0
Shares
Pinterest Google+

Márciusban jelentős visszaesés a járműpiacon

Már a márciust is jelentős visszaeséssel zárta a magyar járműpiac részben a koronavírus járvány miatt. Az autókból, kis- és nagyteherautókból, buszokból, motorokból összesen 14 287 darab kelt el, ez 15 százalékos csökkenésnek felel meg. Az első negyedévben 40 246 darabot adtak el a kereskedők, ez 6,2 százalékos mínusznak felel meg – derül ki a Datahouse adataiból. A személyautók piacán márciusban – éves szinten – 14,3 százalékkal 11 478 darabra süllyedtek az eladások, a kisteherautóknál 7 százalékos volt a visszaesés. Sokkal nagyobb veszteséget könyvelhetett el a buszok és a nagyteherautók piaca, előbbin 87 százalékkal 26-ra, utóbbin 52 százalékkal 224-re csökkent az eladott darabszám. A járvány miatt a kilátások is kiábrándítóak. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint az új személyautók piacán a járványhoz köthető válságintézkedések és a gyárleállások miatt áprilisban és májusban akár 50 százalékos lehet a csökkenés. Esély van arra, hogy talán a második félév valamelyest kompenzálni tudja ezt a drasztikus zuhanást. A járműpiacon várható durva visszaesés a lízingcégeket is érinteni fogja, azaz a finanszírozásban is hanyatlás várható. Ugyanakkor a lízingcégek stabil háttérrel indulnak neki a mostani krízisidőszaknak és megfelelő rutinjuk van a rendkívüli helyzetek kezelésében.

www.lizingszovetseg.hu

A járvány nem kedvez az autóeladásoknak az EU-ban sem

Kevesebb mint a felére csökkent a koronavírus-járvány miatt a forgalomba helyezett új személyautók száma márciusban az Európai Unióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 567 ezer 308 személygépjárművet helyeztek forgalomba márciusban, 55,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Februárban még 7,4 százalékra, januárban pedig 7,5 százalékra rúgott a visszaesés éves összevetésű üteme. A márciusi visszaesés üteme viszont minden eddigi rekordot megdöntött. Abszolút értékben nézve 1990 óta ez volt a legrosszabb márciusi hónap. Az első negyedévben 2 millió 480 ezer 855 új autót adtak át tulajdonosának az unióban, 25,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A járvány terjedését korlátozó szigorú intézkedések keretében március második felében a legtöbb autókereskedő szalon bezárt az EU-ban. Minden uniós országban csökkent márciusban a forgalomba helyezett autók száma, a legnagyobb mértékben, 85,4 százalékkal a járvány által leginkább sújtott Olaszországban. Franciaországban 72,2 százalékkal, Spanyolországban 69,3 százalékkal, Németországban pedig 37,3 százalékkal csökkentek az eladások. Az első negyedévet tekintve Olaszországban 35,5 százalékos, Franciaországban 34,1 százalékos, Spanyolországban 31 százalékos, Németországban pedig 20,3 százalékos volt a csökkenés mértéke. Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (29,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport márciusban több mint 164 ezer személyautót helyezett forgalomba, ami 46,2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-márciusban 19,1 százalékkal 660 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése. Ezen belül az Audi márciusban 46,8 százalékkal kevesebb, 32 ezer 81 új személyautót adott át, míg az első negyedévben 18,8 százalékkal 123 ezer 98-ra csökkent az értékesített autóinak száma. Piaci részesedés szerint sorrendben az autógyártók közül a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) 68,1 százalékkal, a francia Renault 64,7 százalékkal, a Hyundai-csoport 42,5 százalékkal, a BMW-csoport 40,7 százalékkal, a Fiat-Chrysler 76,6 százalékkal, a Toyota 41,2 százalékkal, a Daimler 39,4 százalékkal, a Ford 65,1 százalékkal, a Nissan 60,3 százalékkal, a Volvo 33,2 százalékkal, a Mazda 67,8 százalékkal, a Mitsubishi 52,1 százalékkal, a Jaguar Land Rover csoport 61,3 százalékkal, a Honda pedig 67,5 százalékkal kevesebb új személyautót állított forgalomba márciusban.
forrás: www.mti.hu, www.autoszektor.hu

