0
Shares
Pinterest Google+

Nagycsaládos autók – több mint 4400 lízingszerződéssel

Több mint 15 ezer nagycsalád vett már autót kormányzati támogatással, közülük több mint 4 ezren lízingszerződéssel. A csaknem egy éve kezdődött program majdnem 28 ezer kérelmet fogadott. Az állami hozzájárulás összege elérte a 35 milliárd forintot, a lízingfinanszírozásoké a 11,5 milliárd forintot, vagyis átlagosan autónként a kormányzati támogatással együtt a csaknem 3 millió forintot – közölte a Magyar Lízingszövetség az MTI-vel.  A lízingszövetség az állam, a lízingcégek és az autópiaci szereplők sikeres együttműködéseként értékelte az adatokat. Thomka Ferenc, a szervezet elnökségi tagja kifejtette, hogy a nagycsaládosok 4841 lízingfinanszírozási kérelméből 4438-at hagytak jóvá a lízingtársaságok. A jóváhagyott kérelmek a következő hetekben jutnak el a szerződéskötésig – tette hozzá.   A legnépszerűbbek a Dacia Lodgy, illetve az Opel Combo, a Skoda Kodiaq, a VW Touran, a Peugeot Rifter, a Citroën Belingo.   A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériumának családpolitikáért felelős helyettes államtitkára is elégedett az eredménnyel. Beneda Attila szerint a program a várakozásoknál is sikeresebb volt az első évben, a 2021-es költségvetés pedig újabb 15 milliárd forinttal járulhat hozzá a nagycsaládosok autóvásárlásához.    A legalább három gyereket nevelő családok tavaly július óta kérhetnek autóvásárlási támogatást. A támogatás összege az autó bruttó vételárának 50 százaléka, de legfeljebb 2,5 millió forint.
www.mti.hu, www.lizingszövetseg.hu

Bővül a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központja

A Continental ADAS üzleti egységéhez tartozó budapesti csapatához 2020. július 1-én csatlakozott a századik munkatárs. A budapesti iroda munkatársai az üzleti egység német vezetőivel július 20-án valós és digitális keretek között is – betartva a koronavírus terjedését gátló előírásokat – együtt ünnepeltek. A Continental ADAS üzletágának képviseletében jelen volt Karl Haupt az üzletág leköszönő vezetője, valamint Frank Petznick, aki 2020. augusztus 1-től írányítja az üzletágat, illetve Annika Ratte-Front, az ADAS World Model Solutions terület vezetője. A Continental technológiai vállalat magyarországi tevékenysége ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett. A Continental 2018. január 30-án jelentette be, hogy önvezetéshez kapcsolódó mobilitási megoldások fejlesztésére Magyarországon, Budapesten létesít fejlesztőközpontot. Az egység az első időszakban a kamera alapú érzékelési megoldások szállításáért lesz felelős. A 2019. február 21-én tartott irodamegnyitón már az üzleti egység szempontjából meghatározó projekteken dolgozó csapatként ünnepelhetett a gépi tanulás szakértőkből, beágyazott algoritmus fejlesztőkből, computer vision szoftvermérnökökből, infrastruktúra mérnökökből, projekt menedzserekből és adat mérnökökből álló közösség. A sikeres építkezést követően és a folyamatos létszámbővítéssel párhuzamosan a budapesti Continental munkatársak már felmutatható sikereket értek el a gépi tanulási módszerek fejlesztésében, alkalmazásában, illetve integrálásában. „Az elmúlt két évben egy olyan szervezetet sikerült kollégáimmal közösen felépítenünk, amely világszínvonalú mesterséges intelligencia megoldásokat képes szállítani ügyfeleinknek és nemzetközi fejlesztői csoportjainknak is. Szeretnék külön köszönetet mondani fejlesztő központunk első vezetőjének, Jens Brüningnek, akinek az irányításával stabil alapokat teremtettünk a csapatunk működéséhez az első két évben. Minden képességünk adott ahhoz, hogy a nemzetközi térben is versenyképes válaszokat adjunk az önvezető autózás kihívásaira Budapestről – értékelt Dr. Lóránd Balázs, a Continental budapesti Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központjának vezetője. A budapesti központban a mesterséges intelligencia fejlesztéséhez szükséges kompetenciák mind megtalálhatóak, továbbá a 100 fős jól képzett és motivált csapat már a tudásnak egy olyan kritikus tömegét képes felmutatni, amely az áttörést jelentő eredmények létrehozásához szükséges. Az új megoldások azonnal beépíthetők a speciálisan felszerelt teszt járművünkbe, hogy szakértőink a valós életben, Budapest utcáin láthassák az új fejlesztések eredményeit.
www.mti.hu. www.autoszektor.hu

