0
Shares
Pinterest Google+

Visszatérnek a magánvásárlók

18_marc_fleet_kepA tavaly februárinál 24,5 százalékkal több, 9967 új személyautót helyeztek forgalomba az előző hónapban Magyarországon. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint a februári eredények alapján egyelőre még nem éri el a piac az előrejelzésből számított havi darabszámot. A trend azonban azt mutatja, hogy a pozitív kilátások a teljes évre reálisak. A magánvásárlók visszatérése foytatódik, immáron meghadja a 40 %-ot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-háromautós céges vásárlások) magánvásárlásnak tekinthetők. A tisztán elektromos hajtású gépkocsik forgalomba helyezése jelentősen, de még kis mennyiség mellett növekszik. A beszerzési max. 1,5 millió Ft támogatás, a töltő infrastruktúra fokozatos kiépülése, és egyéb kedvezmények támogatják a tisztán elektromos autók értékesítésének pozitív trendjét. A kishaszon jármű piac visszaesése megállt és jelentős emelkedést mutatott, azonban az előrejelzés mögött van a második hónap végén. Továbbra is szükségesnek tartják és szorgalmazzák a vegyes használatú kishaszon jármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja. A kishaszon jármű piac trendje is az előre jelzett növekedést támasztja alá. A nagyhaszon járműveknél is folytatódik a piac növekedése, ami nagymértékben függ a nagy szállítmányozók flotta beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától. A piac az előre jelzett növekedés előtt jár. Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk, mivel a magyar buszpark nagyon elöregedett, lecserélésre szorul. Jelenleg a növekedési ráta meghaladja az előre jelzettet.
Forrás: www.mge.hu

Tovább nőtt a globális autópiac

18_marc_fleet_kep2Tavaly először haladta meg a 90 milliót a globálisan eladott új autók száma a tekintélyes autóipari szaklap, a WardsAuto számításai szerint. Az eladások növekedése elsősorban az ázsiai vásárlások bővülésének, és ezen belül is különösen a kínai autóvásárlások növekedésének köszönhető – állapította meg az ágazat vezető amerikai szaklapja. A tavaly globálisan értékesített autók mintegy 25 százaléka Kínában talált vevőre. A növekedéshez hozzájárult az is, hogy tovább bővültek az eladások Nyugat-Európában, miközben olyan vezető feltörekvő országokban, mint például Oroszország és Brazília, újra élénkülni kezdett a kereslet. A tavaly eladott autók száma 2,7 százalékkal volt nagyobb az egy évvel korábbinál. Az eladott autók száma átlagosan 4,1 százalékkal emelkedett 2009 óta, míg ugyanebben az időszakban a Föld lakossága – a Világbank adatai szerint – kisebb ütemben, 1,2 százalékkal nőtt.
Forrás: www.mti.hu, www.wardsAuto.com, www.globalfleet.com

Lengyel e-mobilitási program

18_marc_fleet_kep3Tíz éven belül egymillió elektromos autót szeretnének a lengyel utakon látni a varsói döntéshozók, és jelentősen ösztönöznék a közösségi közlekedésben is az elektromos járművek arányát. A lengyel fejlesztési minisztérium programja meglehetősen ambíciózusnak tűnhet, ha azt nézzük, hogy tavaly mindössze 427 új elektromos autót értékesítettek a 38 milliós országban. Megfigyelők emlékeztetnek, hogy az EU tagországokban 2015-ben összesen 150 ezer új elektromos autót értékesítettek. A lengyel kormányprogram adó- és más kedvezményekkel kívánja a magánembereket és a vállalkozásokat, de az intézményeket is elektromos járművek vásárlására ösztönözni. A lengyel szenátus nemrég hagyta jóvá a villányautó vásárlást ösztönző új e-mobilitási törvényt. A lengyel fejlesztési miniszter sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott a negyedik ipari forradalom hullámait meglovagolva ledolgozható az ország százéves lemaradása. A legnagyobb akadályt az elektromos autók magas ára és a töltő infrastruktúra hiánya jelenti Lengyelországban is. A most jóváhagyott e-mobilitási törvény előírja nagyszámú töltőállomás kiépítését országszerte, de különösen a jelentős tranzitútvonalak mentén. A töltőállomásoknak alkalmasnak kell lenniük az Európában forgalmazott valamennyi elektromos autótípus töltésére. A lengyel energiaügyi minisztérium adatai jelenleg mintegy háromszáz töltőállomás van az ország területén. Egy lengyel szakblogger nemrég arról írt, hogy az elektromos autók alkatrészeinek 90 százalékát gyártják már Lengyelországban. Komoly fejlemény, hogyha az LG Chem valóban épít egy akkumulátorgyárat is Lengyelországban, mint az korábban bejelentették. Céljuk az európai befektetéssel, az európai kontinens piacának ellátása. Az LG-nek már három akkumulátorgyára van. A tervezett lengyelországi lehet ugyanakkor a legnagyobb, amely a tölthető híbrid autók piacára szállít. A lengyelországi e-mobilitásnak mindezek mellett ösztönzést adhat az elektromos autók megosztása, az e-car sharing, amelyre több komoly program is formálódik. Varsóban és Krakkóban egy-egy 200 autóból álló flottát állítanak üzembe, hogy a megosztásos autózást ösztönözzék. Más lengyel nagyvárosban is formálódnak hasonló tervek. A közösségi közlekedésben még kedvezőbbnek tűnnek az elektromos meghajtás terjedésének lehetőségei. Az energiaügyi miniszter azzal számol, hogy az egymillió megcélzott elektromos autó üzeméhez éves szinten 4 terawattórányi energiára lesz szükség, ami az áramkereskedők oldalán 2 milliárd zlotyis árbevételnövekedést vetít előre, az autóbuszgyártók pedig 2,5 milliárd zlotyi évi többleteredményt várhatnak a közösségi közlekedés megújításától.
Forrás: www.fleeteurope.com, www.energiainfo.hu, www.mti.hu

Előző

Hungarian new car market, Global car market, e-mobility program

Következő

Elektromos Volkswagen, és Porsche terepkombi