Óriási veszteség az autógyártóknál

Szakértői becslés szerint több mint százmilliárd dollár bevételkiesést szenvedhetnek el az autógyártók, ha nem tudják újraindítani a termelést április végéig az új koronavírus által okozott járvány miatt Európában és Észak-Amerikában leállított gyáraikban. Ian Henry, az AutoAnalysis nevű, autóipari elemzéseket és előrejelzéseket készítő brit kutató központ tulajdonosa a Financial Times című londoni üzleti napilapnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy számításaik szerint az európai gyártók 2,6 millió autó kiesése miatt 66 milliárd dollárt veszíthetnek, az észak-amerikaiak pedig 2 millió autót, azaz 52 milliárd dollárt bukhatnak el április végéig. Ez a becslés a 2020-ra vonatkozó, eddigi gyártási előrejelzéseken alapul, beleértve az új modellek kibocsátását és a kereslet várható alakulását. Minden nagy európai és észak-amerikai autógyártó felfüggesztette a termelést március folyamán a munkavállalók egészségének védelme, illetve a kereslet zuhanása miatt. Egy sor vállalat pedig el is halasztotta el a termelés újraindítását, amelyet korábban március végére, április elejére tervezett. A japán Nissan, az amerikai gyártók közül pedig a Ford és a General Motors csak annyit közölt, hogy meghatározatlan időre zárva maradnak üzemei. A termelés szüneteltetése Európában minden egyes héten további 8 milliárd dolláros, Észak-Amerikában pedig 7,5 milliárd dolláros kiesést jelent az autógyártók bevételeiben. Ian Henry szerint május előtt nem várható a helyzet normalizálódása, és az is a legkorábbi időpont. Nyugat-Európában márciusban durván kétharmaddal csökkent az új autók értékesítése, az Egyesült Államokban pedig tízéves mélypontra zuhant. Az április pedig ennél is súlyosabb veszteségeket hoz majd a fogyasztók mozgásszabadságának korlátozása, illetve az autószalonok kényszerű bezárása miatt. Jóllehet a szigorú korlátozások feloldása után megugorhat az új autók forgalmazása, az elhalasztott vásárlásoknak valószínűleg csak egy részét realizálják a fogyasztók, mivel a járvány után várható kedvezőtlen gazdasági és a munkanélküliségi helyzet tompítani fogja a keresletet. Kínában a legsúlyosabb pillanatban gyakorlatilag senki nem vett új személyautót, és a rendelkezésre álló legújabb adatok is azt mutatják, hogy a koronavírus-járvány előtti szinthez képest 40 százalékkal alacsonyabb az új autók forgalmazása.
www.hírszerkesztő.hu, www.mti.hu, www.autoszektor.hu

