0
Shares
Pinterest Google+

LeasePlan – hét tévhit az operatív lízingről

Napjainkban a céges autó már nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, sok kisebb cégnél is egyre kedveltebb juttatási forma, de a költségek optimalizálásában is segíthet. Beszerzésére a leginkább kézenfekvő megoldásnak a vásárlás tűnik, amely azonban minden költséget és ügyintézést is figyelembe véve komoly terheket ró a cégre.  Az operatív lízing több szempontból nézve is előnyöket kínál a vásárlással szemben, ugyanakkor hazánkban, sok esetben még kétségek övezik ezt a megállapítást. A tartós bérlet, más néven operatív lízing olyan konstrukció, ahol az autó a bérbeadó tulajdonában van, és a futamidő végén visszakerül a flottakezelő céghez. Mivel a jármű nem marad a bérlőnél, így nem is kell annak teljes árát finanszírozni, csak a használatra eső részét. Legtöbbször nincs szükség önerőre, és a bérleti díj is elszámolható költségként. A flottakezelők ráadásul gondoskodnak a használathoz szükséges összes teendőről, beleértve a szervizelési és gumicsere-szolgáltatásokat is. Egyre többen tekintenek az autókra szolgáltatásként, mégis kevesen ismerik a részleteket, ezért gyakran merül fel bennük az alábbi tévhitek valamelyike. A terület egyik vezető szakértője, a LeasePlan most eloszlatja a tartós bérlettel kapcsolatos hét leggyakoribb tévhitet. 1. Nem a kkv-k igényeire szabták: Sok kis- és középvállalat vezetője véli úgy, hogy az ő igényeinek és pénztárcájának nem felelne meg a tartós bérlet. Ezzel szemben a konstrukció kifejezetten a kkv-ék legfőbb kihívásaira kínál megoldást többek között azzal, hogy a cégek induló költségek nélkül vehetik használatba a járműveket. Azzal pedig, hogy elkerülik az autó megvásárlásával járó nagyobb beruházást, anyagi forrásokat szabadíthatnak fel. Az autó beszerzési árának ÁFÁ-ját is megtakaríthatják, a bérleti díj után járó forgalmi adót pedig, a használat arányában visszaigényelhetik, miközben a költségek tervezhetővé és kiszámíthatóvá válnak. 2. Drága: Sok cégvezető abból indul ki, hogy egy autó megvásárlása egyszerre nagy kiadás, de összességében kisebb ráfordítás, mint az éveken át kifizetett havi bérleti díjak. Ennél a számolási módszernél azonban nem veszik figyelembe a jármű üzemeltetésével járó összegeket.

