0
Shares
Pinterest Google+

Trendforduló a magyar lízingpiacon

17_marc_hirek_kep1Folytatódott a bővülés a magyar lízingpiacon 2016-ban. A finanszírozott összeg 518 milliárd forintot tett ki, ami 9 %-os növekedés 2015-höz képest, ami jóval meghaladja a Magyar Lízingszövetség 5 %-os bővüléssel kalkuláló korábbi előrejelzését. A tavalyi 518 milliárd forintos finanszírozott összeg a 2013-hoz képest 63 %-os os növekedésnek felel meg – ismertette a tavalyi eredményeket a Magyar Lízingszövetség. Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke szerint örömteli az is, hogy nőtt a lízingcégek tőkekintlévősége. 2015-höz képest 6 %-kal, 66 milliárd forinttal 1138 milliárd forintra emelkedett. Bár a tavalyi 1138 milliárd forintos érték bőven elmarad a válság előtt 2000 milliárd feletti szintektől, a növekedés egyértelműen trendfordulóra utal – tette hozzá a tavalyi eredményeket értékelve. A múlt évben a járműfinanszírozás volt a lízingpiac motorja, a személyautók finanszírozása 9%-kal bővült, a kis- és nagyteherautóknál még ennél is jelentősebb, 19% volt a növekedés, de a flottapiac is bővült 16%-kal. A termelőeszközöknél 6,5 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg. A Magyar Lízingszövetség szerint a piaci szereplők az idén is növekedésre számítanak. A 2016-os  forgatókönyvhöz hasonlóan a járműfinanszírozás lehet a piac egyik motorja, emellett, ha a teljes gazdaságban megindul a beruházások  növekedése, akkor az eszközfinanszírozásban is bővülés várható. Nyikos Katalin a Lízingszövetség várakozásairól azt mondta, hogy a 2017-ben és 2018-ban a gazdaságba áramló uniós források a gépberuházásoknak, ezen keresztül a gépfinanszírozásnak adhatnak lökést. A Magyar Lízingszövetség arra számít, hogy a finanszírozott összeg az idén is növekedni fog elsősorban az alacsony kamatkörnyezet és a vállalkozások fokozódó eszközfinanszírozási igényei miatt. A lízingcégek egyik legfontosabb célja, hogy univerzális finanszírozók legyenek, azaz nem csak a járművekhez, hanem bármilyen szükséges eszközhöz rugalmas és költséghatékony finanszírozást nyújtsanak.
Forrás: www.lizingszovetseg.hu

A Nokia új platformja növeli a flottakezelés lehetőségeit

17_marc_hirek_kep2A finn telekomunikációs és mobilgyártó cég IoT platformját is alkamassá teszi a flottamendzselés megkönnyítésére amellett, hogy az intelligens városirányítás is bekerül a lehetőségek közé. A Nokia Internet of Things (IoT) platformja az Intelligent Management Platform for All Connected Things néven fut, röviden csak IMPACT-nak nevezik. A platform alkalmas lesz többek között arra, hogy a település parkolóhelyeit, de akár más városi infrastruktúrákat is egy okos rendszerbe foglalja, és intelligensen kezelni is tudja ezeket. Megkönnyítheti a városi közlekedésirányítást, de a flottakezelést is. Az IMPACT egyszerű horizontális platformként gyűjti az adatok, követi, monitorozza az eseményeket, kezeli a készülékeket, eszközöket. A kinyert adatokat elemzi, adat-összefüggéseket tár fel, és további alkalmazásokat tesz lehetővé bármilyen típusú eszközre. Jelenleg a Nokia a világon 1,5 milliárd eszközt működtet távvezérléssel, minden esetben szigorú biztonsági protokollokkal körülbástyázva. Az IMPACT új alkalmazási területei között szerepel többek között számos olyan videoanalitikus alkalmazás, amely automatikusan, valós időben érzékeli az anomáliákat/eltéréseket a járműközlekedésben, balesetek bekövetkeztekor, vagy az illetéktelen behatolások esetében. Az IMPACT közreműködik az okos parkolást segítő rendszerekben lehetővé téve a rendelkezésre álló üres helyek jobb kihasználását, de valós időben figyelmezteti a vezetőt a parkoló automatára, és egyszerűsíti a díjfizetést is. A gépjárművek esetében megkönnyíti a javítások előrejelzését, növeli az üzemanyagfelhasználás hatékonyságát és optimalizálja az ellátási láncot. Az alkalmazásokban a gépkocsi által szolgáltatott adatokon (pl: üzemanyag aktuális szintje, sebessége, vagy a GPS adatok) alapuló korlátos megoldásokat is használnak. Az IMPACT legújabb, naprakész verziója 2017. második negyedévétől már elérhető lesz.
Forrás:www.fleeteurope.com