Rövidített munkaidő, csökkentett fizetések

Ahogy a legtöbb vállalat, az autógyártók is igyekeznek rövidebb munkaidőben, csökkentett fizetésért alkalmazni embereiket a járvány időszakában. Ahol ez nem lehetséges, többnyire a fizetés nélküli szabadságot választják a márkák illetékesei. Legutóbb a Volkswagen jelentette be, hogy amerikai gyáraiban kényszerszabadságra küldik alkalmazottjaikat. A Tennessee államban található gyáruk legtöbb dolgozóját fizetés nélküli szabadságra küldték. A németek bejelentése alapján ez legfeljebb négy hétig tarthat. A fizetés megvonása mellett a dolgozók egészségbiztosítását továbbra is fizeti a márka. A németek elmondása szerint elsősorban rövidebb munkaidőben akarták volna alkalmazni a Tennessee-i gyár dolgozóit, de az Egyesült Államok törvényei ezt nem teszik lehetővé, mint Németországban, így nem volt más választásuk. Azt egyelőre nem tisztázták, mi lesz az alkalmazottakkal, amennyiben a gyárak nem indulnak újra négy hét elteltével sem. A Ford is bejelentette, hogy az autó, és motorgyártásuk átmeneti szüneteltetése európai üzemeikben legalább május 4-ig folytatódni fog. Eredetileg még március 19-én jelezte a gyártó, hogy pár hétre leállnak a termeléssel fő európai gyáraikban, ezt március 23-án a brit szigeteken található telephelyek követték. A cég valenciai üzeme azonban egyelőre április 27-ig lesz „kényszerleálláson”. Stuart Rowley, a Ford európai részlegének elnöke, szerint nagyon fontos, hogy az alkalmazottjainkat olyan hitelesen tájékoztassák, amennyire csak lehetséges. Reméljük, hogy a következő hónapban a helyzet javulni fog, a gyáraink újraindítását azonban továbbra is a helyi feltételek, és a kormányzatok útmutatása alapján fogjuk beütemezni – tette hozzá. A Ford termelésének újraindítása elsősorban a járvány következő hetekben való alakulásának, a különböző országokban fennálló korlátozásoknak, a beszállítói kötelezettségeknek és a kereskedői-hálózat újraindításának a függvénye. A cég a munka újrakezdését a megfelelő távolságtartási tanácsoknak, és az egyéb egészségbiztonsági előírásoknak megfelelően fogja végrehajtani a munkások védelme érdekében. A gyártást támogató dolgozók, illetve az átmenetileg távmunkába kényszerült alkalmazottak a jelenlegi munkarend alapján folytatják a munkát. Ugyanakkor a Ford és munkatársai Európa-szerte igyekeznek segíteni a koronavírusjárvány elleni küzdelmet különböző helyi kezdeményezések támogatásával. Ezek az orvosi eszközök (maszkok és lélegeztetőgépek) gyártásától az egészségügyieknek való tábori ágyak beszerzéséig, illetve a rengeteg társadalmi célra kölcsönadott gépjárműig mindent magukban foglalnak.
www.mti.hu, www.autoszektor.hu

A Daimler és a Wolkswagen újraindítja a termelést

A tervek szerint rövidített munkaidővel ugyan, de újraindíthatja a termelést néhány németországi, de egyes külföldi gyáraiban is a Mercedes-Benz mögött álló Daimler, melynek gyáraiban hetek óta teljesen állt a termelés. A Daimler közleménye szerint a termelés április 20-ától, összehangoltan indulhat majd újra a kiválasztott helyszíneken, amelyek a németországi motorgyárak, a sindelfingeni, valamint a brémai Mercedes-Benz gyárak, valamint a kisteherautó-gyárak lesznek. A teherautó, valamint a buszgyártás szintén ekkor indul újra. A Daimler ugyanakkor azt is bejelentette, hogy április 30-ig az alkalmazottjai nagy részénél megtartja a rövidebb munkaidőt. 2020. április 28-tól fokozatosan újraindítja termelését kecskeméti gyárában is a Mercedes. Eleinte a kecskeméti gyár is egyműszakos munkarenddel kezd, majd ezután rugalmasan alakítják a felfutást, így biztosítva a gyors reagálás képességét. A március 20. óta zárva tartó, 4400 embernek munkát adó kecskeméti gyárban az szigorú higiéniai- és védőintézkedéseket vezetnek be. Szigorított egészségvédelmi intézkedések bevezetését követően az Opel Szentgotthárd is készen áll a termelés újraindítására – közölte hétfőn az MTI-vel Kaszás Zoltán a motorgyár sajtószóvivője is. Az újraindulás időpontja függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől, de az újraindulást az üzemi tanács, a szakszervezetek és a munkavédelmi képviselők is támogatják. Az intézkedések közé tartozik többek között a testhőmérséklet önellenőrzése, a védőszemüveg és a napi szinten kiosztott higiéniai maszkok viselése, a biztonságos távolság betartása és ennek jelölése, a munkaállomásokon és a pihenőhelyeken az ajtók nyitva tartása, (kivéve a tűzvédelmi ajtókat) a kilincsek érintésének kiküszöbölése, a szerszámok és munkafelületek fokozott tisztítása, a beérkező alkatrészek “pihentetése”, műszakváltások megfelelő ütemezése a műszakokban dolgozók találkozásának elkerülése miatt. Újra elindult április 14-én a termelés a győri Audi-gyárban is. Az Audi a Volkswagen Konszernnel egyeztetve átfogó intézkedési csomagot dolgozott ki a járvány gyáron belüli terjedésének elkerülésére, igazodva a magyar egészségügyi hatóságok előírásaihoz is. Az óvintézkedések egyik sarkalatos pontja a távolságtartás: azokon a munkahelyeken, ahol a munkavégzést fenn kell tartani, a 1,5 méteres biztonsági távolságot be kell tartani. Valamennyi munkatárs kötelező oktatáson vesz részt, ahol a kibővített óvintézkedésekről kapnak átfogó tájékoztatást. A vállalat megduplázta a dolgozók számára fenntartott szerződéses járatai számát, és folyamatos a buszok fertőtlenítése is. A cél, hogy vírusbiztossá tegyék a gyárat. Valamennyi területünk az üzemorvosok és a munkabiztonság irányításával azon dolgozik, hogy minél előbb elérjük ezt a célt – mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. A Volkswagen konszern március 17-én jelentette be, hogy a járvány miatt legtöbb telephelyén felfüggeszti a termelést. A döntés érintette az ingolstadti, a neckarsulmi és a győri telephelyet is. A Volkswagen csökkentett üzemmódban működő, alkatrészeket gyártó üzemeiben április 14-étől már elindította a termelést, hogy garantálja kínai gyárainak ellátását. A szintén német BMW ugyanakkor április 30-ig tolta ki a termelés leállítását, a Ford európai gyárai pedig május 4-nél biztosan nem indulnak be hamarabb.
www.mti.hu, www.autoszektor.hu

