0
Shares
Pinterest Google+

A nagycsaládos autótámogatás is lökést adhat a piacnak

Az erős évkezdés után a februárt is komoly bővüléssel zárta a magyar járműpiac.  Februárban közel 14 ezer új jármű – személyautó, kis- és nagyteherautó, busz és motor – kelt el a magyar piacon – közölte a Datahouse. Ez 13 százalékos emelkedésnek felel meg 2018 februárjához képest és meghaladja a januári 9,5 százalékos bővülést. Az év első két hónapját több mint 26 ezer darabos eladással zárta a piac, ez pedig 11 százalékos többletet jelent éves összevetésben. A személyautókból 11 227 darabot adtak el a kereskedők februárban, ami 13 százalékos bővülésnek felel meg. Január-februárban pedig közel 21 ezer autót vittek el a szalonokból, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A lízing továbbra is nagyon lényeges szerepet tölt be a jármű-, azon belül is az autópiacon. Míg tavaly az alacsony kamatkörnyezet és a nettó jövedelmek emelkedése, valamint a válság utáni években elmaradt autóvásárlások pótlása miatt elsősorban a magánszemélyek vásároltak több személygépkocsit és vettek igénybe a korábbiaknál nagyobb arányban lízingkonstrukciókat, addig az idei év első két hónapjában a céges vásárlások és lízingek nőttek erősebben.  A Magyar Lízingszövetség szerint 10-ből 4 autó a lízingcégek segítségével kerül a vásárlókhoz, ennek mintegy negyede flottafinanszírozás keretében. Az idén várhatóan további növekedés lesz a személyautó- és a haszongépjárműpiacon egyaránt. Lökést adhat a piacnak, azon belül is a 7 személyes új autók eladásainak az elmúlt hetekben ismertetett kormányzati intézkedés, amelynek eredményeként júliustól a 3 gyermekes családok 2,5 millió forintos támogatást kaphatnak az új családi autó megvásárlásához.
www.lizingszovetség.hu

Toyota Suzuki tandem – közös gyártás és fejlesztés

Az elmúlt két évtizedben immár több mint 13 millió környezetbarát hibrid elektromos autót értékesítő Toyota egyik közismert erőssége az autók hajtásának villamosítása. Egyetlen más autógyártó sem rendelkezik a Toyotához fogható tapasztalattal a részben vagy teljesen elektromos hajtások fejlesztése terén. (A Toyota és prémium márkája, a Lexus együttesen a világ hibrid elektromos értékesítéseinek több mint felét, a részben vagy teljesen elektromos értékesítéseknek több, mint 40%-át adja.) A Suzuki ugyanakkor hatalmas tapasztalattal bír a kompakt járművek fejlesztése és technológiája terén. A két japán márka ezekből az erősségekből szeretne kölcsönös előnyöket kovácsolni. A terveik közt szerepel az elektromos hajtású autók közös gyártása és széles körű elterjesztése. A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota, és a kisautó szegmensben a világ egyik legjobbjának számító Suzuki bejelentették, hogy korábbi megállapodásuknak megfelelően kidolgozták az új területeken való konkrét együttműködés lehetőségeit. A két vállalat 2017. február 6-án írt alá szándéknyilatkozatot az üzleti partnerkapcsolatról, és azóta meg is állapodtak bizonyos közös tervekről. Az üzleti együttműködés új területei közül kiemelkedik a Toyota Hibrid System (THS) beszállítása a Suzuki számára globális szinten, a hibrid járművek (HEV-ek) széles elterjesztése Indiában a HEV-rendszerek, motorok, és akkumulátorok helyi gyártásával, valamint a Toyota Padlólemezeire (RAV4, Corolla Wagon) épülő két új elektromos jármű OEM-beszállítása a Suzuki számára Európában. A Suzuki erősségeire alapozott együttműködési területek pedig az alábbiak: a Suzuki padlólemezeire (Ciaz és Ertiga) épülő két kompakt autó OEM- beszállítása a Toyota számára Indiában, továbbá a Toyota átveszi a kompakt járművekhez újonnan kifejlesztett Suzuki motorokat. Ezek a motorok a Toyota Motor Manufacturing Poland üzemben készülnek. A harmadik elem az Indiában gyártott Suzuki-modellek (Baleno, Vitara Brezza, Ciaz, Ertiga) OEM-beszállítása a Toyota számára az afrikai piacon. Együttműködésben állapodtak meg a technológiai fejlesztésben is egyesítve a két vállalat erősségeit e területen és elsősorban Indiában. A tervek között szerepel a Suzuki indiai járműfejlesztési tapasztalataira alapozva egy C-szegmensű Toyota MPV közös fejlesztése és OEM-beszállítása a Suzuki számára. A Suzuki által kifejlesztett Vitara Brezza kompakt SUV gyártása a Toyota Kirloskar Motor Pvt. Ltd. (TKM) üzemében 2022-től. Miközben a Toyota és a Suzuki továbbra is versenytársként tekint egymásra, a két vállalat fontolóra veszi a további együttműködés lehetőségeit a fenntartható mobilitási társadalom megvalósítása érdekében. A járművek villamosítása terén a hibrid technológia számos piacon rendkívül fontos szerepet játszik. E technológia széles körű elfogadása és elterjedése szükséges ahhoz, hogy az elektromos hajtású autók valóban hasznosak lehessenek a Föld számára. Új megállapodásunktól a hibrid technológia még szélesebb körű használatát várjuk, nemcsak Indiában és Európában, hanem az egész világon – fogalmazott az együttműködés kapcsán Akio Toyoda, a Toyota elnöke. Biztosak vagyunk benne, hogy a Suzukival létrejött üzleti kapcsolat kiterjesztése révén megőrizhetjük és megerősíthetjük versenyképességünket, sikeresen kezelve azt az átalakulási folyamatot, ami évszázadonként csupán egyszer fordul elő az autóiparban. Mindkét vállalat erősebbé és versenyképesebbé válik azáltal, hogy egyesítjük erősségeinket, és tanulunk egymástól – tette hozzá. Tavaly májusban, amikor bejelentettük együttműködési szándékunkat, arról beszéltem, hogy globális szintű sikerre törekszünk. Azóta jelentős előrelépéseket láttam ebben az együttműködésben, és örömömre szolgál, hogy ma bejelenthetjük a közös munka újabb állomásait, méghozzá globális szinten, beleértve Európát és Indiát is – kommentálta a bejelentést Osamu Suzuki, Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. Nagyra értékeljük a Toyota ajánlatát, hogy használhatjuk a márka hibrid technológiáját – emelte ki.
forrás: www.toyota.com

