommal díjazott egy új kategóriát, amelyben a legbiztonságosabb elektromos autó címet a Lexus ES 300h nyerte el. 2018-ban új vizsgálatokat vezettünk be, különös tekintettel a legsérülékenyebb úthasználók védelmére – mondta Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára.Az idei három kategória győztes egyértelműen bizonyítja, hogy az autógyártók a legmagasabb szintű védelemre törekszenek, és hogy az Euro NCAP felmérései katalizátorként hatnak ezen létfontosságú biztonsági szolgáltatások fejlesztésére, elterjedésére – tette hozzá. A mai legkorszerűbb autók fokozott védelmet nyújtanak a vezetőnek és utasainak, illetve segítenek elkerülni a baleseteket. Az új megoldások közt immár megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer, a nappali/éjszakai kerékpáros- és gyalogosfelismerés, a radarvezérlésű sebességtartó automatika és a sávkövető asszisztenst, amelyek együtt 2-es szintű automatikus vezetéstámogatást is kínálnak.
www.autosajto.hu

Új vezető az Arval élén

2019. január elsejétől Alain Van Groenendael lett a BNP Paribas tulajdonában lévő Arval flottakezelő új elnök-vezérigazgatója. A belga szakember a poszton Philippe Bismutot követi, aki december utolsó hetében vonult vissza a cégtől. Van Groenendael 30 éves nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember. Eddigi karrierjének jelentős részét a Citibanknál töltötte, amely során számos pozícióban és több országban dolgozott. Ezt követően a Nyugat-Európai Fogyasztói Bank vezérigazgatója és a Citi-csoport irányítóbizottságának tagja lett, majd a PPR Csoport hitel- és pénzügyi szolgáltatási részlegének elnökévé és a Finaref elnök-vezérigazgatójává választották. 2008-ban Alain Van Groenendael a BNP Paribas Personal Finance igazgatósági tagja és vezérigazgató-helyettese lett. 2015-ben a vállalat elnökeként csatlakozott a BNP Paribas csoport Nemzetközi Pénzügyi Szolgáltatások és Lakossági Bankok Menedzsment Bizottságához. Van Groenendael a pénzügyi szolgáltatások és járműipar területén kiépített stratégiai partnerségekkel, valamint a vállalat digitális fejlődésének ösztönzésével vezető szerepet játszott a csoport nemzetközi szintű fejlődésében. 2017 novemberétől 2018 júniusáig az Opel Vauxhall Finance elnöke volt, továbbá betöltötte az ASF (Francia Pénzügyi Társaságok Egyesülete) alelnöki és az Eurofinas (Európai Pénzügyi Házak Szövetsége) elnöki posztját is. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy csatlakozhatom az Arvalhoz – jelentette ki az új elnök-vezérigazgató. Elismeréssel szólt elődjének, Philippe Bismutnak a munkájáról, aki a flottakezelő élén eltöltött nyolc év alatt felelősségteljességről és nagy eltökéltségről tett tanúbizonyságot. Mostantól az én felelősségem, hogy további innovatív megoldásokkal támogassam azt, hogy képesek legyünk az általunk kínált megoldásokat az állandóan változó mobilitási szükségletekhez igazítani. Az Arval 29 országban dolgozó alkalmazottai számíthatnak a siker melletti teljes elkötelezettségemre. Az Arval flottakezelő jelenleg 29 országban van jelen, ahol több mint 6 400 alkalmazottal 1 103 835 autót kezel (2017. decemberi állapot). Az Arval tartós bérletekre és flottamenedzsmentre specializálódott, ügyfelei számára személyre szabott megoldásokat kínál a járműpark kezelésére. A közel három évtizedes nemzetközi tapasztalat, a gépjármű gyártóktól való függetlenség és a gondosan kiválasztott, folyamatosan ellenőrzött partnerhálózat a vállalatok megbízható partnerévé teszik.

www.fleeteurope.com, www.arval.hu

Előző

Kapribogyó - az ehető virág

Következő

New car sales climb, App for damage claims, New VAT on car rental, Safest cars in 2018