Sérülésfigyelő abroncsmonitoring rendszer

A világ első, az abroncssérüléseket valós időben figyelni képes monitoring rendszerét fejleszti a Bridgestone a Microsoft-tal közösen. Az abroncssérülések komoly közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek, mivel a műszaki hibák miatt bekövetkező autóbalesetek mintegy 30%-át okozzák. Az abroncsproblémákat négy fő kategóriába sorolhatjuk: nem megfelelő abroncsnyomás, az abroncs anyagának elöregedése, rendellenes kopás, végül pedig a járdaszigetek, kátyúk és az úton lévő tárgyak által okozott sérülések. Szerencsére ezek többségét napjainkban már megbízhatóan tudjuk kezelni. Az abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPMS) ugyanis 2012 óta minden autóban kötelező tartozék, ami nagyban segíti az autósokat a megfelelő nyomás fenntartásában, a rendszeres szerviz és a gumicsere pedig védelmet nyújtanak a kopás és elöregedés okozta abroncssérülésekkel szemben. Az egyetlen kivétel és biztonsági rés eddig az abroncs sérülése volt, amelyet csak manuális vizsgálattal lehetett megállapítani. Ezek a bármikor bekövetkező sérülések balesetet okozhatnak, ezen kívül pedig a jármű más komponenseire is veszélyt jelentenek, például károsíthatják a felniket és a felfüggesztést, így további veszélyforrást jelentenek. Erre a problémára jelent megoldást a Bridgestone új abroncsfigyelő rendszere, amely valós időben jelzi a gumiabroncsok sérüléseit. A fejlesztés a Microsoft MCVP felhő alapú keretrendszerét használja, amely a gépjárműben alapból megtalálható hardverrel és szenzorokkal együtt gyűjti az adatokat, az abroncs felületét és a karkaszt érintő eseményeket pedig algoritmusok segítségével figyeli. A vezető tehát azonnal értesül a veszélyről, és megteheti a szükséges intézkedéseket. Más, hasonló rendszereknél kiegészítő hardvert kell a gépjárműbe szerelni. Az abroncs sérüléseit figyelő rendszer sokrétűen alkalmazható, ugyanis nem csak azzal kapcsolatban rendelkezik adatokkal, hogy mikor történt az abroncssérülés, de arra vonatkozóan is, hogy hol. Ezáltal tágabb betekintést biztosít az útviszonyokba és a környező infrastruktúrába, ez pedig felhasználható arra, hogy a közútkezelőt tájékoztassuk a kátyúk kialakulásáról és azok helyéről. A jövő önvezető autói szintén haszonélvezői lehetnek a rendszernek. ezek a járművek ugyanis megosztják a veszélyekkel kapcsolatos információkat a közelben haladó többi autóval és a felhőben lévő adattárakkal. A Bridgestone új abroncsfigyelő rendszere minden olyan járműpark és eredeti alkatrész beszállító (OEM) számára rendelkezése áll, amely MCVP-t használ. A Microsofttal létrehozott partnerség azt is lehetővé teszi a Bridgestone számára, hogy továbbfejlessze ezt a megoldást, és minden fontos flotta és OEM partner követelményeit teljesítse. Az MCVP egyetlen következetes, felhő alapú, horizontális felületet biztosít olyan digitális lehetőségekkel, amelyekre rá lehet építeni az ügyfélközeli megoldásokat.
forrás: www.autoszektor.hu, www.continental.com.

Nagyobb a kereslet az elektromos autókra a dízeleknél Németországban

Az új környezetvédelmi bónusz hatással van a német autóvásárlókra. 2020 júliusában a Meinauto.de oldalon a keresések egyharmadát az elektromos és a plug-in hibrid járművek tették ki. Ez pedig azt jelenti, hogy ez a szegmens megelőzte a dízeleket. Az elektromos autókon belül a kisméretű és az SUV szegmens járműveié a vezető szerep, és mind közül a VW e-up! a legnépszerűbb modell. A környezetvédelmi bónusz júniusi bevezetésével az elektromos járművek iránti kereslet ugrászszerűen nőtt. „Annak ellenére, hogy a magas keresletet a kormány környezetvédelmi bónuszának köszönhető, látszik, hogy az ügyfelek hajlandóak elektromos autóra váltani” – mondta Marco Steinfatt, a Meinauto.de ügyvezető igazgatója. Ez mélyreható változást jelent az autóiparban. Az elektromos járművek hosszú távú sikerének feltétele továbbra is a hatótávolság növelése, illetve töltőhálózatok nem csak a nagyvárosokban, hanem a vidéki területeken való bővítése – tette hozzá. Ezenkívül az elektromos járműveknek hosszú távon megfizethetőknek kell lenniük. Míg 2019-ben a Meinauto.de ügyfelek nyolc százaléka keresett elektromos autót, addig ebben az évben már 19 százalékra emelkedett ez a szám. Már a környezetvédelmi bónusz bevezetése előtt is 15 százalékra nőtt a kereslet. A támogatás júniusi kezdetével 26, majd júliusban már 33 százalékot tett ki ez az arány. Ezzel ellentétben a benzines járművek iránti kereslet a májusi 62 százalékról, 50 százalékre esett vissza júliusban, a dízeleknél pedig 24 százalékról 17 százalékra csökkent – írja az Automobilwoche. Érdekesség, hogy a tíz legnépszerűbb elektromos modell között kisebbségben vannak a német autók, bár a legnépszerűbb három modell közül kettő is német. A legkedveltebb elektromos és plug-in hibrid jármű a Meinauto.de adatai alapján az idei év januártól júliusig tartó időszakban a VW e-Up, második a Renault Zoe, míg harmadik a VW e-Golf. A negyedik helyen a BMW i3-as áll, az ötödik pedig a Mini Cooper SE. A lista második felében a Smart EQ ForTwo, a Hyundai Kona Elektro, a Ford Kuga plug-in hibrid változata, az elektromos Skoda Citigo és a Mitsubishi Outlander plug-in hibridje található.
forrás: www.meinauto.de, www.automobilwoche.de, www.autopro.hu

