0
Shares
Pinterest Google+

Főként a Lada Nivákat és néhány Volkswagen Transportert váltanak az összkerékhajtású pick-up kisteherautók, amelyek januártól a külterületi járásokban teljesítenek szolgálatot. A korábban használt autók már lefutották a kilométereik javát, műszaki megbízhatóságuk nagymértékben csökkent, üzemben tartásuk jelentős költséggel járt.
Azok a kézbesítők, akik megkapták a 45 újonnan vásárolt autót, mielőtt a volán mögé pattanhattak volna, egy elméleti és egy gyakorlati képzésen vettek részt decemberben a Groupama mogyoródi vezetéstechnikai tanpályáján. Az oktatásra azért volt szükség, mert ezek az autók műszaki adottságaikat tekintve jelentősen eltérnek a korábban használt járművektől, így a vezetésük gyakorlást és ismeretet igényel. Mindezek mellett természetesen igazi terepjárók is, amelyek postai kézbesítési feladatokra is kiválóan alkalmasak. Mivel igénybevételükből fakadóan sokszor állnak meg, indulnak el, akár hideg motorral, a járművek megfelelő kezelése jelentősen növelheti az élattartamot, csökkentheti a meghibásodások kockázatát. Első hallásra talán idegenül cseng a Mahindra név, ám azok számára, akik kicsit jártasabbak az összkerekesek világában, nem ismeretlen az indiai márka.

A képzésen részt vevő 55, főként a támpontos kézbesítési feladatokat ellátó postás a tanpálya több speciális részén is kipróbálhatta a járműveket. Felváltva vehettek részt csúszós pályán és igazi offroad terepeken, így nemcsak saját szemükkel láthatták, mire képes az autó, de a szakképzett oktatóknak köszönhetően biztonságos körülmények között ők maguk is vezethették azokat, így ismerkedhettek a kocsi képességeivel, a terepszöggel, az oldaldőléssel egyaránt.
A kézbesítők, nők és férfiak egyaránt örültek az oktatásnak, hiszen ezek a Mahindrák összetettebb és bonyolultabb feladatok végrehajtására alkalmasak, különösen a korábban használt autókkal összehasonlítva. Fontos volt nemcsak átbeszélni, de ki is próbálni az elektronikusan kapcsolható összkerékhajtást, a felezőt, valamint az önzáró hátsó differenciál előnyeit.

Azoknak a kézbesítőknek, akik ezekkel az autókkal dolgoznak, nem ismeretlenek a nehéz terepek, a gödrös, bukkanós, sáros vagy éppen homokos talajok, a magasabb bakhátak vagy akár a fél méter mély nyomvályúk. Ezek a Mahindrának nem jelentenek akadályt, hiszen nemcsak a speciális hajtáslánc, hanem a magasra épített karosszéria is segíti a naponta jelentkező terepakadályok leküzdését. Az autó kifejezett előnyei közé sorolható megfelelő méretű rakodótere, így már a méretesebb csomagok kézbesítése is lehetséges, továbbá az, hogy felépítménye merev és zárható, a motor pedig erős, és dízel voltához illően kellően nyomatékos. Az autó vezetőülése is komfortos, a kezelőszerveket postásaink könnyen megszokják.
Az ülések kényelmesek, jól tartanak, a légkondicionáló nagy könnyebbséget jelent majd a nyáron, a rugózás pedig normál körülmények között elég lágy. Ugyan egy kicsit magasabbra kell felmászni, mint egy normál utcai járműben, de éppen ennek köszönhetően aligha akadnak fenn egy-egy magasabb bakháton.

A fotókat készítette: Kovács Olivér

Előző

Lencse: a kiváló húspótló

Következő

Kínai támogatás, Mercedes-Benz, Ford és a K+F, BMW Group, Samsung akku