A tartós bérlet során, csak a tényleges használatra eső finanszírozási és üzemeltetési költségeket kell megfizetni, annak lejárta után a vállalatnak nem kell a későbbi kiadásokkal és a használt autó eladásából származó kockázatokkal számolnia. Hosszú távon is több maradhat a cég kasszájában. 3. Kiszámíthatatlan: Az operatív lízing a legtöbb esetben fix havidíjat jelent a teljes futamidőre. Forintalapú és állandó kamatot garantáló finanszírozásnál az árfolyam- és kamatváltozásból eredő bizonytalanság is kiküszöbölhető. Az ilyen tartós bérleti konstrukcióknál ráadásul a havi díj minden tételt, többek között az adókat, a karbantartási költségeket és a biztosítást is fedezi, az üzemeltetés és a karbantartás kockázatát a flottakezelő viseli. Így valóban jól tervezhető és kiszámítható minden kiadás a teljes futamidő alatt. 4. Bonyolult: Az operatív lízing díjának kiszámolása első ránézésre bonyolultnak tűnhet, hiszen több tételt magában foglal az autó nettó beszerzési értékétől és a várható maradványértéktől kezdve a futamidőn és a tervezett futásteljesítményen át a fix kamatokig, adókig, valamint a karbantartásra fordítandó összegekig. A végeredmény azonban jól érthető és átlátható, ráadásul a flottakezelő, mint az autó tényleges tulajdonosa minden terhet levesz a bérbe vevő válláról, az adók befizetésétől kezdve a gumiabroncs-cserén és egyéb szervízügyintézésen át a biztosítás kezeléséig vagy éppen az esetleges csereautó biztosításáig. A vállalkozásnak így a fő tevékenységére koncentrálhat. 5. Rugalmatlan: Régebben a hosszú távú autóbérlés ugyanolyan elköteleződést jelentett, mint a vásárlás. Sokan még most is úgy vélik, hogy a tartós bérlet nem biztosít elegendő mozgásteret arra, hogy a vállalat reagálhasson az új igényekre és a mobilitás változásaira. A technológia és a szabályozás gyors fejlődésének köszönhetően azonban ma már számos új lehetőség áll rendelkezésre. A márkafüggetlen flottakezelők kínálatán keresztül bármely gyártó bármelyik modellje igénybe vehető, és az általánosan jellemző három- vagy ötéves futamidő mellett már akár egyhónapos időtartamra szóló bérleti szerződéseket is lehet kötni. Ez alatt a cégek eldönthetik, megfelel-e az adott jármű az igényeiknek. 6. Kockázatos: Sok kkv azért is tart a hosszú távú autóbérléstől, mert például, mi történik, ha nem megfelelő a szerződés, ha az apró betűs részek meglepetéseket tartogatnak? Ki segít, ha bonyolult könyvelési problémák merülnek fel? Mi a teendő, ha a flottakezelő mégsem intézi a váratlan költségeket? Egy megfelelően kiválasztott, szakértő partnerrel azonban nem merülhetnek fel ilyen problémák. Hosszú távú autóbérlés esetén a kockázatokat a bérbe adó cég viseli. A vállalkozást így nem érintik a költségtényezők változásai. 7. A saját autó az igazi: Egyesek úgy vélik, a bérelt autó egyszerűen nem biztosíthat ugyanolyan élményt, mint egy saját. A flottakezelőknél azonban arra is lehetőség nyílik, hogy a bérleti szerződés lejártakor a cég versenyképes áron megvásárolja az autót, ha valamiért nem szeretne megválni tőle. A legtöbben viszont nem élnek ezzel a lehetőséggel, hiszen pont azt a szabadságot élvezik, hogy mindig a leginkább megfelelő járművet használhatják, és igény szerint gond nélkül válthatnak akár magasabb kategóriájú és felszereltségű autóra úgy, hogy a váltás költsége beépül az új kocsi bérleti díjába.
forrás: www.leaseplan.com

A flottapiacot is átrajzolhatja az új Toyota Auris

A 2018-as Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a harmadik generációs Toyota Auris. Az európai szinten már most 45%-ban öntöltő hibrid elektromos változatban értékesített modell az eddiginél is dinamikusabb formatervvel debütál. Egyben a Toyota kettős hibrid-stratégiáját útjára indító, vadonatúj, kétliteres full hibrid hajtáslánccal lép színre. Az új hibrid hajtáslánc, és az, hogy a Toyota a C-HR-hez hasonlóan új Aurishoz sem kínál már dízelhajtást, alapjaiban rajzolhatja át a dízelektől tömegesen elforduló flották piacát.

A környezetbarát hibrid elektromos modelljeire nagy hagsúlyt fektető Toyota mindig is büszke volt arra, hogy hallgat ügyfeleire, és reagál a tőlük kapott visszajelzésre. A hibrid technológia legjelentősebb gyártójaként eltöltött húsz év, illetve közel 12 millió eladott hibrid gépkocsi (ebből több mint 1,5 millió Európában) után a vállalat úgy döntött, hogy új irányban fejleszti tovább hibrid autóit. Ezzel a lépéssel igyekszik még vonzóbb tenni azokat az ügyfelek új csoportja számára. A Toyota mostantól kétféle hibrid hajtáslánccal gyártja legfontosabb modelljeit. Az egyik, a hibrid technológia hagyományos értékeit – az alacsony üzemanyagfogyasztást és komfortos, pihentető utazást – támogatja, míg a másik, ugyanezen erényeket fokozott motorteljesítménnyel és menetdinamikai képességekkel egészíti ki. Mindez, megadhatja az utolsó lökést ahhoz, hogy a súlyosan környezetszennyező dízel hajtástól már eddig is tömegével elforduló flottavásárlók maradéka is a külső töltést nem igénylő, praktikusan használható, környezetbarát és alacsony fenntartási költségeket kínáló hibrid elektromos hajtást válassza. A 2010-es, első generációs Auris volt a Toyota európai kínálatának első olyan nagy darabszámban gyártott, kulcsfontosságú modellje, amely a hibrid elektromos hajtástechnológia előnyeit élvezhette, most pedig elsőként kínálja fel a lehetőséget, hogy a vevők kétféle hibrid elektromos hajtáslánc közül válasszanak.
forrás: www.toyota-ce.com

