0
Shares
Pinterest Google+

Százezres álomhatár felett a magyar piac, a lízing is tarol

Az év első hét hónapjában átlépte a 100 ezres szintet a magyar járműpiac. 101 726 darab új jármű (autó, kis- és nagyteherautó, busz, motor) talált gazdára. Ez az előző évi adathoz képest közel 30 százalékos növekedésnek felel meg, 2016 azonos időszakához képest pedig bő 40 százalékos plusz. Továbbra is nagyon tempósan bővül a járműpiac. Ezen belül, a darabszámot tekintve a személyautóké a főszerep. Közel 83 ezer új autó került az utakra, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A kisteherautókból 22 százalékkal többet adtak el, így 12 ezer felett járnak az eladások. A nagyteherautók piaca 23 százalékkal nőtt, azaz közel 4000 darab talált gazdára, a buszokból 390-et vettek, ami 26 százalékos növekedésnek felel meg. A motorok eladása 2000 fölé ugrott, ez pedig 27 százalékos piacbővülést jelent. A Lízingszövetség által a Datahouse adatai alapján készült összeállításból az is kiderül, hogy az év első hét hónapjában eladott új személyautók 30 százalékát lízingkonstrukció segítségével vették meg az ügyfelek. A magánszemélyek vásárlásainál több mint 37 százalékos volt a lízing aránya, a jogi személyek (cégek és állami szervezetek) esetében pedig 23 százalékot tett ki. Fontos, hogy a fenti adatok csak a pénzügyi lízing-konstrukciók arányát mutatják, emellett még viszonylag jelentős, 9-10 százalékos a személyautóknál az operatív lízing (tartós bérlet) szerepe. Összességében elmondható, hogy az új személyautók esetében 10-ből 4 autónál kap szerepet a lízing, tehát 40 százalékos az aránya. Az új kisteherautók esetében 10-ből 4 került lízingelve az új tulajdonosokhoz. Ebben a szegmensben a jogi személyek 37 százalékban, a magánszemélyek több mint 51 százalékban vették igénybe lízingcég segítségét. Az új nagyhaszon járműveknél már masszív fölényben van a lízing, közel 60 százalékos az aránya. A jogi személyek vásárlásainál 57, a magánszemélyeknél több mint 66 százalékos a lízing részesedése. A motorkerékpároknál visszafogottabb a lízingfinanszírozás aránya, 20 százalék alatti a jogi személyeknél és a magánszemélyeknél egyaránt.
forrás: www.lizingszövetseg.hu, www.datahouse.hu

A flottapiac szereti a dízeleket

A személyautók károsanyag-kibocsátása az utóbbi tíz évben jelentősen csökkent, miközben a legyártott autók száma emelkedett – derül ki a Magyar Lízingszövetség legfrissebb összeállításából. A legkorszerűbb dízelmotorokra van és lesz is igény – áll a dokumentumban. A mai dízelek már jóval „tisztábbak” és 71 százalékkal alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk, mint benzines társaiké. A növekvő flottapiacon, ahogy a teljes autópiacon is van jövőjük tehát a dízeleknek. Az elmúlt időszakban hangsúlyos szerepet kapott a személyautók károsanyag-kibocsátása. A gyártók jelentős csökkenést értek el több területen is. Nemzetközi szinten a gépjárműgyártásból származó összes széndioxid-kibocsátás 2008 óta 24 százalékkal csökkent. Az egy autóra jutó szén-dioxid-kibocsátás pedig 30 százalékkal mérséklődött. Szintén kedvező, hogy a járműgyártáshoz kötődő vízfelhasználás 31 százalékkal kisebb. A környezetvédelmi szempontból fontos eredményeket annak ellenére érték el a gyártók, hogy 2008-tól 2017-ig nőtt a legyártott autó száma – derül ki a Magyar Lízingszövetség legfrissebb – részben az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) felmérésein alapuló – összeállításából. Szintén lényeges, hogy az egy autó után keletkezett hulladék mennyisége 14 százalékkal csökkent. Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke szerint több mértékadó felmérés szerint is a legkorszerűbb dízelmotoros autók a károsanyag-kibocsátás terén felveszik a versenyt benzinmotoros társaikkal. A Fleetnews brit flottapiaci szakportál szerint a legújabb dízelmotoros autóknak átlagosan 71 százalékkal kisebb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a benzines társaiknak.” Ráadásul a legújabb dízelek a valós tesztek alapján 18 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a korábbiak. A másik fontos paraméter, a nitrogénoxid-kibocsátás a korszerű dízeleknél kilométerenként 48 milligramm. A legtisztább dízelek már megközelítik a legújabb benzinesekre vonatkozó 36 milligrammos értéket. Összességében, bár a dízelautók iránti kereslet csökkent, a jövőben a visszafogott károsanyag-kibocsátásuk és az alacsony fogyasztásuk miatt újra népszerűbbé válhatnak nemzetközi szinten, így Magyarországon is. Tekse Kálmán kiemelte, hogy a kishaszon járműveknél és személyautóknál a magas futásteljesítmény terén jelenleg még nincs alternatívája a dízelmotoros autóknak. Lízingszövetség alelnöke utalt arra, hogy a régebben gyártott – Euro III-as és Euro IV-es környezetvédelmi besorolású – dízelmotoros járművekkel vannak gondok, ezért ezeknek az importja nem javítja a magyar járműállomány állapotát. A dízelautók a lízingpiacon belül például a flottaszegmensben népszerűek már említett alacsony fogyasztásuk miatt. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint az idei első negyedévben a lízingcégek 18,73 milliárd forintot helyzetek ki, ami 3 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. “A lízingpiac teljes, 16 százalékos növekedésétől elmaradt a flottapiac 3 százalékos növekedése, ám utóbbi szegmens sajátossága a ciklikusság. Egy-egy nagyobb tender jelentősen befolyásolja a flottapiaci számokat” – mondta Tekse Kálmán.  A Magyar Lízingszövetség szakértői szerint összességében a dízelmotoroknak van keresnivalójuk az autópiacon a jövőben is.
forrás: www.lizingszovetseg.hu, www.mti.hu, www.fleeteurope.com