Lassan magára talál a brit autókereskedelem

A hetedik hónapban összesen 174.887 autót adtak el a szigetországban, 11,3 százalékkal többet, mint 2019-ben ugyanekkor. A kedvező eredmény több dolognak köszönhető. Június 1-én Angliában, június 22-én Walesben, június 29-én pedig Skóciában is újra kinyithattak a autókereskedések, amivel február óta július volt az első olyan hónap, mikor a kereskedések végig nyitva lehettek, lehetővé téve a járvány idején elhalasztott vásárlások lebonyolítását. Továbbá a tíz legnépszerűbb márkából nyolc kedvező finanszírozási lehetőségeket kínált ügyfeleinek, csökkentve a gazdasági bizonytalanságból eredő kockázatérzetet. Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója szerint a júliusi adatok reménykeltőek, mindazonáltal a kereslet még törékeny a járvány esetleges kiújulása miatt, és csak szeptember végére fog kiderülni, hogy egy tartós növekedési trendről van-e szó. Az év teljes eddigi részében 828.389 jármű kelt el, ami 41,9 százalékkal marad el a 2019 azonos időszakában eladott 1.426.443 darabtól. A dízeles és benzinüzemű modellek aránya sorrendben 17,8 és 59,6 százalék volt, szemben az előző évi 26,5 és 64,7 százalékkal. Ezzel szemben a plug-in hibridek piaci részesedése 1,2-ről 3,3 százalékra, az akkumulátoros elektromosaké, pedig 1 százalékról 4,7 százalékra emelkedett. Az elektromos autókból – az üzemanyagcellásokat nem számítva – az idei évben 186.589 fogyott az eladások 22,5 százalékát kitéve, míg egy évvel korábban az arányuk csupán 8,7 százalék volt, 124.623 értékesítéssel. Az egész 2020-as évben az SMMT legújabb prognózisa szerint 30 százalékkal fognak kevesebb autót értékesíteni, mint 2019-ben. Az Egyesült Királyság autóiparában eddig 13 ezren vesztették el állásukat a járvány miatt, és valószínűleg még többen fognak utcára kerülni a szektor előtt álló olyan kihívások nyomán, mint a brexit vagy a technológiai átállás.
www.mti.hu, www.autopro.hu

Nem viszik az új autókat a csehek

A cseh autóipari szövetség közlése szerint az első hét hónapban 114.799 új gépkocsit adtak el, ami éves összehasonlításban 23,6 százalékos csökkenés. Bár a visszaesés jelentős, az utóbbi hónapokban a piac folyamatos élénkülése tapasztalható – mutatott rá a szövetség. A piacvezető továbbra is a hazai Škoda márka az eladott személyautók 38,5 százalékával. A második helyen jelentősen alacsonyabb számokkal a dél-koreai Hyundai, a harmadikon a német Volkswagen áll. A negyedik a román Dacia, míg az ötödik a japán Toyota márka. Míg Škodából mintegy 40 ezer darab kelt el, Hyundai-ból valamivel több mint kilencezer, Volkswagenből pedig 9 ezernél kicsit kevesebb. A Dacia és a Toyota eladásai 5 ezer körül alakultak a január-júliusi időszakban. Az új személygépkocsi beszerzések 73 százalékát a céges vásárlások teszik ki, a többit magánszemélyek vették meg. A legkeresettebb modell a Škoda Octavia volt. Ebből a közép-kategóriás modellből 12.304 kelt el. Az összes többi modellből tízezernél kevesebbet értékesítettek. A teherautókból 40 százalékkal adtak el kevesebbet, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az autóbuszok eladása 12 százalékkal, a motorkerékpároké pedig 4,3 százalékkal emelkedett.
www.mti.hu

Előző

Csodaszer a fűszerek között

Következő

Kecskeméti Mercedes-gyár,Toyota termelése, csökkent a PSA bevétele, európai gumiabroncs-eladás, Tesla