A Waze elérhető lesz minden Fordban

A Ford a február végi barcelonai Mobil Világkongresszuson jelentette be, hogy a népszerű navigációs és közlekedési alkalmazás, a Waze 2018 áprilisától világszerte elérhető a Ford-autótulajdonosok számára. Több mint 100 millió aktív felhasználójával a Waze a világ legnagyobb közösségi közlekedési és navigációs alkalmazása. A CES szakkiállításon a Ford már bejelentette, hogy az Apple iPhone-tulajdonosok ezen túl az autó nagyméretű központi képernyőjén is megjeleníthetik a telefonjukon futó Waze alkalmazást. “Tisztában vagyunk vele, hogy az emberek nagyon sokféle navigációs alkalmazást használnak arra, hogy biztonságosan és hatékonyan közlekedhessenek, ezért több partnerrel is szorosan együttműködünk, hogy ezt biztosíthassuk számukra,” nyilatkozta Don Butler, a Ford kommunikáló járművekért és kapcsolódó szolgáltatásokért felelős igazgatója. „A SYNC 3 AppLink platform segítségével az autósok biztonságosan és problémamentesen kezelhetik kedvenc alkalmazásaikat, miközben kezüket a kormányon, szemüket pedig az úton tartják.”A Ford SYNC AppLink lehetővé teszi, hogy az autósok a jármű saját érintőképernyőjén keresztül, hangutasításokkal és a kormánykerékre szerelt kezelőszervekkel használják a támogatott alkalmazásokat.

Az AppLink számítástechnikai hátterét a SmartDeviceLink (SDL) nyílt forráskódú szoftver biztosítja, amit több autógyártó is alkalmaz. Az SDL közös interfészt biztosít az alkalmazások és a járművek között.“ A Ford azt is Barcelonában jelentette be, hogy az autósok hamarosan az igény szerinti zenelejátszást kínáló Acast podcast-alkalmazást is használhatják. Ez a szolgáltatás egy intelligens programmal elemzi a napi autózások időtartamát, és az utazás hosszához illő lejátszási listákat ajánl. Az Acast volt a Ford 2017-es “Make it Driveable” című párizsi AppLink-versenyének egyik győztese; erre a megmérettetésre a vállalat olyan startupokat hívott meg, amelyek az utazást kellemesebbé varázsoló ötletek fejlesztésén dolgoztak. A Ford megerősítette, hogy az AppLink rendszerhez hamarosan további alkalmazások is elérhetők lesznek: a BPme: BP töltőállomásokat keres, és az üzemanyag árát az autóban ülve is ki lehet vele fizetni, a Cisco WebEx: a hangvezérléssel működő app segítségével a felhasználók menet közben is biztonságosan tarthatnak webkonferenciát. forrás: www.ford.hu