Az esztergomi Suzukiban is készülnek az újraindulásra

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában az eredetileg március 23-tól április 3-ig bejelentett leállást további két héttel meghosszabbította – közölte a vállalat kommunikációs vezetője az MTI-vel. A Magyar Suzuki Zrt. minden munkatársának, aki a vállalat alkalmazásában áll, biztosítja a bérek kifizetését a munkaidő-áthelyezés, otthoni munkavégzés, illetve a fizetett szabadság lehetőségeit vegyesen alkalmazva. A Magyar Suzuki Zrt. azon dolgozik, hogy a jelenlegi helyzetben megteremtse a biztonságos munkavégzés feltételeit. A Suzuki közleménye szerint a cég minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetett be, így az esztergomi gyár készen áll a termelés újraindítására. Eközben folyamatosan elemzik a piacok alakulását, a belföldi és külföldi kormányintézkedéseket, amik kapcsán hetente felülvizsgálják az újraindítás ütemét, amit jelenleg április 27-re terveznek, egyműszakos munkarendben. A szigorúbb intézkedések között biztosítják a megfelelő távolságtartást, valamint a különleges egészségügyi helyzethez igazodó teljes bel- és kültéri higiéniát, de szigorítottak a munkások munkába szállításának menetén, a beléptetési rendszeren, gondoskodtak az egészségügyi védőfelszerelésekről, de az étkeztetésre és a fertőtlenítések gyakoriságára, valamint az otthoni munkavégzés és a külföldi utazások szabályozására is kiterjednek a módosítások.
www.mti.hu, www.suzuki.com

