0
Shares
Pinterest Google+

Elképesztőt ugrott a magyar autópiac

Az idei év első négy hónapjában 32,2 százalékos volt az autóeladások növekedése 2017 azonos időszakához képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az MGE az előrejelzéseket meghaladó növekedést a magánvásárlók visszatérésével indokolta. Arányuk a közlemény szerint meghaladta a 40 százalékot. Az alacsony betéti kamat és a kifutóban lévő devizahitelek lezárása ösztönzi az autóvásárlásokat. Feltételezhető ugyanakkor, hogy a céges vásárlások egy része, különösen a kisebbek, magánvásárlásnak tekinthetők – tették hozzá. A kishaszon-járművek forgalomba helyezése elmarad az előrejelzésektől, de megállt a piac visszaesése. Áprilisban 1775 kishaszon-járművet helyeztek forgalomba, ami éves alapon még 1 százalékos visszaesést jelent. Jelentősen, 56,4 százalékkal nőtt viszont a nagyhaszon-gépjárművek forgalomba helyezése. A 677 új jármű az előrejelzéseket is meghaladta, és elsősorban a nagy szállítmányozók flottabeszerzéseivel magyarázható. A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsik piacát vezető Suzuki 2166 új autóval 17,97 százalékos piaci részesedést ért el áprilisban. Tíz százalékot meghaladó arányt ezen kívül csak a Ford tudott elérni, 1228 autó eladásával. Az első négy hónap eladási rangsorát is a Suzuki vezeti, 7042 eladott gépkocsival 16,13 százalékos részesedést ért el. A Ford piaci aránya 4535 autóval 10,39 százalék lett április végéig. A havi és az idei eladási rangsorban is a Skoda, az Opel és a Toyota, valamint a Volkswagen következik a Ford után 5 és 10 százalék közötti piaci részesedéssel.
www.mti.hu, www.carinfo.hu

Több uniós nemzeti piacon csökkent az autóeladás

Meglepő dolog történt viszont az európai autópiacon. az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete közölte, hogy csökkent márciusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban. Az ACEA adatai szerint márciusban 1 millió 792 ezer 599 új autót adtak el, ami 5,3 százalékos visszaesés tavaly márciushoz képest. 2014 márciusa óta nem volt példa márciusi eladási csökkenésre az Európai Unióban. Az unió több nagyobb nemzeti autópiacán csökkent a forgalomba helyezések száma márciusban, így például Nagy-Britanniában 15,7 százalékkal, Olaszországban 5,8 százalékkal, Németországban pedig 3,4 százalékkal. Ugyanakkor Franciaországban 2,2 százalékos, Spanyolországban pedig 2,1 százalékos növekedést jegyeztek fel a múlt hónapban. Az idei első negyedévben, az Európai Unióban éves szinten 0,7 százalékkal több, összesen 4 millió 171 ezer 628 új gépkocsit helyeztek forgalomba. A vezető piacok között a legnagyobb növekedés Spanyolországban (10,5 százalék), Németországban (4 százalék) és Franciaországban (2,9 százalék) volt. A negyedévben éves összevetésben a legnagyobb csökkenést Olaszországban (-1,5 százalék) és Nagy-Britanniában (-12,4 százalék) jegyezték fel. Az ACEA adatai szerint a Magyarországon eladott új autók száma 12 ezer 748 volt márciusban, 28,5 százalékkal több a februárinál. Az idei első három hónapban 31 ezer 609 új autót értékesítettek Magyarországon, ami 29,8 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Arányait tekintve ez volt a legnagyobb növekedés a negyedévben, az Európai Unióban.
www.mti.hu, www.fleeteurope.com