Újabb kedvezmény Németországban az e-autók vásárlására

A német szövetségi kormány nemrég elfogadott terve szerint az adórendszeren keresztül próbálják felgyorsítani a környezetbarát meghajtási technológia terjedését. Az új szabály a magáncélra is használt szolgálati autókra vonatkozik. A vállalati kocsiját munkán kívül is használó munkavállalóknak adózniuk kell, az adóalap az autó listaárának egy százaléka. Ezt 0,5 százalékra csökkentik, ha az autó elektromos vagy hibrid meghajtású. A kedvezmény a 2019. január elseje és 2021. december 31.-e között megvásárolt járművekre érvényes. A német kormány számításai szerint az intézkedés három év alatt 1,96 milliárd euróval (630 milliárd forint) csökkentheti majd az adóbevételt, de lendületet adhat az e-mobilitásnak. A vállalati autók ugyanis a teljes gépkocsiállomány jelentős részét, mintegy 20 százalékát teszik ki. Így évente több tízezerrel nőhet az elektromos vagy hibrid meghajtású kocsik száma, és mivel a vállalati autókat rendszerint néhány év után lecserélik, emelkedhet a környezetbarát meghajtású gyártmányok aránya a használt kocsik piacán. Az intézkedés bírálói kifogásolják, hogy a kedvezmény a hibridekre is vonatkozik, amelyek a hagyományos robbanómotorjuk révén nagy környezeti terhelést jelentenek. Környezetvédő szervezetek szerint ésszerűbb megoldás lenne a dízel üzemanyag árának emelése az adótartalom növelésével, mert a vállalati autók jellemzően dízelüzeműek, és a drágulás az elektromos meghajtású kocsik felé terelheti a cégeket. Az eddigi támogatási rendszerben a teljesen elektromos autók megvásárlásához 4000 eurót, a hálózatról tölthető hibrid kocsik esetében pedig 3000 eurót igényelhetnek a vásárlók. A kedvezmény felét a szövetségi költségvetésből fedezik, másik felét az autógyártók fizetik. A Handelsblatt című üzleti lap júliusi beszámolója szerint, a 2016-ban bevezetett ösztönző rendszerben a támogatásra elkülönített 600 millió eurós költségvetési keretből eddig csupán 78,46 millió eurót folyósítottak. 2018 elején Németországban 46,5 millió autó volt forgalomban, ebből 53 861 az elektromos és 44 419 a hálózatról tölthető hibrid autó. www.mti.hu