Nyugat-Európában a legtöbben ma is autóval járnak munkába

A francia Nemzeti Statisztikai és Gazdaságkutató Intézet (INSEE) egy nemrég közölt felmérése megerősítette, hogy Franciaországban az alkalmazottak többsége továbbra is gépkocsival (saját vagy céges autóval) jut el munkahelyére és onnan haza. Korábban számos más európai országban hasonló eredményre jutottak a felmérést készítők. Az új INSEE-tanulmány szerint Franciaországban 23,2 millió alkalmazott van. Minden tíz alkalmazottból legalább hét autóval közlekedik a munkahelyére, kivéve a francia fővárost, Párizst, és a francia nagyvárost, Lyon-t, ahol a tömegközlekedés sokkal elterjedtebb, beleértve e két metropolis közvetlen környékét is. Francia földön átlagosan a munkavállalók csak 16 %-a utazik tömegközlekedéssel a munkahelyére, 7 százalékuk gyalog megy, 4 százalékuk pedig kerékpárt vagy motort használ. A munkavállalók 3 % -a otthonról dolgozik. A felmérés szerint 7, 5 millió alkalmazott, a munkavállalók közel egyharmada ugyanazon a településen: városban, községben, vagy faluban dolgozik, ahol lakik. 51 százalékuk kocsit használ, 18 százalékuk gyalogszerrel megy be a munkahelyére és csak 16 százalékuk veszi igénybe a tömegközlekedést. Azok közül, akik távolabb dolgoznak a lakásuktól kettőből egy 15 kilométernél messzebbre jár munkába, négyből egy viszont már több mint 26 kilométernél többet utazik a munkehelyére. Mi a helyzet Nyugat-Európa más országaiban? Németországban például a Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint 2016-ban a 41,3 millió alkalmazott 68 százaléka gépkocsival járt be a munkahelyére és csak 14 százalékuk használta a tömegközlekedést. Az egyik okként a megkérdezettek azt jelölték meg, hogy a nagyvárosokban igen magasak a megélhetési költségek elsősorban a lakásbérleti díjak miatt, viszont éppen ezekben a térségekben nagy a munkaerőkereslet. Példaként olyan városokat említenek, mint Frankfurt am Main, vagy München, ahol éppen ezért nagyon magas a város környéki településekről bejárók száma, Frankfurt am Main esetében 352 ezer, München esetében pedig 365 ezer ember jár be az agglomerációból. Öt alkalmazottból egy (22 %) 30-60 percet utazik csak oda a munkahelyére, 5 százalékuk pedig több mint egy órát utazik csak befelé a munkába. Nagy-Britanniában az adatok nagyon hasonló helyzetet tükröznek. A brit közlekedési minisztérium „Közlekedési statisztikák 2017-ben” című kiadványa szerint az emberek 67 százaléka az autót használja fő közlekedési eszközként, hogy eljusson munkahelyére, 17 százalékuk a közösségi közlekedést veszi igénybe, (10 % vonat, 7 % autóbusz) 10 százalékuk gyalog jár be. Hollandiában a Fleet-Mobility.nl portál szerint az emberek 60 %-a kocsival jár be a munkahelyére, a közösségi közlekedést 15 százalékuk veszi igénybe. Belgium esetében a szövetségi közlekedési és mobilitási szolgálat adatai 2014-re állnak csak rendelkezésre. Eszerint a belgák 65,5 %-a kocsival járt be dolgozni (nem beszámítva a 2,9 % carpoolt használót). 17,8 százalékuk a tömegközlekedést használta (10,9 % vonat, 6,9 %, villamos, busz metro). Gyalog a belgák 2,4 %-a jutott el a munkahelyére, 9,5 százalékuk pedig kerékpárral ment be. Legalábbis 2014-ben ez volt a helyzet.
forrás: www.fleeteurope.com

Előző

Volvo XC60 teszthétvége

Következő

Car remains primary means of commuting in Western Europe