Integrált autóüzemeltetési platform kifejlesztése Kínában

Az új mobilitási szektor egy példa nélküli szövetség keretében egyesíti erőit az autóiparral. Az együttműködés kulcsterületei közé tartozik a járműértékesítés és lízing, a szolgáltatások, a finanszírozás, a flottaüzemeltetés és autómegosztás, illetve a járművek és iparági szabványok közös fejlesztése. A japán Toyota e téren is vezető szerepet játszik. Toyota bejelentette a DiDi Autóipari Szövetség (D-Alliance) létrejöttét. Ez az első alkalom, hogy az új mobilitási szektor erőforrásai és erősségei, valamint az autóipar kulcsfontosságú láncszemei ilyen formában egyesülnek, hogy közös járműüzemeltetési platformot fejlesszenek ki. Ez a projekt kulcsfontosságú a felhasználó- és tulajdonos-központú autós ökoszisztéma létrehozása szempontjából, amelyben dominálnak az új energiát felhasználó járművek, az intelligens vezetési technológiák és a megosztott mobilitási megoldások. Cheng Wei, a DiDi Chuxing alapítója és vezérigazgatója szerint a DiDi Autóipari Szövetség olyan integrált közlekedési szolgáltatásokat kínál majd, melyek mind a kínai, mind a külföldi piacokon ötvözik az autólízing és értékesítés, az autófinanszírozás, az autók szervizelése, a flottaüzemeltetés és az autómegosztás megoldásait. A 31 alapító partner révén a szövetség kiterjed az OEM-ekre (Original Equipment Manufacturer), a nagy nemzetközi összeszerelő vállalatokra, az alkatrészgyártásra, az EV-szolgáltatásokra és digitális térképszolgáltatásokra. A társulásban jelenleg a következő vállalatok vesznek részt a Toyota mellett: FAW, DFAC, Chang’an Automobile, BAIC, GAC, BYD, Volkswagen, Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, Chery, JAC, Geely, SAIC Motor Passenger Vehicle, Zotye, CHJ, NEVS, WM Motor, SKIO, Dongfeng Yueda Kia, Hangteng, Hawtai, Eastone, Leapmotor, Bosch, Continental Electronics, CATL, NavInfo, CUSC, Sound Group, TELD, és a Tellus Power Group. A DiDi 2015 óta már egy olyan autós szolgáltatási platformot épít, amiben integrálja a lízinget, az értékesítést, az autófinanszírozást, az üzemanyag-feltöltési és a karbantartási szolgáltatásokat. A világ legnagyobb utas-tömegét és az autós szolgáltatásokat összekötő stratégiai tér ideális az üzleti hasznosításra szánt, integrált autóüzemeltetési programok kifejlesztésére. A DiDi lépése egybeesik az OEM-ek és más iparági szereplők azon törekvésével, hogy fokozottabb szerepet vállaljanak az autóüzemeltetési ágazatban. A partnerek arra törekszenek, hogy kölcsönösen előnyös módon vegyenek részt az új iparági környezet kifejlesztésében rejlő hatalmas potenciál kiaknázásában. 2012 és 2017 között különösen a megosztott mobilitási megoldásokhoz kapcsolódó kiadások ugrottak meg Kínában: nulláról 300 milliárd jüanra. A DiDi Autóipari Szövetség 2022-re várhatóan több mind kétezer milliárd jüannal részesedik majd az összes, autózáshoz kapcsolódó kiadásból. Az alakuló ülésen a DiDi és partnerei felvázolták az együttműködés kereteit: A DiDi hasznosítja kapacitásait, köztük big data adatelemzőit, működési szakértelmét és hálózati erőforrásait, hogy partnereivel integrált autózási megoldásokat fejlesszen ki autólízing-, valamint autó megosztási és értékesítést követő szolgáltatási platformjainkon. A szövetség támogatja a tervezésre, gyártásra, működésre és értékesítést követő folyamatokra kiterjedően az OEM-ek és a DiDi közötti együttműködést a megosztott mobilitási szektoroknak szánt modellek kifejlesztése érdekében. A szövetség az elektromos járművek töltésével foglalkozó vállalkozásokkal közösen tevékenykedik majd, elősegítve az új energiával működő járművek bevezetését a megosztott fuvarozási szegmensben. A világ legnagyobb elektromos járműflottájának üzemeltetőjeként a DiDi a becslések szerint 2020-ban egymillió elektromos járművet működtet majd e platform segítségével. A szövetség a DiDi adatfeldolgozó kapacitásainak segítségével optimalizálja a feltöltő állomások tervezését, építését és üzemeltetését, maximalizálva a töltőpontok hatékonyságát. A DiDi Autóipari szövetség lehetővé teszi az ágazati szövetségek és vállalkozások, illetve a szabályozási testületek munkájának összehangolását az új energiával működő járművek tervezése és gyártása terén, valamint az intelligens vezetési technológiákra és a töltőállomások tervezésére érvényes egységes szabványok kidolgozása érdekében. A szövetség létrehozása mérföldkőnek számít az internet-alapú közlekedésszervezés és az autóipari ágazat közti együttműködés megnyitásában, és hozzájárul az innovációhoz mindkét szektorban.
www.toyota.hu, www.globalfleet.com

Előző

Connected Day - Fókuszban a jövő közlekedése

Következő

Elektromos ökoszisztémával tör előre a Nissan, Porsche Cayenne E-Hybrid