Új ügyvezető a Business Lease Hungary élén

A Business Lease Hungary Kft. prémium szintű szolgáltatásaival tűnik ki a magyarországi autólízing piacon. Gyors és személyre szabott megoldást nyújt ügyfelei mobilitási igényeire, legyen szó, hagyományos operatív lízingről vagy egyéb flottakezelési megoldásokról. A cég idei tervei között szerepel az end-to-end partnerség jelentős mértékű erősítése. A kitűzött cél elérése érdekében a társaság új felsővezetővel erősítette meg menedzsmentjét, júniustól Buchta Norbertet nevezte ki ügyvezető igazgatónak. A szakember Vincent van der Meijdentől veszi át a feladatokat, aki 2011-től felelt a cég magyarországi működéséért, és mostantól CEE operációs igazgatóként segíti tovább a Business Lease Group növekedését. Buchta Norbert sokrétű nemzetközi múlttal és több mint 15 éves vezetői tapasztalattal rendelkezik, melyet olyan cégek élén kamatoztatott, mint például a Johnson Controls vagy a Tyco. „Nagyobb hangsúlyt kívánok helyezni a Business Lease egyedi szolgáltatásainak fejlesztésére, kiemelt figyelmet fordítva az összehangolt end-to-end partnerségre. Értem ez alatt a folyamatokat végigkísérő ügyfélközpontú filozófiát, ami a személyre szabott egyedi szolgáltatásokat és innovatív megoldásokat jelent.” – nyilatkozta a Business Lease Hungary Kft. új ügyvezető igazgatója. Buchta Norbert Pozsonyban, a Szlovák Műszaki Egyetemen szerezte diplomáját angolul, csehül és szlovákul beszél. A 40 éves szakember nős, 2 gyermek édesapja. A Business Lease teljes körű operatív lízing és mobilitási megoldások elismert szolgáltatója Hollandiában, Lengyelországban, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban, Romániában és Magyarországon. Az AutoBinck Group 100 %-os tulajdonú leányvállalata, amely forgalmát tekintve a 20. legnagyobb független gépjármű csoport Európában. A Business Lease kimagasló szakértelemmel rendelkezik az operatív lízing és a flottamenedzsment területén. A cég teljes flottája közel 50 ezer autóból áll.
forrás: www.businesslease.com

A BMW csoport Debrecen mellett épít új gyárat

A BMW csoport bővíti gyártóhálózatát Európában, melynek keretében új üzemet létesít Magyarországon, Debrecen mellett. A beruházás értéke 1 milliárd euró, az új üzemben évente akár 150 000 darab jármű gyártására is lesz kapacitás, és több mint 1000 új munkahely jön létre. A gyár helyszínének kiválasztott terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába és már jövőre kezdik a munkaerő toborzását is. A bajor vállalat eddig is jelen volt a térségben, hiszen csak a tavalyi esztendőben több mint 1,4 milliárd euró értékben szereztek be magyar beszállítóktól alkatrészeket és szolgáltatásokat, az együttműködés azonban most új szintre lép. A BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák tulajdonosaként a BMW Group a világ vezető, prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, amely 14 országban összesen 30 járműgyártó és összeszerelő létesítményt üzemeltet, 140 országban forgalmazva termékeit. 2017-ben a vállalatcsoport 2,5 millió autót és 164 000 motorkerékpárt értékesített világszerte, amivel 98 milliárd eurót meghaladó összbevételt, és 10 milliárd euró adózás előtti eredményt ért el, mintegy 130 000 fő foglalkoztatása mellett. A BMW Group európai gyárhálózatának legújabb egységében a Debrecen melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egyazon gyártósoron készülhetnek mind a hagyományos robbantómotorral, mind pedig az elektromotorral ellátott prémium autók. Az egység új mércét állít a digitalizáció, a fenntarthatóság és a már említett gyártási rugalmasság terén. A legmagasabb szintű technológiát használja majd az automatizálás, a dolgozókat támogató technikai, valamint a rugalmas logisztikai alkalmazások területén. Nem csak a közép-kelet európai régióban példa nélküli, de a világon is egyedülálló, hogy egy országban jelen van az a három német prémium autógyártó (Audi, BMW csoport, Mercedes-Benz), amely folyamosan mutatja az irányt és teszi egyre magasabbra a lécet a járműipar többi szereplője számára. Új üzemével a BMW már az ötödik OEM lesz Magyarországon. Hosszú és küzdelmes verseny alapján lett Debrecen a legjobb, a BMW több más lehetséges európai helyszínt is megvizsgált. Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési döntései köztük a Debrecen-München közötti menetrendszerű légi járat elindítása, a repülőtér-fejlesztés, a befektetés ösztönzési program elindítása, a szervezeti háttér biztosítása az EDC önkormányzati cégen keresztül, a nemzetközi iskola építésének programja mind hozzájárult ahhoz, hogy a választás Debrecenre esett.
www.mti.hu, www.hipa.hu

Előző

Lexus Yellow Edition, Audi Q8

Következő

Biztosítás, Cégautós vakáció, Bővülő digitális jogok, Kärcher Flotta, hasznos app-ok nyaralásra