A Toyota is újraindítja francia és lengyel üzemeit

A gazdasági visszaesés minimalizálásához való hozzájárulásként a Toyota új egészségügyi és biztonsági protokollok életbe léptetése mellett fokozatosan újraindítja a termelést franciaországi és lengyelországi üzemeiben. A termelés ugyanakkor egyelőre kis volumenű marad, hogy a dolgozók megszokják az új munkakörnyezetet és előírásokat. Franciaországban az Egészségügyi és Biztonsági Bizottság hozzájárult, hogy a Toyota újraindítsa tevékenységeit a franciaországi Valenciennes üzemben. Az egészségügyi hatóságok ajánlásainak nagyon szigorú betartása hatékonyan egészíti ki azokat a belső módszereket, amelyeket a Toyota a kínai és japán üzemeiben már kialakított. Az üzem egyelőre csak egy műszakban működik majd. Az egyes műszakok dolgozói folyamatosan váltják egymást, hogy maradéktalanul betarthassák az új egészségügyi-biztonsági protokollt. A Toyota bejelentette, hogy fokozatosan újraindítja a termelést a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Valenciennes üzeme mellett a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) Jelcz-Laskowice és Walbrzych üzemeiben. A TMMF gyártja a kompakt Toyota Yarist (amely idén ősszel jelentkezik vadonatúj generációval), amihez a TMMP-nél készülnek a motorok és sebességváltók. A TMMF április 22-től kezdve korlátozott mennyiségben végzi majd a termelést, amit március 17-én függesztettek fel ideiglenesen. A TMMF fokozatosan indítja újra működését, így kezdetben a megszokottnál jóval kisebb volumenben termel majd. Ez az óvatos szemlélet biztosítja a munkavállalók és az egyéb érintett személyek biztonságát és egészségvédelmét, ami első számú prioritás a Toyota számára. Az első két hétben a TMMF az eddigi három helyett csupán egyetlen műszakban fog működni. Magától értetődik, hogy a termelés újraindításának legjobb módja, ha az autógyártó most nem a mennyiségre törekszik, hanem a dolgozók egészségére és a biztonságára összpontosít, és nagy hangsúlyt fektet minden érintett ember oktatására, illetve tudatosságának fokozására. A termelés fokozatos és ellenőrzött felfuttatása lehetővé teszi a tevékenységek megfelelő és zökkenőmentes irányítását, miközben 100 százalékban betarthatók lesznek az egészségügyi előírások. Az egyéni távolságtartás alapvető szabályai mellett – amelynek megfelelően a létesítmények padlóján meghatározott távolságokat jelölnek ki – számos egyéb konkrét egészségvédelmi és biztonsági protokoll szerepel még. A munkatársak egy üdvözlő csomagot kapnak, amiben részletesen ismertetésre kerülnek az egyes létesítményekben bevezetett új egészségügyi előírások. A termelés újrakezdésének első napjától megfelelő mennyiségű személyi arcmaszk és kézfertőtlenítő kerül kiosztásra a dolgozók között az egyéb szükséges személyi védőeszközök (PPE) mellett, ami a munkájuk jellegétől és a munkavégzés körülményeitől függ (pl. kesztyű és arcvédő pajzs). Az eligazítások és az értekezletek rövidebb ideig tartanak és kisebb csoportokban zajlanak, betartva a távolságtartás szabályait. A stratégiai pontokon kézfertőtlenítő tartályokat helyeznek ki. Ahol csak lehetséges, az ajtókat nyitva tartják, ahol ez nem megoldható, ott megoldják, hogy az ajtókat könyökkel lehessen nyitni. Az üzemi étkezde zárva marad. Fokozott mértékben tisztítják a közösségi tereket és azokat a helyiségeket, ahol a dolgozók nagyobb létszámban fordulnak meg.
www.toyota.com, www.toyota.fr