Trump az uniós autóimportot is vámokkal fenyegeti

18_marc_hirek_kep5Az USA és a világ többi része közötti kereskedelmi háború egyelőre csak a szavak szintjén folyik, de nem kizárt az Egyesült Államokba irányuló európai autóimport vámtarifáinak kedvezőtlen változása sem. Az egész világot hidegzuhanyként érte egy esetleges kereskedelmi háború lehetősége azt követően, hogy Donald Trump twitter üzenetben közölte szándékát, hogy amerikai nemzetbiztonsági érdekekre hivatkozva az amerikai acélimportra 25, az alumíniuméra pedig 10 százalékos védővámot vetne ki. Az amerikai elnök a napokban már alá is írta a döntést tartalmazó dokumentumot. Donald Trump leszögezte, hogy az Egyesült Államokban gyártott termékeket nem érintik a vámok, s egyúttal arra ösztökélte a külföldi cégeket, hogy építsenek gyárakat az Egyesült Államokban. Hozzátette: Washington nyitott arra, hogy – Kanada és Mexikó mellett – további országoknak is egyedi vámmentességet adjon, de hozzátette, hogy csak azokról az országokról lehet szó, amelyek „korrektek” az Egyesült Államokkal kereskedelmi téren is. A vámtarifák az aláírást követő 15 nap múlva lépnek életbe, Kanadára és Mexikóra nem vonatkoznak. Az Európai Unió és Japán szerint aggasztó az Egyesült Államok által bevezetett vám, és sürgetik az amerikai felet, hogy vonja ki őket az intézkedés hatálya alól. (Az Európai Unió évente 6 milliárd euró értékben exportál acélt és alumíniumot az Egyesült Államokba.) Az Európai Unió „határozott és arányos” választ fog adni az Egyesült Államok által bejelentett kereskedelmi korlátozásokra – közölte Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke. Juncker szerint az amerikai lépés „kirívó beavatkozást” jelent a hazai termelés védelmében. „Nem fogjuk ölbe tett kézzel nézni, hogy az iparunkat tisztességtelen intézkedésekkel sújtják, amelyek európai munkahelyek ezreit sodorják veszélybe” – közölte. Az Európai Bizottság abban bízik, hogy az EU-ra nem vonatkoznak majd a vámok, de egy kiszivárgott terv szerint akár 2,8 milliárd eurónyi termékre is kivethet vámot válaszul, ha az amerikaiak mégis vámot vetnének ki az unióból származó acélra és alumíniumra. A még nem véglegesített dokumentumon egyebek mellett a mogyoróvaj, az áfonya és a narancslé is szerepel, de vas- és acéláruk, valamint számos olyan ikonikus amerikai termék is rajta van, mint például a Lewis famernadrágok, a Harley Davidson motorok, valamint a bourbon whiskey is. Donald Trump amerikai elnök válaszul a Twitteren az európai autók vámjának emelésével fenyegetett. Trump azt írta, hogyha az EU tovább növeli az amerikai termékekre kivetett, szerinte már így is nagyon nagy vámokat, akkor az Egyesült Államok az európai autókat fogja jobban megvámolni, amelyek szerinte gyakorlatilag ingyen ömlenek az amerikai piacra, miközben az amerikai autókat és más termékeket lehetetlen Európában eladni és így hatalmas a kereskedelem kiegyensúlyozatlansága. Az európai autókra kivetett vám igencsak rosszul érintené a nagy európai autógyártókat, amelyek 2016-ban például egymillió kocsit adtak el az USA-ban. A tengerentúlról érkező hírek kapcsán „aggodalmának” adott hangot Bernhard Mattes, a német autóipari egyesület, a VDA elnöke is. Mattes szerint egy ilyen kereskedelmi konfliktusnak csak vesztesei lennének mindkét oldalon. Az USA és Európa közötti kereskedelmi háborút bármi áron, de el kell kerülni. Nem munkahelyeket teremt, hanem munkahelyeket szüntet meg, és rontja a gazdaság növekedési kilátásait Donald Trump importvámja – fogalmazott Brigitte Zypries, német gazdasági miniszter is. Trump elnök egy olyan játszmába kezdett, amelyet senki sem nyerhet meg. Minél több termékre és minél több vámot vezetünk be, az odavezet, hogy veszélybe kerülnek az elmúlt évtizedekben elért vámcsökkentések, a szabadkereskedelem, és ezzel együtt a prosperitás is. Sürgette az amerikai elnököt, hogy vizsgálja felül vámjavaslatait. Trump továbbra is vérmesen reagálva azt írta a Twitteren, hogy a kereskedelmi háborúk jót hoznak és könnyű őket megnyerni.
forrás: www.globalfleet.com, www.fleeteurope.com, www.mti.hu

Globális flottakonferencia Rómában

18_marc_hirek_kepMegkezdődött a regisztráció a Globális Flottakonferenciára, amelynek ebben az évben az olasz főváros, Róma ad otthont. Május 28-30-a között ide várják a világ legjelentősebb flottakezelő cégeinek képviselőt, a szektor legjobb szakértőit. A konferencia a legjobb alkalom a globális szintű hálózatépítésre, a szektor legújabb kihívásainak és a legjobb gyakorlatoknak a megismerésére. A világ legjelentősebb flottaszakemberei, nemzetközi elismerést kivívott szakértői tanácskoznak olyan kédésekről, mint a világgazdaság fejlődésének hatása a flottakezelése, a sikeres flottakezelés ismérvei és eszközei napjainkban, a flották zöldítése, zéró tolerencia a balesetek területén, a flottakezelést optimalizáló innovatív megoldások, valamint az új mobilitási kezdeményezések globális kezelése. A fenti témák a plenáris üléseken is kifejtésre kerülnek, de megvitatják őket kisebb csoportokban a szekcióüléseken, ahol a flottatulajdonosok interaktív módon véleményt cserélhetnek többek között a feltörekvő piacokon aktív flottamenedzserekkel. Május 30-án külön ülésen vitatják meg a flottakezelés legújabb fejeményeit Latin-Amerikáben, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben.
forrás: www.globalfleet.com, www.fleeteurope.com

Előző

Elektromos Volkswagen, és Porsche terepkombi

Következő

Trump in tariff threat to EU cars, Global Fleet Conference