A dél-afrikai Bidvest első kulcsnélküli applikációja

17_marc_hirek_kep3A Bidvest, egy autóbérléssel foglalkozó dél-afrikai cég felavatta első olyan autóflottáját, amelynek kocsijai kulcs nélkül indíthatók. A SnapDrive okostelefonos alkalmazás bevezetése lehetővé teszi a felhasználónak, esetünkben a gépkocsi bérlőjének, hogy először is lokalizálja a gépkocsit a jármű beépített GPS rendszerének segítségével, majd ki is nyithassa a járművet, valamint képes legyen elindítani is anélkül, hogy ehhez igazi kulcsra lenne szüksége. A Bidvest vezetői szerint a SnapDrive alkalmazás révén ügyfeleiknek nem kell sorba állni az irodában, a repülőről leszállva késlekedés nélkül átülhetnek a bérelt autóba, amivel jelentős időt takaríthatnak meg. „A jövő a mobiloké. Alkalmazásukkal gyorsabb, egyszerűbb és könnyebb mind az ügyfeleknek, mind az alkalmazottainknak. Mobiltelefonjaink megváltoztatják az életünket, egészen új dolgokat tesznek lehetővé, és olyan új piaci területeket nyitnak meg, ahova fogyasztóink is azt akarják, hogy kövessük őket. Úgy döntöttünk, hogy szolgáltatásainkkal mi is követjük a jövő útját, hogy okosabban, egyszerűbben, és könyebben nyújthassuk mindezt” – mondta Paulette McGhee, a Bidvest Car Rental vezérigazgatója.
Forrás: www.globalfleet.com, www.businessTech.com

Új vezető a LeasePlan USA élén

17_marc_hirek_kep52017. február végétől új elnök vezér-igazgatója van a LeasePlan USA-nak, Jeffrey Schlesinger személyében. Az új eknök Mike Pitcher örökébe lép, aki 2008 óta irányította a céget, és aki a múlt év végén távozott posztjáról. Jeffrey Schlesinger húsz éven át dolgozott a GE Capitalnál, ahol fontos vezetői posztokat töltött be. 2008-2015 között az GE Capital első alelnöke volt és egyben a GE Fleet Services ügyvezető igazgatói posztját is betöltötte. Ezen a poszton felelt többek között a társaság tevékenységének stratégiai tervezéséért, kezdeményezéseiért a globális piacon, valamint a cég nemzetközi vegyes vállalataiért. 2005-2007 között a GE Capital Water & Technology ügyvezető igazgatója, 1996-2005 között pedig a GE Capital Markets Group vezérigazgatója volt. Karrierjét a pénzügyi szektorban kezdte a Westdeutsche Landesbank Girozentrale-nal, valamint a Chase and CIT Group/Capital Investments-nél. A chicagói egyetem szerzett MBA fokozatot nemzetközi pénzügyekből és statisztikából. Karrierje során jelentős tapasztalatokra tett szert a flottakezelő szektorban a multinacionális cégek hosszú távú flottakezelési stratégiája, a nemzetközi vállalat-összeolvadások és felvásárlások, valamint a vegyes vállalatok és a projektfinanszírozás területén.
Forrás: www.globalfleet.com, www.leaseplan.us.com

A brexit miatt kivárás a jellemző

17_marc_hirek_kep6A brexit miatti bizonytalanság a vállalati gépkocsiknál a rövidebb távú bérlést ösztönzi 2017-ben. Phil Jerome, a Meridian Vehicle Solutions ügyvezető igazgatója szerint az esetleges gazdaság visszaesés lehetősége a rugalmasabb megoldásokat teszi vonzóbbá a flottabérlés területén is. Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépésének, a brexitnek a hatásait nagyon nehéz előre jelezni, ezért a gazdaság legtöbb területén a „wait-and see”, a várjunk és meglátjuk, hozzáállás az uralkodó megközelítés 2017-ben. Ez az óvatosság a tőkebefektetésektől egészen az új munkaerő felvételéig minden területen kitapintható. Ezért nyilvánvalóan egy középtávú, kellően rugalmas bérlési ajánlat kedvezőbb a vállalatoknak, amelyek egyelőre ódzkodnak attól, hogy hosszabb távra elkötelezzék magukat. Mindez jó megoldás lehet, ha valakit próbaidőre, vagy határozott idejű munkaszerződéssel vesznek fel, de erre a rövidebb időre is szükségük van vállalati autóra.
Forrás: www.fleeteurope.com

Előző

Kupé a családnak - Renault Megane GrandCoupe

Következő

Önjáró autó, Toyota, Audi TT RS tuning, Peugeot Instinct Concept