Toyota a koronavírus elleni védekezésben

Nagylelkű felajánlással segíti a koronavírus elleni küzdelmet a magyarországi Toyota Central Europe Kft. – jelentette be Révész Máriusz országgyűlési képviselő, az Önkéntességért és adományokért felelős akciócsoport vezetője. A Toyota és hazai márkakereskedői hálózata 20 autót ajánlott fel használatra a koronavírus járvány elleni védekezési feladatok támogatására. Az akciócsoport vezetője hangsúlyozta, hogy a szakmai szervezetekkel egyeztetve úgy döntöttek a járműveket oda juttatják el, ahol a legnagyobb szükség van azokra, az Országos Mentőszolgálathoz, a kiskunhalasi járványkórházba és a segélyszervezetekhez. A kiskunhalasi létesítmény hat autót kap a dolgozók szolgálatba járására, az akciócsoport tagjaként működő segélyszervezetek pedig nyolc teherautót használhatnak az adományok célba juttatásához. A Toyota értékesítési tevékenységét a járványügyi helyzetre való tekintettel online felületre terelte, és szerviztevékenységét is szigorú fertőzésmegelőzési intézkedések mellett a halaszthatatlan javítási/karbantartási munkálatokra koncentrálja. Az ennek következtében felszabaduló márkakereskedői és importőri tesztautókat ajánlotta fel a védekezéssel kapcsolatos logisztikai feladatok támogatására. Természetes számunkra, hogy felszabaduló teszt autókapacitásainkat felajánljuk a védekezési terhek enyhítésére, így hozzájárulva az első vonalban küzdő egészségügyi dolgozók és karitatív szervezetek munkájának eredményességéhez– nyilatkozta László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. országigazgatója. A több, mint 170 országban jelen lévő Toyota világszerte aktívan támogatja a koronavírus járvány elleni védekezést. a vállalat világszintű elnöke, Akio Toyoda elmondása szerint megerősített vállalati struktúrája révén a vezető szerepet kíván betölteni a COVID-19 járvány után a gazdaság helyreállításában is. Ennek jegyében a Toyota minden tőle telhetőt megtesz, hogy támogassa a járvány elleni harc élvonalában küzdőket, akik megakadályozhatják vagy fékezhetik a COVID-19 vírus további terjedését, hiszen ez most a társadalom elsődleges és legfontosabb feladata. Mindemellett nem hagyható figyelmen kívül az az aggodalom sem, amit a vírus terjedésének a gazdaságra gyakorolt közép- és hosszú távú hatása okoz. Miközben a jelen veszélyhelyzetben a vírus terjedésének visszaszorítására és az egészségügyi szakemberek támogatására törekszik, a Toyota arra is felhívja a figyelmet, hogy a helyzet normalizálódása után fel kell készülni a gazdasági tevékenység helyreállítására. Előre tekintve, szervezeti struktúrájának fejlesztésével – miközben fenntartja a foglalkoztatást –, a vállalat határozott előkészületeket tesz a jövőre nézve, arra törekedve, hogy az autóipar minél előbbi helyreállításának elősegítésével hozzájáruljon a gazdasági fellendüléshez, amely mind Japán, mind pedig a világ többi része számára kulcsfontosságú iparágnak számít. www.mti.hu, www.toyota,hu

Az Európai gumiabroncsgyártók a járvány hatásaira figyelmeztetnek

A globális COVID-19, köznevén koronavírus járvány egyre súlyosabb. A társadalomra és a gazdaságra gyakorolt hatása nem hasonlít semmilyen korábban tapasztalt eseményhez. Az egészségügyi aggodalmak, az ellátási lánc hiányosságai, az alacsony kereslet és a kormányzati intézkedések arra késztették az európai gumiabroncsipar szereplőit, hogy határozott lépéseket tegyenek. Az elmúlt hetekben az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének (ETRMA) számos tagvállalata jelentette be európai gyártóüzemének ideiglenes bezárását. Az ETRMA hazai tagszervezete, a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) adatai szerint a helyzet Magyarországon is hasonló: a tagvállalatok egy része gyártási tevékenysége részleges vagy teljes szüneteltetéséről számolt be. Ám a fent említett tényezők hatása túlmutat az „egyszerű” gyárbezárásokon: olyan K+F létesítményeket és a kiskereskedelmi hálózatokat is érint, amelyek kulcsfontosságúak az iparág jövője szempontjából. A válság kiterjedt gazdasági- és szociális következményei miatt az ETRMA konstruktív párbeszédet sürget a szükséges intézkedésekről és támogatási rendszerekről mind uniós, mind nemzeti szinten. A létesítmények ideiglenes bezárásával az európai gumiabroncs-ipar a nemzetközi, nemzeti és helyi hatóságok ajánlásait követi azzal a határozott céllal, hogy megvédje munkavállalóit, megszakítsa a fertőzési láncot, és segítse a járvány terjedésének megakadályozását. „A fő operatív tevékenységek felfüggesztése kétségkívül súlyos, hosszú távú hatásokkal jár az iparunk számára. Ez az iparág egyik legnagyobb kihívása, amellyel valaha is szembesültünk” – jelentette ki Fazilet Cinaralp, az ETRMA főtitkára, hozzátéve, hogy „jelenleg még nem világos, hogy az európai gumiabroncs-ipar mikor lesz képes folytatni a termelési tevékenységet, illetve, hogy a nemzetközi ellátási lánc mikortól működhet újra”. A válság eddig példa nélküli jellege miatt az európai gumiabroncs-ipar határozott és gyors fellépésre szólít fel olyan szabályozási tervek kidolgozása érdekében, amelyek enyhítik a válság hatását. „A gumiabroncsok nem csak az áruk és az emberek mozgása szempontjából nélkülözhetetlenek, hanem az európai gazdaság szempontjából is. Közvetlenül mintegy 370 ezer munkavállalót foglalkoztatunk Európában- mutatott rá Fazilet Cinaralp. Wolfgang Reitzle, a Continantal felügyelőbizottságának elnöke szerint új stratégiára van szükség a koronavírus válságban, minél előbb újra kell indítani a termelést, mivel a leállás jóvátehetetlen helyzetet teremt a gazdaságban. A Capital című német gazdasági magazinnak adott nyilatkozatában kifejtette: minden újabb hét, amit leállással tölt az ipar, jóvátehetetlen károkat okoz. Sok kis cég tönkre megy, s utólag már nem lehet feltámasztani őket. A nagy cégek is a fenyegetettség állapotában vannak. Mindez sok ember jólétét veszélyezteti. Felejtsük el azt az illúziót, hogy az állam majd megment mindenkit, ezért is kell a leállásnak véget vetni – fogalmazott. A lehetséges újraindítási időpontokat illetően, arról beszélt április 20-tól, de legkésőbb április 27-től a termelésnek el kell indulnia. Wolfgang Reitzle nem érti, hogy miért minden nap csak Spanyolország és Olaszország drámai helyzete van a figyelem középpontjában, s nem Japán. Azoktól kellene tanulnunk, akik hagyták az ipart működni, s még sincsenek nagyobb problémáik – mondta el. Az FB-elnök attól is tart, hogy a koronavírus válság után Kína lesz a nagy nyertes, Európa pedig a nagy vesztes.
www.autoszektor.hu, www.mti.hu

Elindult a Hankook rácalmási gyára

A Hankook Tire rácalmási gyáregysége zökkenőmentesen újraindította a gyártási folyamatokat, hogy az üzleti partnerei folyamatos kiszolgálását a jövőben is biztosítani tudja – közölte a Hankook Tire Magyarország Kft.. Kiemelték: a Hankook számára elsődleges fontosságú a munkavállalók egészsége és biztonsága, ezért a vállalat továbbra is fenntartja az egészségvédelmi rendelkezéseket, mint maszkok biztosítása, szigorított higiénés rendszabályok előírása, rendszeres fertőtlenítés a telephely teljes területén, extra buszjáratok forgalomba állítása és az étkezési rend átalakítása, a munkavállalók megfelelő tájékoztatása és oktatása. Jelezték, hogy a korábban bevezetett megelőző rendelkezések továbbra is érvényben vannak, úgymint a külföldi utazások korlátozása, illetve a szállítmányok beléptetésének szigorú ellenőrzése is. A Hankook március 24-én jelentette be, hogy március 30. és április 7. között az európai és magyarországi koronavírus helyzet, valamint az európai autógyárak többségének bezárása miatt leállítja termelését. A leállást a múlt héten újabb egy héttel meghosszabbították. A Hankook a Dunaújváros melletti Rácalmáson építette fel európai gyárát, több ütemben összesen 885 millió euróból. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését, jelenlegi éves gyártókapacitása 19 millió gumiabroncs. A cég jelenleg már több mint 3300 alkalmazottat foglalkoztat Magyarországon, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára gyárt gumiabroncsokat. A Hankook a 7. legnagyobb abroncsgyártó a világon, 180 országban értékesíti a termékeit és 22 ezer embert foglalkoztat világszerte. A Hankook Tire Magyarország Kft. 2018-ban mintegy 215 milliárd forint nettó árbevétel mellett 50 milliárd forintnyi adózott eredmény realizált.
www.mti.hu. www.hankook.hu, www.autószektor.hu

Előző

Az Antinori család és a Tűzkő Birtok

Következő

Változás küszöbén az autózás jövője, új CHAdeMO csatlakozó